Як розвивалося господарство Стародавнього Єгипту

Про матеріал
Коспект уроку розроблено за модельною навчальною програмою "Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс). (авт. Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б.,Мороз П.В.
Перегляд файлу

 

Тема: Як розвивалося господарство Стародавнього Єгипту

Мета:1) визначити особливості географічного розташування Давнього Єгипту; ознайомити учнів із основними заняттями давніх єгиптян; із суспільним ладом та структурою суспільства;

2)проаналізувати як клімат вплинув на господарство Давнього Єгипту;

проаналізувати повсякденним життя давніх єгиптян; 

3)розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника;

Очікувані результати.

Після уроку учні/учениці зможуть:

 характеризувати особливості географічного розташування Давнього Єгипту; основні заняття давніх єгиптян;

описувати повсякденне життя давніх єгиптян;

називати дати, пов’язані з темою уроку;

застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;

показувати на карті територіальні межі давньоєгипетського суспільства.

 Формувати  компетентності:

-Компетентність спілкування державною мовою для спілкування під час пояснення навчального матеріалу; для вміння переказувати прочитане, висловлювати власну думку в усній та письмовій формі; 

-Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів    інформації; 

-Математичну компетентність шляхом встановлення хронологічної послідовності

- Соціальну та громадянську компетентності для розуміння важливості вивчення історії та толерантного ставлення до культури

та традицій інших народів.

Тип уроку: вивчення  нового матеріалу

Обладнання: зошити, підручник О.Пометун «Досліджуємо історію і суспільство», історичні атласи, ілюстративний матеріал, 

роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, відеоматеріали.

 

                                  Хід уроку:

І. Організаційний момент

Психолого-емоційне налаштування.

Фараони могли бути щасливі, засмучені, злі і навіть налякані. Уявіть, що ви на кілька хвилин стали фараоном у Давньому Єгипті.

Намалюйте на смайлику свій настрій.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні ми розпочнемо подорож до загадкової країни Єгипет. 

Метод «Асоціативний кущ»

Наведіть кілька слів, які асоціюються у вас із цією  країною .

Що таке цивілізація?

Цивілізація —це людська спільнота, яка протягом певного періоду має стійкі особливі риси в соціально-політичній організації, економіці та культурі, спільні духовні цінності та ідеали,

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Метод ( Сторітелінг)

Ось і підпливли ми до північного узбережжя Африки .  Діти ,ми з вами у місці, де річка Ніл впадає в море, яке саме ( Середземне) Зверніть увагу на рукави , які утворює Ніл і запам’ятайте, що це місце називається дельта Нілу . В Африці дуже жарко, ви це відчули. Навкруги бархани, пустелі.

З розкішного пароплава давайте пересядемо в човен і пливемо по річці Ніл. (Демонструються картинки – пейзажі річки Ніл). Можливо хтось підкаже мені, чому ми не можемо пливти далі пароплавом. Річка поросла очеретом, який  Єгиптяни називали папірусом. Будьте обережні, навколо  крокодили, бегемоти, багато риби, над нами літає багато птахів. На берегах ми бачимо акацію, пальми, тамариски. В далині можемо побачити слонів, жирафів, носорогів, кабанів , антилоп. Можливо хтось чує грізне рикання (фонограма ричання лева) чий це голос ( леви, пантери). Нам треба десь сховатися, бо із заходу починає дути гарячий вітер – хамсин. Ми підійшли до оазису – тут є вода і рослинність.

         Робота з історичною картою.

-         Розгляньте історичну карту

-         Визначте географічне розташування Єгипту.

-         На які два регіони поділяється Єгипет?

-         Яку частину Єгипту називають Нижньою? Де вона розташована?

-         Визначте місцеположення Єгипту.

-         У долині якої річки виникла Єгипетська цивілізація?

 

Робота з картою і підручником

Використовуючи карту атласу і матеріал підручника, з’ясуйте, що таке дельта Нілу і чим ця частина Єгипту відрізняється від інших територій.

Дельта — ділянка заболоченої землі, де річка Ніл перед впадінням у море розділяється на багато рукавів. Трикутною формою вона нагадує перевернуту грецьку літеру «А» (дельта) 

Що визначало господарське життя Єгипту?

З VI тис. до н. е. єгиптяни почали займатися землеробством і скотарством. Скотарство розвивалося у вологій дельті Нілу. Землеробство потребувало величезних зусиль. Під час розливів деякі ділянки землі заливало водою — і рослини гнили, а на інші ділянки вода майже не доходила — і рослини засихали. Тому жителі Єгипту почали будувати загороджувальні дамби — насипи у вигляді валів із глини й очерету.

Землі, до яких не доходила вода, зрошували за допомогою каналів. Щоб звільнити землю під посіви, єгиптянам доводилося осушувати болота, вирубувати очерет. Такий спосіб ведення землеробства вчені називають іригаційним землеробством.

          Фізкультхвилинка «Естафета» .Учні по ланцюжку встають і сідають в єдиному ритмі  - так ,щоб, як тільки сів попередній , встав наступний.

                         Робота з ілюстраціями

-         Роздивіться ілюстрації.

-         Які сільськогосподарські заняття єгиптян на них відображено?                        

                         Робота в групах.

Метод « Я дізналася про …»

І група ( ст.43-44)

-         Основне заняття мешканців долини Нілу.

-         Що таке  ірригація ? (Підведення води до земельних ділянок)

ІІ група ( ст.43.)

 Розкажи як сіяли, що сіяли , як збирали урожай ,як молотили ?

 Для чого будували канали, дамби ?

 Що таке шадуф?

ІІІ група ( ст.42-43)

Яких тварин розводили єгиптяни?

Яку домашню птицю розводили?

4 картка( ст.44-45)

Які ремесла розвинені в Стародавньому Єгипті?

Учні обмінюються інформацією (Метод «Навчаюсь- вчуся»)

                                     Робота в парах

                                  Робота з підручником.

Встановіть відповідність між малюнками та описами праці ремісників.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Заповніть таблицю «Сприятливі та несприятливі природні умови Єгипту», вписуючи в колонки таблиці відповідні номери наведених назв:

1) розливи Нілу; 2) суховій; 3) жаркий клімат; 4) береги Нілу вкриті мулом; 5) дощі на початку літа; 6) болотиста місцевість.

 

 

Природні умови

Сприятливі

Не сприятливі

 

 

 

Метод «Прес»

Я вважаю, …

Тому що … 

 Отже, ….

 VІ. Рефлексія

1) Чи отримали ви сьогодні новий досвід ?

2) Які думки, почуття викликала у вас ця робота ?

 3) Що ви не зрозуміли?

 4)  З чим виникли проблеми?

 

VІІ. Інструктаж з домашнього завдання.

1.Опрацювати § 8 підручника.

2.У наш час Єгипет — популярна туристична країна. Уявіть, що ви організовуєте поїздку до неї — започаткуйте творчий проєкт «Єгипет — перлина Нілу». Опишіть природу, туристичні маршрути, цікаві пам'ятки й розваги, які ви запропонували б відвідати туристам. Для виконання проєкту використовуйте ілюстрації.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Kotyk Anna
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
17 жовтня 2023
Переглядів
771
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку