Методичні рекомендації щодо написання та оформлення дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник»

Про матеріал
Методичні рекомендації адресовані для керівників гуртків еколого-натуралістичного напряму з метою допомоги в написанні та оформленні дослідницько-експериментальних робіт з природознавства "Юний дослідник"
Перегляд файлу



 

Методичні рекомендації  щодо написання та оформлення 

дослідницько-експериментальних робіт з природознавства

«Юний дослідник»

 

Інна Пахомова, 

завідувач еколого-натуралістичного  відділу КЗ КОР  «Центр творчості дітей 

та юнацтва Київщини»

 

Згідно з Положенням про Всеукраїнський конкурс дослідницькоекспериментальних робіт із природознавства «Юний дослідник» (наказ Міністерства освіти, науки, молоді та спорту № 1078 від 08 жовтня 2012 року) (додаток А), Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді щороку проводиться Всеукраїнський конкурс дослідницько-експериментальних робіт із природознавства «Юний дослідник» (далі - Конкурс).

Мета Конкурсу – залучення учнів загальноосвітніх навчальних закладів віком від 9 до 11 років включно (далі – учні) до науково-дослідницької діяльності в галузі природознавства.

Конкурс проводиться на добровільних засадах і є відкритим для учнів.

Конкурс проводиться у три етапи:  міський (районний);  обласний;  всеукраїнський.

   Кожен етап передбачає два тури:

*   І тур: заочний (розгляд дослідницько-експериментальних робіт);

*   ІІ тур: очний (презентація дослідницько-експериментальних робіт).

Програма І (заочного) туру Конкурсу включає заочне оцінювання дослідницько-експериментальних робіт за такими критеріями:

*   актуальність теми роботи - до 8 балів;

*   науковий підхід до ведення дослідження - до 15 балів;  обґрунтованість отриманих результатів, висновків - до 12 балів;  практичне значення роботи - до 10 балів;  відповідність вимогам щодо оформлення робіт - до 5 балів.

Максимальна кількість балів, яку може отримати учасник за заочне оцінювання дослідницько-експериментальної роботи - 50 балів (додаток Б).

Програма ІІ (очного) туру Конкурсу включає захист учасниками дослідницько-експериментальних робіт за такими критеріями:

*   аргументованість вибору теми та методів дослідження - до 8 балів;  вільне володіння матеріалом - до 13 балів;  чіткість, логічність і послідовність викладення матеріалу - до 13 балів;  культура мовлення, вичерпність відповідей - до 10 балів;  оригінальність форми захисту - до 6 балів.

Максимальна кількість балів, яку може отримати учасник за захист дослідницько-експериментальної роботи, - 50 балів (додаток В).

Для захисту роботи автору надається до десяти хвилин, для відповіді на запитання - до трьох хвилин.

Загальна максимальна сума балів, яку може отримати учасник за участь у ІІ турі Конкурсу, - 100 балів.

Захист дослідницько-експериментальних робіт проводиться у таких номінаціях:

*   «Я і природа»;

*   «Рослини навколо нас»;

*   «Тваринний світ»;

*   «Охорона здоров'я»;

*   «Народознавство та краєзнавство».

Учасники Конкурсу

У Конкурсі беруть участь учні закладів загальної середньої освіти та вихованці закладів позашкільної освіти віком 9-11 років (далі – учасники).

Учасники мають право ознайомитися з результатами оцінювання дослідницько-експериментальних робіт та одержати пояснення щодо критеріїв та об’єктивності їх оцінювання.

Учасники зобов’язані дотримуватись вимог Положення, програми

Конкурсу, норм поведінки та правил техніки безпеки.

 

Вимоги до дослідницько-експериментальних робіт та їх описів

Експериментальне дослідження - це організований процес розумової праці, безпосередньо направлений на отримання нових знань.

Основні етапи дослідницько-експериментальної роботи:

 вибір теми;  постановка завдань;  планування експерименту;  проведення експерименту;  аналіз результатів експерименту;  оформлення роботи;  захист роботи. 

Дослідницько-експериментальна робота повинна бути виконана учасником самостійно під керівництвом керівника – кваліфікованого фахівця в певній галузі науки (наукового, педагогічного або науково-педагогічного працівника закладу освіти).

Для більш повного висвітлення результатів дослідження дослідницькоекспериментальна       робота        може бути ілюстрована           фотоматеріалами, малюнками, картами тощо.

Дослідницько-експериментальна робота виконується державною мовою та подається оргкомітету Конкурсу на паперових та електронних носіях.

В описі (анкеті) дослідницько-експериментальної роботи зазначаються такі дані: 

*   прізвище та ім’я автора; дата народження; найменування закладу освіти; клас (гурток); контактний телефон, електронна адреса (за наявності); 

*   прізвище, ім’я, по-батькові керівника; посада; контактний телефон, електронна адреса (за наявності); 

*   тема дослідницько-експериментальної роботи (додаток Г).

Дослідницько-експериментальна робота та її опис мають бути надруковані шрифтом Times New Roman текстового редактора Word розміром 14 на одному боці аркуша білого паперу формату А4 з міжрядковим інтервалом 1,5.

Поля: ліве, верхнє і нижнє - не менше 20 мм, праве - не менше 10 мм.

Обсяг дослідницько-експериментальної роботи - не більше ніж 10 аркушів (без урахування додатків).

Дослідницько-експериментальна робота має бути побудована за певною структурою. Основними складовими структури роботи є такі:  титульний аркуш;  зміст;  вступ;  основна частина;  висновки;  список використаних джерел;  додатки (за необхідності).

Кожна структурна частина роботи починається з нової сторінки. Заголовки структурних частин друкуються великими літерами симетрично до набору: «ЗМІСТ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ 1», «РОЗДІЛ 2», «ВИСНОВКИ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ», «ДОДАТКИ». Заголовки підрозділів друкуються маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу. Заголовки пунктів друкуються маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу в підбір до тексту.

Відстань між заголовком (за винятком заголовка пункту) та текстом має дорівнювати 3-4 інтервалам.

Нумерація сторінок, розділів, підрозділів, пунктів, рисунків, таблиць, формул подається арабськими цифрами без знака «№». 

Усі сторінки роботи, враховуючи титульну сторінку та додатки, підлягають суцільній нумерації, номер на титульній сторінці не ставиться, а на наступних сторінках проставляється у правому верхньому куті сторінки без крапки в кінці.

Нумеруються тільки розділи основної частини. Зміст, вступ, висновки не нумеруються.

Номер розділу ставиться після слова «РОЗДІЛ», після номера крапка не ставиться. Заголовок розділу друкується з нового рядка.

Підрозділи нумеруються в межах кожного розділу за правилом: номер розділу, номер підрозділу. У кінці номера підрозділу має стояти крапка, наприклад: «2.4.». Заголовок підрозділу наводиться у тому самому рядку.

Пункти нумеруються в межах кожного підрозділу таким чином: номер розділу, номер підрозділу, номер пункту, наприклад: «2.3.4.». Заголовок пункту наводиться у тому самому рядку.

У кінці назв розділів, підрозділів, пунктів крапка не ставиться.

Рисунки нумеруються в межах розділу арабськими цифрами і позначаються словом «Рис.», наприклад «Рис. 1.2».

Таблиці нумеруються послідовно в межах розділу. У правому верхньому куті над заголовком таблиці розміщується напис «Таблиця» із зазначенням її номера. Номер таблиці складається з номера розділу та порядкового номера таблиці, між якими ставиться крапка, наприклад: «Таблиця 2.3».

 

Під час написання роботи учень має посилатися на наукові джерела, матеріали, ідеї, висновки, результати, які використовуються в роботі. Це дає можливість перевірити наведені відомості. Посилатися слід на останні видання публікацій.

Якщо в роботі використовуються відомості з інших джерел, тоді слід точно вказати номери сторінок із джерела.

Посилання в тексті роботи на джерело зазначається порядковим номером за переліком посилань, виділеним двома квадратними дужками, наприклад, «... у працях [1-7]..., … у праці [1]...».

Якщо в тексті роботи необхідно зробити посилання на конкретні відомості, цитата наводиться в лапках, а посилання береться у квадратні дужки із зазначенням порядкового номера джерела в списку використаних джерел та відповідної сторінки. Наприклад: «… набуття наукового знання передбачає оперування фактами… [8, с. 37]». 

Текст цитати необхідно точно відтворювати і наводити повністю, щоб не спотворити думки автора. Пропуск слів, речень, абзаців при цитуванні допускається без перекручення авторського тексту і позначається трьома крапками. У тексті роботи допускається непряме цитування автора (переказ, виклад думок автора своїми словами), при цьому слід точно викладати думки автора та давати відповідні посилання на джерело.

Посилання на ілюстрації в тексті роботи вказуються порядковим номером ілюстрації, наприклад: «на рис. 1.2».

На всі таблиці роботи мають бути посилання в тексті, при цьому слово

«таблиця» у тексті пишуть скорочено, наприклад «...у табл. 1.2».

 

Ілюстративний матеріал у роботі використовується з метою більш наочного представлення результатів досліджень та їх обґрунтування. Найчастіше в роботах використовуються такі види ілюстративних матеріалів:

рисунки, таблиці, діаграми, графіки, схеми, фотографії.

Усі ілюстрації зазначаються у тексті роботи або в додатках.

Назва ілюстрації розміщується відразу після її номера, внизу.

Цифровий матеріал роботи оформлюється у вигляді таблиць. Слово

«Таблиця» починається з великої літери, прописується курсивом і розміщується у верхньому правому куті сторінки, а її назва - посередині, симетрично до тексту і наводиться жирним шрифтом.

Приклад побудови таблиці

Таблиця 1.1 Назва таблиці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шапка

Рядки

                                            Боковик                          Графи (колонки)

 

Заголовки граф мають починатися з великих літер, підзаголовки - з маленьких, якщо вони складають одне речення із заголовком, і з великих, якщо вони є самостійними. Графу з порядковими номерами рядків до таблиці включати не треба.

Таблиця розміщується після першого згадування про неї в тексті.

Таблицю з великою кількістю рядків можна переносити на наступну сторінку. У разі перенесення таблиці на інший аркуш слово «Таблиця», її номер і назва не повторюються, далі над іншими частинами праворуч пишуться скорочено слова «Продовж. табл.» і вказується тільки номер таблиці, наприклад: «Продовж. табл. 1.2». Її краще розміщати у додатках.

Титульний аркуш є першою сторінкою роботи, що заповнюється за зразком (додаток Д).

Зміст подається на початку роботи. Він містить найменування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема вступу, розділів, висновків, додатків, списку використаних джерел тощо (додаток Е).

У вступі коротко обґрунтовуються актуальність і доцільність обраної теми, підкреслюється сутність досліджуваної проблеми; формулюються мета роботи та зміст поставлених завдань, об’єкт і предмет дослідження; подаються перелік використаних методів дослідження. Орієнтовний обсяг вступу – до 2 сторінок.

Актуальність теми означає, чим вона зацікавила учасника і чим дослідження може бути корисним для інших.  

Метою дослідницько-експериментальної роботи є проведення  експерименту на основі вивчення та аналізу наукової літератури. Мета повинна відповідати темі роботи.

Мета дослідницько-експериментальної роботи реалізується у конкретних завданнях. Як правило, основними завданнями роботи є аналіз літературних джерел з теми та проведення експерименту з аналізом його результатів.

Слова, які можна використовувати при формулюванні завдань роботи: дослідити…, вивчити…, проаналізувати…, визначити…, зіставити…, розробити…, порівняти…, оцінити…, розглянути…, обґрунтувати…, створити…, встановити взаємозв’язки…, тощо.   

Об'єкт дослідження - це процес або явище, що породжує проблемну ситуацію й обране для вивчення. Наприклад: тварини, рослини, здоров’я, природа, народні звичаї.

Предмет дослідження - це ракурс, під яким розглядається об'єкт. Предмет дослідження міститься в межах об'єкта. Наприклад: окремі властивості тварин, рослин, здоров’я, природи, народних звичаїв, їх вплив на інші об’єкти.

Основні методи дослідження об’єднують у: теоретичні (аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення, аналогія, тощо) та практичні (анкетування, інтерв’ювання, тестування, експеримент, спостереження, тощо).

Основна частина дослідницько-експериментальної роботи складається з двох розділів (теоретичного та практичного), підрозділів, пунктів, підпунктів.

Кожний розділ розпочинається з нової сторінки. У кінці кожного розділу формулюються висновки, що дає можливість звільнити основні висновки від другорядних подробиць.

В розділі І (теоретичному) основної частини роботи наводиться короткий огляд літератури з даної тематики, окреслюються основні етапи наукової думки за визначеною проблемою.

В розділі ІІ (практичному) наводяться методика та техніка дослідження; подаються відомості про обсяг дослідження; викладаються, аналізуються та узагальнюються отримані результати, подається їх оцінка.

Зміст основної частини має відповідати темі роботи та повністю її розкривати. 

Висновки мають містити стислий виклад результатів вирішення поставлених завдань, зроблених у процесі аналізу обраного матеріалу, оцінок та узагальнень. Необхідно підкреслити практичне значення, акцентувавши увагу на кількісних і якісних показниках здобутих результатів та надати рекомендації щодо їх використання.

Список використаних джерел слід розміщувати в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, у хронологічному порядку.

Додатки оформлюються як безпосереднє продовження роботи на наступних сторінках. Вони розміщуються в порядку посилань у тексті роботи. Кожен із додатків має розміщуватись на окремій сторінці. Додаток повинен мати заголовок, який друкується угорі симетрично відносно тексту. Додатки нумеруються великими українськими літерами та позначаються словом «Додаток», наприклад: «Додаток Б».

 

Захист дослідницько-експериментальної роботи

Для захисту роботи учаснику надається до десяти хвилин, для відповіді на запитання - до трьох хвилин.

Захист роботи включає наступні особливості:

*   аргументація вибору теми;

*   окреслення особистого внеску;  чіткість, логічність, послідовність викладу;  культура мовлення;  вичерпність відповідей;  наочні матеріали.

Захист роботи супроводжується мультимедійною презентацією, яка повинна не дублювати, а насамперед ілюструвати та доповнювати роботу.

Основні компоненти мультимедійної презентації роботи:  титульна сторінка презентації;  мета та завдання;  об’єкт та предмет;  актуальність;  практична цінність;  методи дослідження;  структура роботи;  власні здобутки;  висновки.

 

Визначення, нагородження переможців і призерів Переможці та призери Конкурсу визначаються журі в кожній номінації окремо за кількістю набраних ними балів.

Переможцем Конкурсу в кожній номінації є учасник, який набрав найбільшу кількість балів.

Призерами Конкурсу є учасники, які за кількістю набраних балів зайняли друге та третє місця.

У разі рівної кількості балів переможцем у номінації визначається учасник, який набрав більше балів за захист дослідницько-експериментальної роботи.

             Переможці     та     призери     Конкурсу     нагороджуються     грамотами

(дипломами) відповідних ступенів.

Керівники переможців і призерів Конкурсу нагороджуються грамотами (подяками).

Кращі дослідницько-експериментальні роботи учасників Конкурсу направляються до участі в наступному етапі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

Закон України «Про позашкільну освіту» від 22 червня 2000 року  № 1841-III.

Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс дослідницько-експериментальних робіт із природознавства «Юний

дослідник»: наказМіністерства освіти і науки, молоді та спорту України від

08 жовтня 2012 року № 1078 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22 жовтня 2012 р. за № 1766/22078).

Про затвердження Правил проведення Всеукраїнського конкурсузахисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України: наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 24 березня 2014 року № 259 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 квітня 2014 р. за № 407/25184).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК А

 

ПОЛОЖЕННЯ про Всеукраїнський конкурс 

дослідницько-експериментальних робіт з природознавства 

«Юний дослідник»

 

І. Загальні положення

1.1. Це Положення визначає порядок проведення Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт із природознавства "Юний дослідник" (далі - Конкурс).

1.2. Конкурс проводиться щорічно з метою залучення учнів загальноосвітніх навчальних закладів віком від 9 до 11 років включно (далі - учні) до науково-дослідницької діяльності в галузі природознавства.

1.3. Завданнями Конкурсу є:

 виявлення та підтримка учнів, які мають здібності до науково-

дослідницької діяльності в галузі природознавства;  формування в учнів пізнавальних інтересів, первинних екологічних

знань;  залучення учнів до природоохоронної діяльності;  створення умов для творчої самореалізації учнів.

1.4. Конкурс проводиться на добровільних засадах і є відкритим для учнів.

1.5. Організаційно-методичне забезпечення проведення Конкурсу здійснює Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді (далі - НЕНЦ).

1.6. Інформація про проведення Конкурсу розміщується на сайті НЕНЦ, а також у засобах масової інформації не пізніше ніж за один місяць до початку його проведення.

1.7. Під час проведення Конкурсу обробка персональних даних учасників здійснюється з урахуванням вимог Закону України «Про захист персональних даних».

ІІ. Порядок і строки проведення Конкурсу. Критерії оцінювання

2.1. Конкурс проводиться у два етапи:

 І етап: відбірковий (заочний);

 ІІ етап: фінальний (Всеукраїнський, очний).

2.2. Для участі в І етапі Конкурсу необхідно надіслати заявку на участь у І етапі Всеукраїнського конкурсу дослідницько-екпериментальних робіт із природознавства "Юний дослідник" за формою згідно з додатком та опис дослідницько-експериментальної роботи на поштову адресу: Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді, вул. Вишгородська, 19, м. Київ, 04074, або на електронну адресу: nenc@nenc.gov.ua.

Журі Конкурсу розглядає подані учасниками І етапу описи дослідницько-експериментальних робіт і визначає учасників ІІ етапу.

Список учасників ІІ етапу Конкурсу оприлюднюється на сайті НЕНЦ не пізніше ніж за один місяць до початку ІІ етапу Конкурсу.

2.3. Для участі в ІІ етапі Конкурсу необхідно подати такі документи:

 медичну довідку про відсутність інфекційних хвороб і контакту з

інфекційними хворими;  учнівський квиток;  дослідницько-експериментальну роботу.

2.4. Строки та місце проведення ІІ етапу Конкурсу визначаються наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (далі - МОНмолодьспорт України) та повідомляються листом Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій не пізніше ніж за один місяць до початку проведення Конкурсу.

2.5. Програма ІІ етапу Конкурсу включає:  заочне оцінювання дослідницько-експериментальних робіт;  захист учасниками дослідницько-експериментальних робіт у довільній

формі.

2.6. Заочне оцінювання дослідницько-експериментальних робіт проводиться журі Конкурсу не пізніше ніж за десять календарних днів до початку ІІ етапу Конкурсу. Підсумки заочного оцінювання доводяться до учасників Конкурсу перед захистом дослідницько-експериментальних робіт.

2.7. Дослідницько-експериментальні роботи учасників оцінюються за такими критеріями:

 актуальність теми роботи - до 8 балів;

 науковий підхід до ведення дослідження - до 15 балів;  обґрунтованість отриманих результатів, висновків - до 12 балів;  практичне значення роботи - до 10 балів;  відповідність вимогам щодо оформлення робіт - до 5 балів.

Максимальна кількість балів, яку може отримати учасник за заочне оцінювання дослідницько-експериментальної роботи, - 50 балів.

2.8. Захист дослідницько-експериментальних робіт проводиться у таких номінаціях:

 «Я і природа»;

 «Рослини навколо нас»;

 «Тваринний світ»;

 «Охорона здоров'я»;

 «Народознавство та краєзнавство».

Орієнтовна тематика дослідницько-експериментальних робіт визначається організаційним комітетом Конкурсу та повідомляється листом МОНмолодьспорту України Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та розміщуються на сайті НЕНЦ не пізніше ніж за один місяць до початку проведення І етапу Конкурсу.

Для захисту роботи автору надається до десяти хвилин, для відповіді на запитання - до трьох хвилин.

2.9. Захист дослідницько-експериментальних робіт оцінюється за такими критеріями:

 аргументованість вибору теми та методів дослідження - до 8 балів;  вільне володіння матеріалом - до 13 балів;

 чіткість, логічність і послідовність викладення матеріалу - до 13 балів;  культура мовлення, вичерпність відповідей - до 10 балів;  оригінальність форми захисту - до 6 балів.

Максимальна кількість балів, яку може отримати учасник за захист дослідницько-експериментальної роботи, - 50 балів.

2.10. Загальна максимальна сума балів, яку може отримати учасник за участь у ІІ етапі Конкурсу, - 100 балів.

 

ІІІ. Учасники Конкурсу

3.1. У Конкурсі беруть участь учні, які мають досвід підготовки дослідницько-експериментальних робіт в галузі природознавства (далі - учасники).

3.2. До місця проведення ІІ етапу Конкурсу учасники прибувають у супроводі батьків або осіб, які їх замінюють, які забезпечують безпеку життя і здоров’я дітей та своєчасне оформлення документів щодо участі в Конкурсі.

3.3. Учасники мають право ознайомитися з результатами оцінювання дослідницько-експериментальних робіт та одержати пояснення щодо критеріїв і об’єктивності їх оцінювання.

3.4. Учасники зобов’язані дотримуватись вимог цього Положення, програми Конкурсу, норм поведінки та правил техніки безпеки.

 

ІV. Вимоги до дослідницько-експериментальних робіт та їх описів

4.1. Дослідницько-експериментальна робота повинна бути виконана учасником самостійно під керівництвом наукового керівника - кваліфікованого фахівця в певній галузі науки (наукового, педагогічного або науково-педагогічного працівника навчального закладу).

Для більш повного висвітлення результатів дослідження дослідницькоекспериментальна робота може бути ілюстрована фотоматеріалами, малюнками, картами тощо.

Дослідницько-експериментальна робота виконується державною мовою та подається оргкомітету Конкурсу на паперових і електронних носіях.

4.2. В описі дослідницько-експериментальної роботи зазначаються такі дані: прізвище та ім’я автора; найменування навчального закладу; клас; контактний телефон, електронна адреса (за наявності); мета і завдання дослідницько-експериментальної роботи; хід та результати дослідження, висновки.

Опис виконується державною мовою та подається оргкомітету Конкурсу на паперових носіях.

4.3. Дослідницько-експериментальна робота та її опис мають бути надруковані шрифтом Times New Roman текстового редактора Word розміром 14 на одному боці аркуша білого паперу формату А4 з міжрядковим інтервалом 1,5.

Поля: ліве, верхнє і нижнє - не менше 20 мм, праве - не менше 10 мм.

4.4. Обсяг дослідницько-експериментальної роботи - не більше ніж 10 аркушів.

Обсяг опису дослідницько-експериментальної роботи - не більше ніж 2 аркуші.

 

V. Організаційний комітет Конкурсу

5.1. Для організації та проведення Конкурсу створюється організаційний комітет. Склад організаційного комітету затверджується наказом МОНмолодьспорту України.

5.2. До складу організаційного комітету входять представники МОНмолодьспорту України (за згодою), НЕНЦ, загальноосвітніх навчальних закладів (за згодою).

5.3. Організаційний комітет очолює голова.

Голова організаційного комітету:  розподіляє повноваження членів організаційного комітету;  керує роботою з організації та проведення Конкурсу.

5.4. Члени організаційного комітету:  здійснюють організаційну роботу щодо проведення Конкурсу;  забезпечують порядок проведення Конкурсу.

5.5. Секретар організаційного комітету:

 оформляє документи щодо проведення та підведення підсумків

Конкурсу;  сприяє         висвітленню         результатів Конкурсу   в        засобах масової

інформації;  відповідає за зберігання документів та матеріалів щодо проведення Конкурсу.

VІ. Журі Конкурсу

6.1. Журі Конкурсу формується з метою забезпечення об’єктивності оцінювання дослідницько-експериментальних робіт учасників та визначення переможців і призерів Конкурсу.

Журі створюється для оцінювання дослідницько-експериментальних робіт учасників у кожній номінації.

6.2. Журі Конкурсу формується з числа педагогічних і науковопедагогічних працівників загальноосвітніх, позашкільних і вищих навчальних закладів, наукових установ та організацій (за згодою).

До складу журі Конкурсу не можуть входити особи, що є близькими особами учасників Конкурсу.

6.3. Кількість членів журі в кожній номінації становить не більше 5-6 осіб та не повинна перевищувати третини від кількості учасників Конкурсу.

До складу журі в кожній номінації Конкурсу входять: голова журі, члени та секретар журі.

6.4. Склад журі затверджується наказом МОНмолодьспорту України.

6.5. Журі в кожній номінації Конкурсу очолює голова.

Голова журі:  організовує роботу членів журі;  проводить засідання журі;

 бере участь у визначенні переможців і призерів Конкурсу;  затверджує список переможців і призерів Конкурсу.

6.6. Члени журі:

 беруть участь в оцінюванні науково-дослідницьких робіт учасників

Конкурсу;  заповнюють оцінювальні протоколи;  визначають переможців та призерів Форуму.

6.7. Секретар журі:  призначається з числа працівників НЕНЦ;  забезпечує збереження поданих на Конкурс матеріалів;  забезпечує систематизацію та оформлення документації Конкурсу.

 

VІІ. Визначення, нагородження переможців і призерів

7.1. Переможці та призери Конкурсу визначаються журі в кожній номінації окремо за кількістю набраних ними балів.

7.2. Переможцем Конкурсу в кожній номінації є учасник, який набрав найбільшу кількість балів.

Призерами Конкурсу є учасники, які за кількістю набраних балів зайняли друге та третє місця.

7.3. У разі рівної кількості балів переможцем у номінації визначається учасник, який набрав більше балів за захист дослідницько-експериментальної роботи.

7.4. Результати проведення Конкурсу затверджуються наказом МОНмолодьспорту України.

7.5. Переможці Конкурсу нагороджуються дипломами.

Призери Конкурсу нагороджуються дипломами відповідних ступенів.

7.6. Наукові керівники переможців і призерів Конкурсу нагороджуються грамотами.

7.7. Кращі науково-дослідницькі роботи учасників Конкурсу публікуються в науково-педагогічних і науково-художніх виданнях для дітей та юнацтва за підтримки НЕНЦ за згодою автора.

 

VIII. Умови фінансування Конкурсу

Витрати на організацію та проведення Конкурсу здійснюються за рахунок коштів, не заборонених чинним законодавством України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК Б

Оціночний лист заочного туру обласного етапу 

Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних  робіт з природознавства «Юний дослідник»  2019/2020 н.р.

 

 

з/п

Номінація  «Тваринний світ»

Критерії оцінювання дослідницько-експериментальних 

робіт (50 балів)

Тема роботи

Прізвище, ім’я

учасника

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

балів

15 балів

12  балів

10 балів

5 балів

 

1. 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зауваження     та     пропозиції:       __________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Член журі (ПІБ):___________________________             Підпис ________

                                   ___________________________                 

 

ДОДАТОК В

Оціночний лист очного туру обласного етапу 

Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних  робіт з природознавства «Юний дослідник»  2019/2020 н.р.

 

 

з/п

Номінація  «Тваринний світ»

Критерії оцінювання дослідницько-експериментальних 

робіт (50 балів)

Тема роботи

Прізвище, ім’я

учасника

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

балів

13 балів

13  балів

10 балів

6 балів

 

1. 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зауваження     та     пропозиції:       __________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

Член журі (ПІБ):___________________________             Підпис ________

                                   ___________________________                 

 

ДОДАТОК Г

 

АНКЕТА

учасника обласного етапу Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства 

«Юний дослідник» 

 

 

 

Прізвище, ім'я, по-батькові учасника: ______________________________

______________________________________________________________

 

Дата народження (день, місяць, рік)___________________________________________

Заклад освіти (повна назва): _____________________________________ ______________________________________________________________

 

Клас (гурток)___________________________________________________

 

Контактний телефон _______________________________________________

 

Електронна адреса (за наявності) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім’я, по-батькові керівника роботи, посада, контактний телефон, електронна адреса (за наявності)____________________________ ______________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема дослідницько-експериментальної роботи:_______________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

Номінація _____________________________________________________ ДОДАТОК Д

Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації

Комунальний заклад Київської обласної ради  «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»

 

 

 

 

Матеріали на обласний етап Всеукраїнського  конкурсу дослідницько- експериментальних  робіт з природознавства  «Юний дослідник»

Номінація «Я і природа»

 

 

 

АНАЛІЗ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ 

ТА СПОСОБИ ЇХ ЗМЕНШЕННЯ

 

 

 

 

 

 

Автор:

Софія Пахомова,  вихованка гуртка «Яскраві барви здоров’я» 

КЗ КОР «Центр творчості дітей

та юнацтва Київщини»

 

Керівник: Інна Пахомова, керівник гуртка 

«Яскраві барви здоров’я» 

          

 

 

 

Біла Церква 2019

ДОДАТОК Е

З М І С Т 

 

 

ВСТУП ………………………………………………………………………          3

РОЗДІЛ І                                                                                                             

ПРОБЛЕМА ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ

1.1. Дія побутових відходів на довкілля ……………………………………        4

1.2. Проблема побутових відходів в Україні ………………………………        5

           

РОЗДІЛ ІІ

ПОБУТОВІ ВІДХОДИ, ЯКІ НАКОПИЧУЮТЬСЯ ВДОМА ТА ШЛЯХИ

ЇХ ЗМЕНШЕННЯ  

2.1. Аналіз побутових відходів, які накопичуються вдома ………………         7

2.2. Шляхи зменшення кількості побутових відходів ………………………     9

                                                                                                                          11

ВИСНОВКИ …………………………………………………………………

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ………………………………….        12

ДОДАТКИ …………………………………………………………………..        13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
6030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку