Методичний посібник "Конспекти-трансформери реалізації програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини в 5-6 класах"

Про матеріал
Розроблені конспекти-трансформери допоможуть будь-якому педагогу легко і швидко перетворити шаблонний макет на конспект , який відповідатиме психологічному клімату саме його вихованців.
Перегляд файлу

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Комунальна науково-методична установа

«Березнівський районний методичний кабінет»  Березнівської районної ради 

Марининська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  

 

 

Конкурс-ярмарок педагогічної творчості

 

 

 

                                                                                                                                    Номінація «Виховна робота»

 

 

 

 

КОНСПЕКТИ-ТРАНСФОРМЕРИ

РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ

НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ

УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ РІВНЕНЩИНИ  В 5-6 КЛАСАХ

 

 

 

Комар Тетяна Іванівна, класний керівник

 

 

 

 

 

 

Березне

2020

 

Комар Т. І. Конспекти-трансформери реалізації програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини у 5-6 класах.

Методичний посібник. – Березне, 2020. – 31с.

 

 

 

 

Методичний посібник складений відповідно до обласна програма національного виховання учнівської молоді Рівненщини на 2008 - 2020 роки  та може використовуватися класними керівниками, що працюють з учнями різної вікової категорії. У посібнику представлені шаблонні конспекти для учнів 5-6 класів, які наповнені змінним матеріалом. Використовуючи їх,  вчителі можуть  змінювати або доповнювати вміст конспектів-

трансформерів. Посібник можна використовувати під час роботи в класі та при підготовці до виховних занять різного типу. 

 

 

 

 

 

Рецензент:  Гривіцка Г. В.,  заступник директора з навчально-виховної роботи Марининської  ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

Схвалено науково-методичною радою комунальної науковометодичної установи «Березнівський районний методичний кабінет»

Березнівської районної ради (протокол №1 від 08 січня 2020 року)

             

ЗМІСТ

ВСТУП ………………………………………………….………………. 5

          

РОЗДІЛ І.  ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО  СУСПІЛЬСТВА І ДЕРЖАВИ …………………………………………. 6

1.1        Знати та виконувати Закони держави  ………………………….. 7

    1.2        Інформаційна культура особистості – складова її загальної 

культури…………………………………………………………… 8

                     

РОЗДІЛ ІІ.  ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО  ІСТОРИЧНИХ,  КУЛЬТУРНИХ І ДУХОВНИХ НАДБАНЬ  

РІДНОГО КРАЮ ……………………………………………………….9

     2.1 Чи знаємо ми святині Полісся?...………………………………... 10

                     

РОЗДІЛ ІІІ.  ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО  

СІМʼЇ, РОДИНИ, ЛЮДЕЙ …………………………………………….11

3.1        Чужого горя не буває ………………………………………….… 12

     3.2 Азбука ввічливості ………………………………………………. 13

     3.3. Життя за заповідями Христа  …………………………………… 14

     3.4 Світ емоцій особистості ………………………….……………… 15

                     

РОЗДІЛ ІV.   ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО  

СЕБЕ ………………………………………………………………….…..16

     4.1 Що маю знати, щоб зберегти своє здоровʼя …………………… 17

     4.2 Твій режим дня ……………………………………………...…… 18

     4.3 Вірний друг – друге серце, третє око …………………...……… 19 РОЗДІЛ V. ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО  

ПРИРОДИ ………………………………………………………………...20

5.1        Життя вимагає руху ……………………………………………… 21

5.2        Флора і фауна України та рідного краю ……………………...… 22

              

РОЗДІЛ VІ.  ЦІННІСНЕ  СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО  

ПРАЦІ……………………………………………………………………..23

6.1        Ким працюють ваші батьки? ………………………………….… 24

              

РОЗДІЛ VІІ.  ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО  

МИСТЕЦТВА …………………………………………………………...27

7.1        Вчимось відчувати красу рідної землі …………………..……… 26

7.2        Його величність Мистецтво …………………………………..… 27

              

ВИСНОВКИ ……………………………………………………………… 28

          

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………..…………… 29

 

     

ВСТУП

 

Виховна робота – невідʼємна складова освітнього процесу, реалізація якої відбувається у всіх видах педагогічної діяльності, в тому числі і на різноманітних виховних заняттях. 

Головною метою виховної роботи є формування цілісної особистості, усебічно розвиненої, здатної до критичного мислення; патріота з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення; інноватора, здатного змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя.

Однією з програм впровадження даної мети є обласна програма національного виховання учнівської молоді Рівненщини на 2008 - 2020 роки. Вона розрахована на весь період виховної діяльності класного керівника з учнями конкретного класу і враховує їх вікові, індивідуальні та психолого-педагогічні особливості.

Працюючи з учнями, класний керівник повинен забезпечити можливість учням проявити себе як особистість, гармонійно і всебічно розвинутися соціально, удосконалити здібності, сформувати пізнавальні мотиви як домінуючі у виховній діяльності. Особлива увага повинна бути спрямована на надання учням можливості здійснювати самостійну діяльність творчого характеру та самоорганізовуватися.

Мета створення посібника: допомогти педагогу у підготовці до виховного заняття, зекономивши дорогоцінний час, при цьому, не втратити свою індивідуальність і незалежність.

На відміну від конспектів, що мають стандартну будову, конспектитрансформери мають форму лепбука та складаються з семи компонентів, кожен з яких має свій відділ, який наповнений відповідною літературою. При підготовці до виховної години, вчитель може змінювати вміст компонентів або доповнювати їх додатковою літературою. Даний конспект не має чіткої структури. Це дає можливість самостійно скласти послідовність плану на основі наявного матеріалу.

Компоненти конспектів-трансформерів:

-         тема (відображає напрямок роботи);

-         мета заняття (змінна, залежить від особливостей учнівського колективу);

-         ілюстративний матеріал (може використовуватися як на узагальнення так і під час основної частини заняття);

-         відео-наочність (урізноманітнює роботу педагога та виховну годину в цілому);

-         план заняття (може бути шаблонним, а може бути зміненим залежно від уподобань учителя);

-         цікаві факти (події, які привертають увагу учнів до обговорення певної теми);

-         народ скаже, як завʼяже (прислівʼя, вислови відомих людей, уривки віршів, що розвивають логічне мислення школярів);

-         тематичні питання (узагальнюють знання учнів);

-         джерела інформації (дають можливість учителю швидко ознайомитися з додатковою інформацією, яку можна використати під час складання конспекту).

Посібник адресований учителям закладів загальної середньої освіти. Він містить розробки конспектів виховних заходів для класних керівників пʼятих та шостих класів, створені з урахуванням основних завдань обласної програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини на 2008 -

2020 роки.

 

          






ВИСНОВКИ

Конспект – обов’язковий супутник вчителя на його педагогічному шляху, якість якого визначає напрямок та результативність роботи освітян. Для досягнення поставленої мети кожен педагог розробляє поурочний план, в якому записує як структурні частини уроку так і основний методичний матеріал, підготовка якого вимагає значної затрати часу. У результаті виходить громіздка, незручна у використанні купа паперу. Можна використовувати готові посібники, якими переповнені як полички книжкових магазинів, так і електронні сервери.  В такому випадку з великої кількості доступного матеріалу необхідно підібрати саме той, що повною мірою підійде психологічному клімату  його вихованців. Зрозуміло, що це зробити практично неможливо. 

Альтернативою цьому є конспекти-трансформери. Перше, що привертає увагу – нестандартний вигляд, адже компоненти, з яких складається урок чи виховне заняття, представлені  окремими блоками, які  наповнені  навчальним матеріалом. Кожен блок має змінний матеріал мети, плану заняття, ілюстративної наочності і т. д. Це дає можливість вчителю на свій розсуд побудувати план уроку та вибрати послідовність використання навчального матеріалу розміщеного в блоках. Якщо на думку педагога конспект укомплектований не повною мірою, чи йому не підходить для заняття методичний матеріал, то в блоці «Додаткові джерела» розміщені посилання на інтернет-ресурси з додатковою інформацією до кожної теми. Це не тільки полегшує пошук інформації, а й заощаджує час. 

Привернути увагу учнів та зацікавити їх на певному занятті педагогу допоможе рубрика «Цікаві факти».  Вона містить  інформацію, яку школярі не зустрінуть у повсякденному житті. 

Крім текстових даних конспекти містять відео-наочність, яка розміщена у відповідному блоці та зашифрована у вигляді QR-кодів. Скористатися ними класний керівник може як при підготовці до заняття так і при безпосередньому проведенні його. Також вони допомагають вирішити проблему відсутності засобів відео-трансляції, оскільки для відтворення відео достатньо мати кілька гаджетів на весь класний колектив.

Ще однією перевагою таких посібників є багаторазовість у використанні. Одним шаблонним конспектом можуть користуватися

вчителі паралельних класів, але для цього їм потрібно замінити хоча б мету  чи план на такі, що підходять конкретному педагогу.

Розроблені конспекти-трансформери допоможуть будь-якому педагогу легко і швидко перетворити шаблонний макет на конспект, який відповідатиме психологічному клімату саме його вихованців.

Стрімкий технологічний розвиток сучасного світу вимагає змін в усіх сферах життєдіяльності, зокрема і в освітянській. Успіх сучасного педагога залежить від креативності, яку він повинен проявляти не тільки на самому уроці чи виховному заході, а й при формуванні документів, зокрема поурочних конспектів.

              

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

1.       Буланов Ю.І. Вікторина «Як я знаю закони мого життя» [Електронний ресурс] / Ю.І. Буланов // Український освітній онлайн-портал для вчителів «На Урок». – Режим доступу: https://naurok.com.ua/viktorina-zpravoznavstva-yak-ya-znayu-osnovni-zakoni-mogo-zhittya-8681.html

2.       Кізіченко Н.В. Структура виховної години [Електронний ресурс] / Н.В.

Кізіченко // Український освітній онлайн-портал для вчителів «На Урок».

– Режим доступу: https://naurok.com.ua/struktura-vihovno-godini-12158.html

3.       Мазур І.М. Використання різних форм проведення класних годин у системі роботи класного керівника [Електронний ресурс] / І.М. Мазур // форум педагогічних ідей «Урок» – Режим доступу:

https://osvita.ua/school/lessons_summary/upbring/32140/

4.       Методика організації виховної роботи Методика проведення виховної години [Електронний ресурс] / Електронний файловий архів студентів StudFiles – Режим доступу: https://studfile.net/preview/2412420/page:20/

5.       Обласна         програма    національного      виховання учнівської   молоді

Рівненщини на 2008 - 2020 роки [Електронний ресурс] / Рівне, 2008. – 40 с.- Режим доступу: https://ips.ligazakon.net/document/view/RO080004?an=359 - (Нормативний документ Рівненської обласної державної адміністрації. Розпорядження).

6.       Орієнтовна програма національного виховання учнівської молоді Рівненщини / Упорядник Г.Ситник // Методичний вісник. Випуск І, видавництво РОІППО. – 2007. – 60с.

7.       Первак О.О. Виховна година на тему «Чужого горя не буває» [Електронний ресурс] / О.О. Первак // Український освітній онлайнпортал для вчителів «На Урок». – Режим доступу:

https://naurok.com.ua/vihovna-godina-na-temu-chuzhogo-gorya-ne-buvae-

64650.html

8.       Психологічні основи навчання та виховання [Електронний ресурс] –

(Учбові матеріали) –        Режим         доступу: https://works.doklad.ru/view/k7ikQMOFLzY/all.html

 

pdf
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку