Сценарій шкільного свята
«Посвята в юні музиканти»
Батьки сидять в прикрашеній залі. Під урочисту музику входять діти, сідають на стільці в першому ряду.
Ведучий: Без музики не проживу і дня!
Вона в мені. Вона навколо мене.
І в спів птахів, і в шумі міст,
в мовчання трав і в веселці кольорів,
І в заграві світанку над землею ...
Вона всюди і вічно супутник мій,
Їй все підвладне: радість і туга,
В ній - просто мить і довгі століття.
Ведучий: Добрий день, дорогі друзі! Ми дуже раді бачити вас в нашому залі. Сьогодні тут зібралися ті, хто вирішив пов'язати своє життя з музикою; ті, для кого слова октава, піано, алегро, мажор, мінор - тепер щось значать; ті, хто любить співати і небайдужий до красивих мелодій. Я зараз говорю про наших першокласниках і їх батьків. Діти! Які ви сьогодні красиві й ошатні. Як справжні артисти.
Ведучий: Адже сьогодні перший ваш концерт, перший музичний свято - «Посвята в юні музиканти», де ви ввійдете в країну мистецтва. І неважливо, чи станете ви професійними музикантами. Головне, що ви вибрали цей світ - Світ мистецтва. Сьогодні для вас відкриються двері в чарівний світ музики. Вам належить пройти ряд випробувань і показати нам, наскільки ви готові до того, щоб носити звання Юний музикант.
Ведучий: Сьогодні на нашому музичному святі ми зануримося в дивовижний і красивий світ музики, познайомимося з різними музичними інструментами, побачимо їх і почуємо як вони звучать. І найголовніше - ми присвятимо вас в музиканти.
Ведучий:
Хто стоїть, як вартовий,
Перед нотками рядками?
Хто рядок наш відкриває,
Місце нотам відкриває? (скрипковий).
Ведучий: Правильно! Саме скрипковий ключ допоможе нам потрапити в чарівний світ музики. Але для того, щоб заволодіти скрипковим ключем, нам потрібно зібрати ноти і правильно розмістити їх на нотному стані. Діти, а скільки всього нот в музиці? (Відповіді)
Ведучий: Правильно - 7. Назвіть їх. Діти називають ноти хором.
Ведучий: Які молодці! І ось вам ваша перша нотка - До.
Один з дітей приклеює ноту до нотного стану.
Ведучий: Клавіатури чорно-білий ряд,
Педалі жовтим золотом горять…
Мене з собою не внесеш у футлярі.
З могутнім форте, ласкавим піано,
І тому є той надзвичайно правий, Хто називає нас… (Фортепіано)
Ведучий: У лісі вирізана,
Гладко витесана,
Співає-заливається.
Як називається? (скрипка)
Ведучий:
Ой же гарно вона грає,
Кожне слово вимовляє.
Хоч і має три струни,
Та співочі всі вони.
Запитаймо у всезнайка: – Хто це? Що це? (Балалайка)
Ведучий: Україну прославляє, Хоч не знає слів,
Тугу людям розганяє многострунний спів.
У похід її з собою брав козак Мамай,
Мов ясну леліяв зброю. Хто вона: вгадай? (Бандура)
Ведучий: Що за гість прийшов у дім?
Скільки ґудзиків на нім!
А почнеш їх натискати, -
Починає гість співати!... (Баян)
Ведучий: Молодці дітки! Ось вам друга нотка. Ре.
Послухайте вірш про ноти.
Художник ДОРІ і хімік РЕМІ
Жахливо любили квасоля.
А поруч в норі на синій горі
Жила собі моль - Сі бемоль!
Діти, ви уважно слухали вірш?
Тоді скажіть, яка нота пропущена? (Ля)
Що таке бемоль?
Відповіді дітей.
Правильно. І ви отримуєте третю нотку - Мі!
Ведучий: А зараз ми пропонуємо деяким діткам виконати музичні твори, спеціально підготовлені для нашого свята. Будь ласка, не хвилюйтеся, ми обов'язково підтримаємо вас дружними оплесками.
Ведучий: Як смичок струни торкнеться,
Вона піснею озветься.
Дуже ніжну душу має,
Що сміється і ридає. (Скрипка)
Скрипка належить до групи струнно-смичкових інструментів.
Відкриває наш свято ансамбль юних музикантів:
які виконають п'єсу _____________ композитора ________________
Які молодці! Отримайте четверту нотку-Фа!
Ведучий: Прозвучала музика! А чи знаєте ви, звідки починається музика? Вона починається з Музи! Муза- це натхнення, яке відвідує обдарованих людей і вони створюють музику. Як таких людей називають? (композиторами) За допомогою нотного запису вони передають музику людям і в цьому їм допомагають музичні інструменти.
Клавіші від дотику у тиші грають й творять
На свій лад й манер важку мелодію життя,
Без підказки, без чужої волі линуть сміло
З мого серця тепла пісня й щирі почуття.
Рояль відноситься до струнним клавішних інструментів.
Ведучий: І на такому красивому інструменті зараз зіграє нам
тріо майбутніх юних музикантів: ________________________
Послухайте інший - ______________________________
Ведучий: Акордеон є однією з найбільш поширених різновидів гармоніки. Він є братом Баяна. Родина акордеона - Німеччина.
Наступне музичне вітання для Вас пролунає від___________________
(Підготувати баян для порівняння).
Ведучий: А тепер ми познайомимося з російським народним інструментом. Він народився в Тулі. Його предком була гармоніка, а самого інструменту дали горду назву «Баян». Боян - так звали билинного співака і казок в поемі О. Пушкіна «Руслан і Людмила». Цей інструмент може звучати як цілий оркестр і навіть як орган.
Подивіться уважно і скажіть, чим відрізняється акордеон від баяна? (Відповіді)
Ви отримуєте п'яту нотку-Соль
Ведучий: Це що за інструмент? Ясно музика звучала,
У чорний фрак завжди одягнений, гудзики з металу.
Є на ньому качиний дзьоб, може птахом прокричати.
Але запам'ятай: чи не подув, музику можна зіграти!
Голос чистий, голос ясний, ти запам'ятав чи ні?
Цей інструмент прекрасний називається ... (Кларнет)
Кларнет відноситься до язичковим духовим інструментам
Діти, отримаєте шосту ноту-Ля
Ведучий: Ой, дзвенить вона, дзвенить, всіх грою веселить,
А всього - то три струни їй для музики потрібні.
Хто така? Відгадай-ка! Ну, звичайно ... (Балалайка)
Вона відноситься до струнно-щипковий інструментам.
Ведучий: Що таке хор? Хто відповість на це питання?
Хор- це колектив співаків, які для виконання музики використовують найдосконаліший інструмент - людський голос, який наділений величезними можливостями діапазону, багатою палітрою тембрових фарб і надзвичайною задушевністю.
У виконанні хору наших юних музикантів прозвучить пісенька …
Чудово! Ось вам остання нотка-Сі
Ведучий: Сидіть на сцені сім учасників нашого свята. Зараз ми проведемо останнє випробування для наших майбутніх музикантів:
"Будь-який інструмент, замри!"
Під час звучання музики діти вільно танцюють в характері і темпі звучить музичного фрагмента. На паузі між фрагментами вони застигають в позі з уявним інструментом (відгадати - з яким!). Можна проводити цю гру під будь-яку танцювальну музику, перериваючи її паузами.
Ведучий: Ну, ми зібрали всі сім нот!
Нотний стан тут на замку. Ключ - у ноти "соль" в руці.
Від замків ключі різні, у неї ж - «Ключ скрипковий».
Це ключ - зовсім особливий - відкриває нотний стан,
Запрошує всіх сідати акуратно по місцях.
І зараз ансамбль молодших класів відкриє двері у світ музики цим чарівним ключем! Вони виконають «Пісеньку про дружбу» з мультфільму «Маша і ведмідь» муз. Богатирьова
Ведучий: Хлопці, я сподіваюся, вам сподобався виступ дівчаток і хлопчиків? Як ви вважаєте, воно було успішним? (Діти: Так!)
Ну що ж, чудово! Сподіваюся, воно запам'ятається вам надовго!
Ведучий: Наше свято підходить до завершення ... .. Місяць тому ви прийшли в нашу школу, не знаючи її правил і законів. Тепер ви поринули в світ музики, дізналися шкільні порядки. Зазнали перші труднощі і не відступили, що не злякалися. Вас можна назвати справжніми учнями і впустити в чарівну і загадкову країну «Музика»
Прошу встати всіх першокласників і вийти в центр залу.
Ведучий: Ми думаємо, кожен з вас заслуговує на звання «Юний музикант». Але, хлопці, це звання багато до чого зобов'язує.
Давайте всі разом дамо обіцянку з любов'ю ставитися до нашої музичної школи:
Будемо музику любити, будемо їй завжди служити,
Званням гордим і високим - музиканта - дорожити.
Ведучий: Хочете з музикою по життю йти
І не звернути з обраного шляху! (Так)
Ведучий: Хочете перемогти тугу і лінь
І займатися музикою кожен день! (Так)
Ведучий: Хочете до творчості прагнути
Щоб вами ми могли пишатися! (Так)
Ведучий 1 і 2 Ведучий (разом хором)
І так, ми оголошуємо вас юними музикантами! І вручаємо вам дипломи та пам'ятні медалі!
Успіхів вам, Юні музиканти!
Ведучий: Нехай гармонія завжди панує у вашому житті і тільки радісна музика звучить у ваших серцях.
Під музику даруємо першокласникам дипломи та медалі. Батькам оголосити про зйомку свята.
1