Методика формуванняпросторового мислення старшокласниківу процесі вивчення систематичного курсу стереометрії(синергетичний підхід)

Про матеріал
Методика формуванняпросторового мислення старшокласниківу процесі вивчення систематичного курсу стереометрії(синергетичний підхід). В презентації подана анкета для визначення рівня просторового мислення учнів, а також методичні рекомендації для його розвитку
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методика формуванняпросторового мислення старшокласниківу процесі вивчення систематичного курсу стереометрії(синергетичний підхід)Виконала: Вдовиченко. Світлана Анатоліївнад а л і

Номер слайду 2

Актуальність обраної теми без достатньо сформованого просторового мислення неможливо досягти належного рівня засвоєння ряду навчальних предметів у загальноосвітній школі розвинене просторове мислення суттєво допо- магає засвоєнню різних видів навчального матеріалуд а л іназадголовназміст

Номер слайду 3

Об’єкт дослідження:процес вивчення систематичного курсу стереометрії в старшій школіПредмет дослідження:розвиток просторового мислення старшокласників у процесі вивчення систематичного курсу стереометрії на основі синергетичного підходу. Мета дослідження:розробити методику розвитку просторового мислення для визначених тем систематичного курсу стереометріїЗавдання:проаналізувати розв’язання проблеми формування просторового мислення у психолого – педагогічній, навчально-методичній літературі та стан її реалізації у шкільній практиці;з’ясувати особливості формування просторового мислення старшокласників на основі синергетичного підходу;визначити цілі, форми, методи та засоби навчання для розвитку просторового мислення з точки зору синергетичного підходу;скласти методичні рекомендації для покращення розвитку просторового мислення старшокласників з окремих тем систематичного курсу стереометрії.д а л іназадголовназміст

Номер слайду 4

Зміст роботи. Висновки. Вступ. Розділ 1. Предмет та теоретичні основи дослідження1.1 Роль і місце синергетики в сучасній науці1.2 Синергетика і нові підходи до процесу навчання1.3 Принципи синергетики та їх реалізація в системі освіти1.4 Просторове мислення, просторова уява і просторове уявлення: порівняння понять та їх суть.1.5 Вікові та індивідуальні особливості просторового мислення учнів. Висновки до першого розділу. Розділ 2. Методика розвитку просторового мислення старшокласників з позиції синергетичного підходу2.1 Дослідження рівня просторового мислення старшокласників2.2 Цілі, форми та засоби навчання для розвитку просторового мислення з точки зору синергетичного підходу2.3 Ефективність методів сучасної освіти з погляду синергетичного підходу2.4 Методичні рекомендації для розвитку просторового мислення під час вивчення тем «Паралельність прямих та площин» та «Геометричні тіла. Об’єми геометричних тіл»Висновки до другого розділу. Список використаних джерел Додаткид а л іназадголовназміст

Номер слайду 5

Розділ 1 Предмет та теоретичні основи дослідженняд а л іназадголовназмістпроведено аналіз психолого-педагогічної, методичної та історичної літератури;досліджено історію виникнення синергетики як науки;визначено основні принципи та ідеї синергетики;виокремлено основні умови формування просторового мислення старшокласників.проведено аналіз змісту та порівняння понять просторове мислення, просторова уява і просторове уявлення;

Номер слайду 6

Основні поняття 1 розділуд а л іназадголовназміст. Синергетика - це міждисциплінарний напрямок наукових досліджень, завданням якого є вивчення природних явищ і процесів на основі принципів самоорганізації систем, які складаються з підсистем. Просторове мислення - вид розумової діяльності, який забезпечує створення просторових образів і оперування ними в процесі вирішення практичних і теоретичних завдань.

Номер слайду 7

Ключові положення синергетики

Номер слайду 8

Шляхи введення синергетики в освітній процес

Номер слайду 9

Умови формування просторового мислення

Номер слайду 10

Висновки, до яких прийшли:д а л іназадголовназмістпросторове мислення є необхідною умовою формування всебічно розвиненої особистості;необхідною умовою й однією з головних складових розвитку старшокласників є залучення їх до образної діяльності;синергетика пропонує нові підходи до освіти, які сприятимуть розвитку просторового мислення ;з точки зору синергетики основною умовою формування просторового мислення є спільна діяльність вчителя та учнів реалізуючи принципи та основні ідеї синергетики в системі освіти потрібно враховувати вікові та індивідуальні особливості розвитку просторового мислення старшокласників

Номер слайду 11

Розділ 2 Методика розвитку просторового мислення старшокласників з позиції синергетичного підходуд а л іназадголовназмістпроведено анкетування (дослідження рівня просторового мислення старшокласників);здійснено вибірку методів навчання, що сприяють розвитку просторового мислення з позиції синергетики та визначення їх ефективностірозроблено методичні рекомендації для покращення розвитку просторового мислення з тем «Паралельність прямих та площин у просторі» та «Геометричні тіла. Об’єми та площі поверхонь геометричних тіл», спираючись на основні ідеї синергетики та застосовуючи виокремлені методи навчання

Номер слайду 12

1) Якщо у прямокутного паралелепіпеда зафарбувати одним кольором паралельні ребра, то кольорів знадобиться. А) 2 Б) 6 В) 3 2) Скільки граней у незаточеного олівця?А) 6 Б) 8 В) 10 3) Павук знаходиться на вершині п’ятикутної піраміди і може спуститись до основи лише по бічному ребру. Скількома способами він може це зробити?А) 5 Б) 4 В) 6 4) Гусінь може повзти вздовж ребра чотирикутної піраміди тільки в одному напрямі. Припустимо, вона почала з вершини А основи і рухається тільки по ребрам основи. Скільки ребер їй потрібно проповзти, щоб закінчити шлях в точці А. А) 4 ребра Б) 5 ребер В) 6 ребер 5) Дівчинка робить ялинкову прикрасу з паперу у формі кубика. Кожне його ребро потрібно заклеїти смужкою для міцності. Скільки смужок знадобиться?А) 6 Б) 8 В) 126) Дано зображення куба ABCDA1 B1 C1 D1 і деякої точки М, розміщення якої відносно куба не визначене. Відшукай відповідність на малюнках (з'єднай лініями), коли т. М належить площинам.7) Кулька знаходиться всередині відміченого хрестиком кубика і переміщується на відстань, кратну довжині ребер кубиків, з яких складається фігура. Знайди крок, на якому кулька вийде за границю фігури.2 кроки вліво 1 крок вправо1 крок вправо 2 кроки до нас2 кроки від нас 2 кроки до нас3 кроки вниз 3 кроки вверх1 крок вниз 3 кроки вниз2 кроки вліво 2 кроки вверх8) Паралелепіпед розрізаний по семи ребрах, виділених товстими лініями і розгорнутий. Знайти відповідну розгортку.9) Дві фігури склеєні так, що співпали однакові мітки на їх гранях. Намалюй фігуру, яка вийде.10) Чотири грані кубика зафарбовані фарбою, що не засихає, як показано на малюнку. Який слід залишить кубик на аркуші паперу, якщо його перевертати без ковзання вправо від положення зліва три рази? Зобразіть нижче. Анкетад а л іназадголовназміст

Номер слайду 13

д а л іназадголовназміст. Результати

Номер слайду 14

Методичні рекомендації до теми «Паралельність прямих та площин у просторі»д а л іназадголовназмістна етапі актуалізації доцільно використати метод проблемних ситуацій (зацікавити учнів до вивчення теми);пояснення нової теми виконати за допомогою заздалегідь складених схем (для наочного підтвердження слів вчителя);під час доведення теореми (ознаки паралельності прямої та площини) використати сократичний метод;залучити учнів до активної діяльності на уроці;створювати необхідні умови для ефективного та продуктивного навчання;

Номер слайду 15

Висновкид а л іназадголовназмістефективний розвиток просторового мислення забезпечується тільки за умов цілеспрямованої діяльності та спілкування вчителів та учнів, чого можна досягти, використовуючи основні ідеї та принципи синергетики;рівень розвитку просторового мислення старшокласників знаходиться на низькому рівні, що зумовлено недостатньою його активацією протягом навчання в 7-9 класах;виокремлені цілі, засоби та форми навчання з точки зору синергетичного підходу ефективно сприяють розвитку просторового мислення учнів;

Номер слайду 16

Дякую за увагу !

pptx
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
1124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку