Тема: Мистецтво і техніка
Мета:
Ключові компетентності:
- спілкування рідною мовою;
- компетентності в технологіях: наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності;
- інформаційно-цифрова компетентність: впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні;
- уміння навчатися впродовж життя;
- соціальні і громадянські компетентності: уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів;
- підприємливість: уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя.
Предметні компетентності: ознайомити з поняттям мистецтво дизайну, як однією із форм організації побуту людини; формувати уявлення про необхідність конструювання виробів, уявлення про професію художника-дизайнера; розширювати кругозір учнів про дизайн, як мистецтво створення краси навколо людини; навчити усвідомлювати критерії, за якими предмет можна віднести до дизайнерських розроблень; поглибити знання про образність мови, компактність композиції; розвивати навички та вміння в графічних техніках; виховувати інтерес та прагнення до особистої творчості.
Обладнання: кольорові олівці, альбом, кубик емоцій, картки для роботи в групі, картки для формувального оцінювання, мультимедійна дошка.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент (привітання, підготовка робочого місця)
ІІ. Повідомлення теми уроку
Сьогодні ми дізнаємося, чи присутнє мистецтво у світі техніки. І як художня творчість може
допомогти передавати інформацію мобільним телефоном.
ІІІ. Основна частина
Вивчення нового матеріалу
Можливо, ви вже знаєте відповіді на ці запитання. Скажіть, будь-ласка, чи вважаєте ви технічні прилади красивими? Наприклад, комп’ютер чи мобільний телефон. Чи зручно ними користуватися, тримати в руках? Яких вони кольорів, як прикрашені? Як допомагають маленькі зображення — спеціальні знаки — користуватися технічними приладами? Як ще можна спілкуватися мобільним телефоном, крім розмови і смс-повідомлення? (За допомогою смайликів — зображення обличчя, що передає певні емоції)
Гра: « Смайлик» https://wordwall.net/uk/resource/26959324/смайлик
Або використовую «Кубик емоцій» Потрібно відтворити емоцію, яка випала на кубику.
Аналіз-інтерпретація художнього твору
Робота з підручником (с. 74).
Пропоную учням роздивитися фотографії технічних приладів та звертаю увагу на зображення смайликів. Вони представлені попарно трьох видів. На це треба звернути увагу учнів і пояснюю, що художники відразу малюють групу смайликів.
Яких кольорів представлені смайлики? Як зображені очі? Чи в усіх смайликів є брови? Як
зображення рота допомагає передати сум чи радість? Отже, скільки груп смайликів представлено? (Три)
Робота в групі: Потрібно співставити смайлик з емоцією з фото.
Формувальне оцінювання
Мотивація до виконання художньо-творчого завдання
Напевно, вам уже доводилося користуватися мобільним телефоном. Можливо, хтось надсилав другові смайлик, який посміхався чи сумував. Сьогодні кожен може придумати й намалювати власні смайлики, які передають різні емоції. Особливістю їх буде те, що вони мають бути схожими на маленьких українців. Якщо ви надішлете такого смайлика друзям за кордон, вони відразу зрозуміють, що це повідомлення з України.
Робота з підручником (с. 75)
Фізкультхвилинка
ІV. Художньо-творча діяльність
Придумай і намалюй українські смайлики, які відображають твої емоції ( папір,
олівці, фломастери).
Необхідно намалювати смайлики однієї серії, тому вони створюються за єдиним принципом:
однакової форми (круглої чи овальної) і кольору (білого, рожевого, жовтого тощо).
Вигляд і розмір очей також має бути однаковий, розміщувати їх треба на одному рівні. Найпростіше виразити емоції можна через вигляд рота і брів (малюнок).
Спочатку необхідно придумати один «базовий» смайлик — початкове зображення личка, яке
залишається незмінним, наприклад: форму голови, зачіску, очі. Потім намалювати це на всіх смайликах, запропонованих у робочому зошиті-альбомі (с.33). а брови і рот домальовувати відповідно до емоцій, які треба передати.
V. Підсумок уроку
Закріплення вивченого. Обмін враженнями. Набуття мистецького досвіду. Перегляд малюнків. Представлення учнями своїх робіт, коментарі щодо робіт однокласників з акцентом на цікаві та вдалі рішення.
Рефлексія Вивішую на дошку два жовтих смайла (веселий та сумний) та роздаю дітям по одній жовтій смужці. Наприкінці уроку кожен учень прикріплює смужку (промінь) до смайла, що показує як учень оцінив свою роботу.