Методика використання ігор у процесі навчання англійської мови у 7 класі.
Аналіз комплексу вправ з використанням ігор у 7 класі.
Використання ігор на уроках англійської мови у 7 класі сприяє підвищенню інтересу учнів до предмета, забезпечує стійку увагу, а це означає і краще сприймання мовного матеріалу. Гра також являється засобом активізації мовного спілкування. Гра виявляє цікавість і активність дітей і дає можливість проявити себе в цікавій для них діяльності, сприяє більш швидкому запам’ятовуванню іноземних слів і речень, особливо, якщо знання цього матеріалу є обов’язковою умовою активної участі у грі, а в окремих випадках і умовою виграшу. Гра дає можливість не тільки засвоїти вивчений матеріал, але й отримати нові знання, оскільки бажання виграти примушує інтенсивно думати, згадувати вже засвоєний матеріал і запам’ятовувати новий під час гри.
Одним із ефективних засобів вирішення проблеми навчання іншомовного спілкування, а саме засобом створення мотивів до спілкування, є ігрові вправи. Метою ігрової вправи є формування, вдосконалення та розвиток навичок і вмінь у різних випадках мовленнєвої діяльності шляхом багаторазового виконання мовних дій. Ігрові вправи можна використовувати для формування лексичних, граматичних, слуховимовних, вимовних, орфографічних, графічних навичок та для розвитку мовленнєвих умінь – аудіювання, говоріння в монологічній формі, читання, письма, перекладу. Використання ігрових вправ з елементом змагання дозволяє досягти хороших показників володіння навичками аудіювання, техніки читання, техніки письма, монологічного та діалогічного мовлення.
Всі ігри діляться на: вправи для розвитку навичок техніки читання, ігрові вправи для навчання аудіювання (формування лексичних та граматичних навичок), ігрові вправи для формування навичок техніки письма, фонетичні ігри, лексичні ігри, лексично – писемні ігри, мовленнєві ігри, ігри з літерами, рольові ігри, граматичні ігри, ігри з предметними картинками, ігри з аплікаціями для фланелеграфа, ігри за підстановкою в таблиці, ігри з використанням пальчикових ляльок, головоломки, шаради, кросворди, ребуси. Все це сприяє кращому вивченню англійської мови і допомагає швидкому засвоєнню матеріалу, який вивчається.
Ігрові завдання для вивчення нового лексичного матеріалу.
Формування англомовної лексичної компетенції передбачає: повідомлення лексичних знань та формування рецептивних і репродуктивних лексичних навичок.
На жаль, етапу повідомлення лексичних знань не надається достатньої уваги в сучасній школі. Лексичні одиниці зазвичай семантизують шляхом перекладу, розглядаючи його як най економніший шлях повідомлення значення слів. Але такий спосіб подачі лексичних знань не дає учню можливості « відчути » слово. Після повідомлення лексичних знань учень отримує завдання вивчити слова вдома самостійно, що найчастіше або не робиться зовсім, або робиться дуже погано. Не отримавши належного результату на рівні лексичних знань, учителі одразу приступають до формування навичок або навіть до розвитку мовленнєвих умінь. Під час говоріння погане знання лексики не дає учням змоги концентруватися на змісті висловлювання, оскільки вони вимушені думати про засоби мови і правила їх функціонування. Діти роблять мовні помилки, що призводить до непорозуміння, заважає використанню мови як засобу спілкування.
Дуже важливою умовою вивчення нової теми є засвоєння учнями нових слів, тобто «лексичного скелету», на який потім будуть опиратися інші складові теми. Новий лексичний матеріал я часто подаю в перемішку з вже знайомими словами по темі. На перших кількох уроках учні «розбирають» перемішані слова у два кошики з надписами «Відомі» та «Невідомі». Це можна робити грою «Ланцюжок», «Хто швидше», парами або командами.
Наприклад , при вивченні теми «Хатня робота» у 7 класі на першому уроці подати новий лексичний матеріал можна за допомогою гри з мімікою та жестами і «Павукової діаграми».
Presenting T : Look at the « Spider diagram » and match the Vocabulary word-combinations with the pictures. Do it one by one.
Tidy up the room Wash up Sweep the floor
Doing
Water the plants chores Do the ironing
б) Активізація лексики. Гра з мімікою та жестами.
Mime game T : Look at your classmate and guess what he or she
is doing.
Наприклад, на третьому уроці цієї ж теми при вивченні підтеми «На кухні» представити нову лексику можна за допомогою гри «Корзинки» та «Знайди партнера».
Presentation а) Представлення нового лексичного матеріалу.
A game T : Fill in the «Baskets»: a kettle, a pan, a plate,
«Baskets» a teapot, a tablecloth, a knife, to boil, to fry,
to serve, to cut, to steam, to grill, to roast, etc .
KNOWN UNKNOWN
б) Семантизація лексики, необхідної для описування роботи на кухні за допомогою наочності.
Group work T : Match the cooking equipment with the verbs.
A game Make sentences ( F.e. We can boil water in «Find a partner» a pan. )
→ to boil → a pan
→ to grill → a grill
→ to fry → a frying pan
Наприклад, на п’ятому уроці при вивченні підтеми Їжа та здоров’я» активізувати лексику по темі можна за допомогою гри «Сонечко».
Vocabulary 1. Активізація лексики по темі «Здорова їжа».
Practice
Pair Work
A game T : Look at the picture and make a «Sun» of healthy
«Sun» food and unhealthy food.
Ігрові завдання для тренування написання слів.
При вивченні нових слів однією з найважливіших проблем є правильне написання їх. В цьому випадку я часто використовую гру «Новий вчитель», в якій учень з малюнками , на яких є візуальна підтримка, віддає розпорядження (навчає) інших учнів як запам’ятати написання важливого слова. Досить ефективним для досягнення цієї мети є розгадування словникових кросвордів та «змійок», які можна розгадувати в класі або вдома як домашнє завдання.
A game P : Hello. I am your new teacher. I would like to teach you
“New teacher” how to study spelling words.
Step 1. Look at the word. Kettle Step 2. Close your eyes. Imagine what the word looks like. Step 3. Look at the word again. Kettle Step 4. Close the word. Step 5. Check the word. Kettle Step 6. Say the word aloud. Kettle Step 7. Spell it to yourself. Kettle Step 8. Check the word. Kettle Step 9. Write down the word. Kettle Step 10. Is the word spelled correctly? Kettle |