«Одиниці вимірювання маси. Закріплення усної народної творчості на уроці математики..»

Про матеріал

Авторський інтегрований урок з математики та літературного читання.

Мета Систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси, формувати уміння замінювати одиниці вимірювання маси іншими, вправляти у розв'язуванні задач з одиницями маси.

Розвивати мислення, уважність, усне мовлення, збагачувати український словник учнів, поширювати коло знань. Виховувати цікавість до уроків математики.

Перегляд файлу

   

    

      Урок математики у 4  класі

        

 

« Узагальнення знань про масу та систему мір маси» 

     Закріплення  усної  народної творчості на уроці математики.

 

 

 

 

 

 

                                        Вчитель початкових класів

Янчук Наталія Іванівна

 

                   

 

                  КЗ «Іванопільський ліцей»

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Узагальнення знань про масу та систему мір маси. Заміна одних одиниць маси іншими. Розв’язування задач з одиницями маси.   Закріплення знань про усну народну творчість.                                                                    

Мета Систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси, формувати уміння замінювати одиниці вимірювання маси іншими, вправляти у розв’язуванні задач  з одиницями маси.

Розвивати мислення, уважність, усне мовлення, збагачувати український словник учнів, поширювати коло знань. Виховувати цікавість до уроків математики.

 

Результати  навчання.

-  Учні знають одиниці вимірювання маси;

-  перетворюють одні одиниці маси в інші;

-  розв’язують задачі   з одиницями маси.

                     План-карта уроку

1.Організація учнів до діяльності

До уроку приготуємось,

на роботу налаштуємось,

з гостями привітаємось,

    Будемо нове вивчати

І знання здобувати.

 

Я дарую вам гарний настрій, усмішку,  тепле слово і бажаю вам успіху на уроці                                                                                          У-  уміння вчитися  і працювати

С-   співпраця в  групах

П-  подолання  труднощів

І -  інтерес до знань

Х-  хороший настрій

 

ІІ. Актуалізація  орних  знань учнів.

Урок у нас буде незвичайним, а  з  використанням усної  народної  творчісті. 

1.Використання «Дерева очікувань»

Діти у кожного з вас на парті є кленовий листочок. Напишіть на ньому що ви чекаєте від уроку, та прикріпіть на наше  «Дерево  очікувань» . В кінці уроку ми побачимо, чи здійснилися ваші очікування.             

 

Зверніть увагу на дошку. Прочитайте.

 КІЛОМЕТР,  МЕТР,  КІЛОГРАМ, ДЕЦИМЕТР, САНТИМЕТР.

Що тут  є зайвим ?  Чому?

Які  одиниці вимірювання маси ви  ще знаєте? (г, ц,т)

          То,  яку величину ми з вами сьогодні  вивчемо? (масу )

1 Повідомлення теми і мети уроку                                                                 

 

Давайте пригадаємо, яка тема місяця? («Чарівні перетворення»)

Отже, чарівні перетворення відбуваються не тільки в казках, легендах, а й на наших уроках.

Пригадайте, казка – це..?  Легенда – це..? (Відповіді дітей.)

 

- Перед сівбою в Україні говорили: "Поможи, Боже, рано почати й рано закінчити - хай легко почнеться і ще легше скінчиться"

3. Повторення вивченого матеріалу.                                                         Знайте!!!  «Праця життя продовжує, а лінь збавляє».

 1 Перевірка д/з

2. Усні обчислення з Лего.

Діти, ви молодці! Легко і швидко впоралися.

Прислів’я нас вчить: «Без старання й малого діла не зробиш».

2.Каліграфічна хвилинка

- Запишемо число, класна робота.

На дошці записані цифри 125897.

 Складіть  найбільше і найменше число.

В народі кажуть: "Посієш вчасно, збереш рясно".

3.Математичний диктант.

- Що ми вивчили на  минулого уроку?                                                                                                                                                                                                             - Які одиниці вимірювання  довжини  ви знаєте?

     - Де ми  їх в житті застосовуємо?

         Для закріплення  ми проведемо гру «Морський бій»

 

А

В

С

Д

1

160 cм

2дм 5см

20 см

800 см

2

42см

35 090см

100м

250см

3

56м

63дм

70345см

2км

4

680см

9000м

200дм

18км

  •  
  • А1 – знайди половину.
  • А1 – А4 – знайди суму.
  • В1 – знайди 1/5.
  • Д1 –  знайди 1/10 .
  • А4 – скільки тут м, см.
  • Д3 – скільки тут м .
  • Знайди суму – В4 та С2.
  • Знайди  різниця  – В4 та Д2.
  •   Ми одна класна родина,а прислів’я нам говорить: «Багато рук – легка робота». Отже, працюючи разом нам буде легше.
  •   Щоденні 3. Математика  з другом.                                                   
  • Ви добре працювали, трудилися дружно.
  • «Добрий початок - половина роботи», так говорять українці.

2.Бесіда

- Які одиниці маси вам знайомі?(г, кг,ц)

- Як визначають масу предметів? Що допомагає при зважуванні?

-  Чи знаєте ви, яка різниця між вагами  і терезами? ( Пояснення вчителя.)

 Презентація  «Види вагів».

2. Хвилинка – цікавинка .

Люди у давнину користувалися й іншими мірами маси.

 

                                       Народні міри маси

 

Золотник – 4г

Гривна – 400г

Безмен – 1кг

Пуд – 16кг

Корець – 1ц

Гилетка – 25кг

 Фунт – 400г

 

Чи є тут щось знайоме для вас?

 

Крісло автора.

Гривня – грошова одиниця України. А в давнину вона була ще й ваговою одиницею. Це був злиток срібла масою 1 фунт, тобто 400г.

Іноді для плати цей злиток був завеликий і його розрубували навпіл. Новий злиток називали «руб»                                                                                                             

Доки здоров’я служить, то людина не тужить.

 Фізкультхвилинка.

 

3.Мотивація начальної діяльності

Щоб рибу їсти, треба у воду лізти.

Скажіть, хто з вас любить солодощі?

А хто найбільше любить печиво?

А чи знаєте ви, яка вага одного печива?

Робота в групі. Зважування предметів.

Приблизна маса печива 6г.

Яка вага 10 таких ? (60г)  100 ? (600г),  1000 таких (6000г)

Діти, скажіть, чи можемо ми останню названу величину перетворити в іншу, більшу величину? (так)

6000г = 6кг

Запишіть це перетворення у зошит.

 

Між іншим, є ще більші одиниці вимірювання маси. Про співвідношення між ними та для чого вони потрібні  ви дізнаєтеся сьогодні на уроці.

 

В народі кажуть "Що влітку вродиться, то взимку не зашкодить.

V. РОБОТА НАД  НОВИМ  МАТЕРІАЛОМ

1.  Пояснення нового матеріалу

Робота з малюнками.

 (На дошці малюнок яблука, кошик з яблуками, машина з яблуками)

Погляньте на дошку. Якщо потрібно дізнатися масу яблука, якою одиницею вимірювання маси ви скористаєтеся? (грам)

Якщо треба дізнатися масу ящика  таких яблук? (кілограм)

А масу цілої машини з яблуками? (тонна або центнер)

Ваші відповіді вірні. А чи добре ви знаєте як перетворити одні величини вимірювання маси в інші?

Знання –це сонце, книга - вікно.                                                                                                

3. Первинне закріплення нового матеріалу

Робота з підручником.

 

Дуже часто для визначення маси або для розв’язування задач потрібно перетворювати одні одиниці маси в інші.                                                                                  Нам  у цьому нам допоможе      задача 516.

 Продавець поставив на терези банку з медом. Терези показали масу 1 кг. Яка маса меду, якщо маса банки 300 г ?

 Завдання 328 (з коментуванням)

Щоб дізнатися масу меду, потрібно від загальної маси відняти масу банки.

1 кг = 1000 г, отже:

1000 – 300 = 700 (г) маса меду. 

 

4. Фізкультхвилинка

 VI. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

  • Українці кажуть: «Майстром ніхто не вродився, а зробився».

Математичні перетворення тривають далі.

  Завдання 330  3т 80кг = 3080кг   20 000г = 20 кг   7кг = 7000г    12 кг 60г = 12060г  7кг 5г = 7005 г

3т 6ц=36ц   3800кг=38ц

Українці кажуть «Де не має праці, там сади не цвітуть»

 Робота над задачею.

Задача 517.

-Що відомо в задачі? - Про що ми повинні дізнатися?

2м – 1ц =100кг

?м -3т500кг =3500кг

1)100:2=50(кг) -маса 1мішка.

2)3500:50=7000(м.)

В народі кажуть "Там добре ся діє, де двоє орють, а третій сіє."                                                                                    Працюємо колективно. №519

Щоденні 3. Письмо для себе.

№520 Самостійно.

Самоперевірка з дошки.

— Звірте свої відповіді із записами на екрані. (3200; 541; 540; 94; 552; 19)

В умілого і долото рибу буде ловити.

Розв’яжіть   цікаву задачу. Слухайте уважно її умову.

 А що важче: пуд солі чи пуд вати ?

 Усе правильно.

Послухайте байку.

  • Давайте пригадаємо, що таке байка?  (Відповідь дітей)

Йшли по степу два віслюки. Один ніс 5 пудів солі, а другий-5 пудів вати. Було дуже жарко. Вони втомилися і, побачивши річку, разом з мішками полізли у воду. Після купання осли пішли далі. В одного з них поклажа стала легшою, а в другого – важчою. Чому?

 Чудово!

«По роботі пізнають людину»

. VII. ПІДСУМОК УРОКУ

  1. Оцінювання
  • Сьогодні ви гарно працювали. Оцініть себе
    1. Очікувані результати
  • Чи здійснилися ваші очікування?

Молодці!  Який  настрій у вас залишився після уроку.

 Якщо хороший, ви задоволені своєю роботою, підніміть цеглинку  зеленого кольору. Якщо настрій сумний – червоного кольору.

У нас говорять: День гуляє, два слабий,а на третій вихідний».

Домашнє завдання  ст. 91-вивч. одиниці вим. маси,  ст92  №336, 337

Дякую всім за співпрацю.

"Нехай сіється, родиться на новий урожай, на добірне зерно"! А нам з вами на нові знання

Українці говорять: «Зерно зважують вагами , життя добрими ділами»

Хай ваше життя, діти, буде переповнене лише добрими ділами.

docx
Пов’язані теми
Математика, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
31 січня 2022
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку