Відповідно до робочої навчальної програми передбачено
проведення 4 семінарських занять з тем:
“Теоретичні основи і загальні
умови розміщення продуктивних сил",
“Виробнича та соціальна сфери ","Спеціальні економічні зони
та малі міста " та “Планування
економічних та соціальних процесів – як
основа регіонального розвитку " основною
метою яких є узагальнення та систематизація знань щодо даних тем, розвиток
творчого професійного мислення, оволодіння мовою відповідної дисципліни, формування
у студентів сучасного економічного мислення, глибокого комплексного розуміння
проблем економічної діяльності
підприємства, оволодіння умінням відстоювати свою точку зору.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КРАМАТОРСЬКИЙ ТЕХНІКУМ НАЦІОНАЛЬНОГО
УНІВЕРСИТЕТУ ЕКОНОМІКИ І ТОРГІВЛІ
імені Михайла Туган-Барановського
щодо проведення семінарських занять
з дисципліни “Регіональна економіка”
для студентів спеціальності 5.03050401
м. Краматорськ, 2009 р.
Ринкова система господарювання, сформована в Україні, обумовлює зміну форм регіональної економіки на підприємстві, вимагає нових підходів до ділових відносин між підприємствами, які обумовлюють суверенне право кожного із суб’єктів цих відносин реалізовувати свій економічний потенціал, досягати поставлених підприємствами цілей.
Відповідно до робочої навчальної програми передбачено проведення 4 семінарських занять з тем: “Теоретичні основи і загальні умови розміщення продуктивних сил”, “Виробнича та соціальна сфери ”,”Спеціальні економічні зони та малі міста ” та “Планування економічних та соціальних процесів – як основа регіонального розвитку ” основною метою яких є узагальнення та систематизація знань щодо даних тем, розвиток творчого професійного мислення, оволодіння мовою відповідної дисципліни, формування у студентів сучасного економічного мислення, глибокого комплексного розуміння проблем економічної діяльності підприємства, оволодіння умінням відстоювати свою точку зору.
Семінарські заняття проводяться у формі розгорнутої бесіди, яка передбачає ґрунтовну підготовку студентів з питань, що розглядаються. Така форма проведення семінару дозволяє виявити і заповнити прогалини в знаннях студентів, спростувати хибні судження, сформувати навички і уміння самостійної роботи над літературою, першоджерелами, робити висновки.
Методичні рекомендації щодо проведення семінарських занять складаються з переліку обговорюваних питань, питань для самоконтролю знань та переліку рекомендованої літератури.
СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ № 1
План семінарського заняття:
1. Характеристика продуктивних сил та їх розміщення.
2. Види продуктивних сил та призначення РПС України.
3. Основна мета та цілі РПС.
4. Закономірності в розвитку продуктивних сил.
5. Основні принципи розміщення продуктивних сил.
6. Фактори розміщення продуктивних сил.
7. Предмет і завдання науки “Регіональна економіка”.
8. Принципи та методи регіональних досліджень.
9.Регіони що входять до складу території України.
10.Демографічна ситуація в Україні.
11.Трудові ресурси та показники оцінки їх стану.
12.Незайнятість населення, причини безробіття та міграції.
13.Сутність та класифікація природних ресурсів.
14.Напрямки раціонального використання цих ресурсів.
15.Формування та збереження екологічно чистих територій.
Теми рефератів
1. Характеристика, види та розміщення продуктивних сил.
2. Основна мета та цілі розміщення продуктивних сил.
3. Завдання та проблеми економічного районування.
4. Принципи економічного районування
2. Зінь Е.А. Регіональна економіка : підручник - К.: “ВД Професіонал ” 2007 р. – 10-59 с
СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ № 2
План семінарського заняття:
Теми рефератів
1. Тенденції в розвитку готельного господарства та туристичної діяльності.
2. Роль кіномистецтва у суспільстві.
3. Значення бібліотек та театрів у здійсненні культурно - освітньої та
виховної діяльності.
4. Напрями покращення економічної роботи у сфери ЖКГ.
5. Склад галузевої структури промисловості.
6. Сутність організаційних та економічних методів впливу на розвиток виробничої сфери.
7. Наслідки приватизації державних підприємств.
8. Складові частини паливно- енергетичного комплексу.
9. Значення вугільної промисловості для економіки України.
2. Зінь Е.А. Регіональна економіка : підручник - К.: “ВД Професіонал ” 2007 р. – 136- 361.
СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ № 3
План семінарського заняття:
Теми рефератів
2007 р. – 413-421.
СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ № 4
План семінарського заняття:
Теми рефератів
2007 р. – 422 - 494с
Критерії оцінки знань
Оцінка "2" (бали) виставляється тоді, коли студент не володіє навчальним матеріалом, неусвідомлено виконує окремі частини завдань. Під час надання відповіді допускає суттєві помилки.
Оцінка "З" (бали) виставляється тоді, коли студент без достатнього розуміння відтворює навчальний матеріал та виконує завдання в неповному обсязі. Недостатньо обґрунтовано аналізує і порівнює інформацію. Неусвідомлено користується нормативною документацією. Під час надання відповіді допускає помилки, які самостійно виправити не може.
Оцінка "4" (бали) виставляється тоді, коли студент самостійно, з розумінням відтворює основний навчальний матеріал та застосовує його під час виконання завдань, аналізує, порівнює інформацію, робить висновки. Відповідь студента в цілому правильна, логічна та достатньо обґрунтована. Достатньо усвідомлено користується довідково – нормативною документацією. Під час надання відповіді допускає несуттєві помилки, які може виправити.
Оцінка "5" (бали) виставляється тоді, коли студент володіє глибокими, узагальненими, системними знаннями навчального матеріалу в повному обсязі та здатний їх ефективно використовувати для виконання завдання. Відповідь студента повна, правильна, логічна, містить аналіз, систематизацію, узагальнення. Студент вміє самостійно знаходити джерела інформації і користуватися ними, оцінювати отриману інформацію. Встановлює причинно-наслідкові та міждисциплінарні зв’язки, робить аргументовані висновки. Студент правильно і усвідомлено застосовує всі види довідково - нормативної документації. Самостійно, правильно, в повному обсязі виконує завдання. При наданні відповіді допускає неточності, які самостійно виправляє. Виявляє пізновально - творчий інтерес до обраної професії.