Методичні рекомендації. Складання допису дискусійного характеру до блогу "Чи переможе книжку комп'ютер, а бібліотеку – Інтернет" з використанням відокремлених обставин.

Про матеріал
Методичні рекомендації до уроку на тему: "Складання допису дискусійного характеру до блогу "Чи переможе книжку комп'ютер, а бібліотеку – Інтернет" з використанням відокремлених обставин". Будуть корисними для учнів і цікавими для вчителів
Перегляд файлу

Тема уроку

Складання допису дискусійного характеру до блогу "Чи переможе книжку комп'ютер, а бібліотеку – Інтернет" з використанням відокремлених обставин.

 

Цілі уроку

Поглибити та розширити знання про особливості побудови допису дискусійного характеру в публіцистичному стилі; формувати вміння будувати, висловлювати й відстоювати власну громадянську позицію Інтернет-просторі на фоні різних, зокрема протилежних, думок; оцінювати виражальні можливості речень з відокремленими обставинами в текстах і влучно використовувати їх у власному мовленні; виховувати любов і повагу до книжки й Інтернету як безцінного джерела знань і мудрості, скарбниці духовної спадщини людини.

 

Перед вивченням теми слід пригадати:

ü ознаки публіцистичного стилю;

ü структуру твору-роздуму; ü відокремлені обставини.

По завершенні цього заняття Ви знатимете:

ü що таке блог як особливий жанр журналістики;

ü що таке допис дискусійного характеру;

ü як створити допис дискусійного характеру в публіцистичному стилі, використовуючи виражальні можливості речень з відокремленими обставинами.

Ви вмітимете:

ü самостійно будувати допис дискусійного характеру в публіцистичному стилі, використовуючи виражальні можливості          речень        з відокремленими обставинами.

Відомості про практичне застосування теоретичного матеріалу

Щоб відчути себе справжнім журналістом і мати можливість публічно висловлювати свою громадянську позицію, сьогодні абсолютно не обов'язково бути професіональним співробітником якоїсь газети чи надсилати листи до редакції з проханням надрукувати ваші міркування на шпальтах їхньої газети. Достатньо просто завести блог в Інтернеті. 

Любі друзі! На цьому занятті ви навчитеся висловлювати свою громадянську позицію щодо проблемних питань, довкола яких ведуться дискусії і суперечки. Ви навчитеся не просто з гідністю виражати власне ставлення, а робити це образно й переконливо, адже з попередніх занять ви вже знаєте, як максимально ефективно використати виражальні можливості відокремлених членів речення.

 

 

Теоретичний матеріал заняття з теми

Блог як жанр журналістики

Блог (англ. blog, від web log — «мережевий журнал чи щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. 

Блог заводять собі різні люди з різних причин: одні ведуть його як щоденник поточних справ, заносячи туди всі події, що відбуваються з ними; інші виносять якісь проблеми особистого, часом інтимного характеру: про стосунки в сім'ї, виховання дітей, здоров'я тощо; хтось на сторінках свого блогу друкує власні творчі доробки – справжні літературні шедеври: вірші, оповідання, новели чи фейлетони.

Проте саме зараз нам цікавий блог як окремий особливий жанр журналістики, що з кожним днем набуває все більшої популярності як серед відомих ЗМІ, так і серед простих громадян, що вважають (і часом не без підстав) себе вільними журналістами. 

Сьогодні така форма вираження особистої громадянської позиції має визначну роль у творенні інформаційного суспільства, реалізації свободи слова, боротьбі за права людини у світі, та й просто у комунікації та обговоренні будь-яких ідей поміж людьми.

Вам уже цікаво створити власний блог і розмістити на ньому свій допис? Тоді вперед! Адже й проблему цікаву й актуальну, з приводу якої будемо висловлюватися, маємо.

Що таке допис дискусійного характеру?

      , у, чол. Стаття, повідомлення про що-небудь, написані для газети, журналу і т. ін. кореспондентом або читачем.[1]

         , ї, жін. Широке публічне обговорення якого-небудь спірного питання. [2]  опис дискусійного характеру – це публіцистична стаття, у якій чітко висловлюється позиція автора щодо актуальної певному колу читачів проблеми. 

 собливості допису:

ü в основі – актуальна проблема, яка не має однозначного вирішення;

ü наведені різні, протилежні точки зору на зазначену проблему;

ü чітко висловлюється позиція автора ;

ü наведені переконливі аргументи, або особисті авторські, або процитовані з вагомих авторитетних джерел;

ü приклади з суспільного життя, зокрема статистика – цифри, факти;

ü висновок;

ü лаконічність, стислість; ü емоційність образність.  к створити допис дискусійного характеру?

1.                       Проблема вам уже запропонована: "Чи переможе книжку комп'ютер, а бібліотеку – Інтернет".

2.                       Вивчаємо це питання за допомогою різноманітних джерел, наприклад Інтернет-ресурсів та соціального дослідження. 

Щодо Інтернет-ресурсів, вивчаємо інформацію, що отримали за допомогою пошукового рядка; тезисно конспектуємо з вказівкою на джерело, акцентуючи увагу на таких моментах: так/ні – чому. Систематизуємо отримане за різними точками зору разом з аргументами на доказ цих думок. Бажано чітко окреслити протилежні позиції, а схожі чи близькі за змістом просто узагальнити. 

Щодо соціального дослідження – пропонуємо дати відповідь на це питання людям різних вікових категорій (родичам, сусідам, учителям, школярам з різних класів, друзям у соціальних мережах тощо).

Узагальнюємо і систематизуємо відповіді саме за віковою шкалою.

3.                       Осмислюємо отримані результати й остаточно визначаємося з особистою позицією.

4.                       Створюємо допис за структурою висловлення-роздуму (див. заняття №3), у вступі наводимо різні точки зору з відповідною аргументацією.

5.                       Виділяємо речення з відокремленими обставинами й осмислюємо їх роль у висловленні як виражального засобу.

 

ВАЖЛИВО!

Ваш допис має бути стислим, лаконічним, образним та емоційним. Для цього ви маєте використати різноманітні мовно-стилістичні та художні засоби, а саме: оціночні слова, зменшувально-пестливу чи збільшувальнозгрубілу лексику, епітети, метафори, порівняння, літоти, гіперболи тощо. Ефективними можуть бути риторичні звертання чи запитання, окличні чи незавершені речення. 

 

 

ВАЖЛИВО!

Автори творів публіцистичних жанрів борються за читацьку аудиторію, а це означає, що ваш допис повинен бути цікавим, оригінальним та інформаційно змістовним. 

Читачі обирають допис для більш глибокого ознайомлення з ним за заголовками.  Доберіть до своєї статті заголовок, який би неначе кричав:

"Прочитай мене".

 

Практичні завдання щодо реалізації  набутих теоретичних знань на практиці

Створити допис дискусійного характеру до блогу "Чи переможе книжку комп'ютер, а бібліотеку – Інтернет" з використанням відокремлених обставин.

 



[1] Словник української мови: в 11 томах. — Том 2, 1971. — Стор. 370.

[2] Словник української мови: в 11 томах. — Том 2, 1971. — Стор. 285.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Кирильченко Любов Михайлівна
    Дякую, пані Серафимо. Успіхів Вам!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Савощенко Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сезько Тетяна Анатоліївна
    Змістовна робота.Теоретично грамотна. Можна узяти за основу. Вдячна автору за таку можливість. Щодо оригінальності, то було б доречним додати інтерактивні вправи щодо медіаграмотності.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
7218
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку