Методичні рекомендації "Використання дистанційної форми навчання для формування самоефективності учнів під час гурткової роботи еколого-натуралістичного профілю"

Про матеріал
Дистанцiйне навчання - це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю педагогів та здобувачів освіти на рiзних етапах навчання i самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi. Сучасний педагог – керівник гуртка має мати навички роботи з технологіями, креативність та бути медіаграмотним.
Перегляд файлу

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

 «Використання дистанційної форми навчання для формування самоефективності учнів під час гурткової роботи

еколого-натуралістичного профілю»

Дистанцiйне навчання - це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю педагогів та здобувачів освіти на рiзних етапах навчання i самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi. Основними принципами дистанційного навчання є інтерактивна взаємодія у процесі роботи, надання вихованцям можливості самостійного освоєння досліджуваного матеріалу, а також консультаційний супровід у процесі освітньої діяльності.

Сучасний педагог – керівник гуртка має мати навички роботи з технологіями, креативність та бути медіаграмотним. Саме керівники гуртків допомагають вихованцям проводити дозвілля творчо, продуктивно, змістовно та цікаво.

Разом з тим, поруч з виконанням щоденних домашніх завдань за програмою основної школи, які надходять в онлайн-режимі та вимагають самостійності, відповідальності і часу, керівники гуртків мають за мету розвантажити та зацікавити дітей у новому форматі, дати можливість пофантазувати, попрацювати творчо, при цьому не виходячи за межі освітнього процесу. Саме від того як педагог вибудує взаємодію з вихованцями залежить продуктивна робота колективу гуртка.

Дистанційне навчання, що здійснюється за допомогою цифрових технологій, може проводитися в формі чат-заняття, які проводяться синхронно, тобто всі учасники мають одночасний доступ до чату та в формі веб-заняття, дистанційного заняття, конференцій, семінарів, ділових ігор, практикумів, проведенх за допомогою засобів телекомунікацій та інших можливостей Інтернету.

Найдоступнішими та найлегшими засобами зв’язку з вихованцями гуртків та проведення онлайн-занять залишаються:

  • Соціальні мережі (наприклад Facebook, де є можливість створити чат, групу, спільноту тощо);
  • Telegram, Viber (можливість створити групу для спілкування, обміну інформацією та файлами);
  • Zoom, Google meet (можливість створити відеоконференцію, включення педагога у прямий ефір (в режимі онлайн діти можуть задавати запитання), є можливість обміну файлами, повідомленнями, трансляція робочого столу педагога);
  • Skype (можливість підключити в відеобесіду до 30 осіб);
  • YouTube-канали (можливість через посилання надавати доступ до відеозанять або ж поширювати вже змонтовані освітні ролики згідно обраної теми).

До переваг дистанційного навчання можна віднести наступні:

  • актуальність (період карантину);
  • гнучкість (можливість викладення матеріалу з урахуванням здібностей дітей);
  • інтерактивність (активне спілкування педагога з дітьми у незвичному форматі посилює мотивацію до навчання, поліпшує засвоєнню матеріалу);
  • самоефективність (спонукання вихованців гуртка до самостійного опрацювання матеріалу, створення творчих робіт, відеороликів тощо)
  • можливість одночасного використання великого обсягу навчального матеріалу будь-якою кількістю вихованців.

Тож, які форми та методи роботи під час дистанційних занять можна використовувати педагогам з метою формування самоефективності вихованців гуртка еколого-натуралістичного профілю:

  • Робота з інтернет-ресурсамисамостійна робота вихованців з інтернет-ресурсами та платформами, з метою отримання нових знань та створення творчих робіт для участі в різноманітних конкурсах та акціях екологічної та природоохоронної тематики. Корисні посилання:
  • https://nenc.gov.ua/ - Національний еколого-натуралістичний центр – сучасний заклад освіти, який надає знання в галузі біології, екології та агрономії сотням учнів та студентів, поглиблює уявлення про навколишній світ, формує екологічну культуру особистості (нормативно-правова база з еколу сфері захисту довкілля, умови конкурсів, статті тощо);
  • https://www.unicef.org/ukraine/ - Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) - ЮНІСЕФ працює у 190 країнах і територіях для охоплення найуразливіших дітей та молоді, які найбільше потребують допомоги (сталий розвиток, безпека дітей, актуальна інформація). 
  • https://ecoaction.org.ua/ - Центр екологічних ініціатив “Екодія” – це громадська організація, яка об’єднує експертів та активістів навколо ідеї збереження довкілля. Веде боротьбу за енергоефективність, відновлювану енергетику, протидію зміні клімату, за чисте повітря для всіх, розвиток сталого транспорту і сільського господарства України (публікації, волонтерська команда);
  • http://epl.org.ua/ - ЕПЛ – правозахисна організація, яка з 1994 року відстоює екологічні права, здійснює діяльність в сфері охорони довкілля, підтримання, відновлення та покращення його стану та надає правову допомогу в захисті інших, насамперед дотичних до екологічних прав людини (нормативно-правова база у сфері захисту довкілля, корисні матеріали, календар подій);
  • http://save-eco.world/ - громадська організація «Міжнародна екологічна безпека» - принципом діяльності організації є Цілі сталого розвитку, в першу чергу — партнерство заради стійкого розвитку. Організація проводить екологічні заняття, тренінги, екотімбілдинг.   
  • Кrokotak http://krokotak.com/ та Pinterest – сервіс з чудовими ідеями для для створення  речей, улюблених картинок, збереження фотографій. За покроковою інструкцією діти зможуть створювати поробки разом з педагогами, батьками або ж самостійно.
  • Домашній експеримент – це досліди, які вихованці можуть самостійно виконати в домашніх умовах за завданням керівника гуртка. Для дослідів добираються речовини і матеріали ужиткового характеру (харчові продукти, засоби гігієни, побутової хімії, домашні рослини, кухонний посуд та інше). Всі досліди повинні бути простими, займати небагато часу та супроводжуватися чіткими візуальними ознаками. Дистанційна робота вихованців супроводжується створеними самостійно короткими презентаціями, відеороликами щодо проробленої роботи. Корисні посилання: https://youtu.be/Bxu0OWclVVI (Експерименти з повітрям, для молодшої категорії вихованців); https://youtu.be/sPaNI_G3xA8 (Експерименти з водою, для старшої категорії вихованцев); https://youtu.be/v_h4nLf8cuw, https://youtu.be/A-8h8Ixl0zo, https://youtu.be/TksJ8__tMe0 (експерименти з рослинами, для всіх вікових категорій).
  • Проектна діяльність  (метод  проектів) - це  метод,  в  основі  якого  лежить  розвиток пізнавальних, творчих навичок вихованців, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, критично мислити. Він  створює  умови  для  творчої  самореалізації  учнів,  підвищує мотивацію до навчання, сприяє розвитку інтелектуальних здібностей. Вихованці гуртків набувають досвіду розв’язання проблем майбутнього самостійного життя, які вони проектують у навчанні. Приклади проектів: https://youtu.be/IPCFU-smCpY (Як виростити нову рослину?); https://youtu.be/s59RMNqLV88 (Хвойні рослини: будова, розмноження, досліди); https://youtu.be/2Sgm5PPe-As (Вирощування бобової рослини).
  • Перегляд освітніх фільмів, мульфільмів, відео екологічної тематики – допомагають у формуванні екологічної освіти та виховання громадян, окреслюють головні правила співіснування людини з природою, знайомлять глядачів з проблемами навколишнього середовища та шляхами їх вирішення – Корисні посилання: https://youtu.be/0dsruaUGaFA (Океан під загрозою), https://youtu.be/JZL8EqG7YoI (Пригоди лісових друзів - охорона природи); https://youtu.be/o1Wb2RqQNQc (Кожна краплина має значення).
  • Створення відео на природоохоронну тематику – створення різноманітних творчих відеороликів, відеопрезентацій на основі отриманих раніше знань, як очікуваний результат екологічного виховання. Можуть використовуватися для  участі у різноманітних конкурсах, вікторинах, заходах на екологічну тематику, природоохоронних акціях, тощо.
  • Онлайн-екскурсії в природу - є формою організації освітнього процесу, яка дозволяє проводити спостереження, дистанційно вивчати різні предмети, явища і процеси в природних або штучно створених умовах. Корисні посилання: https://youtu.be/1QZcxN2jgh4 (екскурсія в природу на весні, для молодшої групи); https://youtu.be/ColsEm9Q7XQ (екскурсія в ліс); https://youtu.be/GHroGOnlZaM (правила поведінки під час екскурсій в природу).

 

 

Використані матеріали:

https://osvita.if.ua/data/pages/1444/e87016417caacff3ab53ad0d3cec1ca6.pdf

http://osvita.kr-admin.gov.ua/index.php/component/k2/item/2051-dystantsiini-formy-komunikatsii-v-pozashkilli-v-umovakh-karantynu

https://m.youtube.com/

 

 

 

docx
Додано
5 квітня 2021
Переглядів
586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку