20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Методичні рекомендації "Застосування методу кроссенс на уроках зарубіжної літератури"

Про матеріал
Застосування методу кроссенс на уроках зарубіжної літератури під час вивчення творчостіД.Г.Байрона,Д.Лондона,М.Гоголя.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ КРОССЕНС НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ТВОРЧОСТІ М.ГОГОЛЯ, Д.Г.БАЙРОНА, Д.ЛОНДОНА.

 

 

 

Підготувала

вчитель зарубіжної літератури

 Коротичанського ліцею Погожих О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЩО ТАКЕ КРОССЕНС? ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА ВИКОРИСТАННЯ

Найчастіше в Інтернеті можна знайти таке визначення: кроссенс – головоломка нового покоління, побудована на асоціаціях.  Слово «кросcенс» означає «перетин смислів» і створено авторами за аналогією зі словом «кросворд». Ця унікальна ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору технічних наук, художнику і філософу Володимиру Бусленко. Кросcенс уперше був надрукований у 2002 році у журналі «Наука і життя». Він являє собою асоціативний ланцюжок, замкнутий у стандартне поле із дев’яти квадратів (як у грі «Хрестики-нулики»).  Дев’ять зображень розташовані в ньому таким чином, що кожен малюнок має зв’язок із попереднім і наступним, а центральний об’єднує за смислом відразу декілька. Зв’язок може бути як поверхневий, так і змістовний. Але в будь-якому випадку це прекрасне завдання для розвитку логічного і творчого мислення. 

 

Кроссенс – це сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу,  який виконує кілька важливих функцій. 

https://4.bp.blogspot.com/-7ldw0Q2U4qg/WzryoTflUvI/AAAAAAAABwo/7Tb8QWdQXGQeNuZPbF0ZdMnP3DUNfNwtQCLcBGAs/s640/%25D0%25A1%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B9%25D0%25B41.JPG

 

 

 

ЯК І ДЛЯ ЧОГО ВИКОРИСТАТИ КРОССЕНС НА УРОЦІ

Оскільки основне значення кроссенсу – це певна загадка, ребус, головоломка, то він є гарною формою  нетрадиційної перевірки знань із теми.  Застосування кроссенсу на уроці різноманітне. Можна побудувати весь урок в формі кроссенсу, тобто дев’ять його елементів можуть представляти собою структуру уроку.

https://3.bp.blogspot.com/-SLAghn46FiI/Wzrr8uQ877I/AAAAAAAABwU/ki1JYOMlrIMDANHtR3FzjeQ1Ui7i376WQCEwYBhgL/s640/%25D0%25A1%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B9%25D0%25B42.JPG

 

Під час  розгадування кроссенсу розвиваються комунікативні і регулятивні вміння; навички роботи з інформацією; підвищується допитливість і мотивація до вивчення  предмету. 

Кроссенс – не просто головоломка нового покоління, він поєднує в собі найкращі якості зразу деяких інтелектуальних розваг: загадки, ребусу, головоломки. Кроссенс є прекрасним засобом розвитку  логічного і творчого мислення учнів.

https://3.bp.blogspot.com/-lea0LG2qoMo/WzrsOHglFYI/AAAAAAAABwg/1hYuk309s_g5XswEfuAvqXIUMBqoTssUwCEwYBhgL/s640/%25D0%25A1%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B9%25D0%25B44.JPG

 

СТВОРЮЄМО КРОССЕНС

Для полегшення процесу створення кроссенсу спочатку потрібно заповнити словами кожен квадрат, а потім замінити їх образами. Оскільки у цьому завданні велика роль суб’єктивного сприйняття образів і зображень, то можливі свої варіанти зв’язків, за умови, що учень обгрунтує свою версію.

https://1.bp.blogspot.com/-X_e9CN7uh7A/WzrsXeeeIxI/AAAAAAAABwg/UVFco5luO0IwLb16jPHld4kn8fXXX9nZwCEwYBhgL/s640/%25D0%25A1%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B9%25D0%25B43.JPG

 

 

КРОССЕНС НА РІЗНИХ ЕТАПАХ УРОКУ

 

1. Можна зашифрувати у кроссенс тему уроку чи епіграф до нього;

2. За допомогою кроссенсу можна розглядати проблематику твору;

3. Кросеннс може стати своєрідним планом-конспектом уроку, коли на кожному етапі уроку вчитель відкриває наступний квадрат;

4. Кроссенс як узагальнення знань  про певне поняття (добу чи напрям в літератрі);

5. Під час вивчення і повторення біографії письменника;

6. Система образів твору зашифрована у кроссенс;

7. Характеристика героя художнього твору;

7. Сюжет твору учні залюбки розгадають у кроссенсі;

8. Для роботи на уроці над будь-яким із цих питань дайте можливість учням попрацювати в парах чи групах;

8. Кроссенс можна запропонувати учням як творче домашнє завдання. 

9. За допомогою кроссенсу можна презентувати книгу.

 

ВИСНОВОК

Прийом «Кроссенс» відповідає наступним принципам:

 Науковість: має наукове обгрунтування;

 Ефективність: дає гарантовані результати вже з перших днів їх застосування;

 Гуманність: покращує якість освіти і полегшує процес навчання;

 Універсальність: застосовується для викладання різних навчальних предметів, придатний для різних ступенів навчання, а також для навчання дітей з різним рівнем розвитку;

 Креативність: спрямований на розвиток неординарного творчого мислення.

А це значить, прийом «Кроссенс» допомагає формувати всі види універсальних навчальних дій.

 

Кроссенс

 Біографія Д.Г.Байрона

 

http://uber.kz/sites/default/files/imagecache/blog_img/london.jpghttp://img-fotki.yandex.ru/get/3213/arminas-k.c/0_291ee_6e89d625_LKingsCollegeChapelWest.jpg

https://www.7-travel.ru/uploads/operatorcountry/content/d30589ddcb74e4c2f88f8cfc5323afa1.jpglord_byronPortrait of Percy Bysshe Shelley by Curran, 1819.jpg

https://go2.imgsmail.ru/imgpreview?key=2938e68df57e1808&mb=imgdb_preview_2013Терезаhttp://ruraltourism.com.ua/uploads/Image/countries/380_01.jpg

 

 

1.Народився у Лондоні у 1788 році.

2.У 10 років успадкував титул лорда та  Ньюстедське абатство.

3.Навчався в Кембріджському університеті.

4. Англійський поет, з яким познайомився в Швейцаріії.

5.З 1816 по 1822 рік жив в Італії.

6.у 1819 році познайомився з Терезою Гвіччіолі.

7.Брав активну участь у русі карбонаріїїв.

8.  Шанується у Греції як національний герой.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кроссенс

Поема Д.Байрона «Мазепа»

 

http://soro4ka.in.ua/wp-content/uploads/2014/08/Large_590_4-470x348.jpghttp://ocls.kyivlibs.org.ua/cbs/oleg/kma/images/sovremen.jpgПётр I Алексеевич

http://s014.radikal.ru/i329/1201/f2/00482d130901.jpgМазепа397139665http://worlduniquer.ru/pic/images22/mustangi/mustang__dikaya_loshad_proisxozhdenie_29294DB7.jpg28939253_Portret_Karla_XII_napisannuyy_v_Benderah_generalmayorom_Akselem_Sparre41

 

1.Він володів гетьманською булавою  майже 22 роки.

2.Здобув чудову європейську освіту, знав вісім іноземних мов.

3.Цар Петро нагородив його орденом  Андрія Первозваного.

4. Легенда зображує   його як романтичного героя любовних пригод.

5. У 1818 році Байрон  на основі  романтичного міфу написав  ліро-епічну поему.

6. Герой про своє життя розповідає  шведському королю Карлу ХІІ.

7.Дикий кінь - символ нестримної пристрасті і фатальної долі.

8. Степ — вільнолюбивий дух головного героя.

9.Іван Мазепа- український військовий, політичний і державний діяч, гетьман Війська Запорозького. Головний герой поеми Д.Байрона «Мазепа»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кроссенс

Джек Лондон. Біографія

http://alena-stom.ru/upload/content/images/graphics/usa.pngF:\джек Лондон\любовь к книгам.jpghttp://fb.ru/misc/i/gallery/25517/1084886.jpgautor_imgF:\джек Лондон\  домик Лондона.JPGF:\джек Лондон\яхта1.jpghttp://vld.mir-kvestov.ru/uploads/quests/6408/large/kvest_kafe_zolotaya_lihoradka_photo1.jpg?1504058525

 

  1. Американський письменник.
  2.  З дитячих літ у нього була пристрасть і любов до читання.
  3. У 1896 році на Алясці були відкриті великі поклади золота.
  4. Всього на Аляску прибуло 25 тисяч золотошукачів.
  5. «Золота лихоманка» захопила і письменника.
  6. В 1907–1909 роках здійснив навколосвітню  подорож  на яхті «Снарк».
  7. Останні  роки  свого життя  прожив  на каліфорнійськом у ранчо.
  8. Одне з найбільших озер Далекого Сходу назване на честь письменника.
  9. Джек Лондон -  автор оповідання  « Жага  до життя .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кроссенс  до оповідання Д.Лондона «Жага до життя»

C:\Users\User\Desktop\мал3.jpgC:\Users\User\Desktop\мал1.jpgC:\Users\User\Desktop\9.jpghttp://akonit.net/image/cache/500-500/data/06.15/317482.jpgC:\Users\User\Desktop\мал4.jpghttps://st4.depositphotos.com/1008657/24082/i/450/depositphotos_240826226-stock-photo-wild-brown-bear-winter-forest.jpgC:\Users\User\Desktop\мал8.jpg

 

 

 

 

1.Це був крик  дужої людини, що попала в біду , але Білл не обернувся.

2.Невесела картина. З усіх боків одноманітна пустеля.

3.Вся неозора безодня приглушила його своєю нездоланною силою і спокоєм.

4.Болотяні ягоди не тамували гострого голоду.

5.Зазирнув в калюжу і побачив рибку з пічкура завбільшки.

6.Здоровий бурий ведмідь розглядав його з ворожою цікавістю.

7.Він лежав нерухомо на спині і дослухався до хрипкого дихання хворого вовка , який  підступав все ближче й  ближче.

8.Дивна істота повзла до води.

9.Оповідання Д.Лондона «Жага до життя»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кроссенс

Біографія М.В.Гоголя

.

 

Картинка 1 из 14КОРПУС_РИС Нежин гогольПортрет работы Ф. Моллера. Рим, 1841 г. C:\Users\User\Desktop\мал4.jpg   Дом №7 на Никитском бульваре. Здесь Гоголь прожил свои последние пять летhttp://teaps.s3.amazonaws.com/images/biografiya_pushkina-2.jpgC:\Users\User\Desktop\мал5.jpg

 

1.Народився у селі Великі Сорочинці на Полтавщині.

2.Отримував освіту в Ніжинській гімназії вищих наук .Заклад, в якому вчився Гоголь, тепер носить його ім’я – Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя.

3.Диканька – районний центр, прославлений в творах М.В.Гоголя

4.Великі Сорочинці оспівані їх знаменитим уродженцем у «Сорочинському ярмарку»

5. Мріючи про літературну діяльність 1828 року Гоголь поїхав до Петербургу. 

6. Знайомство Гоголя з Пушкіним відбулося 20 травня 1831р.

7. Останні роки життя провів у Москві.

8 .Ніжин може похвалитися першим у  світі пам'ятником Миколі Васильовичу Гоголю (1881р.) . Цей  монумент вважається першим пам'ятником українським письменникам у світі.

 9. Микола Васильович Гоголь - український та російський письменник

docx
Додав(-ла)
Погожих Ольга
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ніколенко О.М., Зуєнко М.О., Стороха Б.В., Туряниця В.Г., Орлова О.В.)
Додано
25 березня
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку