Мінойська палацова цивілізація

Про матеріал
Практично, цікаво,легко. Конспект уроку з історії стародавнього світу , 6 клас
Перегляд файлу

                                              -1-

Тема. Мінойська палацова цивілізація

 

Мета : ознайомитися з цивілізацією острова Крит, а саме з географічним

             розташуванням, заняттям, ознаками характерними для

             Мінойської цивілізації, періодом розквіту та причинами

             занепаду; показати роль міфів як історичного джерела

             ;виховувати негативне ставлення до війни.

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: учні зможуть : називати час розквіту Критської цивілізації; основні грецькі міфи Критського циклу, їхнії героїв, основні заняття греків, характерні риси Мінойської цивілізації ; показувати на карті територію Мінойської цивілізації ; наводити приклади культурних досягнень о.Крита ;визначати роль міфів як історичного джерела для вивчення найдавнішого періоду історії.

ОБЛАДНАННЯ :карта Стародавньої Греції, робочий матеріал для учнів, роздатковий матеріал, троянди.

 ЕПІГРАФ

«Острів прекрасний лежить посеред винно – темного моря,

 Крит плодоносний, навколо омивається хвилями. Сила ,

 Безліч там всякого люду живе а міст – дев’яносто .

 Кносс – це місто у критян найбільше».

                                             Гомер «Одіссея»

        План уроку

  1.Гра – перепустка

  2.Робота з картою.

  3.Словникова робота

  4.Інсценізація

  5.Опис малюнків

  6.Вправа «Чистий аркуш»

  7.Хвилинки цікавого

  8Продовжіть речення….

 

    План вивчення нового матеріалу:

  1.Перекази про найдавнішу історію Греції.

  2.Археологічні відкриття Мінойської цивілізації.

  3.Розквіт та занепад Мінойської цивілізації.

 

              ЗАПАМ” ЯТАТИ  :

  3500 – 1100 рр. до н.е. -  Мінойська цивілізація      

  16 -15 ст. до н. е. –розквіт

 

              ХІД  УРОКУ

  І.Організаційний момент.

 ІІ .Актуалізація опорних знань

                                     -2-

 Історія – це дуже цікава наука. Вона насичена різноманітними подіями, більшість з них відігравали важливу роль у розвитку суспільства, змінювали його.

  На минулому уроці ви розпочали вивчати тему

 « Стародавня Греція» .В історії Греції є багато таємниць. Одна з них. Населення Греції мало дві системи писемності: система А і Б.Письмо Б розшифрував Вентріс, військовий шифрувальник, який служив на Криті. Як він здивувався, коли виявилося, що це сучасний алфавіт Греції. А письмо А і досі нерозгаданим залишається. Може хтось із вас стане істориком чи археологом і розкриє ці таємниці. Все залежить від вас , від ваших знань набутих на уроках і від вашої наполегливості.

 

Щоб розпочати вивчення нового матеріалу нам потрібна  ПЕРЕПУСТКА. Нею стануть ваші знання .

  1.Де розташована Стародавня Греція?

  2.Чи існує зараз така країна?

  3.На які частини поділяється Стародавня Греція?

  4.Уявіть, що ви живете в Італії. Як ви можете потрапити з

     Італії до Греції?

  5. Чим займалися стародавні греки?

  6.Назвіть найбільші острови Греції.

 Це країна казкової краси, колиска європейських цивілізацій, центр розумової діяльності. Тож ми продовжуємо її вивчати, її історію, злети і падіння.

 

 ІІІ. Вивчення нового матеріалу  

 ТЕМА: МІНОЙСЬКА ПАЛАЦОВА ЦИВІЛІЗАЦІЯ

-         Знайдіть в темі нові поняття, невідомі слова

-         ПРОГНОЗ- Як ви думаєте –мінойська цивілізація мала високий чи низький  рівень розвитку? А в кінці уроку ми перевіримо правильність.

ЕПІГРАФ(обговорення)

-         Про що нам хоче розказати Гомер?

-         Які запитання Ви хотіли б поставити авторові?

 Отже, мета уроку: ознайомитися з цивілізацією на острові Крит, а саме : розташуванням, заняттям, ознаками Мінойської цивілізації, періодом розквіту та причинами занепаду; показати роль міфів як історичного джерела

     Ми будемо працювати за таким планом:

 1.Перекази про найдавнішу історію Греції

 2.Археологічні відкриття Мінойської палацової цивілізації

 3.Розквіт та занепад Мінойської цивілізації

     Запам’ятати :

 3500 -1100 рр. до н. е. – Мінойська цивілізація

 16 -15 ст.  до н. е. –розквіт

 

 1 Перекази про найдавнішу історію Греції

                                           -3-

 Розповідь вчителя У 4 тисячолітті до нашої ери з”явилася дуже цікава і дивна цивілізація на півдні Балкан на п-ві Пелопоннес та на островах Егейського моря. Її називають

 ЕГЕЙСЬКА--- КРИТСЬКА----МІНОЙСЬКА

Центром був острів Крит, тому і називають Критська з столицею в місті КНОСС. Це був період високого розвитку суспільства, культури, господарства.

 У культурі кожного народу є усна народна творчість, яка багата на билини , казки , перекази і які передаються з покоління до покоління. Греки ж створили цілу низку міфів. Вони навіть поділяються на цикли: Троянський, Критський. Ці міфи переказували аеди. Це, переважно, люди , які поверталися з воєн , вони були очевидцями подій і тому їх переповідали, дещо вигадували

СЛОВНИКОВА  РОБОТА. МІФИ- вид усної народної творчості , характерний для періоду стародавнього світу . За змістом це перекази (фантастичні уявлення) про явища природи , історичні події , богів , героїв.

                                                   АЕДИ.

 ІНСЦЕНІЗАЦІЯ МІФА ПРО ТЕСЕЯ.

 БЕСІДА

-         Що нам стало відомо про острів Крит?

ОПИС МАЛЮНКІВ.

-         Якому міфу він присвячений ?

-         Поясніть , які зображені сцени з міфу?

-         Які крилаті вислови пов’язані з цим міфом?

Люди займалися торгівлею з іншими країнами, землеробством, садівництвом, володіли технікою будівництва

  ЛАБІРИНТ( в робочих матеріалах)

  Це морська держава, мала флот. В цей час люди в світі жили первісним ладом і не знали ні держави, ні законів, ні писемності.

ВИСНОВОК Міфи – важливе історичне джерело про далеке минуле Греції. У них багато вигадки, але у міфах багато цінної інформації.

 

ФІЗКУЛЬТ ХВИЛИНКИ.УЯВІТЬ СЕБЕ МАНДРІВНИКАМИ, ЯКІ ВІДВІДАЛИ ЛАБІРИНТ, (підстрибують, , ВИ НЕ МОЖЕТЕ ВИЙТИ(тупцюють) ВИ ВИЙШЛИ З ЛАБІРИНТУ (плескають у долоні)

 

 2.Археологічні відкриття Мінойської цивілізації

 Робота в парах.  Вправа «Чистий аркуш»

На дошці записані завдання, ви  шукаєте відповіді на завдання у підручнику на сторінці  138.   . Кожній парі по 2 завдання. Ці завдання є і у вас у робочих матеріалах. Виконуєте завдання і піднімаєте руки.

ЗАВДАННЯ

1.Чому цивілізація називається Мінойською?

2.Коли і ким була відкрита?

                                 -4-

3.В яких роках існувала Мінойська цивілізація?

4.Що залишила після себе могутня цивілізація?

5.Чому її називали палацова?

6.Чи мали вони писемність?

7.Які міста, острова нам відомі Мінойської цивілізації?

8.Хто розшифрував писемність « Б».

 

ХВИЛИНКИ ЦІКАВОГО

Про Лабіринт

Про лабріс

Про фрески  «Танець з биком» Цар і вся знать Криту вели життя , схоже на безперервне свято , яке складалося з розваг , чудернацьких видовищ , найулюбленішим з яких був танець з биком ( бик вважався у критян священною твариною). Команда натренованих танцівників – акробатів мусила розважати критську знать , уникаючи рогів розлюченого бика на арені , виконуючі складні акробатичні трюки : сальто , кульбіти , стрибки на спині бика. Один з фрагментів такого танцю зображено на фресці , яку знайшли під час розкопок. Часто акробати гинули , їх місця займали інші.

 Про Міноса. ( це було ім.”я , а може , титул) В цей час був побудований триповерховий  палац критського володаря загальною площею 15 тис. кв. м, в якому було понад 200 приміщень зі складною заплутаною  системою коридорів і галерей.

 

« Наші стіни стоять не на землі, а на морі»

Критяни навіть не будували оборонних споруд навколо міст. А греки не будували міст біля берегів.

Але несподівано земля Криту зазнала катастрофи. На острові Фера відбулося виверження вулкану, і це стало причиною землетрусу на о.  Крит. Морські хвилі висотою до 100 метрів накривали все живе на острові. Землетрус миттєво знищив міста, чарівні палаци, людей. Вважають, що тоді з”явився

ГИБРАЛТАР, БОСФОР, ДАРДАНЕЛА

 А в цей час племена ахейців скористалися лихом і без перешкод пристали до берега і захопили його.

ВИСНОВОК землетрус і племена ахейців-це причини загибелі Мінойської палацової цивілізації.

 

ВОНИ СТВОРИЛИ АХЕЙСЬКУ ПАЛАЦОВУ ЦИВІЛІЗАЦІЮ, ЯКУ РОЗКОПАВ Г, ШЛІМАН, І ПРО ЯКУ СКЛАДЕНО БАГАТО МІФІВ.

 

Ми робили ПРОГНОЗ Мінойська палацова цивілізація мала високий чи низький рівень  розвитку?

 4.Узагальнення та систематизація знань

 ПРОДОВЖІТЬ РЕЧЕННЯ…….

                                      -5-

  1.Мінойська цивілізація мені запам’яталася  тим, що….

  2.Мінойська цивілізація загинула тому, що….

  3.Населення  острова Крит займалося …

  4.В 1900 році А.Еванс розпочав …..

  5.Мінойську цивілізацію назвали палацовою тому, що….

  6.Країна була остаточно знищена племенами….. .

 

5.ПІДСУМКИ.Міфи – це історичне джерело. Вони стали основою для розвитку літератури, надихнули на створення шедеврів майстрів образотворчого мистецтва.

ОЦІНЕННЯ.

Домашнє завдання.

  1.Опрацювати параграф

  2.Підготувати міфи Троянського циклу.

 

                           Література

  1.Бунятян К.П., Зубар В.М., Селюцька С. І. Історія Стародавнього світу. – К.6 Либідь, 1997.

  2.Голованов С.О., Костирко С.В. Історія  Стародавнього світу: Підруч. для 6 кл. – К. : Грамота, 2006.

  3.Гомерова « Іліада» / Переказ К. Словацької. К. : Веселка, 1980.

  4.Гомерова « Одіссея» /Переказ К. Гловацької . К. : Веселка, 1981.

  5.Інтегрований курс  історії. 6 клас. Дидактичні матеріали. – Х. : Вид. група « Основа» , 2006. – ( б – ка журн. « Історія та правознавство», Вип.. 10 ( 34).

  6.Міфи  давньої Греції / Переказ К. Словацької . К., 1980.

  7. Мокрогуз О.П. Всесвітня історія. Історія України ( інтегрований курс ).6 клас : Робочий зошит. – Х. : Вид – во « Ранок» , 2006.

  8. Святокум О.Є.  Всесвітня історія. Історія України. ( інтегрований курс ) 6 клас : Розробки уроків , - Х. : Вид – во «Ранок», 2006.

                                                         

 

   РОБОЧІ  МАТЕРІАЛИ   ДЛЯ УЧНІВ

                    ТЕМА : МІНОЙСЬКА ПАЛАЦОВА    ЦИВІЛІЗАЦІЯ.        

    План вивчення нового   матеріалу:

  1.Перекази про найдавнішу історію      Греції

  2.Археологічні відкриття Мінойської  цивілізації.                                      

  3.Розквіт та занепад Мінойської  палацової цивілізації.

  

                 ПЛАН  УРОКУ:

  1.Гра – перепустка

  2.Робота з картою

  3.Словникова робота

  4.Інсценізація

  5.Опис малюнків           

                                                          -6-                          

  6. Вправа «Чистий  аркуш»

  7.Хвилинки цікавого

  8.Продовжіть речення…

                                                                                                                          

                                                Метод « Чистий аркуш»

  1.Чому цивілізація називалася Мінойською?

  2.Коли і ким була відкрита?

  3.В яких роках існувала  Мінойська цивілізація?

  4.Що залишила після себе могутня цивілізація?

  5.Чому її назвали палацова?

  6.Чи мали вони писемність?

  7.Які міста нам відомі Мінойської цивілізації?

  8.Хто розшифрував писемність «Б»?

 

           

                                      Продовжіть речення

 1.Мінойська цивілізація мені запам’яталася  тим, що…….

 2.Мінойська цивілізація загинула тому, що……

 3.Населення острова Крит займалося ….

 4.В 1900 році англійський археолог Артур Еванс розпочав…….

 5. Мінойську цивілізацію назвали палацовою тому, що….

 6.Країна була остаточно знищена племенами………

 

               

                  СЛОВНИЧОК

 Цивілізація –певний ступінь розвитку

 Міфи            - фантастичні оповідання,  

                         перекази про богів,    

                         героїв.

 Аеди             мандрівні співці

 Фреска       -  це малюнок фарбами на

                         вогкій штукатурці

 Лабіринт    - палац із численними      

                        кімнатами та заплутаною

                        системою переходів

КРИЛАТИЙ  ВИСЛІВ « НИТКА   АРІАДНИ»

 

                                                     

                                                   .

                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку