Методичні рекомендації щодо підготовки конкурентоспроможних фахівців у закладах П(ПТ)О за професією «Візажист»

Про матеріал
Рекомендації для майстрів виробничого навчання закладів П(ПТ)О щодо впровадження нових виробничих технологій у навчальний процес. Виробництву потрiбні конкурентноспроможні фахівці, здатнi адаптуватися до швидких суспільних та економічних змін, а це потребує iстотного підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників. Якісна підготовка майбутнього конкурентноспроможного робітника вимагає творчого підходу педагогічних працівників до вибору форм i методів навчання.
Перегляд файлу

1

 

Лісовенко Т.В. – майстер виробничого навчання ДПТНЗ «Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну» І категорії

Методичні рекомендації щодо підготовки конкурентоспроможних фахівців у закладах П(ПТ)О за професією «Візажист»

 

В умовах ринкової економіки підготовка сучасного робiтника повинна відповідати цілій низці вимог, під впливом яких вона спрямовується на розвиток у нього вміння: самостійно виконувати i оновлювати знання, ставити проблеми, творчо мислити, приймати оригінальні рішення в нестандартних ситуаціях, бути соціально-активною особистістю тощо. Тому головним завданням професійно-технічної освіти є якiсна професійна підготовка кваліфікованих робітників для різних галузей економіки з урахуванням потреб ринку, що забезпечується впровадженням інноваційних технологій навчання, та застосування сучасних виробничих технологій у професійній підготовці робітничих кадрiв.

Сучасна економіка вимагає від професійної освіти пiдготовки конкурентоспроможного фахівця, самостійного, ініціативного захищеного та мобільного на ринку праці.

Сучасне життя диктує нові підходи до формування освiтнього процесу. У той же час виробництво вимагає від закладів освіти формування у випускників ПТНЗ не тільки практичних умінь i навичок, а й розвитку найбільш значущих загальнолюдських якостей, які в процесі трудової діяльності при освоєннi нових виробничих технологій дають змогу динамічно змінювати свою професію.

Професійно-технічна освіта в усi часи була і залишається основою науково-технічного простору, запорукою ефективного економічного розвитку держави.

Економiчні реформи, що нині відбуваються в нашій державi, внесли значні зміни у підготовку висококваліфікованих робітників для різних галузей промисловостi.

Сьогодні ПТНЗ мають адаптуватися до нових соціально-економічних умов і враховувати потреби ринку праці, бо ринок праці сьогодення потребує ініціативних, творчих, компетентних i висококваліфікованих робітників, підготовлених до виконання фахової роботи в умовах жорсткої конкуренції.

Щоб пiдготувати такого робітника, я вивчаю сучасні новітні виробничі технології у професії візажист та досвід відомих візажистів і впроваджував їх у навчальний процес.

Головними напрямками у моїй роботі є:

- розвиток особистості учня через нетрадиційні форми i методи навчання;
- оволодіння інноваційними технологіями виробництва та упровадження їх у навчальний процес;

- вивчення нових косметичних засобів, інструментів i обладнання та ознайомлення з ними учнів.

Ринкова економіка чітко визначає орієнтири професійної освіти, робить очевидним те, що головна мета всiх суб’єктів освітнього процесу полягає в необхідності урахування сучасних соціально-економічних реалій ринку праці і трансформування їх у конкретні освітні програми.

Для здійснення головних напрямів професійної підготовки від майстрів виробничого навчання та викладачів професійно-теоретичної підготовки залежить значне підвищення їх особистої відповідальності у виборі форм і методів навчання i виховання учнів, організації суспільно корисної i продуктивної праці учнів, а також постійного творчого пошуку, високої педагогічної і професійної майстерності.

Найважливіша риса сучасного професійного навчання – його спрямованість на те, щоб навчити учнів не лише пристосуватись, а й активно діяти в ситуаціях, якi зазнали соціальних змін.

Пріоритетним напрямом у системі професійної освіти стає всебічне вдосконалення професійної майстерності педагогічних працівників ПТНЗ,
пошук та впровадження нових форм i методів навчання, поліпшення якості всіх його елементів та максимальне розкриття потенціалу кожного учня.

Велику роль вiдіграє рiвень кваліфікації і майстерності самого педагога, його вміння довести свої знання до кожного учня, володіти різноманітністю та гнучкістю методів навчання.

Тому я не зупиняюся на досягнутому. Весь час навчаюся і знання  та уміння передаю учням. Так почала своє навчання у відомого сумського візажиста Богдани Скринник. Пройшла курс «Базовий. Салонний макіяж». Потім відвідала три семінари від топового харківського візажиста Валентини Передерій «Економіка макіяжу і smoky eyes», «Ідеальні стрілки та бездоганний контур або як підкорити червону помаду», «Основи колористики та психологія кольору для візажистів». Саме від цього досвідченого візажиста, яка має художню освіту, практику роботи гримером на каналі «1+1», свою школу краси, я дізналася багато цікавого щодо особливостей  використання косметичних продуктів, лайфхаків щодо застосування при виконанні макіяжів продуктів некосметичного походження (ефект поту – харчовий гліцерин, мед з водою, автозасмага – зола спаленої коркової пробки + пиво), психологію клієнтів та тонкощі роботи з ними, про нові продукти в бьюті-індустрії, такі як антисерн, шиммер, аджастер, люмінайзер, бронзер, глітер.  Оволоділа навичками фарбування і воскової корекції на практичному семінарії Юлії Петренко «Архітектура брів». Після проходження цього семінару я придбала всі необхідні матеріали та обладнання. Сама відпрацьовувала ці навички на клієнтах та на уроці виробничого навчання під час вивчення теми «Моделювання (корекція) форми брів». Хоча це й не передбачено навчальною програмою, дала учням можливість на своїх матеріалах навчитися фарбувати брови фарбою «Estel» та робити воскову корекцію брів і волосяних покривів обличчя. Відвідала семінар-показ брендової косметики Farmasi, на якому ознайомилася з особливостями роботи київського візажиста Наталії Юдіної. Тут вперше побачила продукт для збільшення вуст – пламбер. На семінарі від бренду косметики Unіce, який відвідала разом зі своєю ученицею, вивчала досвід роботи київського візажиста Мілани Юрах. І знову новинки – максимайзер для збільшення об’єму вуст та ВВ-креми, які адаптуються під колір шкіри клієнта. Для учнів також був організований семінар-показ косметики Unace, на якому консультанти розповіли про нові косметичні продукти, а також дали можливість їх протестувати. Удосконалювала свої вміння під час проходження онлайн-марафону від київського візажиста Юлії Микитчук. Весь час моніторю Інтернет-простір. Слідкую за роботами топових візажистів Гуар Аветесьян, Юліани Кальян, Євгенія Лукьяненкова, Мальвіни Магомедової, Кристини Завалішиної, Юлії Микитчук, Натаії Найди, Валентини Передерій. Підписана в Instagram на їхні канали та на цікаві канали «kosmetik_prof», «beauty_zone». Тут я ознайомлююсь з новими техніками виконання візажних робіт та популярними трендами, як от монохромний макіяж, бьюті-тренд Glass skin. Інформацією ділюся з учнями на нашому спільному Вайбер-каналі.

Зважаючи на те, що на даному етапі розвитку економіки, одним iз споживачів системи освіти є бізнес, необхідною умовою змін на краще стає тісна взаємодія бізнесу i освіти на взаємовигідній основі, яка реалізується суб’єктами соціального партнерства: ПТНЗ і підприємствами - лідерами виробництва вітчизняної продукції. Тому ми тісно співпрацюємо з магазином професійної косметики «Unova – індустрія краси», також відвідуємо семінари в «Nice me! AKADEMY» провідних візажистів.

Сучасний розвиток виробництва характеризується iнтенсивними змінами старих технологій на нові. Величезний асортимент нових матеріалів та технологій, їх використання, що прийшли на зміну традиційним, потребують вiд кваліфікованих робітників зовсім іншого рівня знань, професійних навичок, обґрунтованого підходу до вирішення різноманітних виробничих завдань.

Впровадження інноваційних технологій, поява нових матеріалів i технологій, їх використання в системі професійної підготовки робітничих кадрів потребували створення та запровадження в нашому навчальному інтегрованих професій. Так була проліцензована професія «Візажист, перукар (перукар-модельєр)». Бажано, щоб до цього комплексу професiй додався б ще й манікюрник.

Сучасний робітник – повинен вмiти застосовувати на практиці нові сучасні матеріали, знати їх властивості та технічні характеристики, володіти новими інструментами та обладнанням, мати практичний довiд виконання робіт за інноваційними виробничими технологіями.

Тому, отримавши інформацію про особливостi використання пігментів, про новий косметичний продукт кушон, дивайс по очищенню пензлів, я відразу поділилася нею зі своїми учнями. Також навчила їх клеїти накладні вії, хоча це і не передбачено навчальними програмами.

На регіональному ринку праці соціальні партнери-роботодавці надають перевагу тим випускникам, які володіють інноваційними виробничими технологіями, мають глибокi знання щодо планування, організації та здійснення комплексу робіт, а також мають досвід практичного використання цих знань. Випускник з таким рівнем професійної компетентностi буде конкурентоспроможним та мобільним на ринку працi, займати активну соціальну позицію.

Однiєю з найбiльш поширених та продуктивних форм роботи, що об’єднують напрямки соціального партнерства, є впровадження iнноваційних виробничих технологій у навчально-виробничий процес через проходження учнями виробничої практики у сучасних салонах краси, з обладнанням робочих місць сучасними iнструментами i матеріалами.

Проводячи навчально-виховний процес безпосередньо на сучасному підприємстві iз застосуванням високотехнологічного обладнання ми сприяємо пiдвищенню якості підготовки робітничих кадрів.

Виробництву потрiбні конкурентноспроможні фахівці, здатнi адаптуватися до швидких суспільних та економічних змін, а це потребує iстотного підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників. Якісна підготовка майбутнього конкурентноспроможного робітника вимагає творчого підходу педагогічних працівників до вибору форм i методів навчання, максимального використання досягнень сучасної педагогічної науки, передового новаторського і педагогічного досвіду.

За сучасних умов вiд творчого підходу до вирішення складних багатогранних завдань, які стоять сьогодні перед педпрацівниками ПТНЗ, чималою мірою залежить ефективність педагогічної праці, якiсть навчального процесу, пошук нових форм і методів навчання та виховання учнів.

docx
До підручника
Технології. Основи дизайну (профільний рівень) 10 клас (Вдовченко В.В. та інші)
Додано
2 березня 2021
Переглядів
396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку