Пропоную конспект нестандартного уроку з природознавства, який має на меті не лише формування предметних компетентностей. але й розвиток творчих здібностей, прояву креативності кожного учня. Учні працюють в схрещених групах, виконують ряд цікавих завдань.
Тема: Творче завдання. Складання казки про літо
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
загально мовленнєві вміння і навички:
контрольно-оцінні вміння:
інформаційно-комунікативна:
загальнокультурна:
здоров’язбережувальна:
соціальна: співпрацює в команді.
Предметні компетентності
( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)
Початковий рівень:
Середній рівень
Достатній рівень:
Високий рівень:
План уроку
Додаток 1
Розквітають в луках квіти, зеленіють в лісі віти,
Теплий, довгий - довгий день, повна миска черешень.
Достигає жовтий колос, демонструє коник голос,
І суничка дозріває. Тож коли це все буває ?
( Влітку )
Додаток 2
- Опишіть усно красу природи влітку та позитивні емоції, які вона викликає:
Додаток 3
- Уважно прочитайте вірш:
Ю. Ференцева «Літні стежки»
Вранці справжню таємницю
Нам відкрила Оля:
Всі стежки, як придивитись,
Мають власний колір.
До садка біжить зелена,
Біла – до хмаринки.
А до річки в’ється стрічка
Синьої стежинки.
До суничок шлях червоний,
Золотий – до сонечка.
Прокидайтесь швидше, соні,
Відчиніть віконечка!
Кольоровими стежками вирушаймо разом з нами!
Завдання: Знайдіть у тексті відповіді на запитання та зачитайте їх:
- Яку таємницю відкрила Оля?
- Куди біжать кольорові стежинки?
- До чого закликає дівчинка?
Додаток 4
- Виконайте завдання.
1. Визначте зі списку дві зміни, що відбулись у неживій природі влітку:
А тане сніг, дзюркотять струмки
Б Сонце найвище піднімається над горизонтом
В Сонце найнижче опускається над горизонтом
Г температура повітря істотно підвищується
Д падає сніг, дерева вкриваються інеєм
2. Як змінилися рослини з приходом літа? Запишіть:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________3. Підкресліть ознаки літніх явищ в житті тварин:
Тварини вигодовують та виховують малят; птахи повертаються із вирію; деякі звірі впадають у сплячку; у звірів народжуються малята; зникають комахи; у водоймах нереститься риба; деякі птахи переселяються ближче до людських осель; багато тварин роблять запаси їжі.
Додаток 5
- Обговоріть прочитане за поданими після тексту запитаннями.
- Запам’ятайте обговорену інформацію для того, щоб презентувати її членам своєї базової групи.
Демонстраційна картка 1
Запитання для обговорення:
- Від якого слова походить назва першого літнього місяця?
- Що в давнину добували із комахи червця?
- Як по –іншому називали місяць червень?
Демонстраційна картка 2
Запитання для обговорення:
- З чим пов’язана назва місяця липня?
- Як його ще називали в народі?
Демонстраційна картка 3
Запитання для обговорення:
- Від якого знаряддя праці походить назва місяця серпня?
- Які інші назви цього місяця існували в народі?
- З чим вони пов’язані?
Додаток 6
Гра – фантазія «Розкажи мені про літо»
Вчитель заздалегідь готує і пропонує дітям розглянути картки із зображенням пташок, квітів, дерев, трави, хмарки, сонечка, будинку, дітей, дорослих, морозива, тощо і вибрати собі одну з них за бажанням. Потім учні по черзі в іграшковий мікрофон розповідають від імені свого персонажа про те, за що він любить літо. Завдання вчителя — допомогти дитині скласти зв´язне висловлювання. Наприклад, від імені морозива можна скласти таку розповідь; «Я люблю літо тому, що... влітку мене багато купують, їдять, хвалять, радіють, яка красива в мене обгортка. Проте я водночас не люблю літо, адже... воно дуже спекотне, і я швидко тану».
Додаток 7