Look at this girl. Her name is Kate. She is from G. B. It is Kate's birthday today. There are not boys and girls at her birthday. She has not any presents or greeting cards. Kate is sad. Do you want to help her. WE shall make a greeting card for her. She will be very- very happy.
За кожне правильно виконане завдання 1 або , навіть , обі команди отримають елемент майбутньої листівки.
Дата___/____/__ Клас______2_____
Тема: Іграшки
Підтема: Усне опитування за темою
Мета уроку: Практикувати у вимові слова, вирази теми. Продовжити роботу над вдосконаленням читання та аудіювання. Продовжити формувати навички говоріння. Повторити лексику уроку за допомогою вірша. Закріпити вживання структур I сан…; Can you…? I can not… .Практикувати у вживанні присвійного відмінку. Продовжити розвивати навички письма. Виховувати почуття прекрасного, бережне ставлення до своїх іграшок. Виховувати повагу до однокласників та згуртованість.
Обладнання: Підручник, запис музики та читання слів диктором, малюнки- розмальовки, малюнки-картинки, роздатковий матеріал
Тип уроку: урок – змаганн
Хід уроку
Незвичний урок. Клас поділений на 2 команди.
Look at this girl. Her name is Kate. She is from G. B. It is Kate’s birthday today. There are not boys and girls at her birthday. She has not any presents or greeting cards. Kate is sad. Do you want to help her. WE shall make a greeting card for her. She will be very- very happy.
За кожне правильно виконане завдання 1 або , навіть , обі команди отримають елемент майбутньої листівки.
Let’s start our lesson
Сьогодні до нас знову завітав Mr. Tongue. Покажіть мені вашого. ..
На дошці друковані слова. What letter is this?- i – we can read it [i] or [ai]. Listen to the narrater we must train our pronunciation to speak to Kate. Read the words.
Kate like to do her homework. Do you like to do yours?
Let’s check your homework and at that way revise the material of the previous lesson
Look at these toys. If you name them we shall give present toys to Kate
Показати іграшки. Прочитати з дошки їхні назви.
Kate likes to play games. Play one of them
Прочитати з дошки назви іграшок.
Записують на дошці й у зошитах. На дошці написаний приклад Kate’s friends
These are Kate’s friends. Everybody had got a present at their birthdays. Whose plain is this?.......
These are Kate’s friends, too. Everybody had got a present at their birthdays, too. Listen to me what is it.
Sam has got a kite. This is his kite.
Pam has got a teddy bear. This is her teddy bear
Tim has got a plane. This is his plane.
Ann has got a sweater. This is her sweater.
Max has got a bike. This is his bike
Обмінюються картками і команди перевіряють одна одній роботу
Руханка
Kate has some domestic animals. Listen to the song and you will know what is it?
I’m a horse ! I’m a horse !
I can jump like a horse
Look at me! Look at me!
I’m acat! I’m a cat!
I can climb like a cat
Look at me! Look at me!
I’m afish! I’m a fish!
I can jump like a fish
Look at me! Look at me!
What domestic animals has Kate got?
Kate is a very active person. She can do deferent things. She can run… Can you run?…
2.3 Mime – game
One pupil comes up to the board and mimes an action: fly, climb, swim and others. You guess and say: You can…..
2.4 Гра « Вмію – не вмію »
1 – стверджувальні речення з саn
2 – заперечні речення з саn
2.5 Робота з індивідуальними картками – одночасно з завданням 2.4
Закінчити речення з модальним дієсловом з саn
Kate want to know what you can do. Make up sentences.
3. Заключна частина
Чи сподобався урок? Які завдання сподобалися найбільше? Які складні?
Як справи з вашими листівками? В кого красивіша? Прочитайте побажання для Каті. Я обов'язково передам їх дівчинці , іграшки теж. Думаю, що вона буде дуже радіти
2. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
2.1. Завдання для всього класу
РЗ сторінка
2.2. Індивідуальне завдання.
Складати 4 питальні та розповідні речення з саn
Додаткові завдання
I have got a lot of pictures. They are not beautiful. They are not coloured. So take your pencils. Let’s colour. Take a red pencil…
В. 3, с. 83
1