МІНІ – ТРЕНІНГ «Математика у сузір’ї професій»

Про матеріал

Міні -тренінг «Математика у сузір'ї професій»

Мета:

- допомога учням у свідомому самостійному виборі майбутньої професії на основі індивідуальних здібностей та вимог сучасного ринку праці;

- обґрунтований вибір учнями профільних напрямків здобуття знань, необхідних для вибору майбутньої професії;

- знайомство з професіями для тих, хто любить математику;

- формування умінь працювати в колективі, ділитися досвідом, знаннями, обмінюватися думками.

Перегляд файлу

Міні – тренінг «Математика у сузір’ї професій»

 

Мета:

 -  допомога  учням у свідомому самостійному виборі майбутньої професії на основі індивідуальних схильностей, здібностей  та вимог сучасного ринку праці;

  • обґрунтований вибір учнями профільних напрямків  здобуття знань, необхідних для вибору майбутньої професії;
  •  знайомство з професіями для тих, хто любить математику;
  • формування  умінь працювати в колективі, ділитися досвідом, знаннями, обмінюватися думками.

Обладнання: плакат із написом «Наші очікування», плакат з написом «Наш світ професій», зображення автобуса, картки із завданнями, презентація, клеючі папірці, ручки.

 

з/п

Види роботи

 

Тривалість, хв.

Ресурсне забезпечення

1.

 Повідомлення

1

 

2.

 Повторення правил роботи    групи       

3

 

3.

 Вправа «Очікування»

5

Плакат «Наші очікування»

4.

 Інформаційне повідомлення

«Світ професій для тих, хто любить математику»

3

Слайди

5.

 Мозковий штурм  «Наш світ професій» 

 

 

3

Липкі кольорові папірці,  плакат з написом «Наш світ професій»

6.

 Практичне заняття

 «Математика допоможе»

 

15

Картки із завданнями, ручки.

7.

 Вправа «Бінго»

 

5

Аркуші паперу, ручки

8.

 Підведення підсумків. Вправа «Очікування»

 

8

 


Хід заняття

1. Вступне слово. Оголошення теми та мети тренінгу (3 хв.)    

  • Добрий день! Вітаю всіх присутніх в цій аудиторії на нашому міні-тренінгу з теми  «Математика у сузір’ї професій».

Вибір професії – це складний і відповідальний крок у житті кожної людини. Для того щоб він був вдалим, вам потрібно попередньо отримати відповідний рівень знань та умінь, мати уявлення про світ професій, різні сфери діяльності, вміти аналізувати потребу суспільства у тих чи інших професіях і їх вимоги до працівників, співвідносити свої можливості з професійною діяльністю. Сподіваюся, що сьогоднішня зустріч поповнить ваші знання про світ професій  та місце математики в ньому.

Повідомляється мета заняття.

  • У розв’язанні поставленої проблеми  нам сьогодні допоможуть  вправи та задачі, а також правила роботи.

 

2. Повторення правил роботи групи       

         Тренер нагадує  про необхідність дотримання  правил роботи в групі під час тренінгу, які записані на плакаті «Правила роботи».

Поважати думку кожного

Правило «Тут і зараз»

Говорити по черзі

Правило піднятої руки

Не критикувати

Чути один одного

Правило «Стоп»

 

3. Вправа «Очікування»

         Мета: визначити сподівання й очікування учасників щодо тренінгу.

  • Ви вже зовсім скоро вирушите в дорогу, яка поведе вас у доросле самостійне життя. Тож уявіть собі, що ви, як зазвичай,  перш ніж вирушити в дорогу, стоїте на автобусній зупинці.  Щоб хотіли ви отримати сьогодні на нашому занятті, щоб взяти із собою?

         Хід вправи

          На кольорових папірцях учасники записують свої очікування та приклеюють папірці на плакат «Наші очікування»,  на якому зображено автобусну зупинку.  Озвучують написане.

 

4. Інформаційне повідомлення «Світ професій для тих, хто любить математику»

-    Як не загубитися у розмаїтті сучасних професій і обрати професію правильно?

- Яку професію обрати, якщо ти любиш математику?

 Комп’ютерні технології, штучний інтелект, нанотехнології, розвиток віртуальної реальності та генної інженерії диктують нам нові затребувані професії і серед них є багато таких, де потрібні системні знання математики.

Ознайомити учнів із додатком 4 до Правил прийому до   вищих навчальних закладів України  у 2022 році. Акцентувати увагу учнів на тому, для яких найбільш поширених спеціальностей  є обов’язковими результати ЗНО з математики.

    

5. Мозковий штурм  «Наш світ професій»

 

         Мета:  актуалізувати розуміння  учасниками того, що без знань з математики людина в  багатьох професіях обходитися не може.

         Хід вправи:

         Запропонувати учасникам обрати дві-три професії, які вони можуть порекомендувати для свого  уявного друга (подруги) обрати  у   майбутньому.  Записати ці  професії на липких  кольорових папірцях   та приклеїти папірці на   плакат з написом «Наш світ професій».  

-  Чим ви керувалися при виборі  професії для свого друга (подруги)? (Здібностями, знаннями, нахилами, бажаннями,..)

-   Які  математичні знання необхідні в тій професії, яку ви записали?

- Що дає математика кожному, хто її вивчає?  (Вміння логічно мислити)

 

6. Практичне заняття    «Математика допоможе»

         Мета: визначити, що більшість професій, які пропонує нам сьогодні ринок, пов’язані  із знаннями з математики.

         Хід вправи

         Кожна група витягує картки з назвами професії та виконує завдання (на одній стороні картки  надрукована назва професії, на іншій- завдання).

(Маляр-штукатур)  Штукатуру потрібно оштукатурити стіну будинку розмірами 5×10 м . Яка вартість виконаної роботи , якщо вартість 1м2  штукатурки становить 100 гривень?

(Столяр) Столяр отримав замовлення на виготовлення кухонного стола розмірами 1,4 х 0,8 метрів.   Замовник привіз йому 5 дошок завдовжки 1,5 метра і завширшки  20  см. Чи вистачить йому цих дошок?

(Продавець) Продавець газети «Планета кросвордів» знизив ціну за номер з 2, 5 грн до 2 грн. При цьому кількість проданих екземплярів збільшилась від 200 до 260. Чи варто було знижувати ціну?

(Лікар) Для лікування простудного захворювання лікар призначив п'ятикласнику приймати таблетки парацетамолу у розрахунку 12 мг на 1 кг маси тіла хлопчика за один прийом. Маса хлопчика 42 кг. В аптеці є таблетки Парацетамол - 200 і Парацетамол- 500. В якому упакуванні краще купити таблетки? Чому?

(Водій) Сім'я з 4 чоловік запланувала поїздку до Луцька. Як вигідніше їхати: рейсовим автобусом чи власною машиною? Відомо, що квиток Люб’язь-Луцьк  коштує 150 грн. Відстань від Люб’ язя до Луцька- 150 км. Витрати бензину: 10 л на 100 км. Ціна 1л бензину: 32   грн за 1 літр.

(ІТ-спеціаліст) Після успішного закінчення університету за спеціальністю програміст- розробник Миколі запропонували роботу в польській і німецькій ІТ-компанії. Перша пропонувала зарплату 5000 польських злотих, а друга  - 1100 євро.      Яка із пропозицій є більш привабливою з фінансової    сторони? Курс валют на 24.02.2022 такий:

1 польський злотий-  7 грн;

1 євро-  32   грн.

(Манікюрниця)  Підрахуйте найзручнішим способом вартість набору для покриття нігтів гель – лаком. У набір входить:

 1) Лампа Sun One (48W)  -  200 грн;

2) База (основа) для гель лаку 7мл – 100 грн;

3) Топ (фініш) без липкого шару 7мл -110 грн;

4) Гель лак 7 ml kodi (на вибір) -120 грн;

5) Рідина для знежирення нігтьової пластини Фурман 100мл -  40 грн;

6) Рідина для зняття гель лаку Фурман 100мл -30 грн;

7) Наборчик баф +пилка  -  100 грн;

8) Масло для кутикули (аромат на вибір) -135 грн;

9) Серветки безворсові – 50 грн;

10) Пушер (для манікюру і зняття гель лаку) Staleks Classic 10/1 – 80 грн.

(Паркетчик) Розрахуйте необхідну кількість ламінату для класної кімнати розмірами 5м  та 8 м. Обчисліть приблизну вартість ламінату, якщо ціна 1 м2  становить   350 грн.

(Еколог) Дорослій людині на добу потрібно в середньому 500  літрів кисню. Стільки ж його виділяють 4 дорослі дерева за цей час. Яка кількість дерев повинна рости у селі  Люб’язь  з  орієнтовною кількістю населення 1000 чоловік, щоб забезпечити їх киснем?

(Енергетик) Станом на 01.01.2022 року показники лічильника електричної енергії були  025140.  На 01.02.2022 року – 025340.  Скільки кіловат-годин електроенергії спожила сімʼя? Розрахуйте її вартість, якщо 1  кВт∙год коштує    1,68 грн.

(Кухар-кондитер)  Для приготування кокосового печива вам знадобиться:

      -0,1 кг борошна;

      - 0,1 кг цукру;

      - 0,2 кг кокосової стружки;

      - 2 яйця;

      - 1 чайна ложка розпушувача.

Вихід продукту- 20 тістечок.  Розрахуйте кількість продуктів для того, щоб спекти 60 тістечок.

7. Вправа «Бінго» (Силует людини)

         Мета вправи: підвести підлітків до усвідомлення того, що вивчення математики є фундаментом   успіху у багатьох професіях.

        Хід вправи

       Запропонувати учасникам без допомоги ножиць «вирізати»  силует людини. На одній стороні   написати якості, які розвиває математика, на іншій стороні- якості, які необхідні для досягнення успіху у будь-якій професії.

  • Порівняйте ваші записи на обох сторонах ваших «Бінго». Скажіть, будь ласка, чи  багато в них  спільного? 
  • Чи впевнилися ви у тому, що людина не може  в своєму житті обходитися без знань з математики?
  • Що цінного дає вам вивчення математики в школі? (Знання, розвиває  здібності).

 

8.  Підведення підсумків.    Вправа «Очікування».

 На плакаті  «Очікування» прикріпити зображення автобуса

  • Підійшов автобус. Перегляньте, якими були ваші очікування на початку нашого заняття. Якщо ваші очікування справдилися,  то   візьміть  їх в автобус із собою в дорогу. (Учні озвучують свої думки та прикріплюють стікери до зображення автобуса.)

Притча  «Все залежить від тебе»

         Колись давно у древньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин (знатний вельможа). Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про свій розум… Так минали  дні за днями, роки за роками… Аж ось прийшов по всій країні поголос, що неподалік від кордону з’явився мудрець, розумніший за всіх на світі.  Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може назвати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі!?  Але виду про своє обурення не подав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам же задумав обдурити ченця: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве випущу його…».

 І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, всім хотілося послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися,  і до зали ввійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь – яке його запитання. І тоді зло всміхаючись, мандарин проказав: «Скажи – но мені, що я тримаю у руках – живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Усе в твоїх руках!» Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

  Отже, лише від вас залежить, чи буде ваше життя яскравим, плідним, чи навпаки.

 

 

 

 

docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку