Методичні рекомендації "Положення про колектив"

Про матеріал
Зразок проекту "Положення про колектив в Центрі дитячої та юнацької творчості" з урахуванням особливостей закладу позашкільної освіти.
Перегляд файлу

Положення

про колектив

в Центрі дитячої та юнацької творчості

І. Загальні положення.

1.1. Колектив — сукупність дітей і дорослих, об'єднаних спільною діяльністю, спільними інтересами, метою, задачами, проектом, тощо... На першому етапі педагог має справу з формальним об'єднанням дітей.

1.2. Колектив повинен складатися з декількох гуртків одного або кількох напрямків.

1.3. Колектив має спільну назву для всіх об’єднаних в ньому гуртків.

1.4. Місцезнаходження колективу: Центр дитячої та юнацької творчості

52500, місто Синельникове, вулиця Богми - 8.

1.5. Колектив не є юридичною особою, належить до комунальної власності територіальної громади міста і діє на підставі Статуту ЦДЮТ.

1.6. Колектив здійснює свою діяльність у відповідності до Конституції України, Закону України «Про освіту», Закону України «Про позашкільну освіту», актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства освіти і науки України, наказів департаменту освіти Дніпропетровської області, інших чинних законів та нормативно-правових документів.

1.7.  Основними напрямками діяльності створеного колективу можуть бути художньо-естетичний, технічний, гуманітарний напрям, що передбачає мережа гуртків ЦДЮТ.

1.8. Мета колективу: виховання у дітей естетичних смаків, культури поведінки, створення цілісної моделі виховання на основі національних та загальнолюдських цінностей, пов’язаного з мотивуванням гуртківців до творчої діяльності та сприянню соціалізації дитини засобами передових методик, розвиток та пропаганда українського національного мистецтва, естетичне виховання на основі кращих зразків спадщини українського народу, створення умов для гармонійного розвитку особистості, задоволення потреб дітей та підлітків у самореалізації, виявлення, розвиток і підтримка юних талантів і обдарувань, стимулювання творчого самовдосконалення, формування національної самосвідомості, активної громадянської позиції, прагнення до здорового способу життя, організація змістовного дозвілля.

1.9.  Головними завданнями колективу є: реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти, формування у дітей та юнацтва національної самосвідомості, активної громадянської позиції, розвиток соціально зрілої, створення умов для гармонійного розвитку особистості вихованця, його здібностей і обдарувань; задоволення потреб дітей та підлітків у позашкільній освіті, організації їх дозвілля і відпочинку.

1.10. Колектив самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої чинним законодавством України, Статутом ЦДЮТ та власним Статутом.

1.11. Мова навчання і виховання, ведення ділової документації в колективі визначається Конституцією України і відповідним Законом України.


II. Організація освітнього процесу

2.1. Колектив проводить навчально-виховну, організаційно-масову, навчально-репетиційну та концертно-просвітницьку роботу.

2.2. Колектив працює за річним планом роботи ЦДЮТ.

2.3.  Освітній процес в колективі здійснюється за типовими навчальними програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України, а також за адаптованими навчальними програмами.

2.4.  Навчальні програми в колективі можуть бути однопрофільними, багатопрофільними, залежно від специфіки гуртків, що входять до колективу.

2.5.  Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники колективу самостійно добирають підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань.

2.6.  У колективі забезпечення освітнього процесу здійснюється наступними формами: групові, репетиції, підсумкові відкриті заняття, відкриті заняття для батьків, концерти, лекції, бесіди, учать у масових заходах.

2.7.  Навчання у колективі проводиться відповідно до Положення про порядок організації гурткової роботи в позашкільних освітніх закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України зі змінами та доповненнями.

2.8.  Середня наповнюваність гуртків у колективі становить, як правило, 10-15 вихованців. Наповнюваність корегується залежно від їх профілю, навчальних планів і програм та можливостей організації навчально-виховного і творчого процесів, рівня майстерності вихованців.

2.9. До колективу зараховуються вихованці віком від 5 до 18 років.

2.10.  Навчальний рік у колективі починається 1 вересня, закінчується 31 травня.

2.11.  Комплектування гуртків у колективі здійснюється у період з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка закладу.

2.12.  У період канікул колектив працює за розкладом.

2.13.  Гуртки у колективі класифікуються за трьома рівнями:

Початковий. Це гуртки, діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців, виявлення їх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до конкретного напрямку діяльності.

Основний. Це гуртки, які розвивають стійкі інтереси вихованців, дають знання, практичні вміння і навички.

2.14.  Якість знань вихованців перевіряється на відкритих заняттях, за підсумками участі у концертах,  конкурсах, виставках, фестивалях.

IІІ. Учасники освітнього процесу

3.1.Учасниками освітнього процесу в колективі є: вихованці, керівники гуртків, педагогічні працівники, спеціалісти, які залучені до навчально - виховного процесу, батьки або особи, які їх замінюють.

3.2. Права та обов'язки вихованців, педагогічних працівників колективу та батьків або осіб, які їх замінюють, визначаються Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про позашкільну освіту" та Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України та Статутом ЦДЮТ.

3.3.  Вихованці колективу мають гарантоване державою право на: здобуття позашкільної освіти відповідно до їх здібностей та інтересів; добровільний вибір виду діяльності, зміну її протягом року; навчання у декількох гуртках колективу; безпечні та нешкідливі умови навчання та творчої праці; користування навчальною, матеріально-технічною базою ЦДЮТ; брати участь у різних видах практичної діяльності, конкурсах, концертах, фестивалях, оглядах та інших масових заходах; представництво в органах самоврядування колективу; вільний вияв поглядів, переконань; захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

3.4.  Вихованці колективу зобов’язані: оволодівати знаннями, уміннями, практичними навичками; підвищувати загальний культурний рівень; дотримуватись морально-етичних норм; примножувати досягнення колективу, зберігати її традиції; брати посильну участь у різних видах творчої діяльності; дбайливо ставитись до комунального, громадського і особистого майна; дотримуватись вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку колективу.

3.5.  Керівником колективу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, високий рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи.

3.6.  Педагогічні працівники колективу мають право на: внесення керівництву ЦДЮТ пропозицій щодо поліпшення освітнього процесу, подання на розгляд директору закладу та педагогічної ради пропозицій про моральне та матеріальне заохочення вихованців, вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації; участь у роботі методичної ради, нарад, зборів, інших органів прояв соціально-педагогічної ініціативи, вибір педагогічно обґрунтованих форм, методів, засобів роботи з вихованцями; захист професійної честі, гідності відповідно до законодавства; соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань; позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання; участь у роботі органів громадського самоврядування позашкільного закладу освіти;

3.7.  Педагогічні працівники колективу зобов’язані: виконувати навчальні плани та програми; надавати знання, формувати вміння і навички відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців; сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якостей відповідно до задатків та запитів вихованців, а також збереженню здоров’я; визначати мету та конкретні завдання навчання, виховання і розвитку вихованців, вибирати адекватні засоби їх реалізації; сприяти зростанню іміджу ЦДЮТ; здійснювати педагогічний контроль за дотриманням вихованцями моральних, етичних норм поведінки; дотримуватись педагогічної етики, поважати гідність вихованців, захищати їх від будь-яких форм фізичного, психічного насильства; берегти здоров’я вихованців, їх інтереси, пропагувати здоровий спосіб життя; виховувати повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань українського народу; готувати вихованців до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами; постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру; вести документацію, пов’язану з виконанням посадових обов’язків (журнали, плани роботи тощо); виховувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі; дотримуватись вимог Статуту закладу, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку та посадові обов’язки; брати участь у роботі педагогічної ради закладу; виконувати накази і розпорядження директора.

3.8. Керівники гуртків, працюють відповідно до режиму роботи та розкладу занять, затвердженого директором ЦДЮТ.

3.9. Батьки зобов’язані:забезпечувати умови для відвідування дитиною гуртків колективу; під час занять залишатись в приміщенні дозволяється тільки черговим батькам, які несуть відповідальність за збереження речей дітей; відвідувати батьківські збори, цікавитись успіхами дитини; постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей; поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів України; виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

3.10.  Всі члени колективу проявляють взаємну вимогливість, зацікавленість у спільній діяльності, переживають за успіхи і невдачі колективу. І дорослі, і діти - співробітники у спільній справі. З'являється реальна захищеність особистості в колективі, створюються умови для самореалізації особистості. Колектив успішно здійснює свою діяльність.

ІV. Керівництво колективом

4.1. Керівництво колективом здійснює педагог, який має відповідну освіту і стаж педагогічної роботи не менш як три роки.

4.2. Керівник колективу, визначає структуру, створює належні умови для роботи; організовує навчально-виховний процес; забезпечує виконання навчальних планів і програм, якість знань, умінь та навичок вихованців створює необхідні умови для здобуття вихованцями позашкільної освіти; забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та проти пожежних норм, техніки безпеки.

4.3. З метою розвитку та вдосконалення навчально-виховного процесів у колективі створюється батьківська рада /комітет/ – постійно діючий колегіальний орган управління колективом.

4.5.  Органом громадського самоврядування колективу є загальні збори, кількість визначається їх доцільністю, але, як правило, не менше ніж три рази на рік.

4.6. Діє дитяче самоврядування. Актив бере на себе частину організаторських функцій. Педагог допомагає освоїти управлінські навички, розподілити обов'язки у спільній діяльності, налагодити спілкування.

V. Фінансування та матеріально - технічна база колективу

5.1. Колектив є бюджетною неприбутковою ланкою ЦДЮТ.

5.2. Фінансування колективу може здійснюватися за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонних законодавством України.

5.3. Добровільні батьківські внески, рішенням батьківської ради /комітету/, використовуються на поліпшення матеріально – технічної бази колективу, придбання костюмів, реквізиту, матеріалів для виготовлення виробів, тощо…

5.4. В освітньому процесі колектив використовує майно ЦДЮТ.

5.5. Збитки, завдані колективом, відшкодовуються ЦДЮТ, відповідно до чинного законодавства України.

1

docx
Додано
22 листопада 2019
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку