Методики спрямовані на дослідження вольових порушень. Виконала. Рябчич Л. М.
Номер слайду 2
Воля – це свідоме регулювання людиною своєї поведінки і діяльності, виражене в умінні долати внутрішні і зовнішні труднощі при здійсненні цілеспрямованих дій і чинників. Воля – це психічний процес, свідомої і цілеспрямованої регуляції людиною своєї діяльності і поведінки з метою досягнення поставлених цілей.
Номер слайду 3
. ВОЛЯ ПОВ’ЯЗАНА : З вибором мотивів. З прагненням досягти метиІз зусиллям з подолання перешкод З можливістю прийняти рішення. Зі здатністю регулювати спонукання;З мобілізацією внутрішньої напруженостіЗ гальмуваням поведінкових реакцій
Номер слайду 4
ФУНКЦІЇ ВОЛІ: Свідома регуляція активності в утруднених умовах життєдіяльності. В основі цієї функції лежить взаємодія процесів збудження і гальмування. З процесом збудження пов’язані активізуюча та спонукальна функції. З процесом гальмування – гальмуюча функція.
Номер слайду 5
ВОЛЬОВІ ЯКОСТІ ОСОБИСТОСТІ: Витримка і самовладання – прояви сили волі, вміння стримувати свої почуття, володіти собою і заставляти себе робити те, що треба утримуючись від непотрібного. Сила волі – це узагальнена здатність переборювати значні труднощі на шляху до мети. Цілеспрямованість - це свідома і активна спрямованість особистості на досягнення певних дій. Послідовність – це виконання всіх дій людини на основі певного принципу, якому підкоряються всі інші. Сміливість – здатність до переборення страху і розгубленості враховуючи небезпеку, що загрожує.
Номер слайду 6
Наполегливість – це свідоме і активне прагнення людини досягти мети у складних умовах. Ініціативність – це здатність робити спроби реалізації ідей, які виникли. Рішучість – швидкість і упевненість прийняття рішення, у твердості його здійснення. Самостійність – це здатність приймати усвідомлені, обґрунтовані рішення і здатність не піддаватися перешкодам. Мужність – поєднує сміливість, наполегливість, витримку і впевненість в собіДисциплінованість – полягає в усвідомленому підпорядкуванні своєї поведінки суспільним правилам і нормам ВОЛЬОВІ ЯКОСТІ ОСОБИСТОСТІ:
Номер слайду 7
Причини невстигання учнів та методи вивчення особистостіМотивація. Вивчення видів та рівня мотивації до навчання, та професійної мотивації.- бесіда- тест на визначення виду мотивації: індивідуально-внутрішня, соціально-внутрішня, позитивна зовнішня, негативна зовнішня - кольоровий тест (порівняння свідомої та підсвідомої мотивації)Методи вивчення
Номер слайду 8
Інтелект. Методи вивчення. Вивчення видів та рівня інтелекту - тести на визначення невербального інтелекту “Методика Равена”Д. Векслер Шкали вимірювання інтелекту ( вербального та невербального, як допоміжний засіб психіатричного діагнозу)Тест структури інтелекту Амтхауера
Номер слайду 9
Соціальний статус серед однолітків. Взаємовідносини з вчителями. Методи вивчення. Соціометричні дослідження. Спостереження (фіксування)Бесіди. Аналіз
Номер слайду 10
Тривожність. Методи вивчення. Тести на визначення рівня тривожності- Шкала оцінки рівня реактивної та особистісної тривожності (Спілберг, Ханін)- Опитувальник Тейлора- Проективні методики- Тест шкільної тривожності
Номер слайду 11
Особливості характеру. Методи вивчення. Діагностика індивідуальних особливостей - тест Кеттелла (16-РF опитувальник)- Тест- опитувальник Шмішека (визначення акцентуацій характеру)Бесіда. Спостереження. Проективні методики
Номер слайду 12
Сім’я. Методи вивчення. Методики вивчення внутрішньосімейних відносин- малюнок сім’ї- бесіди- спостереження