Запропоновані кросворди розраховані на учнів різних рівнів знань. Їх можна використовувати під час актуалізації опорних знань учнів ( інтерактивна технологія «Мікрофон» , метод «Незакінчені речення», математичні диктанти); узагальнення та систематизації знань учнів (колективна, індивідуальна, диференційована робота учнів); підсумок уроку.
Підготувала:
Вчитель математики
Миронівської ЗШ І – ІІ ст.
Горбаченко Т. О.
Математична задача іноді така ж цікава,
як кросворд, і напружена розумова робота
може бути настільки ж бажаною вправою, як стрімкий теніс
Д. Пойа
Математика як навчальний предмет має необхідні передумови для розвитку пізнавальних процесів школярів.
На уроках математики в результаті взаємодії зусиль учителя і учнів розвивається елементарне математичне мислення учнів, створюються умови для корекції пам’яті, уваги, мови. Пояснюючи навчальний матеріал на уроках математики, вчитель широко використовує математичні терміни, специфічні словосполучення, котрі на інших уроках і в повсякденному житті дуже рідко зустрічаються. Учні відчувають значні труднощі в розумінні, запам’ятовуванні, вимові та застосуванні незвичних для них слів. Учителю необхідно працювати над тим, щоб за кожним словом і терміном стояв конкретний образ, щоб учні включали нові слова, геометричні та математичні терміни у свій активний словник.
До багатьох факторів, що впливають на процес запам’ятовування учнями навчального матеріалу, відноситься і спосіб його сприйняття. Багатьма вченими виявлено, що учні краще запам’ятовують той матеріал, подання якого відбувається за допомогою використання різних допоміжних засобів і методів (картинок, схем, ребусів, кросвордів і т. д.)
Одним із методів, що сприяють активізації запам’ятовування математичних термінів, є застосування кросвордів на уроках математики.
Особливе значення для продуктивності запам’ятовування має те, в якій формі воно відбувається. Довільне запам’ятовування відбувається незаплановано, без спеціальної мети запам’ятати. Людина краще запам’ятовує те, що відповідає її інтересам, мотивам, запитам. Застосування кросвордів підвищує інтерес до навчальної діяльності, сам процес розгадування кросвордів стає цікавим для учнів. Запам’ятовування математичних термінів відбувається немов би саме по собі, довільно, в результаті вольової і розумової діяльності школярів під час розв’язування кросвордів.
Кросворди навчають без дидактичності, вони, при всій традиційності свого змісту, оригінальні і направлені на досягнення важливої мети – пробудження в учнів самостійного і нестандартного мислення та любові до математики.
При створенні кросвордів по математиці не обов’язково дотримуватися симетрії в розміщенні клітиночок для вписування слів. Важливо використати ідею цієї гри для включення учнів в активну розумову діяльність. Запропоновані учням кросворди складені за окремими темами програми, але вони можуть мати і завдання із різних тем. Нескладні за формою і змістом – включають від 5 до 10 слів. Розв’язування кросвордів доступне учням, але завдання в міру складні, змушують їх думати над відповідями.
Дані кросворди використовую при повторенні та закріпленні матеріалу, у фронтальній та індивідуальній роботі з учнями на різних етапах уроку. До одного і того ж кросворду картки із завданнями можу складати по різному. Завдання може бути дано в зоровій формі з посиланням на наочність і використовуватися при первинному закріпленні матеріалу, а при подальшому закріпленні завдання можуть бути дані в словесній формі. Запитання, з якими працюють учні при розв’язуванні кросвордів, навчають їх вмінню самим формулювати запитання і визначення. Картки, що мають тільки запитання, при повторенні учбового матеріалу пропоную більш сильним учням, а слабші учні в цей же час розв’язують ті ж самі кросворди в зоровій формі з опорою на наочність.
Слідкую за тим, як виконується завдання, і якщо знаходжу в учня помилку, то даю йому картку з готовими відповідями, щоб він міг бачити і правильну відповідь, і правильне написання слів. При фронтальній роботі з класом сітка кросворда креслиться на дошці і учні по черзі виходять до дошки та вписують потрібні терміни в клітинки кросворду.
Окрім традиційних на своїх уроках використовую ще й угорські кросворди. Складаючи їх можна не лише перевірити знання учнями теоретичного матеріалу, а й активізувати пізнавальні здібності учнів, розвивати їх увагу, пам'ять, мислення.
Всі ми знаємо, що увага – це зосередженість і направленість психічної діяльності на певний об’єкт. Саме угорські кросворди дають змогу розвивати такі властивості уваги як:
Але не можна забувати і про процеси пам’яті, які розвиваються при роботі над кросвордами:
Не можна також не відмітити , що включення в навчальний процес кросвордів може бути стимулом, адже вони добре активізують пізнавальну діяльність учнів.
Запропоновані кросворди розраховані на учнів різних рівнів знань. Їх можна використовувати під час актуалізації опорних знань учнів ( інтерактивна технологія «Мікрофон» , метод «Незакінчені речення», математичні диктанти); узагальнення та систематизації знань учнів (колективна, індивідуальна, диференційована робота учнів); підсумок уроку.
Крім того, розгадування кросвордів – цікава форма проведення вільного часу. За їх допомогою ви зможете розкрити в собі невідомі раніше таланти і підвищити впевненість у своїх можливостях. Я думаю, що ні для кого не секрет, що така впевненість і лежить в основі життєвого успіху.
Поради щодо використання угорських кросвордів:
(закреслити його)
- дати означення даного терміну
- вказати де він використовується в практичній діяльності
- пригадати, де з ним зустрічалися ( крім уроків математики)
- запитати в товариша ( оцінити його).
Пропоную розглянути, як використовуються кросворди (традиційні та угорські) для активізації запам’ятовування математичних термінів при вивченні окремих тем на уроках.
Математика, 5 клас
|
1 |
|
Р |
|
|
|
|
|||
|
2 |
І |
|
|
||||||
|
3 |
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
Н |
|
|
|
||||
5
|
|
|
|
|
|
Я |
|
|||
|
6 |
|
|
Н |
|
|||||
|
7 |
|
Н |
|
|
|
|
|||
|
8 |
|
|
Я |
|
|
|
|||
1. Значення змінної, яке перетворює рівняння в правильну рівність (корінь);
2. Кількість нулів у числі 10 000 000 (сім);
3. Дія першого ступеня (додавання);
4. Тисяча кілограмів (тонна);
5. Дія другого ступеня (ділення);
6. Число, яке не впливає на результат під час множення (один);
7. Шкільне приладдя, за допомогою якого будують відрізки, прямі та промені (лінійка);
8. Найбільше одноцифрове число (дев’ять).
Ключове слово – рівняння.
Математика, 5 клас
|
1С |
|
|
|
|||||||||
2
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
||||
3
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|
|||||
|
4П |
|
|
|
|
|
|||||||
|
5 |
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
6 |
Н |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
7 |
|
|
Ь |
|
|
|
||||||
1. Найменше трицифрове число (сто);
2. Замкнена ламана з трьох ланок (трикутник);
3. Сума довжин усіх сторін многокутника (периметр);
4. Добуток ширини на довжину (площа);
5. Дія першого ступеня (віднімання);
6. Дія другого ступеня (множення);
7. Компонент дії ділення (дільник).
Ключове слово – степінь.
Математика, 5 клас
|
1Ч |
|
|
|
|
|
|
|||
|
2 |
|
И |
|
||||||
|
3С |
|
|
|
||||||
|
4 |
Е |
|
|
|
|
|
|||
|
5Л |
|
|
|
|
|||||
|
6 |
|
|
Ь |
|
|||||
7
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
И |
|
|
|||||
|
9К |
|
|
|||||||
1. Корінь рівняння 3х = 12. (чотири)
2. а² = 9; а = ? (три)
3. Периметр прямокутника дорівнює 20 см, одна його сторона – 3 см. Знайдіть другу сторону. (сім)
4. Знайти сторону квадрата, площа якого дорівнює 100 см². (десять)
5. Одиниця вимірювання об’єму. (літр)
6. Число, яке не є натуральним. (нуль)
7. 4² = ? (шістнадцять)
8. Число, яке не впливає на результат під час множення. (один)
9. Прямокутний паралелепіпед, у якого всі вимірі рівні. (куб)
Ключове слово – чисельник.
Математика, 5 клас
|
1 |
|
З |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
А |
|
|
|
|
|||||
4
|
|
|
|
М |
|
|||||||
|
5 |
Е |
|
|
|
|
|
|||||
|
6 |
|
Н |
|
|
|
||||||
|
7Н |
|
|
|
|
|||||||
|
8 |
|
И |
|
|
|||||||
|
9К |
|
|
|
|
|
|
|||||
1. Кут, градусна міра якого дорівнює 180º. (розгорнутий)
2. Половина від 26. ( тринадцять)
3. Одиниця вимірювання кутів. (градус)
4. Корінь рівняння 3х – х + 5 = 21. (вісім)
5. Периметр прямокутника дорівнює 28 см. Одна його сторона дорівнює 5 см. Знайдіть другу сторону прямокутника. (дев’ять)
6. Тисяча кілограмів. (тонна)
7. 15х = 0, х = ? (нуль)
8. 1²ºº³ = ? (один)
9. Прямокутник, у якого всі сторони рівні. (квадрат)
Ключове слово – знаменник.
Математика, 5 клас
Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з букв, що залишилися складіть слово, яке дасть назву числам, які використовуються під час лічби предметів
З |
М |
Е |
Н |
Ш |
У |
В |
А |
Н |
Е |
Д |
Н |
У |
М |
Е |
Р |
А |
Ц |
І |
А |
О |
Ц |
И |
Ф |
Р |
А |
С |
У |
М |
Я |
Д |
Н |
А |
+ |
В |
= |
В |
+ |
А |
О |
А |
У |
А |
Л |
М |
М |
L |
А |
Т |
Д |
Н |
Р |
Н |
Ь |
І |
Н |
У |
Л |
Ь |
И |
К |
В |
І |
Д' |
Є |
М |
Н |
И |
К |
Н |
И |
П |
О |
Р |
І |
В |
Н |
Я |
Т |
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ч |
И |
С |
Л |
А |
Математика, 5 клас
Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з букв, що залишилися складіть слова, які дають узагальнення цим математичним термінам
П
|
О |
М |
Н |
О |
Ж |
И |
Т |
И |
Д |
И |
Л |
М |
И |
Ч |
З
|
П |
Е |
Р |
Е |
С |
Т |
А |
В |
Н |
И |
Й |
А |
Ї |
И |
А
|
С |
П |
О |
Л |
У |
Ч |
Н |
И |
Й |
І |
Ч |
С |
К |
С |
К
|
Р |
О |
З |
П |
О |
Д |
І |
Л |
Ь |
Н |
И |
Й |
У |
Л |
О
|
К |
В |
А |
Д |
Р |
А |
Т |
Ч |
И |
С |
Л |
А |
Б |
А |
Н
|
М |
Н |
О |
Ж |
Н |
И |
К |
Д |
О |
Б |
У |
Т |
О |
К |
|
|
|
|
З |
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика, 5 клас Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з букв, що залишилися складіть слово, яке дає узагальнення цим математичним термінам ( літери можуть повторюватись)
Т
|
Р |
І |
В |
Н |
О |
Б |
Е |
Д |
Р |
Е |
Н |
І |
И |
Р
|
П |
Р |
Я |
М |
О |
К |
У |
Т |
Н |
І |
Е |
Н |
Т |
И
|
Р |
І |
З |
Н |
О |
С |
Т |
О |
Р |
О |
Н |
Н |
І |
К
|
Т |
У |
П |
О |
К |
У |
Т |
Н |
І |
О |
У |
К |
Н |
У
|
Р |
І |
В |
Н |
О |
С |
Т |
О |
Р |
О |
Н |
Н |
І |
Т
|
Г |
О |
С |
Т |
Р |
О |
К |
У |
Т |
Н |
І |
И |
М |
Н
|
Ч |
О |
Т |
И |
Р |
И |
К |
У |
Т |
Н |
И |
К |
И |
И
|
П |
Р |
Я |
М |
О |
К |
У |
Т |
Н |
И |
К |
Г |
К |
К
|
М |
Н |
О |
Г |
О |
К |
У |
Т |
Н |
И |
К |
Ц |
О |
И
|
П |
Е |
Р |
И |
М |
Е |
Т |
Р |
Р |
І |
В |
Н |
І |
З
|
А |
М |
К |
Н |
Е |
Н |
А |
Л |
А |
М |
А |
Н |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика, 5 клас
Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з букв, що залишилися складіть назву теми, яку ми вивчаємо
З
|
В |
И |
Ч |
А |
Й |
Н |
І |
Д |
Р |
О |
Б |
И |
Д |
Н
|
Е |
П |
Р |
А |
В |
И |
Л |
Ь |
Н |
И |
Й |
З |
О |
В
|
М |
І |
Ш |
А |
Н |
И |
Й |
Д |
Р |
І |
Б |
Н |
Д |
Ц
|
І |
Л |
А |
Ч |
А |
С |
Т |
И |
Н |
А |
Ч |
Д |
А |
Й
|
И |
П |
Р |
А |
В |
И |
Л |
Ь |
Н |
И |
Й |
Д |
В |
Р
|
В |
І |
Д |
Н |
І |
М |
А |
Н |
Н |
Я |
О |
З |
А |
З
|
Н |
А |
М |
Е |
Н |
Н |
И |
К |
И |
А |
Н |
И |
Н |
І
|
И |
І |
П |
О |
Р |
І |
В |
Н |
Я |
Н |
Н |
Я |
Н |
Ч
|
И |
С |
Е |
Л |
Ь |
Н |
И |
К |
М |
Б |
Ї |
И |
Я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика, 5 клас
Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з букв, що залишилися складіть назву теми, яку ми вивчаємо
Д
|
Р |
О |
Б |
О |
В |
А |
Ч |
А |
С |
Т |
И |
Н |
А |
Д |
П
|
О |
Р |
І |
В |
Н |
Я |
Н |
Н |
Я |
Д |
Т |
В |
Д |
І |
К
|
І |
Д |
Д |
О |
Д |
А |
В |
А |
Н |
Н |
Я |
И |
Ї |
Л |
Р
|
І |
Н |
|
В |
І |
Д |
Н |
І |
М |
А |
Н |
Н |
Я |
Е |
Е
|
Н |
Д |
М |
Н |
О |
Ж |
Е |
Н |
Н |
Я |
Б |
И |
М |
Н |
О
|
К |
Р |
У |
Г |
Л |
Е |
Н |
Н |
Я |
Я |
О |
А |
И |
Н |
С
|
О |
Ц |
І |
Л |
А |
Ч |
А |
С |
Т |
И |
Н |
А |
А |
Я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика, 6 клас
|
1 |
|
П |
|
|
|
|
|
||||
2 |
|
О |
|
|
|
|
||||||
|
3 |
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|||
|
4 |
І |
|
|
|
|
|
|
||||
|
5Л |
|
|
|
|
|||||||
|
6 |
|
|
Ь |
||||||||
7
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|||||
|
8 |
І |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
9С |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
10Т |
|
|
|
||||||||
11
|
|
|
|
|
Ь |
|||||||
1. Як називають числа 1, 3, 5, 7, 9… (непарні);
2. Число, яке має тільки два дільники (просте);
3. Число, яке має більше ніж два дільники (складене);
4. Дія другого ступеня (ділення);
5. Одиниця вимірювання об’єму (літр);
6. Число, на яке не можна ділити (нуль);
7. Добуток кількох однакових множників (степінь);
8. Рівність, що містить невідоме (рівняння);
9. Дільник, який є у декількох різних чисел (спільний);
10. Друге, за порядком розташування, просте число (три);
11. Значення змінної, яке перетворює рівняння в правильну рівність (корінь). Ключове слово – подільність.
Математика, 6 клас
|
1П |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
2 |
|
Р |
|
|
|
|||||
3
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
4П |
|
|
|
|
|
|
||||
|
5 |
|
|
О |
|
|
|
|
|||
|
6 |
Р |
|
|
|||||||
7
|
|
|
|
Ц |
|
|
|
|
|||
|
8 |
І |
|
|
|
|
|||||
|
9 |
Я |
|
|
|||||||
Ключове слово – пропорція.
Математика, 6 клас
1
|
|
|
|
Р |
|
|
|
|
||
|
2 |
|
А |
|
|
|
||||
|
3Д |
|
|
|
|
|
|
|||
|
4 |
І |
|
|||||||
|
5 |
|
У |
|
|
|||||
|
6С |
|
|
|
|
|
||||
1. Вони бувають лінійні, стовпчасті та секторні (діаграми);
2. + , - , < , > (знаки);
3. Відрізок, що сполучає дві точки на колі і проходить через його центр (діаметр);
4. наближене число, що дорівнює відношенню довжини кола до його діаметра (Пі);
5. Частина площини, що обмежена колом (круг);
6. Частина круга, обмежена двома радіусами та дугою (сектор).
Ключове слово – радіус.
Математика, 6 клас
|
1П |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
2 |
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
Я |
|
|
|
|
|||||||||
4
|
|
|
|
М |
|
|
|
|
||||||||
|
5 |
|
А |
|
|
|||||||||||
Ключове слово – пряма.
Математика, 6 клас
|
1 |
|
|
|
|
|
Л |
|
|
|
|
|||
|
2 |
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
||
3 |
|
|
Б |
|
|
|
|
|||||||
|
4 |
|
А |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
5Ч |
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
6 |
|
|
|
Е |
|
|
|
|
|
||||
|
7 |
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
||||
|
8 |
|
|
|
С |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
9 |
|
|
|
|
Ь |
|
|||||||
|
10 |
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
||||
11 |
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|||||
|
12 |
|
|
|
|
|
Й |
|
||||||
1. Числа, що використовують при лічбі предметів (натуральні);
2. Чотирикутник з прямими кутами (прямокутник);
3. Цифри 1, 2, 3, … (арабські);
4. Наочне представлення різних числових даних (діаграма);
5. Результат дії ділення (частка);
6. Число, яке вказує на скільки рівних частин поділено ціле (знаменник);
7. Дія, результатом якої є сума (додавання);
8. Закон додавання (переставний);
9. Найменше двоцифрове число (десять);
10. Замкнена ламана з трьох ланок (трикутник);
11. Число, яке вказує, скільки частин від цілого взято (чисельник);
12. Кут, що менший прямого (гострий).
Ключове слово – Лобачевський.
Математика, 6 клас
Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з літер, що залишилися складіть назву дії , яка допомагає дізнатися в скільки разів одне число більше від другого
П |
Ч |
И |
С |
Л |
А |
Б |
Л |
И |
З |
Н |
Я |
Т |
А |
Р |
Д |
Н |
И |
Д |
І |
Л |
Ь |
Н |
И |
К |
І |
Я |
О |
О |
Л |
С |
К |
Л |
А |
Д |
Е |
Н |
Е |
Е |
Ч |
С |
Д |
С |
Н |
Е |
Л |
О |
П |
О |
Д |
І |
Л |
И |
Т |
И |
И |
Т |
Д |
І |
Л |
Е |
Н |
Е |
Ч |
А |
С |
Т |
К |
А |
Н |
І |
П |
О |
С |
Л |
І |
Д |
О |
В |
Н |
І |
С |
Т |
Ь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика, 6 клас
Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з літер, що залишилися складіть слово, яке вказує на те , що число можна поділити на інше
( літери можна використовувати не один раз)
О |
П |
О |
К |
А |
З |
Н |
И |
К |
Н |
С |
К |
С |
К |
В |
А |
Д |
Р |
А |
Т |
К |
У |
Б |
Н |
Н |
Д |
І |
Л |
Ь |
Н |
И |
К |
О |
Н |
Д |
С |
О |
Н |
Е |
П |
А |
Р |
Н |
Е |
Ь |
С |
Т |
Д |
В |
П |
А |
Р |
Н |
Е |
К |
Р |
А |
Т |
Н |
Е |
А |
С |
Т |
Е |
П |
І |
Н |
Ь |
Л |
І |
І |
П |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика, 6 клас
Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з літер, що залишилися складіть назву чисел, які раніше називали “ламаними числами”
Ч |
Н |
Е |
С |
К |
О |
Р |
О |
Т |
Н |
И |
Й |
З |
И |
В |
Л |
А |
С |
Т |
И |
В |
І |
С |
Т |
Ь |
Н |
С |
С |
К |
О |
Р |
О |
Т |
И |
Т |
И |
Р |
В |
А |
Е |
Д |
О |
Д |
А |
В |
А |
Н |
Н |
Я |
С |
Л |
М |
Л |
Ц |
І |
Л |
А |
Ч |
А |
С |
Т |
И |
Н |
А |
Е |
Ь |
З |
В |
Е |
Д |
Е |
Н |
Н |
Я |
А |
О |
И |
Н |
Н |
Д |
В |
І |
Д |
Н |
І |
М |
А |
Н |
Н |
Я |
Н |
И |
С |
К |
О |
Р |
О |
Т |
Н |
И |
Й |
І |
Ч |
И |
К |
П |
Р |
А |
В |
И |
Л |
Ь |
Н |
И |
Й |
Б |
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика, 6 клас
Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з літер, що залишилися складіть назву відношення кількості сприятливих результатів до кількості всіх можливих результатів
П |
Й |
М |
О |
В |
І |
Р |
Н |
І |
С |
Т |
Ь |
О |
Д |
О |
С |
Т |
О |
В |
І |
Р |
Н |
А |
Й |
Д |
О |
Р |
В |
И |
П |
А |
Д |
К |
О |
В |
А |
І |
Н |
І |
І |
Т |
О |
І |
Д |
Ї |
П |
Ь |
С |
Я |
Н |
Е |
М |
О |
Ж |
Л |
И |
В |
А |
М |
В |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В |
И |
П |
А |
Д |
К |
О |
В |
О |
Ї |
|
|
|
|
|
Математика, 6 клас
Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з літер, що залишилися складіть назву теми, в якій зустрічаються ці терміни
( літери можуть повторюватися)
К |
Д |
О |
В |
Ж |
И |
Н |
А |
К |
О |
Л |
А |
Р |
К |
О |
О |
Д |
І |
А |
М |
Е |
Т |
Р |
К |
Т |
К |
Г |
Р |
Л |
П |
Л |
О |
Щ |
А |
Ц |
Е |
Н |
Т |
Р |
Л |
У |
У |
О |
К |
У |
Л |
Я |
Р |
А |
Д |
І |
У |
С |
П |
І |
Г |
С |
Е |
Г |
М |
Е |
Н |
Т |
А |
С |
Е |
К |
Т |
О |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика, 6 клас
Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з літер, що залишилися складіть слово без якого не може існувати ні відношення ні пропорція
( літери можуть повторюватися)
С |
В |
І |
Д |
Н |
О |
Ш |
Е |
Н |
Н |
Я |
Е |
П |
Р |
О |
П |
О |
Р |
Ц |
І |
Я |
К |
Р |
Р |
І |
В |
Н |
І |
С |
Т |
Ь |
А |
Р |
Е |
Ч |
Д |
І |
А |
Г |
Р |
А |
М |
А |
А |
Д |
К |
Л |
І |
Н |
І |
Й |
Н |
А |
С |
Й |
Н |
Т |
С |
Е |
К |
Т |
О |
Р |
Н |
А |
Н |
І |
С |
Т |
О |
П |
Ч |
А |
С |
Т |
А |
І |
В |
Л |
А |
С |
Т |
И |
В |
І |
С |
Т |
Ь |
|
|
|
|
|
|
Математика, 6 клас
Угорський кросворд
Закресливши по горизонталі та вертикалі математичні терміни, ви дізнаєтесь, яке число можна записати у вигляді а/m, де а – ціле число, а m- натуральне
Д |
К |
О |
О |
Р |
Д |
И |
Н |
А |
Т |
Н |
А |
П |
О |
Р |
Д |
О |
Д |
А |
В |
А |
Н |
Н |
Я |
Д |
Р |
Д |
М |
Н |
О |
Ж |
Е |
Н |
Н |
Я |
О |
А |
І |
Я |
А |
І |
Р |
І |
В |
Н |
Я |
Н |
Н |
Я |
І |
Л |
М |
Т |
В |
І |
Д |
Н |
І |
М |
А |
Н |
Н |
Я |
Е |
А |
Н |
П |
О |
Р |
І |
В |
Н |
Я |
Н |
Н |
Я |
Н |
Н |
І |
В |
І |
Д' |
Є |
М |
Н |
І |
Ц |
Л |
Н |
Л |
Ь |
Р |
А |
Ц |
І |
О |
Н |
А |
Л |
Ь |
Н |
І |
А |
Я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика, 6 клас
Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з літер, що залишилися складіть слова, які дадуть узагальнення всім термінам, що тут зустрічалися
( літери можуть повторюватися)
В |
К |
О |
О |
Р |
Д |
И |
Н |
А |
Т |
Н |
А |
Т |
П |
Г |
П |
І |
П |
Р |
Я |
М |
А |
О |
М |
|
Е |
У |
Н |
О |
Л |
Р |
Р |
Д |
П |
А |
Р |
А |
Л |
Е |
Л |
Ь |
Н |
І |
И |
Ч |
О |
А |
О |
Р |
П |
Р |
Я |
М |
О |
К |
У |
Т |
Н |
И |
К |
К |
Щ |
Ф |
М |
І |
К |
В |
А |
Д |
Р |
А |
Т |
Р |
О |
М |
Б |
А |
И |
І |
І |
З |
П |
Л |
О |
Щ |
И |
Н |
А |
Ч |
І |
Г |
Р |
|
Н |
К |
Н |
О |
Г |
І |
Ф |
І |
Г |
У |
Р |
И |
Е |
Т |
Р |
Ф |
А |
И |
Ь |
К |
П |
Е |
Р |
П |
Е |
Н |
Д |
И |
К |
У |
Л |
Я |
Р |
Н |
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Алгебра, 7 клас
1
|
|
|
|
Р |
|
|
|
||||
|
2 |
|
|
І |
|
|
|
||||
3
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
||
|
4 |
|
|
Н |
|
|
|
||||
5
|
|
|
|
Я |
|
|
|
|
|||
|
6 |
|
Н |
|
|
|
|
|
|||
|
7
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
8
|
|
|
Я |
|
|
|
Ключове слово – рівняння.
Алгебра, 7 клас
1
|
|
|
М |
|
|
|
|
|
|
|
2Н |
|
|
|
|
||||
|
3О |
|
|
|
|
||||
|
4Г |
|
|
|
|
|
|
||
|
5 |
О |
|
|
|
|
|||
|
6 Ч |
|
|
|
|
|
|
||
|
7 |
|
Л |
|
|
|
|
||
|
8 |
Е |
|
|
|
|
|
||
9
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
Ключове слово – многочлен.
Алгебра, 7 клас
|
1Ф |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
2 |
|
|
У |
|
|
|
|
|
|||
3 |
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
||
|
4 |
К |
|
|
||||||||
5 |
|
|
|
|
|
Ц |
|
|
|
|||
|
6 |
|
|
|
І |
|
|
|||||
|
7 |
|
Я |
|
|
|||||||
Ключове слово – функція.
Геометрія, 7 клас
|
1Т |
|
|
|
|
|
||||||||||
|
2 |
Р |
|
|
|
|
||||||||||
|
3 |
И |
|
|
|
|
||||||||||
|
4 |
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
||||||
|
5 |
У |
|
|
|
|
||||||||||
6 |
|
|
|
|
|
Т |
|
|||||||||
|
7 |
|
|
|
|
Н |
|
|||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
||||
|
9 |
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
||||||
Ключове слово – трикутник.
Геометрія, 7 клас
|
1П |
|
|
|
|
|
||
|
2 |
О |
|
|
|
|||
3
|
|
|
Б |
|
||||
|
4 |
|
У |
|
|
|||
5
|
|
|
Д |
|
|
|||
|
6 |
О |
|
|
|
|
|
|
7
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
8 |
А |
|
|
|
|
||
Ключове слово – побудова.
Геометрія, 7 клас
|
1 |
|
|
Т |
|
|
|
|
||||||
|
2 |
|
|
Р |
|
|
|
|||||||
|
3 |
И |
|
|
|
|
|
|||||||
4К |
|
|
||||||||||||
|
5 |
|
|
|
У |
|
|
|||||||
|
6Т |
|
|
|
|
|
||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|||
|
8 |
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|||
9 |
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
||||
Ключове слово – трикутник.
Геометрія, 7 клас
Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з літер, що залишилися складіть назву науки, яка вивчає геометричні фігури на площині
( літери можуть повторюватися)
Т |
П |
Е |
Р |
П |
Е |
Н |
Д |
И |
К |
У |
Л |
Я |
Р |
Н |
І |
Л |
І |
П |
О |
В |
І |
Д |
Р |
І |
З |
О |
К |
П |
Р |
О |
М |
І |
Н |
Ь |
Я |
Е |
Р |
Ч |
В |
Е |
Р |
Ш |
И |
Н |
А |
К |
У |
Т |
А |
П |
Н |
М |
Т |
Р |
А |
Я |
К |
С |
Т |
О |
Р |
О |
Н |
И |
П |
А |
Р |
А |
Л |
Е |
Л |
Ь |
Н |
І |
М |
А |
Р |
О |
З |
Г |
О |
Р |
Н |
У |
Т |
И |
Й |
П |
Р |
Я |
М |
И |
Й |
А |
В |
И |
М |
І |
Р |
Ю |
В |
А |
Н |
Н |
Я |
К |
У |
Т |
Т |
У |
П |
И |
Й |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Геометрія, 7 клас
Угорський кросворд
Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з літер, що залишилися складіть слова, що є елементами многокутників
( літери можуть повторюватися)
Р |
Р |
І |
З |
Н |
О |
С |
Т |
О |
Р |
О |
Н |
Н |
І |
В |
В |
І |
Е |
Р |
І |
В |
Н |
О |
Б |
Е |
Д |
Р |
Е |
Н |
Н |
І |
И |
В |
М |
Е |
Д |
І |
А |
Н |
А |
В |
И |
С |
О |
Т |
А |
Т |
С |
Н |
П |
Р |
Я |
М |
О |
К |
У |
Т |
Н |
І |
Р |
Н |
О |
Р |
О |
І |
О |
Б |
І |
С |
Е |
К |
Т |
Р |
И |
С |
А |
С |
Н |
И |
Т |
Р |
І |
В |
Н |
О |
С |
Т |
О |
Р |
О |
Н |
Н |
І |
Ш |
И |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Геометрія, 8 клас
1 |
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
А |
|
|
|
|||
|
3 |
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
Г |
|
|
|
|||
|
5 |
Е |
|
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
Н |
|||||||
7 |
|
С |
|
|
||||||
1.Один із видів перетворення подібності (гомотетія);
2. Відрізок, що з’єднує вершину трикутника із серединою протилежної сторони (медіана);
3. Знайти довжину гіпотенузи прямокутного трикутника, якщо його катети дорівнюють 12 см і 9 см (п'ятнадцять);
4. Вчений, чия теорема мала назву «магістр математики» (Піфагор);
5. Твердження, що потребує доведення (теорема);
6. Чому дорівнює значення виразу sin2 71о + cos2 71о (один);
7. Знайти невідому сторону прямокутника, діагональ якого дорівнює 10 см, а одна із сторін – 6 см (вісім).
Ключове слово – тангенс.
Геометрія, 8 клас
|
1 |
|
|
П |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
3 |
|
Ф |
|
|
|
|
|
|||||
|
4 |
А |
|
|
|
|
|||||||
|
5Г |
|
|
|
|
|
|
||||||
6 |
|
|
|
|
О |
|
|
||||||
|
7 |
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|||
Ключове слово – Піфагор.
Геометрія, 8 клас
Угорський кросворд
Відшукайте по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з решти літер складіть слово , що узагальнить даний математичний матеріал
К |
П |
А |
Р |
Е |
Л |
Е |
Л |
О |
Г |
Р |
А |
М |
С |
В |
С |
Т |
О |
Р |
О |
Н |
И |
Ч |
И |
У |
И |
Н |
У |
А |
О |
И |
П |
Р |
О |
Т |
И |
Л |
Е |
Ж |
Н |
І |
С |
Д |
Д |
І |
А |
Г |
О |
Н |
А |
Л |
Ь |
И |
Т |
К |
І |
Р |
Б |
І |
С |
Е |
К |
Т |
Р |
И |
С |
А |
Т |
К |
Д |
А |
Р |
П |
Р |
Я |
М |
О |
К |
У |
Т |
Н |
И |
К |
Н |
Т |
В |
Е |
Р |
Ш |
И |
Н |
И |
Р |
І |
В |
Н |
І |
І |
П |
А |
Р |
А |
Л |
Е |
Л |
Ь |
Н |
І |
Р |
О |
М |
Б |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Геометрія, 8 клас
Угорський кросворд
По вертикалі та горизонталі відшукайте знайомі терміни, дайте їх означення, а з букв, що залишилися складіть назву теореми, яка дозволяє знаходити невідомі сторони прямокутних трикутників
Р |
П |
Е |
Р |
П |
Е |
Н |
Д |
И |
К |
У |
Л |
Я |
Р |
Г |
С |
А |
К |
Т |
А |
Н |
Г |
Е |
Н |
С |
О |
А |
Ф |
О |
Г |
Р |
И |
Д |
А |
П |
Р |
О |
Т |
И |
Л |
Е |
Ж |
Н |
И |
Й |
Р |
А |
Н |
І |
Т |
Р |
П |
П |
Р |
И |
Л |
Е |
Г |
Л |
И |
Й |
А |
Д |
У |
А |
Е |
П |
Р |
Я |
М |
О |
К |
У |
Т |
Н |
И |
Й |
І |
У |
С |
Н |
Т |
Г |
І |
П |
О |
Т |
Е |
Н |
У |
З |
А |
Т |
М |
С |
Е |
П |
Р |
О |
Е |
К |
Ц |
І |
Я |
К |
О |
С |
И |
Н |
У |
С |
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Геометрія, 9 клас
|
1К |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
2 |
О |
|
|
|
|
|
|||
|
3 |
|
С |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
И |
|
|||||||
5 |
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
У |
|
|
||||||
7 |
|
С |
|
|
|
|
||||
1. Прямокутник, діагоналі якого перетинаються під кутом 90о (квадрат);
2. Абсолютна величина вектора (модуль);
3. Промінь, що виходить із вершини кута, проходить між його сторонами і ділить кут навпіл (бісектриса);
4. Знайти довжину катета прямокутного трикутника, якщо гіпотенуза дорівнює 5 см, а інший катет – 4 см (три);
5. Знайдіть модуль вектора, координати якого дорівнюють (12; 9) (п'ятнадцять);
6. Фігура, що складається з двох променів, які виходять з однієї точки (кут);
7. Відрізок, що проведений із вершини трикутника перпендикулярно до протилежної сторони висота).
Ключове слово – косинус.
Геометрія, 9 клас
1 |
|
|
|
Ц |
|
|
|
||||||
|
2 |
|
И |
||||||||||
|
3 |
Л |
|
|
|
|
|||||||
|
4 |
|
І |
|
|
|
|
||||||
5 |
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|||
|
6Д |
|
|
|
|||||||||
7 |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
1. Радіус основи циліндра дорівнює 2 см, висота – 5 см. Знайти площу бічної поверхні циліндра. S = ? π см2 (двадцять);
2. Об’єм циліндра дорівнює 27 π см2, радіус основи – 3 см. Знайти його висоту (три);
3. Проекція кола під час паралельного проектування (еліпс);
4. Відрізок, що сполучає точки кіл кругів – основ циліндра (твірна);
5. Осьовий переріз циліндра – квадрат зі стороною 4 см. Знайти об’єм циліндра. V = ? π см3 (шістнадцять);
6. Об’єм циліндра дорівнює 40 π см3, висота – 10 см. Знайти радіус основи циліндра (два);
7. Яку з геометричних фігур можна обертати навколо однієї із своїх сторін, щоб утворився циліндр? (прямокутник).
Ключове слово – циліндр.
Геометрія, 9 клас
|
1К |
|
|
|
|
|||||
|
2 |
О |
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
У |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
С |
|
|
|
||||
1.Переріз конуса площиною, паралельною до основи конуса (круг);
2. Висота конуса дорівнює 4,8 см, радіус основи – 5 см. Знайти його об’єм. V = ? (сорок);
3. Радіус основи конуса дорівнює 2 см, твірна – 8 см. Знайти площу бічної поверхні конуса. (шістнадцять);
4. Яку із геометричних фігур треба обертати, щоб утворився конус? (трикутник);
5. Чому дорівнює площа осьового перерізу конуса, твірна якого дорівнює 42 см, а кут при вершині осьового перерізу дорівнює 30о? (вісім).
Ключове слово – конус.
Геометрія, 9 клас
|
1П |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
2 |
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
3Р |
|
|
|
|
|
||||||||||
|
4 |
|
А |
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
5 |
|
|
|
|
М |
|
|
||||||||
|
6 |
І |
|
|
||||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
||||
|
8 |
|
А |
|
|
|
|
|||||||||
1. Сторона правильної трикутної піраміди дорівнює 4 см, апофема - 8 см. Знайти площу бічної поверхні піраміди (п’ятдесят);
2. Сторона основи правильної чотирикутної піраміди дорівнює 4 см, висота – 3 см. Знайти об’єм піраміди (шістнадцять);
3. Відрізок, що з’єднує вершину піраміди із вершиною її основи (ребро);
4. Сторона основи правильної чотирикутної піраміди дорівнює 2 см, апофема – 4 см. Знайти площу повної поверхні піраміди (двадцять);
5. Висота бічної грані правильної піраміди, що проведена з її вершини (апофема);
6. Основою піраміди є ромб з діагоналями 8 і 9 см, Об’єм піраміди дорівнює 84 см3. Знайти висоту піраміди (сім);
7. Основою піраміди є прямокутний трикутник із гіпотенузою 8 см і катетом 6 см. Висота піраміди дорівнює 7 см. Знайти об’єм піраміди (чотирнадцять);
8. Переріз правильної чотирикутної піраміди, що паралельний до її основи (квадрат).
Ключове слово – піраміда.
Алгебра, 9 клас
|
1 |
|
Й |
|
|
|
|
|
|||||
2 |
|
|
|
М |
|
|
|
|
|
||||
|
3 |
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|||
|
4 |
|
В |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
5 |
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
6 |
|
|
|
Р |
|
|
|||||||
|
7 |
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|||
|
8 |
І |
|
|
|
|
|||||||
|
9С |
|
|
|
|
|
|||||||
|
10 |
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
Ь |
|
|||||||||
1. Вчений, який у 1657 році видав перший трактат із теорії ймовірностей (Гюйгенс);
2. Якщо дві події не можуть відбутися разом вони називаються … (несумісні);
3. Подія, яка внаслідок даного випробування обов’язково має відбутися (вірогідна);
4. Задумано двозначне число. Знайти ймовірність того, що задуманим числом виявиться випадково назване двоцифрове число. Записати здобуте число, у знаменнику дробу (дев’яносто);
5. На п’яти однакових картках написано букви А, Е, Н, П, Р. Яка ймовірність того, що випадковим чином розкладені в ряд три картки дадуть слово «НЕП»? Записати здобуте число у знаменнику дробу (шістдесят);
6. Ймовірність того, що стрілець під час деякого пострілу виб’є 10 очок, дорівнює 0,1, 9очок – 0,3, 8 або менше очок – 0,6. Знайти ймовірність того, що стрілець за одного пострілу виб’є не менше ніж 9 очок. У відповідь записати цифру, що стоїть у розряді десятих здобутого числа (чотири);
7. Кинуто дві гральні кісточки. Яка ймовірність того, що сума очок, що випаде, не менша від 8? У відповідь записати знаменник здобутого дробу (дванадцять);
8. Квиток на футбольний матч Романенко може купити з імовірністю 0,3, на баскетбольний турнір – з імовірністю 0,4, а на волейбольний матч – з імовірністю 0,2. Яка ймовірність потрапити на змагання, де грають ногами, якщо купується один квиток? У відповідь записати цифру, що стоїть у розряді десятих здобутого числа (шість);
9. Микола купив три різні акції. Ймовірність зростання в ціні першої акції дорівнює , другої – , а третьої – . Знайти ймовірність того, що всі акції зростуть у ціні. У відповідь записати знаменник здобутого дробу (сорок);
10. У ящику 10 деталей, серед яких 6 пофарбованих. Навмання вибирається 4 деталі. Знайти ймовірність того, що всі витягнуті деталі виявляться пофарбованими. У відповідь записати знаменник здобутого дробу (чотирнадцять);
11. У цеху працює 6 чоловіків і 4 жінки. За табельними номерами вибрано 7 осіб. Знайти ймовірність того, що серед вибраних осіб виявиться 3 жінки. У відповідь записати цифру, що стоїть у розряді десятих здобутого числа (п’ять).
Ключове слово – ймовірність.
Геометрія, 9 клас
|
1 |
|
|
|
М |
|
|
|
|
||||||||
|
2 |
|
|
Н |
|
|
|||||||||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
|||||
|
4Г |
|
|
|
|||||||||||||
|
5 |
|
О |
|
|
|
|
||||||||||
|
6 |
|
|
Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
7 |
|
|
Р |
|
|
|||||||||||
|
8 |
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|||||||
|
10 |
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
||||||
|
11 |
|
И |
|
|
|
|
||||||||||
|
12К |
|
|
|
|||||||||||||
13 |
И |
|
|
|
|
||||||||||||
1. Многогранник, який складається з плоского многокутника, точки, яка не лежить у площині основи, і всіх відрізків, що сполучають цю точку з точками основи (піраміда);
2. Якими є основи призми? (рівні);
3. З яких геометричних фігур складається бічна поверхня призми? (паралелограм);
4. Яку назву мають півплощини, що утворюють двогранний кут? (грані);
5. Висота бічної грані правильної піраміди, що проведена з її вершини (апофема);
6. Тіло, поверхня якого складається зі скінченної кількості плоских многокутників (многогранник);
7. Пряма, що обмежує грані двогранного кута (ребро);
8. Призма, основою якої є паралелограм (паралелепіпед);
9. Які між собою площини, в яких лежать протилежні грані паралелепіпеда? (паралельні);
10. Кут, утворений двома півплощинами і прямою, що їх обмежує (двогранний);
11. Многогранник, що складається з двох плоских многокутників, які лежать у різних площинах і суміщаються паралельним перенесенням всіх відрізків, що сполучають відповідні точки цих многокутників (призма);
12. Прямокутний паралелепіпед, у якого всі ребра рівні (куб);
13. Бічне ребро правильної чотирикутної призми – це її… (висота).
Ключове слово – многогранники.
Використана література:
Математика: підручник для 5 класу. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.
Математика: підручник для 6 класу. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014.
Алгебра: Підручник для 7 класу. – К.: Зодіак-ЕКО, 2007.
Геометрія: Підручник для 7 класу. – К.: Вежа, 2007.
Алгебра: Підручник для 9 класу. – Х.: Гімназія, 2009.
Геометрія: Підручник для 9 класу. – К.: Зодіак-ЕКО, 2009.
1