Методичні рекомендації:«Використання інноваційних освітніх технологій під час дистанційного навчання на уроках математики»

Про матеріал
Метою роботи є вивчення різних видів освітніх технологій, аналіз доцільності використання тих чи інших видів на уроках математики та розробка методичних рекомендацій щодо їх застосування на різних етапах дистанційного навчального процесу.
Перегляд файлу

Тема педагогічного досвіду учителя математики Харківської гімназії  82 Харківської міської ради Харківської області Калаш Олени Володимирівни: «Використання інноваційних освітніх технологій під час дистанційного навчання на уроках математики».

Метою роботи є вивчення різних видів освітніх технологій, аналіз доцільності використання тих чи інших видів на уроках математики та розробка  методичних рекомендацій щодо їх застосування на різних етапах дистанційного навчального процесу.

Мета реалізується шляхом вирішення наступних завдань:

  •         аналіз впровадження інноваційних освітніх технологій в Україні;
  •         аналіз науково-практичної літератури, різних методик впровадження технологій в навчально-освітній процес;
  •         вивчення способів організації діяльності учнів на уроках математики під час дистанційного навчання;
  •         визначення доцільності використання інноваційних освітніх технологій на різних етапах уроку;
  •         розробка методичних рекомендацій стосовно використання інноваційних освітніх технологій під час вивчення математики;
  •         розробка інформаційного забезпечення для використання новітніх технологій;
  •         створення психолого-педагогічних умов для формування в учнів загальних навчальних навичок як умови раціональної організації їх самоосвітньої діяльності.

Об`єкт дослідження – впровадження інноваційних технологій в освітній процес на всіх рівнях, включаючи як традиційні, так і новітні для використання під час дистанційного навчання.

Предмет дослідження – заняття з математики під час дистанційного навчання.

Сьогодні в сучасних екстремальних умовах дистанційне навчання дає можливість організувати роботу учнів, які можуть навчатися в зручному для себе місці, з гучним розкладом, під керівництвом вчителя.

Для організації дистанційного навчання існує багато платформ, наприклад HUMAN ШКОЛА, https://lms.human.ua/app/calendar?date=2022-01-10

MOODLE,https://docs.google.com/document/d/1AjzWz9TxUATn3-eoyUcLbBaKabjhC5c0/edit?usp=sharing&ouid=104390233955034635470&rtpof=true&sd=true

НОВІ ЗНАННЯ, ЄДИНА ШКОЛА, GOOGLE CLASSROOM https://drive.google.com/drive/folders/0B1I8_e9dt92lflkyRXF6ZG5lZl9pbHdlMGd3RFlCS1FHM2F0Wm9PaDZuVkthUXYwUGp5X0U?resourcekey=0-OpWzDF0HnoLMvrO29WNiAw&usp=sharing

Дистанційний урок має ряд особливостей.

Теоретичний матеріал можна викладати за допомогою відео конференції на базі платформи Zoom, Viber, YouTube, Telegram, Instagram та інше. Відеуроки можна записувати та викладати в зручній для дітей платформі.

Особливе значення потрібно приділяти формуванню вмінь та навичок. Для цього доцільно використовувати коментування під час розв`язування задач, проведення індивідуальних консультативних відео конференцій.

Розглянемо використання інноваційних освітніх технологій на прикладі дистанційного уроку на тему «Графік лінійного рівняння з двома змінними» https://naurok.com.ua/profile/130141

Для перевірки рівня знань учнів, з метою подальшої корекції використовувати тести, які можна створювати за допомогою Google форми. https://docs.google.com/forms/d/1OyEuHnKW0Q_jlv-rSiUPUj9rBJGaLdim-LXqkQGt2Kg/edit?usp=drivesdk

Під час складання тестів, не забувайте про створення доброзичливої атмосфери: доречно використовувати форми вербального оцінювання. Оскільки рівень підготовки учнів, умов перебування може бути різним, доцільно використовувати диференційний підхід до вправ для самостійного виконання.

Що стосується дотримання академічної доброчесності: досвід підказує, якщо дитина впевнена в підтримці, доброзичливому ставленні до помилок, вона намагається робити все самостійно. Крім того надзвичайні умови, в яких ми знаходимось, передбачають не контроль та оцінювання, а психологічну підтримку та заохочення.

Доцільно супроводжувати пояснення яскравою презентацією, яку можна доробити під час уроку разом з дітьми.

 https://docs.google.com/presentation/d/1unQg1_fj58HnBfp132Gcz5-41qHA1qRl/edit?usp=drivesdk&ouid=104390233955034635470&rtpof=true&sd=true

Про використання інноваційних технологій для формування творчої особистості на уроках математики, с.109

https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/24662/2/%D0%A3%D0%B6%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%202.pdf

Зрозуміло, що в залежності від мети, яку реалізує вчитель під час освітнього процесу, доцільно використовувати різні види технологій.

Для візуалізації даних існує безліч інструментів.

https://toplead.com.ua/ua/blog/id/38-luchshih-instrumentov-dlja-vizualizacii-dannyh-160/

Для побудови графіків можна використовувати графічний калькулятор Desmos. Перевага цього модуля: можливість створювати графіки онлайн, скачувати на телефон, невеликий об`єм пам`яті.

https://www.desmos.com/calculator/nnca8itinb?lang=uk

Використання можливостей платформи Zoom дозволяє організувати клас таким чином, щоб кожний працював у власному темпі.

Очікувані результати:

Отже, щоб дистанційне навчання учнів було найефективнішим, потрібно поєднувати традиційні й активні методи навчання, в залежності від їхньої доцільності на цьому чи іншому етапі уроку. Докладний підбір змісту навчального матеріалу, систематичне використання проблемних ситуацій, можливих для розуміння учнів, створення доброзичливої атмосфери взаємного бажання успіху під час уроку й товариської допомоги це запорука формування творчої особистості.

Миру, злагоди та наснаги нам усім.

doc
Додано
15 червня 2022
Переглядів
1191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку