Методичні рекомендації "Створення та використання в освітньому процесі Інформаційної медіатеки «Україна назавжди: вивчаємо, пам’ятаємо, зберігаємо»

Про матеріал
Методичні рекомендації стануть у нагоді педагогам закладів освіти, учнівській та студентській молоді, громадським організаціям, представникам обласних та місцевих органів влади, місцевих органів управління освітою, наукових установ, фахівцям національно-патріотичного виховання, громадянам України тощо. Функціонування такого сайту і формування мережі медіатек сприятиме якісній взаємодії усіх учасників освітнього процесу та партнерів закладів освіти щодо національно-патріотичного виховання молоді, розвитку медіаграмотності та критичного мислення, популяризації кращого досвіду роботи педагогів, учнів та вихованців закладів освіти області щодо дослідження подій Революції Гідності та АТО/ООС.
Перегляд файлу

           

Департамент  Комунальний заклад 

освіти і науки Київської Київської  обласної  ради  обласної державної «Центр творчості  дітей 

адміністрації та юнацтва Київщини»

 

 

МЕТОДИЧНІ   РЕКОМЕНДАЦІЇ

 

СТВОРЕННЯ  ТА  ВИКОРИСТАННЯ  В  ОСВІТНЬОМУ  ПРОЦЕСІ  ІНФОРМАЦІЙНОЇ  МЕДІАТЕКИ  

«УКРАЇНА  НАЗАВЖДИ:  ВИВЧАЄМО,  ПАМ’ЯТАЄМО,  ЗБЕРІГАЄМО!»

Автор:

Людмила Дюдя – методист відділу спортивного туризму та краєзнавства Комунального закладу Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»

 

Консультант:

Олена Мокренчук – т.в.о. начальника прес-центру оперативного командування «Північ» Сухопутних військ Збройних Сил України, лейтенант, волонтерка у 2014-2015 роках, журналістка, історик, учасник

Майдану

 

Рецензенти:

Валерій  Гаврилюк – методист  відділу виховної роботи та позашкільної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

 

Лариса  Зінченко – завідувачка  відділу музейної освіти та бібліотечної справи КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

 

  

 

 

 

ЗМІСТ

ВСТУП                                                                                                      4

 

І.            Структура та зміст Інформаційної медіатеки «Україна              5

назавжди: вивчаємо, пам’ятаємо, зберігаємо»

 

ІІ. Загальна характеристика Google Sites, на базі якого 10 створено медіатеку. Формування мережі інформаційних медіатек закладів освіти Київщини

 

ІІІ. Особливості використання матеріалів сайту учасниками 13 освітнього процесу та партнерами  закладів освіти

 

ІV.           Пошуково-дослідницька робота як основне джерело               15

поповнення  матеріалів  інформаційної  медіатеки

 

V. Рекомендації щодо збору, зберігання та поширення  18 інформації про учасників Революції Гідності та 

АТО/ООС

 

ВИСНОВКИ                                                                                             20

 

ЛІТЕРАТУРА                                                                                           21

 

ДОДАТКИ           23 Важливим і необхідним сектором освітнього процесу в Україні є національно-патріотичне виховання. Затверджена Указом Президента України від 18 травня 2019 року № 286 Стратегія національно-патріотичного виховання «визначає одним із пріоритетних напрямів діяльності держави та суспільства розвиток національної свідомості на основі суспільно-державних (національних) цінностей (самобутність, воля, соборність, гідність), формування у громадян почуття патріотизму, поваги до Конституції і законів України, соціальної активності та відповідальності за доручені державні та громадські справи, готовності до виконання обов’язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України, сповідування європейських цінностей, а також важливим засобом громадянської освіти».

У 2013-2014 роках, під час Революції Гідності, громадяни України відстояли права людини і демократичні цінності. Нами були зроблені реальні кроки на шляху до європейської інтеграції. Але Україна стала об’єктом російської агресії: у лютому 2014 року розпочалася російсько-українська війна. Російська Федерація, порушуючи норми та принципи міжнародного права, анексувала Автономну Республіку Крим і Севастополь, окупувала окремі райони Донецької та Луганської областей. 

Нині в умовах гібридної, і у тому числі інформаційної, війни Російської Федерації проти України національно-патріотичне виховання набуває особливого значення, оскільки від його результатів залежить майбутнє нашої держави.

Власне, з метою організації та координації національно-патріотичного виховання в системі освіти області, вшанування мужності та героїзму учасників Революції Гідності, Героїв Небесної Сотні, захисників незалежності й територіальної цілісності України, мною як методистом відділу спортивного туризму та краєзнавства Комунального закладу Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» створено сайт – Інформаційну медіатеку «Україна назавжди: вивчаємо, пам’ятаємо, зберігаємо» (далі – медіатека).

Нормативно-правовою базою для створення зазначеної медіатеки є Конституція та закони України, постанови Верховної Ради України, укази Президента України, розпорядження та постанови Кабінету Міністрів України, накази та інформаційно-методичні матеріали Міністерства освіти і науки України, розпорядження Київської обласної державної адміністрації та накази департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації (додаток 1).

 

 

І.  Структура  та  зміст  Інформаційної  медіатеки «Україна назавжди: вивчаємо, пам’ятаємо, зберігаємо»

 

Зміст  медіатеки – це історичні, документальні, художні, пошуководослідницькі матеріали про учасників Революції Гідності та російськоукраїнської війни, Героїв Небесної Сотні та загиблих воїнів АТО/ООС – вихідців з Київщини.

Цільова аудиторія, користувачі медіатеки: педагоги закладів      освіти, учнівська та студентська молодь, громадські організації, представники обласних та місцевих органів влади, місцевих органів управління освітою, наукових установ, фахівці національно-патріотичного виховання, громадяни України  тощо.

Завдання  медіатеки:

ü     національно-патріотичне виховання дітей та учнівської молоді на прикладах мужності, героїзму земляків – учасників Революції Гідності та АТО/ООС;

ü     збирання актуальної та об’єктивної інформаційної бази про сучасні історичні події в Україні: Революцію Гідності та російськоукраїнську війну;

ü     формування єдиної інформаційної та інтерактивної платформи для синхронізації індивідуальних історій учасників Революції Гідності, воїнів АТО/ООС з історією України, а також співпраці учнівської молоді, освітян, представників військово-патріотичних громадських організацій, науковоосвітніх установ тощо; 

ü     створення мережі інформаційних медіатек закладів освіти Київщини «Україна назавжди: вивчаємо, пам’ятаємо, зберігаємо»;

ü     моніторинг стану національно-патріотичного виховання в закладах освіти області;

ü     розвиток медіаграмотності та критичного мислення у дітей та учнівської молоді;

ü     здійснення інформаційно-пропагандистської роботи з питань національно-патріотичного виховання;

ü     забезпечення оперативного ознайомлення з матеріалами медіатеки, доповнення та використання в освітньому процесі даних сайту усіма його користувачами;

ü     виявлення та поширення кращого досвіду роботи педагогів, учнів та вихованців закладів освіти області по дослідженню подій Революції Гідності та АТО/ООС;

ü     створення Книги спогадів учасників Революції Гідності та Книги пам’яті загиблих воїнів АТО/ООС;

ü     активізація діяльності музеїв закладів освіти Київської області щодо створення розділів експозицій про земляків – учасників Революції Гідності та АТО/ООС.

Структура медіатеки – це наступні розділи та підрозділи сайту   (додаток 2).

«Головна»

сторінка сайту має три підрубрики:

«Методичні рекомендації» щодо створення та використання в освітньому процесі Інформаційної медіатеки «Україна назавжди: вивчаємо, пам’ятаємо, зберігаємо»;

«Мережа інформаційних медіатек закладів освіти Київщини» − це актуальна інформація про створені за зразком обласної медіатеки         Google-сайти закладів освіти чи місцевих органів управління освітою, з однаковими переліком та назвами рубрик, підрубрик;

«Наші земляки – Захисники України» − фільм, створений колективом КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» на основі науковоісторичних матеріалів Українського інституту національної пам’яті, документальних та телевізійних сюжетів, бази даних всеукраїнського сайту  «Книга пам’яті полеглих за Україну» тощо.

«Обласна  пошукова  акція  учнівської  молоді   «Герої  серед  нас:  сучасні  захисники  України»  

має чотири підрубрики:

Напрям «Революції Гідності присвячується». Тут розміщуються кращі пошуково-дослідницькі роботи учнів, вихованців закладів освіти Київщини про події та учасників Революції Гідності, Героїв Небесної Сотні;

Напрям «Сучасні Захисники України» − кращі пошуково-дослідницькі роботи про земляків – учасників АТО/ООС: військовослужбовців, добровольців, медичних працівників, волонтерів, журналістів, громадських активістів тощо;

Напрям «Доля переселенців» − інформація та розповіді про громадян України, які вимушено переселилися до Київської області з тимчасово окупованих районів Донецької та Луганської  областей, анексованої території АР Крим.

«Напрям «Виховуємо патріотів» − кращі методичні матеріали та презентації досвіду виховної роботи         освітян Київщини, проведення патріотичних заходів на місцях, створення експозицій у музеях закладів освіти, навчальні програми військово-патріотичних гуртків тощо.

«Книга пам’яті полеглих за Україну»

Рубрика містить посилання на волонтерські та громадські проєкти – відкриті сайти, а саме: «Книга пам’яті полеглих за Україну», «Небесна гвардія», «Небесна Сотня», «Книга пам’яті. Герої не вмирають» − соціальний проєкт Бучанської міської ради та «Герої – Захисники Вітчизни КиєвоСвятошинського району».

«Небесна Сотня Київщини»

У рубриці розміщено збірку пошукових матеріалів вихованців закладів позашкільної освіти області про Героїв Небесної Сотні жителів Київщини.

Відвідувачі сайту також можуть ознайомитися з проєктом педагогів та учнів Гнідинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Петра Яцика

Бориспільської районної ради щодо вшанування пам’яті Героя Небесної Сотні Юрія Вербицького. Тут, зокрема, презентовано книгу «Герой» про життя та загибель Юрія Вербицького, історію його предків та родини, автором якої є заступник директора з виховної роботи зазначеного закладу Любов Прядко.

«Діти Київщини – воїнам АТО/ООС»

Тут зберігаються посилання на фото-, відео-, аудіо- матеріали різноманітних масових акцій учнівської молоді щодо матеріально-технічної та моральної підтримки Збройних Сил України: флешмобів та челенджів, звернень, подяк та привітань, волонтерської допомоги, благодійних концертів, мистецьких заходів та ярмарків тощо.

«Проєкт «Герої сучасності. Київщина»

Рубрика містить посилання на матеріали (пошуково-дослідницькі роботи, презентації, відео тощо) Обласного пошуково-краєзнавчого проєкту учнів та педагогів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Київської області «Герої сучасності. Київщина».

«Книга пам’яті загиблих воїнів Київщини»

Тут знаходяться інформаційні матеріали виключно про загиблих мешканців Київщини, учасників АТО/ООС: добровольців, воїнів, волонтерів. Серед підрубрик – Альбом пам’яті «Життя без волі – ніщо». Інформацію про загиблих у російсько-українській війні земляків також скомпоновано у підрубрики по районах, містах, ОТГ Київщини.

«Осередки військово-патріотичного виховання у Київській області»

Розміщено посилання на сайти та сторінки у соціальних мережах військово-патріотичних центрів та ліцеїв, закладів освіти Київщини, громадських організацій учасників Революції Гідності та воїнів АТО/ООС, структурних підрозділів Київської обласної державної адміністрації, які займаються національно-патріотичним вихованням молоді, а також фото- відео- матеріали   відкриття    обласного Інтерактивного    військовопатріотичного центру на базі ДПТНЗ «Бориспільський професійний ліцей». «Військово-патріотичні  заходи  Київщини»

Рубрика містить інформацію про щорічні обласні військово-патріотичні заходи серед учнівської та студентської молоді Київщини: обласні етапи всеукраїнських змагань «Вояцький дух» та «Патріот», Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), вишколи «Гарт» та «Осінній рейд», фестивалі «Під Покровом Тризуба» та «З війни до миру. Діти», краєзнавчі конференції та форуми «Київщина козацька», «Герої серед нас: сучасні захисники України», «Полум’я ДАПу в наших серцях», «Зима, що нас змінила» тощо.

«Література  про  АТО/ООС,  анексію  Криму. 

Пісні  Майдану  та  Війни»

Знаходяться посилання на тексти документальних книг Українського інституту національної пам’яті, збірок спогадів свідків російської агресії у Криму та на сході України, анексії Криму, окупації окремих районів Донецької та Луганської областей, розповідей учасників Революції Гідності, воїнів АТО/ООС, волонтерів тощо.

Тут містяться анотації та інформація про художню літературу, у тому числі і для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, у якій розповідається про Захисників України. Також відвідувачі сайту можуть ознайомитися зі збірками пісень Майдану та альбомом «Пісні війни».

У рубриках «Документальні  фільми  та  телевізійні  проєкти  про  Революцію  Гідності,  АТО/ООС,  анексію  Криму»  та  «Художні  фільми  про агресію Російської Федерації проти України, анексію Криму, окупацію  Донбасу» можна переглянути як документальні, так і художні фільми, трейлери, соціальні відеоролики, телевізійні програми, сюжети та проєкти тощо.

«Музеї  та  виставки  про  Революцію  Гідності, АТО/ООС,  анексію  Криму»

Цей розділ медіатеки містить посилання на сайти державних музеїв України та музеїв закладів освіти Київщини, у експозиціях яких висвітлюються теми Революції Гідності та російсько-української війни.

 

 

ІІ.  Загальна характеристика Google Sites, на базі якого створено медіатеку. Формування мережі інформаційних медіатек  закладів освіти Київщини

 

Інформаційну медіатеку «Україна назавжди: вивчаємо, пам’ятаємо, зберігаємо» створено та розміщено на Google-сайті (додаток 3),перейти на який можна із вебсайтів департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації (kyiv-oblosvita.gov.ua) та Комунального закладу

Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»   (kids-center.com.ua).

Google Sites – це сервіс від Google, що пропонує своїм користувачам

послугу безкоштовного створення і розміщення сайтів у мережі інтернет. 

Основна відмінність Google Sites – це можливість доступу до роботи над сайтом декількох користувачів. Власник сайту може запрошувати інших осіб для спільної роботи, розподіляти права доступу до матеріалів, використовувати на сайті інформацію із сервісів Google.

Також заходити на сайт можна з будь-якого гаджета: комп’ютера, ноутбука, планшета, смартфона.

Працювати з Google Sites легко і зручно. Сервіс Google дозволяє швидко створити необхідний інтернет ресурс, вибравши оформлення з великої кількості шаблонів. 

Однак безкоштовний хостинг від Google Sites має наступні обмеження:

ü    обсяг дискового простору – до 100 Мб для зберігання інформації на сайті та 15 Гб на кожний домен для розміщення матеріалів при використанні Google-служб;

ü    у налаштуванні оформлення сайтів можна змінювати тільки кольори, розміри й стиль шрифтів;

ü    змінювати зміст (у тому числі додавати коментарі) можуть тільки авторизовані користувачі.

Аби такий сайт функціонував якнайдовше рекомендовано не завантажувати на нього матеріали, а прикріплювати електронні посилання на інші вебсайти, сторінки соціальних мереж, канали YouTube тощо, де вони розміщені.

Для естетичного оформлення сайтів важливо використовувати  програми - скорочувачі посилань та створення QR-кодів. Зокрема, рекомендуємо такі програми як https://bit.ly/39y4uG1 та

https://bitly.is/3bMNb5g Однак, з метою забезпечення інформаційної безпеки сайтів не використовуйте російські та білоруські програми. 

Для того, щоб створити сайт на Google Sites, необхідно мати свій акаунт в Google або ж зареєструватися. Далі необхідно увійти у свій обліковий запис і на своїй сторінці в продуктах Google вибрати сервіс «Сайти Google», за допомогою якого й буде створюватися сайт. Дії по створенню сайтів прості й докладно проінструктовані.

Інформаційна медіатека «Україна назавжди: вивчаємо, пам’ятаємо, зберігаємо» є обласною, у підрубриці якої розміщуватимуться посилання на регіональні медіатеки закладів освіти Київщини та місцевих органів управління освітою (додаток 4). 

Підрубрика «Мережа інформаційних медіатек закладів освіти» має об’єднати медіатеки, створені за зразком обласного сайту, але їхній зміст повинен базуватися  на місцевому матеріалі.

Зокрема, у рубриках та підрубриках зазначених сайтів мають розміщуватися матеріали про учасників Революції Гідності, АТО/ООС, Героїв Небесної Сотні та загиблих Захисників України – вихідців з відповідного району, міста, ОТГ Київської області, а саме:

ü     кращі пошуково-дослідницькі, краєзнавчі роботи учнівської

молоді;

ü     телесюжети, відеоролики, фільми, створені місцевою молоддю, краєзнавцями та засобами масової інформації;

ü     дані про місцеві літературні видання та авторів, які пишуть про Революцію Гідності та російсько-українську війну;

ü     книги пам’яті та бази даних про загиблих земляків;

ü     інформація про місцеві волонтерські акції, проєкти, флешмоби, військово-патріотичні заходи та змагання;

ü     перелік місцевих осередків військо-патріотичного виховання;

ü     перелік музеїв закладів освіти, які мають розділи експозиції, куточки пам’яті Героям Небесної Сотні та загиблим Захисникам України;

ü     кращі методичні матеріали та презентації досвіду виховної роботи освітян регіону тощо.

Поєднання обласного сайту та сайтів закладів освіти Київщини у мережу інформаційних медіатек забезпечить створення єдиного інформаційноосвітнього, інтерактивного середовища з національно-патріотичного виховання учнівської молоді на прикладах громадянського подвигу учасників Революції Гідності та Захисників України. 

 

 

ІІІ.  Особливості  використання  матеріалів  сайту  учасниками  освітнього  процесу  та  партнерами  закладів  освіти

 

Інформаційна медіатека «Україна назавжди: вивчаємо, пам’ятаємо, зберігаємо» функціонує з жовтня 2019 року. Цільовій аудиторії сайт вже презентовано під час відкриття обласного Інтерактивного військовопатріотичного центру на базі ДПТНЗ «Бориспільський професійний ліцей», проведення обласних конференцій «Герої серед нас: сучасні захисники України» (до Дня Гідності та Свободи), «Полум’я ДАПу – в наших серцях», форуму «Зима, що нас змінила» (до Дня Героїв Небесної Сотні), IV-го родинного фестивалю «З війни до миру. Діти» (до Дня Захисників України),  І та ІІ-ї обласної «Школи виховників джур», семінару-практикуму для працівників системи освіти районів, міст, об’єднаних територіальних громад Київщини, які відповідають за організацію та проведення І етапу

Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») тощо.

Учасникам освітнього процесу та партнерам закладів освіти пропонуються наступні можливості щодо використання матеріалів сайту:

1)                Педагогам  та  учнівській молоді

v     опублікування кращих методичних матеріалів (розробок та конспектів занять, уроків, сценаріїв національно- та військово-патріотичних заходів, проєктів), пошуково-дослідницьких робіт учнів та вихованців, інформаційних матеріалів про проведені заходи у рамках акції «Діти Київщини – воїнам АТО/ООС» тощо;

v     використання матеріалів медіатеки під час проведення уроків, занять, вишколів, екскурсій, масових заходів для дітей та учнівської молоді, а також майстерок, семінарів-практикумів, тренінгів з національно- та військово-патрітичного виховання для освітян;

v     створення у музеях закладів освіти куточків пам’яті Героям Небесної Сотні та загиблим Захисникам України, розділів експозицій про земляків – учасників Революції Гідності та АТО/ООС;

v     організація інноваційної діяльності, проведення інтегрованих занять та заходів вчителями-предметниками, завідувачами музеїв закладів освіти, керівниками гуртків як туристсько-краєзнавчого, військовопатріотичного, фізкультурно-спортивного, гуманітарного, так і художньоестетичного, еколого-натуралісничного та науково-технічного напрямів;

v     вдосконалення підготовки та перепідготовки кадрів, які займаються питаннями національно-патріотичного та громадянського виховання молоді в системі освіти.

2)                Учасникам Революції Гідності та АТО/ООС, родинам Героїв Небесної Сотні та загиблих Захисників України, вимушеним переселенцям

v     можливість представлення своєї індивідуальної історії у подіях Революції Гідності та російсько-української війни;  

v     ознайомлення з навчально-методичною, організаційно-масовою, виховною, пошуково-дослідницькою роботою закладів освіти Київщини щодо соціальної інтеграції та підтримки родин учасників АТО/ООС, вимушених переселенців.

3)                Усім  користувачам  медіатеки

v     ознайомлюватися зі змістом діяльності щодо національно- та військово-патріотичного виховання у закладах освіти області, громадських організаціях, обласних та місцевих органах влади, місцевих органах управління освітою, наукових установах, громадах Київщини тощо;

v     долучитися до створення Книги спогадів учасників Революції

Гідності та Книги пам’яті загиблих воїнів АТО/ООС;

v     брати участь у всеукраїнських, обласних та місцевих національно-патріотичних заходах;

v     дізнаватися про актуальні науково-дослідницькі, документальні та мистецькі матеріали, проєкти, заходи як всеукраїнського, обласного, так і місцевого рівнів;

v     розвивати соціальне партнерство, залучати до національнопатріотичного виховання молоді воїнів Збройних Сил України, ветеранів російсько-української війни, родини Героїв Небесної Сотні та загиблих Захисників України, вимушених переселенців, волонтерів, представників засобів масової інформації, діячів сучасної культури, мистецтва, науки та спорту, які виявляють активну громадянську та патріотичну позицію.

 

 

IV.  Пошуково-дослідницька робота – як основне джерело поповнення 

матеріалів  інформаційної  медіатеки

 

З метою вшанування мужності та героїзму захисників незалежності та територіальної цілісності України, виховання у дітей та учнівської молоді патріотизму, розвитку їхніх творчих інтересів з краєзнавства та науководослідницької роботи, в Київській області щорічно проводиться пошукова акція «Герої серед нас: сучасні захисники України» (додаток 5). 

Учасниками акції є педагоги та учнівська молодь закладів освіти, що пишуть краєзнавчі, пошуково-дослідницькі роботи за напрямами:  «Революції Гідності присвячується», «Сучасні захисники України», «Доля переселенців», «Пам’ятки ІІ світової війни» та «Виховуємо патріотів».

Кращі роботи розміщуються у обласній Інформаційній медіатеці «Україна назавжди: вивчаємо, пам’ятаємо, зберігаємо», на вебсайтах департаменту освіти і науки КОДА, місцевих органів управління освітою та закладів освіти, а також презентуються під час національно-патріотичних заходів і беруть участь у всеукраїнських, обласних, місцевих експедиціях, акціях тощо.

Основними джерелами дослідження сучасної історії України, подій Революції Гідності та російсько-української війни для юних краєзнавців є:

v     усні свідчення та інтерв’ю учасників подій;

v     офіційні дані та інформаційні повідомлення державних і регіональних органів влади, установ та їх структурних підрозділів, Операції об’єднаних сил;

v     матеріали та проєкти засобів масової інформації;

v     науково-історичні, документальні та дослідницькі матеріали

Українського інституту національної пам’яті України;

v     фонди державних музеїв та музеїв закладів освіти;

v     особисті фото- відео- матеріали, документи та речі учасників подій;

v     збірки спогадів та література, авторами яких є свідки та учасники подій;

v     пошуково-дослідницькі роботи учнівської молоді та матеріали, розміщені в обласній і місцевих медіатеках;

v     інформація з відкритих і публічних сайтів – баз даних про Героїв Небесної Сотні та полеглих Захисників України.

Під час організації та здійснення пошуково-дослідницької роботи учасникам освітнього процесу важливо дотримуватися наступних принципів:

Історизму. Вимагає розгляду усіх історичних фактів, явищ і подій у відповідності з конкретно-історичними обставинами, в їх взаємозв'язку та взаємообумовленості. Будь-яке історичне явище треба вивчати в розвитку:  як воно виникло, які етапи в своєму розвитку пройшло, чим зрештою стало. Не можна розглядати подію чи особу абстрактно, поза часовими вимірами. Тобто дослідники повинні аналізувати події з точки зору поточної на той час ситуації, а не пізніших уявлень.

Об'єктивності. Передбачає опору на неспотворені і непідігнані під схему факти в їх справжньому змісті. Цей принцип вимагає розглядати кожне явище у його різноманітності та суперечливості, у сукупності як позитивних, так і негативних проявів, розповідати про всіх учасників та всі сторони подій.

Головним у забезпеченні принципу об’єктивності є особистість дослідника, його теоретичні та світоглядні погляди, культура та порядність. Це вміння дослідника оцінювати надійність джерел, обробляти та перевіряти інформацію, аналізувати та оцінювати власні чи чужі висловлювання, припущення, висновки, аргументи, гіпотези, переконання, розглядати проблеми з різних точок зору, порівнювати різні позиції та підходи під час їх вирішення тощо.

Соціального підходу. Передбачає розгляд історико-економічних процесів із урахуванням соціальних інтересів усіх верств населення, різних форм їх проявів у суспільстві. Цей принцип зобов’язує співвідносити інтереси державні і вузькогрупові з загальнолюдськими, враховуючи суб’єктивний момент у практичній діяльності урядів, партій, громадських організацій, окремих осіб тощо.

Альтернативності. Визначає ступінь вірогідності здійснення тієї чи іншої події, явища, процесу на основі аналізу об’єктивних реалій і можливостей. Визнання історичної альтернативи дозволяє, наприклад,  поновому оцінити шлях країни, побачити невикористані можливості процесу, винести урок на майбутнє.

Академічної  доброчесності.  Стаття 42 Закону України «Про освіту» визначає академічну доброчесність як сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками та учнівською молоддю передбачає:

ü     посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

ü     дотримання норм законодавства про авторське право та суміжні права;

ü     надання достовірної інформації про методики та результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність тощо.

Список використаних дослідниками джерел інформації слід оформлювати згідно вимог Міністерства освіти і науки України. Посилання на джерела в тексті пошуково-дослідницьких робіт необхідно подавати у квадратних дужках. Зокрема, основний перелік літератури оформлюється відповідно до вимог «ДСТУ 8302:2015 Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання» і «ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання (ГОСТ 7.1-2003, IDT)».

Необхідно дати посилання на усі джерела інформації, авторів документальних, художніх та публіцистичних видань, фільмів, відеороликів та телесюжетів, пошуково-дослідницьких робіт, власників фото-, аудіо-, відео- матеріалів, сайти з базами даних тощо.

Важливо також зазначати перелік і дані опитаних осіб, які надавали свідчення, інформацію та консультативну допомогу.

 

 

V.  Рекомендації  щодо збору, зберігання та  поширення  інформації   про учасників  Революції  Гідності  та  АТО/ООС

 

Нині в суспільно-політичний дискурс увійшов і широко обговорюється термін «гібридна війна», одним із найпотужніших компонентів якої є інформаційна агресія. У поширенні дезінформації, зомбування, маніпулювання, залякування, пропаганди російським агресором проти України задіяні спеціальні інформаційні роди військ і спецслужб, засоби масової інформації та комунікації, користувачі соціальних мереж тощо.

У цих умовах постає важливе питання щодо забезпечення інформаційної безпеки, відповідальності дослідників за збір, використання та поширення, зберігання персональних даних та речей, фото-, відео- матеріалів, наданих військовослужбовцями Збройних Сил України, громадськими активістами, волонтерами, вимушеними переселенцями та членами їхніх родин.

Інформаційна безпека – це стан захищеності життєво важливих інтересів людини, суспільства і держави, при якому унеможливлюється нанесення таких видів шкоди, як неповнота та неправдивість інформації, а також несанкціоноване розповсюдження, використання і порушення цілісності, конфіденційності та доступності інформації.

Закон України «Про захист персональних даних» від             01 червня 2010 року № 2297-VI (зі змінами 2018 року) регулює правові відносини, пов’язані із обробкою персональних даних, а також спрямований на захист основоположних прав, свобод людини і громадянина.

Саме тому у процесі пошуково-дослідницької роботи дослідники забов’язані поінформувати своїх респондентів про рівень публічності наданих ними матеріалів, отримати від них згоду на обробку персональних даних та на поширення, висвітлення інформації  щодо них у мережі інтернет, представлення фото, копій документів чи особистих речей у експозиціях музеїв та презентаціях матеріалів під час масових заходів (додатки 6, 7).

Такі угоди між дослідником (закладом освіти, керівником музею, педагогом – відповідальним за формування та ведення баз даних, краєзнавчим гуртком тощо) та респондентами, особливо з діючими військовослужбовцями, рекомендуємо укладати у двох примірниках. 

Слід зазначити, що на сайті обласної Інформаційної медіатеки «Україна назавжди: вивчаємо, пам’ятаємо, зберігаємо» розміщуються матеріали в  основному про загиблих Захисників України, а також пошуково-дослідницькі матеріали про волонтерів та вимушених переселенців, громадських активістів, діяльність яких є абсолютно публічною та відкритою.

З метою підвищення рівня інформаційної безпеки та збереження пошукових матеріалів, рекомендуємо окремо дублювати бази даних на жорстких дисках комп’ютерів та хмарних ресурсах. 

 

 

ВИСНОВКИ

 

Методичні рекомендації щодо створення та використання в освітньому процесі матеріалів обласної Інформаційної мадіатеки стануть у нагоді педагогам закладів освіти, учнівській та студентській молоді, громадським організаціям, представникам обласних та місцевих органів влади, місцевих органів управління освітою, наукових установ, фахівцям національнопатріотичного виховання, громадянам України тощо.

Функціонування таких сайтів і формування мережі медіатек сприятиме якісній взаємодії усіх учасників освітнього процесу та партнерів закладів освіти щодо національно-патріотичного виховання молоді, розвитку медіаграмотності та критичного мислення, популяризації кращого досвіду роботи педагогів, учнів та вихованців закладів освіти області щодо дослідження подій Революції Гідності та АТО/ООС.

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАНІ

ДЖЕРЕЛА  ІНФОРМАЦІЇ  ТА  ЛІТЕРАТУРА

 

1.        Закон         України      «Про захист         персональних      даних»        від            

01 червня 2010 року № 2297-VI (зі змінами 2018 року) [Електронний    

ресурс]       //        Законодавство     України.     –        Режим         доступу:   https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2297-17

2.        Постанова Верховної Ради України від 12 травня 2015 року № 373-VIII «Про вшанування героїв АТО та вдосконалення національнопатріотичного виховання дітей та молоді» [Електронний            

ресурс]       //        Законодавство     України.     –        Режим         доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/373-19

3.        Указ Президента України від 18 травня 2019 року № 286 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді»

[Електронний ресурс] // Законодавство України. – Режим доступу:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286/2019

4.        Наказ Міністерства освіти і науки України від 16 липня 2015 року      

№ 768 «Про національно-патріотичне виховання в системі освіти»

[Електронний ресурс] // Законодавство України. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua

5.        Гаврилюк В. Ю. Створення та функціонування інформаційноосвітнього середовища сучасного позашкільного навчального закладу : методичний посібник / В.Ю. Гаврилюк. – Біла Церква : КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», 2016. – 48 с.

6.        Гаврилюк В.      Ю.     Теоретичні аспекти       створення   та          

функціонування інформаційно-освітнього середовища сучасного позашкільного навчального закладу / В. Ю. Гаврилюк [Електронний            

                ресурс]         //         Народна         освіта.        –         Режим         доступу: 

https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=4261

 

7.        Гібридна війна і журналістика. Проблеми інформаційної безпеки :

навчальний посібник / за заг. ред. В. О. Жадька ; ред.-упор. :            

О. І. Харитоненко, Ю. С. Полтавець. – Київ : Вид-во НПУ імені          

М. П. Драгоманова, 2018. – 356 с.

8.        Довідник з академічної доброчесності для школярів / уклад.             М. В. Григор’єва, О. І. Крикова, С. Г. Пєвко; за аг. Ред.. О. О. Гужви.

[Електронний ресурс] // ХНУ імені В. Н. Каразіна. – 2016. – Режим доступу: https://www.univer.kharkov.ua/docs/work/dovidnyk-SAUP.pdf

9.        Дронь В. В. GOOGLE-сервіси в навчальній діяльності викладачів / 

В.В. Дронь [Електронний ресурс] // Основа. – 2005. – Режим доступу:  http://osnova.com.ua/news/720-GOOGLE-

10.   Кулик Р., Майоров М. 2014: початок російсько-української війни /       Р. Кулик., М. Майовов [Електронний ресурс] // Український      інститут національної пам’яті. – 2019. – Режим доступу:

https://uinp.gov.ua/elektronni-vydannya/broshura-2014-pochatok-rosiyskoukrayinskoyi-viyny

11.   Революція Гідності та агресія Росії проти України.             Науково-методичні матеріали [Електронний ресурс] //        

Міністерство освіти і науки України. – 2015. – Режим доступу: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0B6xZh9HdZcdjfmpWTi1HZGlT MXFXR2RzcllGTkU3VHp5YnlGNnZQcEJwUHBVQTZfdFQyVEk

12.   Створення сайтів.         Розміщення          сайтів          на      Google        Sites         

                [Електронний     ресурс]     //     Webstudio2u.     –     Режим      доступу: 

http://webstudio2u.net/ua/webdesign/223-google-sites.html

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК  1

 

Нормативно-правова база для створення медіатеки Закони  України: від 5 липня 1994 року № 80/94 (зі змінами 2018 року) «Про захист

інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»; від 01 червня 2010 року № 2297-VI (зі змінами 2018 року) «Про захист

персональних даних»; від 27 березня 2014 року № 1170-VII (зі змінами 2018 року) «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інформацію» та Закону України «Про доступ до публічної інформації»; від 05 вересня 2017 року № 2145-VII «Про освіту»; від 24 квітня 2019 року № 2704-VIII «Про забезпечення функціонування

української мови як державної».

Постанови Верховної  Ради України:

від 19 жовтня 1993 року № 3528-ХІІ «Про День Збройних Сил України»; від 12 травня 2015 року № 373-VIII «Про вшанування героїв АТО та

вдосконалення національно-патріотичного  виховання  дітей та молоді»; від 17 січня 2017 року № 1822-VIII «Про встановлення Дня українського

добровольця».

Укази Президента України: від 24 вересня 2014 року № 744 «Про невідкладні заходи щодо захисту

України та зміцнення її обороноздатності»; від 14 жовтня 2014 року № 806 «Про День Захисника України»; від 13 листопада 2014 року № 872 «Про День Гідності та Свободи»; від 11 лютого 2015 року № 69 «Про вшанування подвигу учасників

Революції Гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні»; від 18 травня 2019 року № 286 «Про Стратегію національно-

патріотичного виховання дітей та молоді до 2025 року»; 

від 05 грудня 2019 року № 889 «Про відзначення державними

нагородами України з нагоди Міжнародного дня волонтера». Розпорядження та постанови Кабінету  Міністрів  України: від 14 серпня 2019 року № 700 «Про Єдиний державний реєстр

ветеранів війни»; від 23 вересня 2015 року 998-р «Про заходи з увічнення пам’яті

захисників України на період до 2020 року»; від 07 грудня 2016 року 954-р «Про затвердження плану заходів щодо популяризації державних символів України, виховання поваги до них у суспільстві»;

від 18 жовтня 2017 року № 743-р «Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2017-2020 роки».

Накази та інформаційно-методичні матеріали Міністерства освіти і науки України:

наказ від 16 липня 2015 року № 768 «Про національно-патріотичне

виховання в системі освіти»; наказ від 29 липня 2019 року № 1038 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 16 червня 2015 року № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національнопатріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах»; лист від 13 серпня 2014 року № 1/9-412 «Про проведення Уроків

мужності»; лист від 24 червня 2015 року № 1/9-302 «Щодо протидії пропаганді

сепаратизму та антиукраїнській ідеології в системі освіти»; лист від 05 лютого 2016 року № 1/9-66 «Щодо вшанування подвигу

учасників Революції Гідності й увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні»; лист від 16 серпня 2019 року № 1/9-523 «Про національно-патріотичне

виховання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році». Розпорядження Київської обласної державної адміністрації: від 21 квітня 2017 року № 204 «Про схвалення проєкту Програми національно-патріотичного виховання в Київській області на 2017-2020 роки»; від 28 грудня 2019 року № 765 «Про затвердження щорічного обласного плану заходів щодо реалізації Національної Стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2016-2020 роки»; від 24 жовтня 2019 року № 606 «Про посилення соціальних гарантій

учасників антитерористичної операції, операції об’єднаних сил».

Накази департаменту освіти і науки КОДА: від 02 грудня 2014 року № 343 «Про подальше вдосконалення системи національно-патріотичного виховання дітей, учнівської та студентської молоді в навчальних закладах Київської області»; від 19 серпня 2015 року № 218 «Про посилення виховного потенціалу позашкільних навчальних закладів щодо формування патріотів України засобами туристсько-краєзнавчої роботи»; від 17 березня 2016 року № 88 «Про проведення обласної пошукової

акції учнівської молоді «Герої серед нас: сучасні захисники України»; від 15 вересня 2016 року № 289 «Про реалізацію Концепції національнопатріотичного виховання дітей і молоді у закладах освіти Київської області».    

 

 

 

 

 

 

 

 


2

 

Структура  сайту – Інформаційної  медіатеки 

«Україна  назавжди: вивчаємо, пам’ятаємо, зберігаємо!»

 

 

 

       Обласна акція «Герої серед нас: сучасні захисники

                 України»

 

 

 

 

          сайт «КНИГА ПАМ’ЯТІ

  ПОЛЕГЛИХ ЗА УКРАЇНУта ін. сайти                 » 

 

 

 

 

2

продовження

 

 

3

4

 

 

МЕРЕЖА  ІНФОРМАЦІЙНИХ  МЕДІАТЕК   ЗАКЛАДІВ  ОСВІТИ  КИЇВЩИНИ

«Україна  назавжди: вивчаємо, пам’ятаємо, зберігаємо!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ДОДАТОК  5

 

ІНФОРМАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ  МАТЕРІАЛИ

обласної  пошукової  акції

«ГЕРОЇ  СЕРЕД  НАС:  СУЧАСНІ  ЗАХИСНИКИ  УКРАЇНИ»

 

Людмила  Дюдя, методист відділу спортивного  туризму та краєзнавства КЗ КОР «ЦТДЮК»

 

1. Загальні положення

1.1. Обласна пошукова акція «Герої серед нас: сучасні захисники України» (далі – акція) проводиться департаментом освіти і науки Київської облдержадміністрації та Комунальним закладом Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини».

Наказ департаменту освіти і науки КОДА від 17.03.2016 № 88 «Про проведення обласної пошукової акції учнівської молоді «Герої серед нас: сучасні захисники України».

 

1.2. За підсумками акції в листопаді, до Дня Гідності і Свободи, проводиться обласна краєзнавча конференція учнівської молоді «Герої серед нас: сучасні захисники України» щорічно.

 

2. Мета і завдання акції

2.1. Метою акції є виховання у дітей та учнівської молоді патріотизму, розвиток їхніх творчих інтересів з краєзнавства та науково-дослідницької роботи, вшанування мужності та героїзму захисників незалежності й територіальної цілісності України.

 

2.2. Завдання акції:

патріотичне виховання дітей та учнівської молоді на прикладах

мужності й героїзму земляків – учасників Революції Гідності та АТО/ООС; виявлення та поширення кращого досвіду роботи педагогів, учнів та вихованців закладів освіти області щодо дослідження подій Революції

Гідності та АТО/ООС; сприяння розвитку творчих інтересів учнівської молоді до пошуково-

дослідницької та краєзнавчої роботи; доповнення Збірника матеріалів пошукових робіт учнівської молоді «Небесна Сотня Київщини», виданого КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»; створення Книги спогадів учасників Революції Гідності та Книги пам’яті

загиблих воїнів АТО/ООС; створення інформаційного банку даних історико-краєзнавчих об’єктів

області, пов’язаних з історією Другої світової війни; активізація діяльності музеїв закладів освіти Київської області щодо створення розділів експозицій про земляків – учасників Революції Гідності та

АТО/ООС.

 

3. Учасники та порядок проведення акції

3.1. До участі в акції запрошуються педагоги, учні та вихованці закладів професійної (професійно-технічної), загальноосвітньої, позашкільної  освіти області.

 

3.2. Учасниками акції проводиться пошукова, науково-дослідницька робота, збір емпіричних даних, фактичних матеріалів, статистичної інформації.

 

Зміст пошукових робіт повинен ґрунтуватися на матеріалі, зібраному на території Київської області, та презентувати результати пошукової роботи вихованців, учнів та педагогів за напрямами:

Революції Гідності присвячується. Матеріали про події та учасників

Революції Гідності. Пошукові роботи про загиблих земляків – Героїв Небесної Сотні (обов’язково подаються дані про місце поховання, заходи місцевої громади щодо вшанування їхньої пам’яті: встановлення пам’ятного знаку, відкриття меморіальної дошки, присвоєння назви вулиці чи закладу освіти, громадські акції та виховні заходи тощо).

Сучасні захисники України. Пошуково-дослідницькі роботи про земляків – учасників АТО: військовослужбовців, добровольців, медичних працівників, волонтерів, журналістів тощо. Учасники обов’язково вказують назви військових частин, посади та військові звання бійців, нагороди воїнів, а у даних про загиблих – місце поховання, заходи місцевої громади щодо вшанування їхньої пам’яті (встановлення пам’ятного знаку, відкриття меморіальної дошки, присвоєння назви вулиці чи закладу освіти, громадські акції та виховні заходи тощо).

Доля переселенців. Інформація та розповідь про громадян України, які вимушено переселилися до Київської області з тимчасово окупованих районів Донецької та Луганської  областей, анексованої території АР Крим.

Пам’ятки Другої світової війни. Збір фотоматеріалів та інформації про історико-краєзнавчі об’єкти області, пов’язані з історією Другої світової війни: будинки, пам’ятники, пам’ятні місця, меморіальні дошки, братські могили, фортифікаційні споруди тощо.

Виховуємо патріотів. Напрям акції, до якого залучаються педагоги закладів освіти області. Презентується досвід проведення патріотичних заходів на місцях, розробки проєктів, програм, сценарії масових заходів (вечори пам’яті, уроки мужності, зустрічі, змагання, експедиції), створення експозицій у музеях закладів освіти.

 

3.3. На адресу Комунального закладу Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» (09117, м. Біла Церква, вул. Богдана Хмельницького 42/41 або 10-те відділення «Нової пошти» для Дюді Людмили Юріївни, тел. 063-876-02-16, 098-343-15-52) до 01 листопада поточного року надсилаються роботи учасників від районів, міст, ОТГ області. Кількість не обмежується.

 

3.4. Роботи подаються у друкованому вигляді та на електронних носіях

(документ Microsoft Word, А-4, шрифт Times New Roman – 14 pt, інтервал – 1,5 у форматі RTF) обсягом до 15 друкованих сторінок. Додатки (ілюстрації, фото, малюнки, фотокопії розміром 10х15, 13х18 см або формату А-4) подаються окремо в кількості до 15 сторінок і на електронних носіях. Додатками можуть бути відеоматеріали.

На титульній сторінці зазначаються назва району, міста, ОТГ, тема роботи та рік виконання.

На другій сторінці – дані автора або назва колективу (пошукової групи), прізвище, ім’я та по-батькові керівника або керівників пошукової групи, наукових консультантів (у разі їх наявності), місця їх роботи та номери телефонів, списки учасників групи із зазначенням місця їх навчання.

Список літератури та електронні посилання слід подавати згідно вимог МОН щодо оформлення літературних джерел. Посилання на джерела в тексті подаються у квадратних дужках (без зносок).

Зазначається також перелік опитаних осіб, які надавали свідчення, інформацію та консультативну допомогу (П.І.Б., повна дата народження, місце проживання (населений пункт), посада та місце роботи, характер відношення до об’єкту дослідження – родич, колега, товариш, сусіди, науковець, інше).

Проєкти, програми, конспекти занять та сценарії оформлюються відповідно до вимог КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».

 

3.5. Щорічно у листопаді, до Дня Гідності і Свободи, поточного року за підсумками акції, проводиться обласна краєзнавча конференція учнівської молоді «Герої серед нас: сучасні захисники України», під час якої презентуються кращі пошукові та науково-дослідницькі роботи.

На виступ учасникам конференції відводиться до 7 хвилин. Доповідачі можуть використовувати будь-який вид наочності: фотографії, графіки, діаграми, відеофільми, аудіозаписи, електронні презентації; передані воїнами, волонтерами чи вимушеними переселенцями речі та предмети, інший фактичний матеріал. Виклад матеріалу має бути чітким та логічним. Після захисту – дискусія до 2 хвилин, яка включає відповіді на запитання учасників заходу.

Усі доповідачі отримують сертифікати учасників обласної краєзнавчої конференції учнівської молоді «Герої серед нас: захисники України».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК  6

ЗГОДА

на обробку персональних даних для ветеранів

російсько-української війни, військовослужбовців ЗСУ, членів їхніх родин та родин загиблих воїнів тощо

(на основі шаблону від 19.01.2018)

Я, _______________________________________________________________,

(прізвище, ім'я, по батькові)

відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» (далі – Закон) даю згоду на обробку моїх персональних даних з первинних джерел у такому обсязі:

Категорія даних

Персональні дані особи, що надаються для обробки.

Згода на оприлюднення персональних

даних (напишіть

«так» чи «ні»)

1

Дата та місце народження

 

 

2

Місце проживання

 

 

3

Контактні номери телефонів

 

 

4

Інформація про родичів

 

 

5

Дані про освіту

 

 

6

Відомості про професію, спеціальність та кваліфікацію

 

 

7

Відомості про трудову діяльність

 

 

8

Відомості про науковий ступінь, вчене звання

 

 

9

Дані про мою службу в Збройних Силах України, добровольчих батальонах, підрозділах

територіальної оборони, Національної гвардії та інших силових структурах

 

 

10

Дані про мою участь в АТО/ООС та інших бойових діях

 

 

11

Дані про мою участь у міжнародних та європейських проєктах, у військових навчаннях

 

 

12

Додаткові дані

(вказати які саме)

 

 

 

Я, _______________________________________, даю згоду\не даю згоди на використання вказаних мною персональних даних в проєктах, що передбачають дії отримувача щодо їх обробки та оприлюднення, в тому числі написання досліджень, історичних нарисів, творчих та учнівських робіт, а також дії щодо надання часткового або повного права на обробку персональних даних іншим особам (статті 10, 14 та 16 Закону).

 

«____»___________20____р.                                __________________________

     (П.І.Б. та підпис)

ДОДАТОК  7

 

УГОДА на передачу-отримання матеріалів

(орієнтовна для громадських активістів, учасників Революції Гідності, волонтерів, вимушених переселенців, родин Небесної Сотні)

Я, _______________________________________________________________,

(прізвище, ім'я, по батькові)

народився «___» ____________19__р., та проживаю за адресою:_______ __________________________________________________ з одного боку, даю дозвіл досліднику ___________________________________________ _______________________________________________________________ з іншого боку, на використання (записати «так» чи «ні» навпроти нищезазначеного)  наданих мною матеріалів та даних в освітньому процесі та під час масових заходів_________________________________________________  фото-, відео- матеріалів у мережі інтернет: на сайтах медіатек, закладів освіти тощо_____________________________________________________  у базах даних, не публічно____________________________________ у друкованих виданнях, книгах, збірках________________________

            у експозиціях музеїв закладів освіти, куточках пам’яті______________

 

 

«____»___________20____р.                                __________________________

     (П.І.Б. та підпис)

 

pdf
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку