Методичний бюлетень. Задачі з професійною направленістю

Про матеріал
Дані практичні матеріали найкраще застосовуються на етапі формування умінь і навичок та закріплення знань, проте можливе їх використання на будь-якому етапі уроку. Робота з даними матеріалами сприяє формуванню в учнів знаходити в професійній ситуації суттєві ознаки математичного поняття, використовувати вивчені раніше поняття в нових умовах. Для того, щоб говорити про свідомі і глибокі знання з математики, недостатньо констатувати вміння формулювати означення, теореми, аксіоми, потрібно ще й уміти застосовувати отримані знання до розв’язування за-дач, у тому числі і до задач з практичним змістом. Розв’язування задач допоможе формувати в учнів просторову уяву, обчислювальні вміння і навички, графічну культуру, вміння працювати з вимірювальними приладами. Розв’язуючи задачі з професійною направленістю, учні удосконалю-ють уміння і навички в роботі з таблицями, довідковою літературою.
Перегляд файлу

Методичний бюлетень

 

Задачі з професійною направленістю

 

Україні необхідні кваліфіковані спеціалісти, формування яких починається зі школи. Чільне місце у формуванні належить усім предметам, але особливо це стосується математики, адже вона була і залишається технічною мовою для вивчення різних предметів.

Дані практичні матеріали найкраще застосовуються на етапі формування умінь і навичок та закріплення знань, проте можливе їх використання на будь-якому етапі уроку.

Робота з даними матеріалами сприяє формуванню в учнів знаходити в професійній ситуації суттєві ознаки математичного поняття, використовувати вивчені раніше поняття в нових умовах.

Для того, щоб говорити про свідомі і глибокі знання з математики, недостатньо констатувати вміння формулювати означення, теореми, аксіоми, потрібно ще й уміти застосовувати отримані знання до розв’язування задач, у тому числі і до задач з практичним змістом.

Розв’язування задач допоможе формувати в учнів просторову уяву, обчислювальні вміння і навички, графічну культуру, вміння працювати з вимірювальними приладами.

Розв’язуючи задачі з професійною направленістю, учні удосконалюють уміння і навички в роботі з таблицями, довідковою літературою.

Педагогічні дослідження і практика викладання математики свідчать, що професійна направленість є одним із шляхів удосконалення математичної підготовки учнів.

  1. Яка різниця в об’ємі між глиняною звичайною цеглиною 25012065 мм і модульною 25012088 мм (силікатною)?
  2. Із жерсті вирізали сектор радіусом 50 см і центральним кутом 216о і загорнули в конус. Знайти об’єм конуса.
  3. Проектується квартира з двох кімнат однакової ширини. Довжину першої кімнати хочуть зробити в 1,5 рази більшу від її ширини, а довжину другої кімнати – 7,2 м. Знайти ширину кімнат, якщо площа двох кімнат повинна дорівнювати 56,7 м2.
  4. Розміри бетонного блоку для будівництва стін такі: 2,71,40,5 м. Порожнина блоку складає 20% його об’єму. Скільки потрібно бетону для виготовлення 450 таких блоків?
  5. Щоб засклити вікно, потрібно 1,85 м2 скла. Скільки потрібно скла на 78 таких вікон? На обрізку витрачається 8% загальної площі скла.
  6. Скільки дощок завдовжки 4,5 м і завширшки 0,125 м потрібно для виготовлення підлоги в кімнаті розмірами 4,5 3,5 м?
  7. У кімнаті довжиною 8 м і шириною 5 м потрібно зробити паркетну підлогу із квадратних дощечок, сторона яких 200 мм. Скільки дощечок буде використано на підлогу?
  8. Залізничний насип у перерізі має форму рівнобічної трапеції з основами 18 м та 10 м і бічною стороною 5 м. Скільки кубічних метрів землі містить 3 км насипу?
  9. Яка маса золота у золотій каблучці 585 проби масою 4,2 г?
  10. Знайти площу трикутної керамічної плитки зі сторонами 130 мм, 140 мм, 150 мм.
  11. Драбина, довжина якої 20 м, приставлена до карнизу будинку під кутом 30. Знайти висоту будинку від землі до карнизу.
  12. Потрібно приготувати цементно-вапняний розчин складу 1:0,5:6. Яку кількість складових компонентів у кубічних метрах необхідно взяти для приготування 1,2 м2 розчину?
  13. Скільки рулонів шпалер розміром 100,5 м, щоб обклеїти кімнату розміром 64,83,75? Кімната має 4 вікна розміром 1,80,75 м. На підклейку витрачається 1% площі шпалер.
  14. Котел, що має форму півкулі, вміщує 28,6 л води. Визначити діаметр котла.
  15. Скільки кілограмів покрівельного заліза завтовшки 1 мм потрібно на покриття даху, який має форму правильної чотирикутної піраміди зі стороною 4,2 м при довжині схилу 6,5 м? На шви та обрізки добавляється 10%. Розміри листа заліза 1400700 мм. Визначити кількість листів, витрачених на покриття даху.
  16. Визначити діаметр дискової пилки, якщо довжина її кола 628 мм?
  17. Півкруг згорнули в конічну поверхню. Знайти кут між твірною і висотою конуса.
  18. Як знайти масу соснової дошки розміром 80,3 0,04 м, не зважуючи її на вазі?
  19. Соснова колода 18 м має діаметри 500 мм і 400 мм. Знайти об’єм колоди.
  20. З куба виготували найбільшу кулю. Скільки процентів матеріалу сточено?
  21. Прямокутний лист жерсті з розмірами 1,6 м і 0,8 м можна зігнути в трубу так, щоб її довжина була або 1,6 м, або 0,8 м. У якому випадку труба охоплюватиме більший об’єм?
  22. Конусоподібний намет заввишки 4 м і діаметром 6 м виготовили з поліетиленової плівки. Скільки квадратних метрів плівки витратили на виготовлення намету?
  23. За який  час буде розпиляна колода завдовжки 9,3 м циркулярною пилкою, якщо вона робить 400 обертів за хвилину при подачі  на один оберт 14,5 мм?
  24. 50 м мідного дробу важить 200,14 г. Знайти діаметр дроту. (Густина міді – 8,9 103 кг/м3).

 

1

 

doc
Додано
10 березня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку