Методичні рекомендації. Розвиток успішної творчої особистості вихованців на основі спадщини української народної хореографії.

Про матеріал
Скрипченко Олена Сергієвна, керівник гуртка хореографічної студії «Весняночка», народний художній колектив, ПНЗ «МПДЮТ» Запорізької міської ради Запорізької області. Методичні рекомендації, де показана методично цілеспрямована лінія всього процесу навчання творчої особистості у хореографічній студії, а не стихійно побудовані заняття. Кожне заняття біля станка, чи посеред зали повинно відповідати конкретному завданню на певному етапі підготовки виконавця народно-сценічного танцю.
Перегляд файлу

Скрипченко Олена Сергієвна, керівник гуртка хореографічної студії «Весняночка», народний художній колектив, ПНЗ «МПДЮТ» Запорізької міської ради Запорізької області.

 

Методичні рекомендації, де показана методично цілеспрямована лінія всього процесу навчання творчої особистості у хореографічній студії, а не стихійно побудовані заняття. Кожне заняття біля станка, чи посеред зали повинно відповідати конкретному завданню на певному етапі підготовки виконавця народно-сценічного танцю.

 

Методичні рекомендації. Розвиток успішної творчої особистості вихованців на основі спадщини української народної хореографії.

Викладання народного танцю у сьогоденні допомагає не тільки створити умови для більш ефективної фізичної підготовки вихованців, а спрямоване на подальший їх професійний розвиток та забезпечення наступності поколінь, яке виступає аспектом формування національної самосвідомості, соціального розвитку особистості і духовного прогресу народу.

Приступаючи до побудови заняття народно-сценічного танцю, викладач повинен чітко вияснити і сформулювати завдання, які він ставить перед собою в процесі роботи з вихованцями. Повинна бути методично цілеспрямована лінія всього процесу навчання, а не стихійно побудовані заняття. Кожне заняття біля станка, чи посеред зали повинно відповідати конкретному завданню на певному етапі підготовки виконавця народно-сценічного танцю.

Пропонуємо оглянути конспекти занять, де надається цілеспрямована лінія всього процесу навчання в хореографічної студії з використанням класичного екзерсису.

Заняття 1

Тема: Елементи рухів народного танцю-гри «Плескач».

Мета: оволодіння вихованцями новими навичками, матеріалом танцю-гри «Плескач»

Завдання:

  •                    виконати класичний екзерсис біля станка для підготовки вихованців до грамотного виконання комбінацій з українського танцю;
  •                    відпрацювати комбінації у парах (дівчата);
  •                    сформувати вміння творчо взаємодіяти на заняттях вихованців з педагогом на основі компетентнісного підходу (робота вихованців над помилками в формі гри).

Методична мета: формування навичок художньо виразного спілкування вихованців за допомогою методів: розповідь-вступ, розповідь-виклад, співбесіда (у формі діалогу), співпраця педагога і вихованців, інтерактивна гра, демонстрації з ТЗН, демонстрації, практичних вправ.

Обладнання: танцклас, фортепіано, нотний матеріал, тренувальний одяг.

Література:

  1.               Ваганова А .Я. Основи класичного танцю./ А .Я. Ваганова – СПб Лань, 2002.
  2.               Верховинець В.Н. Теорія українського народного танцю./ В.Н. Верховинець. – К., 1990.
  3.               Зайцев Є.В. Основи народно-сценічного танцю.// Посібник частина 2./ Є.В. Зайцев. – Мистецтво Київ 1976.
  4.               ІІвєткова Л.Ю. Методика викладання класичного танцю./ Л.Ю. ІІвєткова. – Київ, 2012.

Інтернет ресурси:

https://www.youtube.com/watch?v=d_RN0CMgyME   відео танцю «Плескач».

Структура

  1.               Організаційний момент.

Привітання – (народний) уклін. Метод розповідь-вступ (створення позитивно – емоційного настрою і психологічних комфортних умов).

  1.               Підготовка до сприйняття матеріалу або актуалізація опорних знань, умінь, уявлень та чуттєвого досвіду.

Слова педагога: робимо розминку біля станка.

Розминка. Метод практичних вправ (комплекс вправ для м’язів ніг, рук, тулуба необхідний для подальшої роботи з рухами Центральної України).

  1.               Мотивація навчальної діяльності.

Метод співбесіди (у формі діалогу перевіряються знання вихованців у виконанні рухів та комбінацій Центральної України).

Метод практичних вправ (для виконання рухів до танцю «Плескач» потрібно підготувати м’язи тулубу, тому виконуємо класичний екзерсис біля станка на основі раніше вивчених рухів).

Слова педагога: Слова педагога. Які рухи та комбінації Центральної України ви знаєте?

Відповідь вихованців: бігунець, тинок, вихиляс, вірьовочка, обертання, підбивка, голубці, оплески, притупи.

Слова педагога. Які можете показати?

Відповідь вихованців: показують.

Слова педагога. Чим відрізняються оплески в такт і за тактом? Показати.

Відповідь вихованців: дівчата показують рухи з оплесками.

Слова педагога. Для виконання рухів до танцю «Плескач» потрібно підготувати м’язи тулубу, тому виконуємо класичний екзерсис біля станка на основі раніше вивчених рухів:

Елементи класичного екзерсису (станок).

  • Demi plié  і grand plié  із І, ІІ, ІV, V поз. З port de bras в комбінації;
  • Battement tendu в комбінації з passé par terre;
  • Battement tendu jeté en tournant на 1/8 кола в комбінації з battement tendu jeté pique;
  • Battement fondu в комбінації;
  •   Battement frappe в комбінації з battement double frappe, з releve, на півпальцях;
  • grand battement jeté в комбінації з grand battement jeté passé, з  grand battement jeté de veloppe, з grand battement jeté balance.

Рухи по діагоналі:

Слова педагога. Відпрацьовуємо (для підготовки тулуба) рухи, щоб виконати рухи комбінацій з українського танцю «Плескач»:

  •    tour chaine (повільно);
  •    тинок у повороті;
  •    голубці у комбінації (з оплесками).

Рухи по колу:

Бігунець та зальотний крок (jete).

  1.               Оголошення теми, мети, завдання заняття.

Слова педагога:

Тема заняття: Елементи рухів народного танцю-гри «Плескач».

Мета: засвоєння рухів народного танцю-гри «Плескач».

Завдання: розуміти значення назви «Плескач», співвіднесення його з основним ритмом і рухом; вивчити легко, жваво, злагоджено рухатися парами, зальотною або перемінною ходою у ритмі плескача; відтворювати властивий для цього танцю жартівливий характер, ритм в оплесках, притупах.

  1.               Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння).

Метод розповідь-виклад (надається матеріал про історію та особливості танцю-гри «Плескач»).

Слова педагога:

вивчимо нову комбінацію з танцю «Плескач» - комбінацію середини танцю. Комбінація середини танцю: дівчата стоять у двох лініях (перша та друга). Перша лінія (з лівої ноги) рухаючись назад по діагоналі – один голубець (з одним оплеском), balance у повороті, два оплески, два біга, тинок на півпальця (руки у ІІІ позиції). Друга лінію (з правої ноги) рухаючись вперед по діагоналі, виконуючи ті ж рухи. Висвітлення грайливого діалогу у танці відбувається за рахунок повороту голови з поглядом однієї лінії на іншу Методом демонстрації (показується особливості виконання рухів. Вихованці виконують завдання та розбирають помилки виконання рухів сумісно з педагогом).

  1.               Осмислення нових знань, умінь.

Слова педагога: Український танець «Плескач» - це масовий парний танець. Змістовні та формотворчі поєднання руху розвиваються у межах одного па, якому балетмейстер надає численних нюансів та відтінків. «Плескач» технічний, жвавий та емоційний. Розмір — 2/4. Виконується по парам з рухами Центральної України у швидкому темпі.

Пропоную вам гру «Дзеркальне повторення». Використовується метод інтерактивна гра.

(перша (ліва) діагональ виконує комбінацію, а друга (права) дивиться на виконання рухів та виконують ці ж комбінації у дзеркальному вигляді.

Педагог дає комбінацію для лівої діагоналі, при цьому права не бачить рухів педагога:

ліва діагональ – дві вірьовочки з оплесками, два balance в бік, два рухи на каблук (права, ліва нога), переступання уперед з оплеском, тинок на releve з руками (ІІІ позиція рук), і її виконує ліва діагональ.

У цей час права діагональ підіймається на releve і дивиться на ліву, після закінчення виконання комбінацій лівою діагоналлю – права виконує ті самі рухи дзеркально.

Вихованці правої діагоналі мають зорієнтуватися і не просто повторити комбінації, а продумати послідовність виконання цих самих рухів, але з іншої ноги/руки.

Вихованці проводять гру «Дзеркальне повторення».

Методом співбесіди (вихованці виконують завдання та у формі діалогу обговорюють помилки й надають пропозиції вірного виконання сумісно з педагогом).

  1.               Закріплення, систематизація та узагальнення.

Метод демонстрації з ТЗН (огляд відео фрагменту виконання танцю «Плескач» ансамблем Вірського. Педагог звертає увагу на вірне виконання рухів та емоційний стан виконавців цього танцю).

  1.               Контрольно-коригувальний етап.

Методом практичних вправ (вихованці виконують завдання та розбирають помилки виконання рухів сумісно з педагогом).

  1.               Підбиття підсумків заняття. (виклад матеріалу надається методом розповідь-висновок).

Слова педагога. Сьогодні ви продемонстрували свої вміння працювати самостійно у парах, відпрацьовуючи помилки над рухами, а також навчилися виконувати нові рухи у комбінаціях танцю. Також звернули увагу, на необхідність показати у танці «Плескач» виразність і координацію рухів, уміння змінювати рухи зі зміною музичних частин і фраз Чим відрізняється цей танок від інших парних танців тим, що виконується у парі дівчина+дівчина у швидкому темпі.

Відповідь вихованців: дізналися про смисловий зв’язок назви танцю «Плескач» («Плескач»-плескати), про необхідність висловити характер танцю за допомогою легкої музики, відповідних притупів (на відміну від гучних притупів «Гопака») та використання жартівливої міміки.

Слова педагога: Чим відрізняється цей танок від інших парних танців?

Відповідь вихованців: виконується у парі дівчина+дівчина у швидкому темпі.

  1.          Рефлексія

Прийом рефлексівний ланцюг (вихованці по черзі, висловлюють одним реченням емоційний стан після заняття).

Слова педагога: на вашу думку, чи плідна була робота?

Відповідь вихованців: так.

Слова педагога: чи сподобався вам танок «Плескач»?

Відповідь вихованців: так, танок динамічний, веселий, легкий – заряджає позитивом.

Слова педагога: Дякую вам за плідне заняття!

Відповідь вихованців: виконується уклін.

 

Заняття 2

Тема: «Закріплення заняття та використання вивченого матеріалу на практиці з елементами рухів народного танцю-гри «Запорізький Козачок».

Мета: закріплення й усвідомлення раніше засвоєного матеріалу (знань, умінь, навичок) і формування нових навичок та вмінь з продуктивного навчання матеріалом танцю-гри «Запорізький Козачок».

Завдання:

  •                    виконати класичний екзерсис біля станка для підготовки вихованців до грамотного виконання комбінацій з українського танцю;
  •                    відпрацювати комбінації у парах (дівчата та хлопці) з реквізитом;
  •                    сформувати вміння творчо взаємодіяти на заняттях вихованців з педагогом на основі компетентнісного підходу (робота вихованців над помилками в формі гри).

Методична мета формування навичок художньо виразного спілкування вихованців за допомогою методів: розповідь-вступ, розповідь-виклад, співбесіда (у формі діалогу), співпраця педагога і вихованців, інтерактивна гра, демонстрації з ТЗН, демонстрації, практичних вправ.

Обладнання: танцклас, фортепіано, нотний матеріал, тренувальний одяг.

Література:

  1.     Ваганова А .Я. Основи класичного танцю./ А .Я. Ваганова – СПб Лань, 2002.
  2.     Верховинець В.Н. Теорія українського народного танцю./ В.Н. Верховинець. – К., 1990.
  3.     Зайцев Є.В. Основи народно-сценічного танцю.// Посібник частина 2./ Є.В. Зайцев. – Мистецтво Київ 1976.
  4.     ІІвєткова Л.Ю. Методика викладання класичного танцю./ Л.Ю. ІІвєткова. – Київ, 2012.

Інтернет ресурси:

https://youtu.be/nVUDfSs6qzg

Структура

  1.               Організаційний момент.

Привітання – (народний) уклін. Метод розповідь-вступ (створення позитивно – емоційного настрою і психологічних комфортних умов).

  1.               Актуалізація опорних знань та їх коригування.

Слова педагога: робимо розминку біля станка.

Розминка. Метод практичних вправ (комплекс вправ для м’язів ніг, рук, тулуба необхідний для подальшої роботи з рухами Центральної України).

  1.               Мотивація навчальної діяльності.

Метод співбесіди (у формі діалогу перевіряються знання вихованців у виконанні рухів та комбінацій Центральної України).

Метод практичних вправ (для виконання рухів до танцю «Запорізький козачок» потрібно підготувати м’язи тулубу, тому виконуємо класичний екзерсис біля станка на основі раніше вивчених рухів).

Слова педагога. Які рухи та комбінації Центральної України ви знаєте?

Відповідь вихованців: бігунець, тинок жіночий (чоловічий), вихиляс, вірьовочка, обертання, підбивка, голубці, оплески з предметом, притупи.

Слова педагога. Які можете показати?

Відповідь вихованців: показують.

Слова педагога. Чим відрізняється «Полька-трійка» від «Запорізького Козачка»?

Відповідь вихованців: показують рухи цих танців.

Слова педагога. Для виконання рухів до танцю «Запорізький козачок» потрібно підготувати м’язи тулубу, тому виконуємо класичний екзерсис біля станка на основі раніше вивчених рухів:

Елементи класичного екзерсису (станок).

  •        Demi plié  і grand plié  із І, ІІ, ІV, V поз. З port de bras в комбінації;
  •        Battement tendu в комбінації;
  •        Battement tendu jeté в комбінації;
  •        Battement fondu в комбінації;
  •          Battement frappe в комбінації;
  •        grand battement jeté в комбінації.

Рухи по діагоналі:

Відпрацьовуємо (для підготовки тулуба) рухи, щоб виконати рухи комбінацій з українського танцю «Запорізький козачок»:

  •    тинок у повороті (руки у ІІ, ІІІ позицію);
  •    тинок для хлопців;
  •    кабріолі (хлопці);
  •    голубці у комбінації (з оплесками).

Рухи по колу:

Бігунець та зальотний крок (jete).

Обертаси для дівчат.

  1.               Вступні вправи

До вже вивчених рухів до танцю «Запорізький козачок» додаються нові комбінації з фінальної частини танцю.

Слова педагога: увага, показую нові комбінації до танцю. Методом демонстрації (показуються рухи)

  1.               Пробні та тренувальні вправи.

Вихованці виконують увесь танок «Запорізький козачок» під акомпанемент, розбирають помилки виконання рухів сумісно з педагогом.

  1.               Творчі вправи.

Слова педагога: Пропоную вам гру «Дзеркальне повторення».

Проводиться інтерактивна гра «Дзеркальне повторення» (перша (ліва) лінія виконує комбінацію, а друга (права) дивиться на виконання рухів та виконують ці ж комбінації у дзеркальному вигляді.

Педагог дає комбінацію для лівої лінії, при цьому права не бачить рухів педагога:

ліва лінія (для дівчат і хлопців) – стрибок вправо з акцентом лівої ноги укол на passe; стрибок вліво з акцентом правої ноги укол на passe, у правій руці бубен (І позиція рук – для дівчат, права рука ІІ позиція з бубном, ліварука у ІІІ позиції – для хлопців). Стрибок вправо з акцентом attitude на 90°, руки у ІІІ позиції +удар по бубну; Стрибок вліво з акцентом attitude на 90°, руки у ІІІ позиції+удар по бубну. «Моталочка» з лівої ноги з просуванням уперед, спиною «ковирялочка» (4 біги).

У цей час права лінія дивляться за виконанням рухів першої лінії.

Вихованці правої лінії мають зорієнтуватися і не просто повторити комбінації, а продумати послідовність виконання цих самих рухів, але з іншої ноги/руки.

Метод співбесіди (вихованці виконують завдання та обговорюють помилки й надають пропозиції вірного виконання сумісно з педагогом).

  1.               Підсумки заняття

Метод розповідь-висновок (Сьогодні ви продемонстрували свої вміння працювати самостійно у парах, відпрацьовуючи помилки над рухами, а також навчилися виконувати нові рухи до танцю «Запорізький козачок».

Слова педагога. Сьогодні ви навчилися виконувати нові рухи у комбінаціях танцю. Також звернули увагу, на необхідність показати у танці «Запорізький козачок» технічність і координацію рухів, поєднувати танцювальні рухи з реквізитом (бубен). У чому полягають характерні відмінності рухів Центральної України від інших?

Відповідь вихованців: Відрізняються темпом, характерні тинок, голубці, кабріолі.

  1.               Рефлексія

Прийом рефлексівний ланцюг (вихованці по черзі, висловлюють одним реченням емоційний стан після заняття).

Слова педагога: на вашу думку, чи плідна була робота?

Відповідь вихованців: так.

Слова педагога: чи сподобався вам танок «Запорізький козачок»?

Відповідь вихованців: так, танок технічний, сподобалося працювати з реквізитом.

Слова педагога: Дякую вам за плідне заняття!

виконується уклін.

 

Заняття 3

Тема: Повторення, узагальнення українського танцю «Полька-трійка»

Мета: повторення та закріплення, уточнення та поглиблення попередньо засвоєних знань, умінь і навичок, формування ключових компетентностей матеріалом танцю-гри «Полька-трійка».

Завдання:

  •                    виконати класичний екзерсис біля станка для підготовки вихованців до грамотного виконання комбінацій з українського танцю;
  •                    повторити окремо комбінації дівчат і хлопців до танцю «Полька-трійка»;
  •                    сприяти розвитку волі, наполегливості під час заняття, розвитку пам’яті, уяви, творчого мислення, самостійності;
  •                    сформувати національну свідомість, любові до рідної землі, поваги до культури та історії свого народу.

Методична мета формування навичок художньо виразного спілкування вихованців за допомогою методів: співбесіда (у формі діалогу), співпраця педагога і вихованців, комунікативна взаємодія вихованців між собою, інтерактивна гра, практичних вправ, створення умов для залучення всіх вихованців до робочого процесу, надання можливості кожному вихованцеві розуміти і рефлексувати з приводу того, що він знає і думає.

Обладнання: танцклас, фортепіано, нотний матеріал, тренувальний одяг.

Література:

  1.               Ваганова А .Я. Основи класичного танцю./ А .Я. Ваганова – СПб Лань, 2002.
  2.               Верховинець В.Н. Теорія українського народного танцю./ В.Н. Верховинець. – К., 1990.
  3.               Зайцев Є.В. Основи народно-сценічного танцю.// Посібник частина 2./ Є.В. Зайцев. – Мистецтво Київ 1976.
  4.               ІІвєткова Л.Ю. Методика викладання класичного танцю./ Л.Ю. ІІвєткова. – Київ, 2012.

Інтернет ресурси:

  1.               https://youtu.be/5CkGyXv0aeA

Структура

  1.               Перевірка знань.

Привітання – (народний) уклін. Розминка. Метод практичних вправ (комплекс вправ для м’язів ніг, рук, тулуба необхідний для подальшої роботи з рухами Центральної України). Метод розповідь-вступ (створення позитивно – емоційного настрою і психологічних комфортних умов). Метод співбесіди (у формі діалогу педагог опитує знання рухів центральної України у вихованців).

Слова педагога: робимо розминку біля станка.

  1.               Повідомлення теми й мети заняття.

Слова педагога:

Тема: Повторення, узагальнення вивчених рухів українського танцю «Полька-трійка»

Мета: повторення та закріплення, уточнення та поглиблення попередньо засвоєних знань, умінь і навичок у танцю-гри «Полька-трійка».

Завдання:

  •                    виконати класичний екзерсис біля станка для підготовки м’язів тулубу й власне усвідомлення до грамотного виконання комбінацій з українського танцю;
  •                    повторити окремо комбінації дівчат і хлопців до танцю «Полька-трійка»;
  •                    сприяти розвитку волі, наполегливості під час заняття, розвитку пам’яті, уяви, творчого мислення, самостійності;
  •                    розуміти культуру та історію свого народу.
  1.               Мотивація навчальної діяльності.

Метод співбесіди (у формі діалогу перевіряються знання вихованців у виконанні рухів та комбінацій Центральної України).

Метод практичних вправ (вихованці практично демонструють виконання рухів до танцю «Полька-трійка).

Слова педагога: Які рухи та комбінації Центральної України ви знаєте?

Відповідь вихованців: бігунець, тинок жіночий (чоловічий), вихиляс, вірьовочка, обертання, підбивка, голубці, притупи.

Слова педагога: Які можете показати?

Відповідь вихованців: показують.

Слова педагога: Чим відрізняється «Полька-трійка» від «Шалантуха»?

Відповідь вихованців: показують рухи цих танців.

  1. Загальний інструктаж, усвідомлення вихованцями алгоритму дій до вже вивчених рухів до танцю «Полька-трійка».

Відпрацювання техніки виконання та артистизму.

  1.     Самостійне виконання вихованцями завдань під контролем і за допомогою педагога.

Слова педагога: Пропоную вам гру  «Виконавці та експерти» (перша (ліва) лінія виконує комбінацію, а друга (права) дивиться на виконання рухів та коментують помилки. Потім міняються).

Дівчата: зіскок по VI позиції вліво, вправо, руки у ІІ позиції, рух з каблучка вправо-вліво, переступання, руки на поясі. Tombe вперед з правої ноги, перехід на cou-de-pied (права нога), підбивка, перескок по VІ позиції з виносом ноги на каблучок (права, ліва), тур по VІ позиції з demi plie з акцентом лівої ноги назад, у кінці вихід на півпальці.

Хлопці: роблять присядку по І позиції, виходять з присядки на каблук правої ноги у позі attitude, також роблять з лівої ножи (4 рази).

  1.               Звіт про виконання роботи. Узагальнення й систематизація результатів роботи. (Метод розповідь-висновок).

Слова педагога: Сьогодні ви продемонстрували свої вміння самостійно знаходити помилки, описувати їх і коментувати. Продемонстрували знання рухів танцю «Полька-трійка»

  1.               Підсумки заняття.

Слова педагога: Сьогодні ви вивчили декілька нових елементів (оберти по VІ позиції для дівчат, темпові присядки для хлопців), над ними ще потрібно попрацювати для більш технічного виконання.

  1. Рефлексія

Прийом рефлексівний ланцюг (вихованці по черзі, висловлюють одним реченням емоційний стан після заняття).

Слова педагога: Дякую вам за плідне заняття!

Відповідь вихованців: виконується уклін.

 

Заняття 4.

Тема: Заняття контролю і корекції знань з класичного уроку біля станка, та посередині залу.

Мета: оволодіння вихованцями основними теоретичними знаннями з класичного уроку, повторення, більш глибоке осмислення навчального матеріалу, формування ключових компетентностей.

Завдання:

  •                    виконати класичний екзерсис біля станка та посеред залу для грамотного виконання вихованцями;
  •                    відпрацювати комбінації allegro (стрибки);
  •                    сприяти формуванню творчої працелюбної особистості;
  •                    сформувати зацікавленість вихованців у навчанні, шляхом доведення важливості матеріалу.

Методична мета формування навичок художньо виразного спілкування вихованців за допомогою методів: співбесіда (у формі діалогу), співпраця педагога і вихованців, комунікативна взаємодія вихованців між собою, інтерактивна гра, практичних вправ, створення умов для залучення всіх вихованців до робочого процесу, надання можливості кожному вихованцеві розуміти і рефлексувати з приводу того, що він знає і думає.

Обладнання: танцклас, фортепіано, нотний матеріал, тренувальний одяг.

Література:

  1.               Ваганова А .Я. Основи класичного танцю./ А .Я. Ваганова – СПб Лань, 2002.
  2.               ІІвєткова Л.Ю. Методика викладання класичного танцю./ Л.Ю. ІІвєткова. – Київ, 2012.

Структура

  1.               Повідомлення теми й мети заняття.

Привітання – (класичний) уклін. Розминка. Метод практичних вправ (комплекс вправ для м’язів ніг, рук, тулуба необхідний для подальшої роботи з класичними комбінаціями). Метод розповідь-вступ (створення позитивно – емоційного настрою і психологічних комфортних умов). Метод співбесіди (у формі діалогу) – педагог опитує знання теорії рухів класичного уроку у вихованців.

Слова педагога: робимо розминку біля станка.

  1.               Мотивація навчальної діяльності.

Метод практичних вправ (вихованці практично демонструють виконання рухів класичного екзерсису біля станка).

Слова педагога: Чим відрізняється класичний екзерсис біля станка та посеред залу?

Відповідь вихованців: біля станка є додаткова опора, а посеред залу її немає і потрібно триматися за рахунок aplomb.

Слова педагога: Продемонструйте demi grand plie біля станка і цю ж комбінацію посеред залу.

Відповідь вихованців: показують.

  1. Відтворення та корегування опорних знань.

Метод практичних вправ (вихованці практично демонструють виконання рухів класичного екзерсису посеред залу).

Слова педагога: починаємо класичний екзерсис посеред залу:

Елементи класичного екзерсису (станок).

  • Demi plié  і grand plié  в комбінації;
  • Battement tendu в комбінації;
  • Battement tendu jeté в комбінації;
  • Rond de jambe par terre в комбінації;
  • Battement fondu в комбінації;
  •   Battement frappe в комбінації;
  •   Battement releve lent на 90° в комбінації;
  • grand battement jeté в комбінації.
  1. Узагальнення та систематизація понять.

Слова педагога: Пропоную вам гру «Виконавці та експерти» (комбінація «grand assamble» - виконують по лініям).

Комбінація робиться уперед. Вихідне положення V позиція анфас (права нога позаду), preparation demi plie. Стрибок угору grand assamble, соте – робимо по 2 рази, а потім 3 рази підряд (руки з підготовчого положення піднімаються через ІІ позицію у І позицію, кисті алянже). Поворот голови до робочої ноги. Glissade з лівої ноги вбік, assamble, повтор руху в праву сторону, 2-рази по 3 changement de pieds з акцентом у demi plie. Перша лінія робить, а друга спостерігає, а потім повторює. Після виконання обговорюються помилки.

  1.               Засвоєння провідних ідей і теорій на основі широкої систематизації.

Педагог коментує як вихованці знають теорію і застосовують її на практиці у виконання класичного екзерсису біля станка та посеред залу, allegro, та як грамотно знаходять помилки у комбінації grand assamble.

Слова педагога: теорію ви знаєте добре, а на практиці є складнощі з невиворотністю позицій, нетриманням aplomb, інколи забуваєте послідовність класичних комбінацій.

Відповідь вихованців: погоджуємося, працюватимемо над помилками.

  1. Рефлексія

Прийом рефлексивний ланцюг (вихованці по черзі, висловлюють одним реченням емоційний стан після заняття).

Слова педагога: на вашу думку, чи плідна була робота?

Відповідь вихованців: так.

Слова педагога: Які рухи з класичного екзерсису вам більше до вподоби? Що складніше – екзерсис посеред залу чи allegro?

Відповідь вихованців: більше подобається Demi plié  і grand plié бо найлегше виконати. Складніше allegro.

Слова педагога: Дякую вам за плідне заняття!

Відповідь вихованців: виконується уклін.

 

Заняття 5.

Тема: Класичний екзерсис біля станка. Рухи Центральної України.

Мета: перевірка якості та міцності засвоєного матеріалу, сформованості умінь і навичок у практичній діяльності; внесення коректив.

Завдання:

  •                    виконати класичний екзерсис біля станка;
  •                    відпрацювати комбінації allegro (стрибки по діагоналі);
  •                    сприяти формуванню творчої працелюбної особистості;
  •                    сформувати зацікавленість вихованців у навчанні, шляхом доведення важливості матеріалу;
  •                    сформувати вміння творчо взаємодіяти на заняттях вихованців з педагогом на основі компетентнісного підходу (робота вихованців над помилками у формі гри).

Методична мета формування навичок художньо виразного спілкування вихованців за допомогою методів: співбесіда (у формі діалогу), співпраця педагога і вихованців, комунікативна взаємодія вихованців між собою, інтерактивна гра, практичних вправ, створення умов для залучення всіх вихованців до робочого процесу, надання можливості кожному вихованцеві розуміти і рефлексувати з приводу того, що він знає і думає.

Обладнання: танцклас, фортепіано, нотний матеріал, тренувальний одяг.

Література:

  1.               Ваганова А .Я. Основи класичного танцю./ А .Я. Ваганова – СПб Лань, 2002.
  2.               Верховинець В.Н. Теорія українського народного танцю./ В.Н. Верховинець. – К., 1990.
  3.               Зайцев Є.В. Основи народно-сценічного танцю.// Посібник частина 2./ Є.В. Зайцев. – Мистецтво Київ 1976.
  4.               ІІвєткова Л.Ю. Методика викладання класичного танцю./ Л.Ю. ІІвєткова. – Київ, 2012.

Інтернет ресурси:

  1. https://youtu.be/7PoBxjo7GIU

Структура

  1.               Повідомлення теми й мети заняття.

Привітання – (класичний) уклін. Розминка. Метод практичних вправ (комплекс вправ для м’язів ніг, рук, тулуба необхідний для подальшої роботи з класичними комбінаціями). Метод розповідь-вступ (створення позитивно – емоційного настрою і психологічних комфортних умов). Метод співбесіди (у формі діалогу педагог опитує знання теорії рухів класичного уроку у вихованців).

Слова педагога:

Тема: Класичний екзерсис біля станка. Рухи Центральної України.

Мета: перевірка якості та міцності засвоєного матеріалу, сформованості умінь і навичок у практичній діяльності; внесення коректив.

Слова педагога: робимо розминку біля станка та по колу.

  1.               Мотивація навчальної діяльності.

Метод практичних вправ (вихованці практично демонструють виконання рухів класичного екзерсису біля станка).

Слова педагога: Починаємо класичний екзерсис біля станка (обличчям).

Елементи класичного екзерсису (станок).

  • Demi plié  і grand plié по І, ІІ, ІІІ позиції;
  • Battement tendu по 2 хрестом з releve;
  • Battement tendu jeté по 2 хрестом в бік piqué;
  • Rond de jambe par terre по точкам;
  • Battemen retire через passe (підготовка до вірьовочки з ІІІ позиції);
  •   Battement releve lent на 90° по 2 хрестом;
  • Grand battement jeté по 2 хрестом.
  • Розтяжка.
  1. Перевірка знання фактичного матеріалу та основних понять.

Метод співбесіди (педагог проводить опитування з теоретичних знань класичного танцю).

Слова педагога: Що таке Battement tendu і Battement jeté?

Відповідь вихованців: відповідають.

  1. Перевірка глибини усвідомлення знань.

Метод виконання практичних вправ (вихованці виконують рухи allegro по діагоналі).

Слова педагога: зараз виконуємо рухи по діагоналі:

  •                   Sote по VІ, І позиції;
  •                   Sote по VІ, І позиції з підігнутими ногами;
  •                   Tour chaine;
  1. Використання знань у стандартних умовах.

Слова педагога: Пропоную вам гру «Дзеркальне повторення» на рухах Центральної України» до танцю «Дзвіночки Хортиці».

Вихованці формують 2 колони (права\ліва). Права колона виконує рухи: 4 «тинка», 4 «вірьовочки», 4 «голубця». Потім ці ж рухи виконує ліва колона. Потім вихованці разом з педагогом обговорюють помилки.

  1. Використання знань у змінених умовах.

Виконання вивчених танців при зведеної репетиції студії в рамках концерту.

  1. Збір виконання завдань (їх перевірка, оцінювання, корегування).

Проведення зведених репетицій з вихованцями інших класів.

  1. Підсумки заняття.

Звітний концерт студії.

  1. Рефлексія

Слова педагога: чи виправдалися ваші сподівання від виступу на сцені перед глядачами?

Відповідь вихованців: так, ми отримали неймовірне задоволення. Виступати на сцені, де нашу роботу побачили батьки, педагоги, інші вихованці студії було хвилююче, але після виступу переповнюєшся емоціями і радістю.

Слова педагога: Дякую вам за плідну роботу, ви розумнички!

Відповідь вихованців: виконується уклін.

docx
Додано
5 січня 2021
Переглядів
508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку