Мета навчання іноземної мови – комунікативна діяльність учнів, тобто практичне володіння мовою. На мою думку, завдання вчителя – активізувати діяльність кожного учня, створити ситуації для їх творчої активності в процесі навчання. Саме проектна діяльність дозволяє учням виступати в ролі авторів, творців, підвищує творчий потенціал, сприяє розширенню мовних знань.
Найважливіше те, що учень, а не вчитель, визначає, що буде містити проект, в якій формі і як пройде презентація. Проект – це можливість кожного учня, навіть найслабшого, реалізувати власні ідеї в творчо продуманій формі.
Мета навчання іноземної мови – комунікативна діяльність учнів, тобто практичне володіння мовою. На мою думку, завдання вчителя – активізувати діяльність кожного учня, створити ситуації для їх творчої активності в процесі навчання. Саме проектна діяльність дозволяє учням виступати в ролі авторів, творців, підвищує творчий потенціал, сприяє розширенню мовних знань.
Найважливіше те, що учень, а не вчитель, визначає, що буде містити проект, в якій формі і як пройде презентація. Проект – це можливість кожного учня, навіть найслабшого, реалізувати власні ідеї в творчо продуманій формі.
За результатами роботи можна сформулювати наступні ключові положення:
Підсумовуючи вищесказане, хочу відмітити, що метод проектів є дуже демократичним видом педагогіки співпраці, довіри й особистої орієнтації. Діти чудово проявляють себе творчо. Принципи цієї технології забезпечують свободу спілкування,добровільність участі, забезпечують прагнення до взаєморозуміння, повагу до поглядів інших, забезпечують партнерство, рівноправну співпрацю вчителя та учнів.
Я не беруся стверджувати, що проектна робота допоможе вирішити всі проблеми у вивченні англійської мови, але це ефективний засіб від одноманітності. Це реальна можливість використати знанні з інших предметів.
Використання методів проектів допомагає мені не тільки розвивати в учнів мовленнєві навички та уміння, а й формувати в них інтелектуальні здібності. Проектна методика викладання іноземної мови поєднує на практиці принципи комунікативної компетенції національної та європейської освіти.
Тематику робіт намагаюся підбирати різноманітну, все залежить від навчальної програми, оточення, інтересів, досвіду, рівня підготовки, потреб та очікування учнів. Враховуючи цілі, робота над проектом може тривати день, тиждень, місяць чи навіть довше. На різних етапах підготовки учні роз приділяю в різні групи, чи подаю індивідуальні завдання, але перед початком ми спільно проводимо обговорення теми, плану дій, форми роботи, підведення підсумків.
Вважаю, що після роботи обов’язково слід провести обговорення з учнями, чи сподобалось їм працювати над темою, що нового дізналися, які завдання виявилися більш корисними. Беручи до уваги такі обговорення хочу зазначити, що важливо не виправляти помилки на вже готових роботах, краще це робити на «чорнових» варіантах, та дозволяю учням забирати вже готові проекти собі, особливо індивідуальні!
Беручи все вище сказане до уваги, перед початком роботи над проектом кожному вчителю слід поставити перед собою питання чи варто займатися даним проектом і яка повинна бути його мета, якого досягнути результату. Після завершення роботи – чи спробую я це ще раз і намагатися працювати над помилками з попереднього досвіду. Особисто в мене ніколи не виникало ніякого сумніву і мої учні завжди отримували велике задоволення від процесу та результату роботи.