Закріплення вмінь обчислювати значення виразів, порівнювати числа в межах 10, розв’язувати задачі, розпізнавати геометричні фігури.

Про матеріал

Інтегрований урок — це здебільшого урок повторення та узагальнення,

Пропоную скористатися конспектом інтегрованого уроку з математики та природознавства для учнів 1класу з теми : «Узагальнення й систематизація знань учнів. Вправи на закріплення вмінь обчислювати значення виразів, порівнювати вирази в межах 10, розв'язувати задачі, розпізнавати геометричні фігури. Закріплення знань про рослини та їх групування». Цей урок побудовано відповідно до потреб особистості та індивідуальних можливостей дітей, що сприяє зростанню їх самостійності і творчої активності. Інтегровані уроки цікаві тим, що вони дають змогу творити вчителеві та учням.

Перегляд файлу

Тема: узагальнення й систематизація знань учнів. Вправи на закріплення вмінь обчислювати значення виразів, порівнювати числа в  межах 10, розв’язувати задачі, розпізнавати геометричні фігури. Закріплення знань про рослини та їх групування.

 

Мета: закріпити навички  формування в учнів вміння обчислювати значення виразів,   

           порівнювати   вирази в  межах 10;

           вдосконалювати навички розв’язування задач та розпізнавання і називання      

           геометричних фігур;    

           розвивати мислення, увагу, учнів;  

           виховувати наполегливість; бережливе ставлення до природи.

 

Тип уроку: інтегрований урок узагальнення й систематизації знань з математики та природознавства.

Обладнання: робочі зошити, завдання-розмальовка,  презентація

Хід уроку

І. Організаційна частина.

     У класі звучить тиха музика, діти займають свої місця. Учитель пропонує учням перевірити готовність до уроку, наявність навчального  приладдя, порядок на робочих місцях.

                                                                               

ІІ. Хвилинка спостережень                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                - Яка зараз пора року?                                                                                                                           - Який місяць?                                                                                                                                            - Що ви можете сказати про небо?                                                                                                  - Що принесли нам хмари?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-  Діти, поспостерігайте, що знаходиться навколо нас?                                                                                              -  Які зміни відбулися в живій природі?                                                                                                                  -  Грудень дарує мало сонячних днів. Частіше стоїть непривітна, похмура й холодна погода. Тож звуть цей місяць інколи: хмурень, студень, ворота зими. Перший сніг змінюється відлигою, потім морозом. Спочатку сніг тане, потім знову падають  леге-  нькі   і пухнасті сніжинки і вкривають  усю живу і неживу природу. Та полежавши трохи, вони також починають танути.                                                                                                                                  

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

   - Діти, до нас на урок також завітали сніжинки. Тільки вони незвичайні, а дуже за-гадкові.  І кожна із них принесла нам цікаве завдання.                                                                                   

   Ці сніжинки не хочуть швидко розтанути так як сніжинки за вікном. І якщо ви вико-наєте кожне завдання правильно, то вони залишаться у нашому класі на всю зиму.     Тому продемонструємо сніжинкам як ми вміємо добре працювати. Адже ці знання      нам знадобляться  не тільки на  подальших уроках математики, при  виконанні більш складніших задач та прикладів, а й під час уроків природознавства.

   - І ось перша сніжинка принесла нам загадки:

Пишне, пелехате, хто його не зна.

В нього рук багато, а нога одна.

Воно вдягається тоді,  коли теплінь приходить, 

                      А роздягається тоді, коли теплінь відходить.                 (Дерево)

 

        Шумить листям, і  росте, ц цвіте.
Павук між гілок мережива плете.
Коли ламають, чутний хрускіт,
Біль відчуває, хоч він і     (Кущик)

 

                  Висока, соковита і зелена

                 Буде скошена вона.

                 Вівці , кози і корови

                 Їсти завжди її готові.   (Трава)

   - Яку загальну назву можна дати цим відгадкам?

 

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Усна лічба. Гра «Одягни ялинку                                                                                                                                                                       - Діти, а яке з дерев взимку приносить  найбільшу радість у наш дім?                                                                - До якої природи ми відносимо дерева?                                                                                                   - Пригадайте, на  які групи поділяються усі дерева?                                                                                            - То ж до якої з груп відноситься ялинка?                                                                                                  - А друга сніжинка підготувала нам також  дуже цікаве  завдання. Гру, що має назву «Одягни ялинку»

                                                                                            

       2. Робота в зошитах. Каліграфічна хвилинка.                                                                   Зошит свій я розгортаю, навскоси його кладу,                                                                                               Ручку я, ось так тримаю, сяду рівно, не зігнусь.                                                                                                      Буду я писати вправно, до роботи вмить  берусь.

  Третя сніжинка  пропонує нам розв’язати  віршовану задачу з якої ви дізнаєтесь,  яку цифру   будемо писати   на  каліграфічній хвилинці.

                                                                                                                  

-  Отже скільки ялинок росло у лісі?                                                                                                      -  За допомогою яких цифр ми записуємо число 10?                                                            -  Скільки ялинок залишилося у лісі?                                                                                    -  Запишіть у зошитах один рядочок цифри 10 і один рядочок цифри 9, беручи           до уваги  зразок, записаний на дошці.

ІV.  Формування математичних умінь

-  Четверта сніжинка  побачити як ви вмієте  рахувати, записувати та порівнювати числа розв’язувати задачі, розпізнавати і називати геометричні фігури.

              1. Малюнковий диктант                                                                                                           Літає, опадає, на землю лягає,                                                                                                       із землі не встає, а на ній перегниває.

                                                                                                   -  Якої саме пори року опадає листя з дерев?                                                                                     -  Із хвойних чи листяних дерев опадає листя ?                                                                               -  Уважно роздивіться і упізнайте,  з яких саме дерев ці осінні листочки.                                    -  То як  же можна використати осіннє листя?                                                                                           -  А тепер порахуйте і запишіть  у одному рядку зошита кількість листочків кожного виду.                                                                                                                                                  -  Використовуючи записані числа,   постарайтеся скласти декілька прикладів на додавання та віднімання і обчисліть їх.

                          Фізкультхвилинка

 

    2. Порівняння чисел.

    - А тепер пригадаємо все, що ми знаємо про кущі.

    - Чим кущ відрізняється від дерева?

 

     3.   Робота над задачею

                                                                                                    

   4. Завдання геометричного змісту

                                                                       

   V.  Підсумок уроку

Казка про дерева, кущі та їхню сестричку травичку      

   З давніх - давен  живе на світі Матінка Природа. Вона дуже щедра. Є в неї земля, вода, сонце, місяць, рослини, тварини. На околиці села жили її діти. Дерево – найстарший братик, менші братики – Кущі, і їхня сестричка – Травичка. Весело і дружно жили вони.

   Та одного разу Дерево сказало, що воно найважливіше серед рослин і всі повинні підкорятися йому. Сумно шелестіла Травичка, схилилися у журбі кущі. Та змиритися з цим не змогли. І після довгих роздумів покинули Дерево.

   Велике Дерево залишилося одне. Воно гордо стояло і пишалося своєю красою. Йшов час. Минали дні, і дереву стало самотньо. А тут ще палюче сонце забирало вологу з грунту. Зовсім заслабло Дерево. Згадало воно й про Травичку, і про Кущі. Соромно стало йому, що воно так образило своїх рідних. Дерево попросило вибачення у своєї родини. І вони пробачили йому. Вранці дбайлива Травичка вмивалася вранішньою росою і заважала сонцю випаровувати вологу з грунту. А Вода на знак подяки напувала їх та постачала кореням поживні речовини. Густі Кущі зменшували силу вітру. А велике Дерево прикривало їх своєю кроною від пекучого сонця.

   Ось так в дружбі та злагоді живуть вони й досі.

    

       Завдання до казки:

   а) -  Дайте відповіді на подані запитання:                                                                                                                                                 

               - Чому дереву важко прожити без куща і травички?                                                                                                                                             

          - Яку користь приносить дерево кущам і травам?                                                                                                                    

            - Чому всі рослини повинні жити в злагоді?

 

     б)        Завдання - розмальовка                                                         

                                                                                                          http://asyan.org/potrb/%D0%9A%D1%80%D1%83%D0%BA+%D0%90%D0%BB%D0%BB%D0%B0+%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B0+%D0%A2%D0%B8%D0%BF+%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BAb/982373_html_m521aae92.jpg

 

        - На жаль, ліси на планеті нещадно вирубуються. Якщо так піде далі, одного разу рослини на Землі зникнуть, і в результаті життя зникне теж. Ми повинні думати про майбутнє і охороняти природу. І починання у нас вже є.  Адже, прийшовши до школи в 1-й клас, ми висадили алею дерев і кущів. Давайте пригадаємо як саме називаються наші кущики і дерева?   

                                                                           IMG_20160830_202618

- І закінчити наш урок-подорож у світ природи та математики я хочу коротеньким,               але дуже важливим звертання до всіх жителів Землі. Допоможіть мені його зачитати.

                                                                                  

 

  - Отже, так як ми були дуже старанні, то усі сніжинки залишаються зимувати у нашому класі.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 січня 2018
Переглядів
1091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку