Урок покликаний ознайомити учнів з поняттям степеневої функції, її властивостями; формувати вміння розпізнавати графіки степеневої функції, будувати ескізи графіків степеневих функцій, початкові вміння моделювати реальні процеси за допомогою степеневих функцій.
Алгебра 10 клас
Тема уроку: Степенева функція. Властивості степеневої функції, графік степеневої функції.
Мета уроку:ознайомити учнів з поняттям степеневої функції, її властивостями; формувати вміння розпізнавати графіки степеневої функції, будувати ескізи графіків степеневих функцій, початкові вміння моделювати реальні процеси за допомогою степеневих функцій.
Обладнання: заготовки для таблиці «Властивості і графіки степеневої функції»; Мультимедійний проектор; презентація «Степенева функція».
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
Кожен учень отримує заготовку таблиці «Властивості і графіки степеневої функції» (учні заповнюють її в процесі вивчення нового матеріалу);
№5(1,2,5,7), №7(2,4), №9(2,4) (ст. 192, підручник « Алгебра і початки аналізу», академічний рівень).
Варіант 1
Які з наведених виразів не мають змісту:
; ; ; ;
Подайте степінь з дробовим показником у вигляді кореня:
; ; ;
Замініть корінь степенем з дробовим показником:
;
Варіант 2
Які з наведених виразів не мають змісту:
; ; ; ;
Подайте степінь з дробовим показником у вигляді кореня:
; ; ;
Замініть корінь степенем з дробовим показником:
;
Учням пропонується графіки відомих їм функцій, за якими вони повинні встановити відповідність між графіком і функцією, яку він задає, а також назвати властивості цієї функції, пригадати назву графіків функцій
(слайд 6,7)
Вчитель вводить узагальнене означення степеневої функції. (слайд 7)
На основі вивчених раніше степеневих функцій, їх графіків і властивостей учні під керівництвом вчителя заповнюють таблицю «Властивості і графіки степеневої функції». При цьому демонструються слайди 8 – 20.
Результатом є заповнена таблиця:
у = (х – 2)-4
у = х– 4 – 3
у = (х+1)– 4 – 3
у = (х+2)–1,3 +1
(слайди 22 – 26)
а) парне натуральне число.
б) парне від’ємне число.
в) непарне натуральне число.
г) непарне від’ємне число.
2. Використовуючи таблицю, опишіть властивості функції .
3. Чим відрізняються графіки функції , .
Вивчити п. 12.2 (ст.194 – 204)
Розв’язати № 1, № 2(3,4,5) (ст.. 204)
(Слайд 27)