Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Основи менеджменту"

Про матеріал
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ з навчальної дисципліни «ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ» для спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»
Перегляд файлу

БЕРДЯНСЬКИЙ ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНИЙ КОЛЕДЖ

БЕРДЯНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

з навчальної дисципліни

«ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ»

 

для спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАГАЛЬНІ ВКАЗІВКИ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

 

Самостійна робота студентів – це особлива форма навчальної діяльності, спрямована на формування самостійності студентів і засвоєння ними сукупності знань, вмінь, навиків, що здійснюється за умови запровадження відповідної системи організації всіх видів навчальних занять.

Самостійна робота студентів – спланована, пізнавальна, організаційно і методично спрямована особиста діяльність без прямої допомоги викладача.

Мета самостійної роботи студентів:

  •    розвиток творчих здібностей та активізація розумової діяльності студентів;
  •    формування умінь і навичок самостійної розумової праці;
  •    розвиток морально-вольових зусиль;
  •    формування в студентів потреби безперервного самостійного поповнення знань як необхідної умови професійного становлення.

Завдання самостійної роботи студентів:

  •    навчання студентів самостійно працювати з різними джерелами інформації;
  •    творче сприйняття і осмислення навчального матеріалу;
  •    формування навичок щоденної навчальної самостійної роботи.

Основними функціями самостійної роботи студентів є:

  1. пізнавальна – визначається засвоєнням студентом систематизованих знань з дисциплін;
  2. самостійна – передбачає формування вмінь і навиків, самостійного їх оновлення і творчого застосування;
  3. прогностична – спрямована на формування у студентів вмінь вчасно передбачати й оцінювати як можливий результат, так і саме виконання завдання;
  4. корегуючи – визначається вмінням вчасно корегувати свою діяльність;
  5. виховна – спрямована на формування самостійності як риси характеру.

Самостійна робота студентів повинна забезпечити:

  •    системність знань та засобів навчання;
  •    володіння розумовими процесами;
  •    мобільність і критичність мислення;
  •    володіння засобами обробки інформації;
  •    здібність до творчої праці.

Для того, щоб студент самостійно працював, він повинен вміти:

  •    вести інформаційний пошук, вибирати літературу, фіксувати результати і їх обробляти;
  •    складати конспект, реферат прочитаної літератури, відтворити структуру лекції;
  •    працювати з довідковим матеріалом.

Самостійну роботу, як вид навчальної діяльності студентів, умовно можна розділити на два рівні:

  •    аудиторну самостійну роботу;
  •    позааудиторну самостійну роботу.

Основними видами аудиторної роботи є:

а) консультації (групові, індивідуальні, цільові, установчі перед практичним заняттям, заліком, екзаменом);

б) практичні заняття;

в) контрольні роботи.

В рамках вивчення курсу  позааудиторна самостійна робота студентів передбачає виконання наступних видів робіт:

  1. вивчення нового матеріалу:
  •    вивчення навчальної основної і додаткової літератури;
  •    робота з опорним текстом лекцій;
  •    самостійний пошук інформації з певної теми (по періодичних наукових і методичних виданнях, джерела Internet);
  1. поглиблене вивчення матеріалу:
  •    підготовка до практичних занять;
  •    виконання типових задач;
  1. вивчення матеріалу з використанням елементів творчості:
  •    розв’язання нестандартних задач;
  •    складання рефератів, доповідей, інформацій з заданої теми;
  1. організація і проведення виступів студентів:
  •    з рефератом на лекції;
  •    вивчення окремої теми з мікрогрупою студентів;
  1. самоперевірка набутих знань і навичок:
  •    розв’язання тестових завдань;
  •    звірка свого розв’язання або(та) відповіді певного завдання з розв’язанням у збірниках-розв’язниках до підручників.

Контроль і оцінювання самостійної роботи здійснюється на практичних заняттях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТА

ТЕМА 1. ПОНЯТТЯ І СУТНІСТЬ МЕНЕДЖМЕНТУ

План

  1. Поняття "менеджмент" і необхідність управління організаціями.
  2. Менеджмент як вид професійної діяльності.
  3. Еволюція управлінської думки.

Вид контролю: письмове опитування

 

Питання (та завдання) для контролю

  1. Що таке організація та які загальні риси мають всі організації? Чому організацією необхідно управляти?
  2. Як Ви розумієте категорії “результативність” та “ефективність”? Чим вони відрізняються?
  3. Поясніть сутність менеджменту як процесу здійснення функцій управління. Як Ви розумієте погляд на менеджмент як на мистецтво управління?
  4. Які ознаки діяльності менеджера? Назвіть основні сфери менеджменту та охарактеризуйте рівні менеджменту.
  5. Які ролі виконують менеджери в організації? Як Ви їх розумієте? Наведіть приклади. Які якості необхідні менеджеру?
  6. У чому сутність ідей представників школи наукового управління?
  7. Що нового в науку управління внесла адміністративна  школа? У чому виявляється обмеженість класичної теорії менеджменту?
  8. Як Ви оцінюєте внесок в теорію та практику менеджменту школи поведінки та школи людських відносин?
  9. Визначте вплив кількісної школи на розвиток управлінської думки.
  10.                Сформулюйте причини виникнення інтегрованих підходів до управління. Поясніть сутність процесного підходу до управління.
  11. Розкрийте основні положення системного підходу до управління.
  12. Які визначні риси ситуаційного підходу до управління?
  13. Охарактеризуйте сучасні напрямки розвитку науки управління.

Рекомендована література

Базова 

  1. Діденко В.М. Менеджмент: Підручник. - К.: Кондор, 2008. - 584с.
  2. Завадський И.С. Менеджмент: Management. - У 3т. - Т. 1-3-вид., доп. - К.: Вид-во Свроп. ун-ту - 2001. – 542 с.
  3. Колпаков В.М. Теория и практика управленческих решений:Учеб. пособие. - К.: МАУП, 2000. - 256с.
  4. Друкер П.Ф. Практика менеджмента: Пер. с англ.: Уч. по-соб. М: Изд. дом "Вильяме", 2000. - 272с.
  5. Кредісов А.І., Панченко Є.Г., Кредісов В.А. Менеджмент для керівників. – К.: Т-во "Знання", КОО, 1999. – 556 с.

Допоміжна

  1. Организация труда менеджера. Учеб. пособ. / под ред.. проф. Зиновьева Ф.В. / - Симферополь.: Таврия, 2004. - 232с. - Рус.
  2. Д. Карнеги Как завоевать друзей и оказывать влияние на людей: Как вырабатывать уверенность в себе в влиять на людей, выступая публично: Как перестать беспокоиться и начать жизнь: Пер. с англ.. - С. - Пб: Лениздат, 1992. - 708с.
  3. Основы менеджмента. Учеб.пособ. / Науч ред. А.А.Радугин / - М.: Центр, 1997. - 432с.
  4. Тейлор Ф.У. Принципы научного менеджмента. - М.: Контроллинг, 1991. - 104с.
  5. Амстронг Майкл. Основы менеджмента. Как стать лучшим руководителем. Серия "Учебники и учебные пособия". Ростов-на-Дону: "Феникс", 1998. - 512с.
  6. Управление персоналом организации: Учебник / Под ред. А.Я. Кибанова. - М.: ИНФРА - М, 1997. - 512с.
  7. Хміль Ф.І. Менеджмент: Підручник. - К.: Вища шк., 1995. -351с.

Інформаційні ресурси

  1. http://mon.gov.ua. – Міністерство освіти та  науки України
  2. http://www.ukrstat.gov.ua – Державний комітет з статистики України
  3. http://www.minfin.gov.ua – Міністерство фінансів
  4. http://www.me.gov.ua – Міністерство економіки
  5. http://www.kmu.gov.ua – Кабінет Міністрів України
  6. http://www.bank.gov.ua – Національний банк України
  7. http://www.liga.net.com.ua – ЛигаБизнесИнформ
  8. http://www.niss.gov.ua – Національний інститут стратегічних досліджень
  9. http://www.cpsr.org.ua – Центр перспективних соціальних досліджень
  10. http://www.hdr.undp.org – Human development report
  11. http://www.portal.rada.gov.ua – Верховна Рада України

ТЕМА 2. ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ

План

  1. Основи теорії прийняття рішень.
  2. Процес прийняття рішень.
  3. Методи обґрунтування управлінських рішень.

Вид контролю: письмове опитування

 

Питання (та завдання) для контролю

  1. На яких припущеннях побудована класична модель прийняття рішень?
  2. Чим відрізняються між собою поведінкова та класична моделі прийняття рішень?
  3. Як Ви розумієте категорії “обмежена раціональність” та “досягнення удоволення”?
  4. Що є характерною рисою ірраціональної моделі прийняття рішень?
  5. З яких етапів складається раціональна технологія прийняття рішення?
  6. У якій послідовності здійснюється процес оцінки альтернативних варіантів?
  7. Які методи творчого пошуку альтернативних варіантів Ви знаєте?
  8. Як можна класифікувати методи обґрунтування управлінських рішень?
  9.      За яких умов доцільно використовувати:
  • аналітичні методи;
  • статистичні методи;
  • методи математичного програмування;
  • теоретико-ігрові методи;
  • експертні методи.
  1. У чому сутність методу “платіжна матриця”?
  2. Поясніть механізм використання методу “дерево рішень”.
  3. Які критерії використовуються для рішення задач в теорії статистичних рішень?
  4. Як формується основна задача теорії ігор?
  5. Що таке ціна гри та сідлова точка?
  1. Як Ви розумієте   категорії “чиста стратегія” та “змішана стратегія”?
  1. Які експертні методи використовуються для обґрунтування  управлінських рішень?

ТЕМА 3. ПЛАНУВАННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ

План

  1.    Сутність планування як функції управління.
  2.    Цілі управлінського планування.
  3.    Стратегічне планування.

Вид контролю: письмове опитування

Питання (та завдання) для контролю

  1. Як Ви розумієте сутність планування як функції управління?
  2. У якій послідовності здійснюється процес планування?
  3. Які типи планів в організації Ви знаєте?
  4. Які ситуаційні фактори впливають на вибір типу планів. Поясніть механізм цього впливу.
  5. За якими критеріями та як класифікують організаційні  цілі?
  6. Які вимоги потрібно враховувати при визначенні цілей організації.
  7. У чому полягає сутність процесу управління за цілями? Чим відрізняється традиційний процес постановки цілей від методу управління за цілями?
  8. Охарактеризуйте етапи процесу управління за цілями.
  9. Визначте переваги та недоліки методу управління за цілями.
  10. Що Ви розумієте під терміном “стратегія”?
  11. Чому необхідно визначати стратегію? З яких елементів складається стратегія?
  12. Дайте порівняльну характеристику рівнів стратегії.
  13. В якій послідовності здійснюється процес  формулювання стратегії?
  14. Що таке місія організації? Як її визначають? Наведіть приклади  місії організації.
  15. З якою метою в процесі стратегічного планування здійснюється аналіз зовнішнього середовища та внутрішніх можливостей організації?
  16. Як можна класифікувати загальнокорпоративні стратегії?
  17. У чому полягає сутність: методу “пакетного менеджменту”; моделі життєвого циклу; нової матриці BCG, як методів вибору загальнокорпоративної стратегії?

 


ТЕМА 4. ОРГАНІЗАЦІЯ ЯК ФУНКЦІЯ УПРАВЛІННЯ

План

  1.       Сутність функції організації.
  2.       Основи теорії організації.
  3.       Основи організаційного проектування.
  4.       Типи організаційних структур управління.
  5.       Управління організаційними змінами.

Вид контролю: письмове опитування

 

Питання (та завдання) для контролю

  1. Як Ви розумієте категорії  “організація”, “організаційна діяльність”, “організаційна структура”? Як вони  пов`язані між собою?
  2. У чому сутність функції організації  та яка її роль у системі управління?
  3. Розкрийте основні положення класичного, поведінкового та ситуаційного підходів у теорії організації.
  4. З яких етапів складається процес проектування робіт в організації?
  5. Які методи перепроектування робіт Ви знаєте?
  6. Розкрийте зміст моделі характеристики роботи Р. Хекмена.
  7. У який спосіб може здійснюватися групування організаційних одиниць?
  8. Поясніть зміст процесу делегування повноважень. Які типи повноважень Ви знаєте? Дайте їх загальну характеристику.
  9. Що таке діапазон контролю? Які фактори визначають розміри діапазону контролю?
  10. Що Ви розумієте під високою та плоскою структурами?
  11. За допомогою яких механізмів здійснюється координація діяльності співробітників та структурних одиниць організації?
  12. Дайте загальну характеристику базисних типів організаційних структур управління (лінійної, функціональної, лінійно-функціональної, дивізіональної , матричної).
  13. Які фактори впливають на параметри організаційної структури управління? Поясніть механізми цього впливу.
  14. Які Ви знаєте методи вибору типу організаційної структури управління?
  15. У чому сутність моделі організаційних змін К. Левіна?

ТЕМА 5.  МОТИВАЦІЯ ЯК ФУНКЦІЯ УПРАВЛІННЯ

План

  1.    Поняття і сутність мотивації.
  2.    Змістовні теорії мотивації.
  3.    Процесні теорії мотивації.

Вид контролю: письмове опитування

Питання (та завдання) для контролю

  1. Як Ви розумієте категорію “мотивація”?
  2. Як пов`язані між собою потреби, спонукання, дії та цілі у моделі процесу мотивації?
  3. У чому сутність змістовних теорій мотивації?
  4. На яких припущеннях побудована теорія “ієрархії потреб” А. Маслоу?
  5. В якій послідовності задовольняються потреби людини згідно з теорією А. Маслоу?
  6. Що розуміється під “гігієнічними” та що-під “мотиваційними факторами в теорії Ф. Герцберга? Як вони пов`язані між собою?
  7. Охарактеризуйте зміст методу “збагачення праці”.
  8. У чому сутність теорії потреб Д. МакКлеланда?
  9. Чим  відрізняються процесні теорії мотивації від змістовних?
  10. Від чого залежить сила прагнення до отримання винагородження відповідно до “теорії сподівань”?
  11. Як пов`язані між собою фактори у моделі “теорії сподівань”?
  12. Як Ви розумієте сутність “теорії справедливості” С.Адамса?
  13. Які змінні фігурують у моделі Портера - Лоулера? Як пов`язані між собою елементи моделі Портера -Лоулера?
  14. У чому Ви бачите практичну цінність змістовних та процесних теорій мотивації?

Рекомендована література

Базова 

  1. Діденко В.М. Менеджмент: Підручник. - К.: Кондор, 2008. - 584с.
  2. Завадський И.С. Менеджмент: Management. - У 3т. - Т. 1-3-вид., доп. - К.: Вид-во Свроп. ун-ту - 2001. – 542 с.
  3. Колпаков В.М. Теория и практика управленческих решений:Учеб. пособие. - К.: МАУП, 2000. - 256с.
  4. Друкер П.Ф. Практика менеджмента: Пер. с англ.: Уч. по-соб. М: Изд. дом "Вильяме", 2000. - 272с.
  5. Кредісов А.І., Панченко Є.Г., Кредісов В.А. Менеджмент для керівників. – К.: Т-во "Знання", КОО, 1999. – 556 с.

Допоміжна

  1. Организация труда менеджера. Учеб. пособ. / под ред.. проф. Зиновьева Ф.В. / - Симферополь.: Таврия, 2004. - 232с. - Рус.
  2. Д. Карнеги Как завоевать друзей и оказывать влияние на людей: Как вырабатывать уверенность в себе в влиять на людей, выступая публично: Как перестать беспокоиться и начать жизнь: Пер. с англ.. - С. - Пб: Лениздат, 1992. - 708с.
  3. Основы менеджмента. Учеб.пособ. / Науч ред. А.А.Радугин / - М.: Центр, 1997. - 432с.
  4. Тейлор Ф.У. Принципы научного менеджмента. - М.: Контроллинг, 1991. - 104с.
  5. Амстронг Майкл. Основы менеджмента. Как стать лучшим руководителем. Серия "Учебники и учебные пособия". Ростов-на-Дону: "Феникс", 1998. - 512с.
  6. Управление персоналом организации: Учебник / Под ред. А.Я. Кибанова. - М.: ИНФРА - М, 1997. - 512с.
  7. Хміль Ф.І. Менеджмент: Підручник. - К.: Вища шк., 1995. -351с.

Інформаційні ресурси

  1. http://mon.gov.ua. – Міністерство освіти та  науки України
  2. http://www.ukrstat.gov.ua – Державний комітет з статистики України
  3. http://www.minfin.gov.ua – Міністерство фінансів
  4. http://www.me.gov.ua – Міністерство економіки
  5. http://www.kmu.gov.ua – Кабінет Міністрів України
  6. http://www.bank.gov.ua – Національний банк України
  7. http://www.liga.net.com.ua – ЛигаБизнесИнформ
  8. http://www.niss.gov.ua – Національний інститут стратегічних досліджень
  9. http://www.cpsr.org.ua – Центр перспективних соціальних досліджень
  10. http://www.hdr.undp.org – Human development report
  11. http://www.portal.rada.gov.ua – Верховна Рада України

ТЕМА 6 ЛІДИРУВАННЯ

План

  1. Поняття і сутність лідирування.
  2. Поведінкові теорії лідирування.
  3. Ситуаційні теорії лідирування.

Вид контролю: письмове опитування

 

Питання (та завдання) для контролю

  1. У чому  полягає сутність поведінкового  підходу  до  вивчення лідирування?
  2. Що таке стиль керування та континуум стилів керування?
  3. У чому сутність  “теорії Х” та “теорії Y” Д. МакГрегора?
  4. Як Ви розумієте автократично-демократичний контінуум стилів керування?
  5. У чому особливості ліберального стилю керування?
  6. Що розуміється під системами 1, 2, 3 та 4 у континуумі стилів керування Р. Лайкерта?
  7.      Чим відрізняються двофакторні моделі лідирування від однофакторних? Які з них, з Вашої точки зору, більш реалістичні?
  8.      Як виглядає  таблиця  стилів  керування  Р. Блейка  та Дж. Моутон? Які параметри лідирування вона виміряє та які стилі керування вона виділяє?
  9.      Як Ви розумієте сутність патерналізму, опортунізму та фасадизму, як стилів керування?
  10. У чому полягає ідея ситуаційної моделі керування Ф. Фідлера? Як змінюється стиль ефективного керування залежно від ситуації в моделі Ф. Фідлера?
  11. Чому в сучасній теорії управління домінує ситуаційний підхід до вивчення лідирування?
  12. Чи може менеджер самостійно обирати свій стиль керування?
  13. Чи можете Ви визначити найкращий стиль керування? Поясніть свою відповідь.
  14. Які з ситуаційних теорій лідирування знаходять найбільше практичне застосування? Чому?

ТЕМА 7. СИСТЕМА І ПРОЦЕС КОНТРОЛЮ

План

1. Поняття та процес контролю.

2. Інструменти управлінського контролю.

3. Контроль поведінки робітників в організації.

             Вид контролю: письмове опитування

 

Питання (та завдання) для контролю

  1. На якому з етапів процесу контролю найчастіше робляться помилки? Чому?
  2. Реалізація якого з етапів процесу контролю найчастіше викликає опір робітників?
  3. Чи можете Ви ідентифікувати ситуацію, за якої об`єктивний контроль небажаний?
  4. Менеджер не може контролювати абсолютно всі процеси в організації. На чому повинно ґрунтуватися рішення щодо вибору обов`язкових об`єктів контролю?
  5. “Контроль - це необхідна складова щоденної діяльності менеджера”. Чи погоджуєтеся Ви з цим твердженням? Поясніть.
  6. Чому сфера контролю поведінки робітників розроблена в теорії управління не так глибоко як сфери фінансового та операційного контролю?
  7. Чи може організація функціонувати не складаючи бюджету? Що дає розробка бюджетів керівникам організації?
  8. Чому менеджери часто чинять опір розробці бюджетів на нульовій основі?
  9. Чи є розробка бюджетів одночасно методом планування та мотивації? Поясніть.
  10. Чи існує взаємозв`язок між фінансовим контролем, операційним контролем та контролем поведінки робітників?

Завдання:

  1. Випишіть фактори, які впливають на вибір системи контролю в організації. Поясніть механізм цього впливу.

Рекомендована література

Базова 

     1.Діденко В.М. Менеджмент: Підручник. - К.: Кондор, 2008. - 584с.

  1.   Завадський И.С. Менеджмент: Management. - У 3т. - Т. 1-3-вид., доп. - К.: Вид-во Свроп. ун-ту - 2001. – 542 с.
  2. Колпаков В.М. Теория и практика управленческих решений:Учеб. пособие. - К.: МАУП, 2000. - 256с.
  3. Друкер П.Ф. Практика менеджмента: Пер. с англ.: Уч. по-соб. М: Изд. дом "Вильяме", 2000. - 272с.
  4. Кредісов А.І., Панченко Є.Г., Кредісов В.А. Менеджмент для керівників. – К.: Т-во "Знання", КОО, 1999. – 556 с.

Допоміжна

  1. Организация труда менеджера. Учеб. пособ. / под ред.. проф. Зиновьева Ф.В. / - Симферополь.: Таврия, 2004. - 232с. - Рус.
  2. Д. Карнеги Как завоевать друзей и оказывать влияние на людей: Как вырабатывать уверенность в себе в влиять на людей, выступая публично: Как перестать беспокоиться и начать жизнь: Пер. с англ.. - С. - Пб: Лениздат, 1992. - 708с.
  3. Основы менеджмента. Учеб.пособ. / Науч ред. А.А.Радугин / - М.: Центр, 1997. - 432с.
  4. Тейлор Ф.У. Принципы научного менеджмента. - М.: Контроллинг, 1991. - 104с.
  5. Амстронг Майкл. Основы менеджмента. Как стать лучшим руководителем. Серия "Учебники и учебные пособия". Ростов-на-Дону: "Феникс", 1998. - 512с.
  6. Управление персоналом организации: Учебник / Под ред. А.Я. Кибанова. - М.: ИНФРА - М, 1997. - 512с.

Інформаційні ресурси

  1. http://mon.gov.ua. – Міністерство освіти та  науки України
  2. http://www.ukrstat.gov.ua – Державний комітет з статистики України
  3. http://www.minfin.gov.ua – Міністерство фінансів
  4. http://www.me.gov.ua – Міністерство економіки
  5. http://www.kmu.gov.ua – Кабінет Міністрів України
  6. http://www.bank.gov.ua – Національний банк України
  7. http://www.liga.net.com.ua – ЛигаБизнесИнформ
  8. http://www.niss.gov.ua – Національний інститут стратегічних досліджень
  9. http://www.cpsr.org.ua – Центр перспективних соціальних досліджень
  10. http://www.hdr.undp.org – Human development report
  11. http://www.portal.rada.gov.ua – Верховна Рада України

ТЕМА 8. КОМУНІКАЦІЇ

План

  1. Процес комунікації.
  2. Міжособові і організаційні комунікації.
  3. Управління комунікаційними процесами.

Вид контролю: письмове опитування

Питання (та завдання) для контролю

  1. Що Ви розумієте під терміном  “процес комунікації”?
  2. За яких умов здійснюється процес комунікації?
  3. З яких етапів складається процес комунікації? Як ці етапи пов’язані між собою в моделі процесу комунікації?
  4. Від чого залежить ефективність реалізації кожного етапу процесу комунікації?
  5. Чим відрізняються поняття “міжособові комунікації” та “організаційні комунікації”?
  6. Які Ви знаєте методи комунікації? У чому переваги та недоліки кожного з них?
  7. За яких умов письмова комунікація має перевагу над усною?
  8. Що таке неформальні комунікації та яку роль вони відіграють в організації?
  9. У чому особливості міжрівневих, горизонтальних та діагональних комунікацій?
  10. Що таке комунікаційна мережа? Як можна класифікувати комунікаційні мережі в організації?
  11. У чому переваги та недоліки різних типів комунікаційних мереж в організації?
  12. Які фактори перешкоджають ефективній комунікації?
  13. За допомогою яких методів можна подолати перешкоди до ефективної комунікації та удосконалити комунікаційні процеси в організації?
  14. Які стратегії підвищення ефективності комунікації ідентифіковані “Вікном Джохарі”?

Рекомендована література

Базова 

  1. Діденко В.М. Менеджмент: Підручник. - К.: Кондор, 2008. - 584с.
  2. Завадський И.С. Менеджмент: Management. - У 3т. - Т. 1-3-вид., доп. - К.: Вид-во Свроп. ун-ту - 2001. – 542 с.
  3. Колпаков В.М. Теория и практика управленческих решений:Учеб. пособие. - К.: МАУП, 2000. - 256с.
  4. Друкер П.Ф. Практика менеджмента: Пер. с англ.: Уч. по-соб. М: Изд. дом "Вильяме", 2000. - 272с.
  5. Кредісов А.І., Панченко Є.Г., Кредісов В.А. Менеджмент для керівників. – К.: Т-во "Знання", КОО, 1999. – 556 с.

Допоміжна

  1. Организация труда менеджера. Учеб. пособ. / под ред.. проф. Зиновьева Ф.В. / - Симферополь.: Таврия, 2004. - 232с. - Рус.
  2. Д. Карнеги Как завоевать друзей и оказывать влияние на людей: Как вырабатывать уверенность в себе в влиять на людей, выступая публично: Как перестать беспокоиться и начать жизнь: Пер. с англ.. - С. - Пб: Лениздат, 1992. - 708с.
  3. Основы менеджмента. Учеб.пособ. / Науч ред. А.А.Радугин / - М.: Центр, 1997. - 432с.
  4. Тейлор Ф.У. Принципы научного менеджмента. - М.: Контроллинг, 1991. - 104с.
  5. Амстронг Майкл. Основы менеджмента. Как стать лучшим руководителем. Серия "Учебники и учебные пособия". Ростов-на-Дону: "Феникс", 1998. - 512с.
  6. Управление персоналом организации: Учебник / Под ред. А.Я. Кибанова. - М.: ИНФРА - М, 1997. - 512с.
  7. Хміль Ф.І. Менеджмент: Підручник. - К.: Вища шк., 1995. -351с.

Інформаційні ресурси

  1. http://mon.gov.ua. – Міністерство освіти та  науки України
  2. http://www.ukrstat.gov.ua – Державний комітет з статистики України
  3. http://www.minfin.gov.ua – Міністерство фінансів
  4. http://www.me.gov.ua – Міністерство економіки
  5. http://www.kmu.gov.ua – Кабінет Міністрів України
  6. http://www.bank.gov.ua – Національний банк України
  7. http://www.liga.net.com.ua – ЛигаБизнесИнформ
  8. http://www.niss.gov.ua – Національний інститут стратегічних досліджень
  9. http://www.cpsr.org.ua – Центр перспективних соціальних досліджень
  10. http://www.hdr.undp.org – Human development report
  11. http://www.portal.rada.gov.ua – Верховна Рада України


 

 


 

 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
1772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку