Мистецтво індійського культурного регіону

Про матеріал

Пропоную авторські презентації до уроків мистецтва у 10 класах. Під час відбору матеріалу для презентації перевага віддавалась визначним світовим шедеврам. Намагалась інтегрувати матеріали з усіх підручників, запропонованих МОН України. Сподіваюсь, що дані розробки стануть у нагоді колегам. За бажанням, учитель може додати відеоролики або інші ілюстрації.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

МИСТЕЦТВО ІНДІЙСЬКОГО КУЛЬТУРНОГО РЕГІОНУ

Номер слайду 2

Культура ІндіїБагато століть Індія представлялась європейцям казковою країною з великими багатствами.

Номер слайду 3

Культура ІндіїОдна з найдревніших у світі. Поліетнічний склад населення, яке називають індусами та індійцями. Народності Індії розмовляють різними мовами і діалектами (близько 900). Державні мови – хінді та англійська. Духовні праці написані стародавньою мовою санскрит.

Номер слайду 4

Релігії Індії. Буддизм. Виник у VІ-V ст. до н. е. Його засновником був індійський принц Гаутама, якого пізніше назвуть Будда (просвітлений). Він вважав головним моральне вдосконалення людини.

Номер слайду 5

Релігії Індії. Буддизм. Гаутама народився в сім'ї царя (приблизно 563 р. до н. е.). Провидець Асита оголосив, що немовля стане великим царем, або великим святим. Його батько, бажаючи, щоб Гаутама став великим царем, захистив сина від релігійного навчання і від знання людського страждання. Точне місце народження Будди

Номер слайду 6

Релігії Індії. Буддизм. У 16 років батько влаштував його шлюб з принцесою Яшодхарою, і вона народила сина Рахула. Гаутама ні в чому не знав обмежень в матеріальному плані, але залишався внутрішньо незадоволений таким життям. Весілля. Гаутами

Номер слайду 7

Релігії Індії. Буддизм. Одного разу Гаутама, виїхавши за межі палацу, побачив «4 видовища»: старого каліку, хвору людину, труп, що розкладається, і відлюдника. Тоді він усвідомив, що смерть, хвороби, старість і страждання неминучі, що бідних більше, ніж багатих, і багатство у кінцевому рахунку перетворюється на прах.

Номер слайду 8

Релігії Індії. Буддизм. Це спонукало Гаутаму у віці 29 років (у день народження свого сина) залишити свій дім, родину і майно, щоб стати ченцем. Він присвятив життя вивченню того, як подолати страждання. Він пішов шляхом логічної медитації під керівництвом двох брахманів-пустельників, і хоча він досяг високих рівнів свідомості, він не був задоволений цим шляхом, оскільки питання і проблеми життєвих страждань, що мучили його, так і залишилися без відповіді.

Номер слайду 9

Релігії Індії. Буддизм. Через 6 років, на межі смерті він виявив, що суворі аскетичні методи не призводять до пізнання істини, а просто затуманюють розум і виснажують тіло. Після цього Гаутама почав переглядати свій шлях. Він згадав момент з дитинства, коли він відчув занурення в транс. Це повалило його в стан зосередження, яке здавалося йому блаженним. Будда медітує в оточенні демонів

Номер слайду 10

Релігії Індії. Буддизм. Гуатама сів під фікусовим деревом і поклявся, що не встане, поки не знайде Істини. Після 49 днів, у ту ніч, коли він народився, у віці 35 років Гаутама досяг Просвітління і повного уявлення про природу і причину людських страждань — невігластво — а також про кроки, які необхідні для усунення цієї причини. Після цього Отримав ім`я Будда. Будда медітує під фікусовим деревом

Номер слайду 11

Релігії Індії. Буддизм. Будда пропонував священні істини: Все життя людини – страждання. Причина страждання – наші бажання. Щоб позбутися страждання, треба позбутися бажань (через нірвану, згасання пристрастей). Для цього треба пройти вісім станів з метою очищення і спокою.

Номер слайду 12

Релігії Індії. Буддизм. Ось ці 8 станів: Правильне розуміння (у світі є страждання). Правильні наміри (визначити свій шлях, обмежити пристрасті). Правильна мова (правдива і доброзичлива). Правильні вчинки (добрі справи).

Номер слайду 13

Релігії Індії. Буддизм. Ось ці 8 станів: Правильний спосіб життя (не шкодити живому). Правильні зусилля. Правильні помисли. Вміння зосереджуватись, споглядати, заглиблюватись у пошуках істини.

Номер слайду 14

Релігії Індії. Буддизм. Зображення заглибленого й одухотвореного Будди у скульптурі втілює основи його вчення.

Номер слайду 15

Зображення Будди. Дуже рано склався скульптурний канон зображення Будди. Поза, певні положення рук, ніг і голови, навіть положення пальців рук були строго канонізовані.

Номер слайду 16

Зображення Будди. Будда зображався з мигдалеподібним овалом обличчя, з довгими мочками вух (знак шляхетного походження), третім оком або коштовністю на лобі (знак духовного бачення), бугром на тімені (символ мудрості).

Номер слайду 17

Релігії Індії. Ідуїзм. Зародився близько 2 тисячоліття до н.е. на території Індії, припускає поклоніння безлічі божеств та трійці верхоних богів: Шива (руйнівнує світ у кінці життєвого етапу)Вішну (охоронець світу) Брахма (сотворив світ)

Номер слайду 18

Релігії Індії. ІдуїзмІндуїсти мають священні книги – Веди. Суворих канонів немає. Будда в Ведах представлений як десяте земне втілення Вішну. Індуїзм проповідує: реінкарнацію (переродження душ), карму (долю, яка залежить від вчинків людини), вічність (народження і смерті).

Номер слайду 19

АРХІТЕКТУРА, СКУЛЬПТУРА, ЖИВОПИС ІНДІЙСЬКОГО КУЛЬТУРНОГО РЕГІОНУ

Номер слайду 20

Сакральна архітектура. Ступи. За легендою. Будда сам визначив форму ступи, перевернувши круглу чашку для збирання податків. Так ступа стала напівсферичної форми – символ неба та безкінечності, символ Будди. У її центрі – уявна вісь Всесвіту, яка ніби зєдную небо і землю. Вважається, що в них зберігаються священні реліквії Будди.

Номер слайду 21

Сакральна архітектура. Ступи. Усі ступи будувалися за єдиним зразком, який повторював священний малюнок – мандалу – модель Всесвіту.

Номер слайду 22

Сакральна архітектура. СтупиІ дійсно, концентричні кола ступи обрамлялися невисокою огорожею з чотирма воротами, що орієнтовані чітко по сторонах світу.

Номер слайду 23

Велика Ступа Санчі (ІІІ ст. до н. е.) Це перша у світі ступа, яка послужила прообразом всіх наступних ступ. Символізує високе покликання честі і захисту священних останків Будди.

Номер слайду 24

Велика Ступа Санчі (ІІІ ст. до н. е.) Побудована на круглому цоколі діаметром 31 м. Її оточує тераса, що служила для проведення церемоній. Ступа збудована з каменю і цегли. Внутрішнє приміщення відсутнє, але в товщі цегляної кладки замуровані останки Будди та інші цінні реліквії, пов’язані з його життям і діяльністю.

Номер слайду 25

Велика Ступа Санчі (ІІІ ст. до н. е.) На вершині купола розташована надбудова з квадратною основою. Вона уособлює священну гору Меру. Над нею височить стрижень, що проходить через весь купол, з нанизаними на нього круглими «парасольками», що послідовно зменшуються в діаметрі від низу до верху. Стрижень є символом світової осі, а «парасольки» означають три священних неба.

Номер слайду 26

Торана – ворота ступи Стали одним із символів Індії. Вважаються входом і виходом світу. Це два стовпи з трьома горизонтальними перекладинами, що вкриті різноманітними скульптурними і рельєфними зображеннями, створючи ефект контрасту на тлі гладкої поверхні самої ступи.

Номер слайду 27

Ступи й буддизм. З Індії ступи разом з буддизмом поширилися по всій Південно-східній Азії. Ступи Бірми

Номер слайду 28

Ступи й буддизм. Шрі-Ланка. Лаос

Номер слайду 29

Печерний комплекс в АджантіКомплекс з 29 буддійських храмів і монастирів, висічених у скелях поблизу селища Аджанта в Індії. Є визначною пам'яткою індійської архітектури ІІ ст. до н. е. — VІІІ ст. н. е.

Номер слайду 30

Печерний комплекс в АджантіЧайтья в Карлі — найбільший печерний храм.

Номер слайду 31

Печерний комплекс в Аджанті Вражає багатством архітектури, оздобленням. Сюжети розписів — земні перевтілення Будди, життя Індії тієї епохи, що є цінним історичним джерелом знань про ті часи.

Номер слайду 32

Печерний комплекс в Аджанті Величні колони, по 15 у ряд, ділять зал на центральний та два бокових нефах. В глибині залу знаходиться священна ступа.

Номер слайду 33

Печерний комплекс в Аджанті Світло проникало в напівтемну залу через «сонячне вікно», що нагадує розетку готичного собору.

Номер слайду 34

Печерний комплекс в Аджанті Фасады храма украшены рельефами и скульптурными группами.

Номер слайду 35

Печерний комплекс в Аджанті Буддиські ченці перебували в печерних монастирях лише у важкий для пересувань дощовий період. В посушливий сезон вони мандрували. У зв'язку із згасанням буддизму в Індії монастирський комплекс Аджанти був покинутий.

Номер слайду 36

На півдні він представляв собою багатоярусну піраміду, увінчану невеликим куполом чи двосхилим дахом. Наземні храми. В індийській архітектурі розрізняють два типи наземних храмів храмов. На півночі Індії, де клімат більш дощовий, храм мав форму загостреною високої вежі, з якої легко могла стікати вода.

Номер слайду 37

У глибині храму знаходився вівтар на якому встановлювалася скульптура Будди.

Номер слайду 38

На свята статую божества приносили до річки й опускали у воду. Для віруючих з нижчих каст це була єдина можливість наблизитися до божества: адже їм, нечистим, заборонялося входити в храм. У такі свята люди з нижчих каст могли зробити ритуальне обмивання у священних водах ріки і змити з себе земні гріхи.

Номер слайду 39

Храм Шиви в Еллорі – це архітектурний шедевр світового значення, перлина індійської архітектури.

Номер слайду 40

Хоча храм є наземною спорудою, насправді він висічений із суцільної скелі.

Номер слайду 41

За величчю його можна порівняти з грецьким Парфеноном (майже рівним йому за площею) або скельним храмом цариці Хатшепсут у Стародавньому Єгипті.

Номер слайду 42

Храмовий комплекс Кхаджурахо Великий комплекс індуїстських храмів з баштами параболічних контурів, збудований між 954 і 1050 рр. Присвячений богу Шиві. З 85 будівель збереглося 22. Стіни обрамляють 646 зовнішніх і 226 внутрішніх скульптур еротичного змісту.

Номер слайду 43

Ісламські канони в Індії У 1398 році в країну прийшла армія Тамерлана. Його нащадок Бабур у 1526 році завоював практично всю Індію та заснував Імперію Великих Моголів. Вона проіснувала до ХVІІ cт. Завойовники намагалися пристосувати залишки зруйнованої архітектури для власного будівництва. Так фрагменти будівель (колони, стовпи, скульптурні прикраси) були перенесені до нових мусульманських споруд. Соборна мечеть, Делі. Одночасно можуть молитися 25 тис. людей

Номер слайду 44

Тадж-Махал Збудований імператором Шах Джахан Мугалом як мавзолей для своєї перської дружини Мумтаз-Махал, племінниці впливового царедворця при дворі індійського правителя. Будівництво зайняло 22 роки (з 1630 по 1652 рік). Мумтаз-Махал. Шах-Джахан

Номер слайду 45

Тадж-Махал Висота 74 м. В його основі лежить квадратна платформа зі сторонами понад 95 м. По кутах мавзолею розташовані чотири мінарети. Стіни викладені полірованим мармуром. У вікнах та арках — ажурні грати. Склепінчасті переходи розписані сурами із Корану арабськими літерами. Прикраси виготовлені з: яшми, нефриту, гірського кришталю, бірюзи, сапфірів, сердоліку, золота.

Номер слайду 46

Індійський живопис

Номер слайду 47

Ранній живопис Індії Історія наскального живопису Індії відноситься до II тис. до н. е.: печерні фрески Багха, Ситтанавасале. Фрески Аджанти й Еллори занесені до списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

Номер слайду 48

Ісламські мотиви Скульптурні зображення божеств заборонялися ісламом. При дворі мусульманських правителів склалася Могольська школа мініатюри. Популярні були сюжети з легенд про божественного пастуха Крішну.

Номер слайду 49

Індійська мініатюра епохи моголів Її стиль виник під впливом мініатюри Ірану та Середньої Азії, з використанням традиції індуїзму і буддизму, а також європейського живопису і графіки. Створювалися на папері, використовувалося золото і срібло, сік рослин, який додавали у фарбу. Були іллюстраціями у книжках. Вознесіння Христа в образі священика, ХVІІ ст. Крішна в Золотому граді, ХVІІ ст.

Номер слайду 50

Індійська мініатюра епохи моголів Художники писали яєчними фарбами і наносили їх дуже тонкими пензликами з кігтів ведмедя або тигра. Їх робота нагадувала мистецтво ювелірів.

Номер слайду 51

Зміст індійських мініатюр. Характерний для Індії інтерес до людини породив новий жанр в мініатюрі – портретний, з гострими психологічними характеристиками та реальністю образів. Портрет Шах-Джахана з трьома синами. Принцеса Падмаваті

Номер слайду 52

Скульптура Індії

Номер слайду 53

Скульптура Індії. Танцівниця. Невелику бронзову фігурку оголеної жінки у намисті та з безліччю браслетів на руках вважають танцівницею. Скульптура відрізняється пластичністю, жвавістю передачі рухів. Танцівниця з Мохенджо-Даро

Номер слайду 54

Скульптура Індії. Статуя Шиви (2002) Найбільша статуя в Індії. Висотою як 14-поверховий будинок. Віруючі приїжджають вклонитися Шиві, а також загадати бажання, вважається, що воно має обов'язково збутися.

Номер слайду 55

Скульптура Індії. Статуя ГанешаІндійці боялись хижих тварин і намагалися їх задобрити. Деяких богів уявляли у вигляді диких тварин (леви, мавпи). Слон був приручений і став одним з головних богів, якому вони поклонялися. Бог Ганеша

Номер слайду 56

Скульптура Індії. Левова капітель Найдавніша і знаменита – капітель від кам'яної колони в Сарнатхе (ІІІ ст до н. е.) Чотири лева несуть буддійське колесо закону, адже Будду називали Левом закону. На абаці розташовані рельєфні фігури слона, коня, бика та лева, що символізують сторони світу. Левова капітель із Сарнатха

Номер слайду 57

Комплекси індійських храмів прикрашають скульптури божеств, які мають гігантські розміри

Номер слайду 58

Чільне місце в архітектурі Індії займає рельєф, який активно використовувався майстрами при зведенні різного роду будівель, особливо релігійних.

Номер слайду 59

Декоративно-ужиткове мистецтво Індії

Номер слайду 60

Ювелірне мистецтво ІндіїЗ давніх часів Індія славиться своїми дорогоцінними каменями, перлами, коралами прикрасами із золота, срібла та інших металів. Прикраси цивілізації долини Інду

Номер слайду 61

Ювелірне мистецтво ІндіїПрикраси більш пізнього періоду, зокрема часів панування царства Гандхара, демонструють сильне елліністичний вплив, надану греками. Прикраси царства Гандхара

Номер слайду 62

Ювелірне мистецтво ІндіїУ II – I ст. до н. е. із зростанням добробуту прикраси перестали бути розкішшю, доступною лише для обраних. Вони стали вишуканими, вражаючи красою і тонкістю виконаної роботи. Царські сережки епохи правління Сатаваханов

Номер слайду 63

Ювелірне мистецтво ІндіїВ епоху імперії Великих Моголів відчутний вплив іранського стилю. Жіночі прикраси епохи Великих Моголів

Номер слайду 64

Ювелірне мистецтво ІндіїГоловним центром виробництва ювелірних прикрас у сучасній Індії є Раджастан. Сучасні ювелірні вироби

Номер слайду 65

Ювелірне мистецтво ІндіїІндійські ювеліри виготовляли витончені золоті і срібні вироби з тонким карбуванням, бронзові статуетки.

Номер слайду 66

Художні ремесла ІндіїВироби із слонової кості і цінних порід дерев. Бог мудростіГанеша. Бог Шива

Номер слайду 67

Особливості індійської культури Багатство і різноманіття релігійно-філософських вчень. Спрямованість до Всесвіту (в таємниці світобудови) і всередину людського світу (філософія і йога). Надзвичайна музичність і танцювальність. Особливе шанування любові — чуттєвої і фізичної.

Номер слайду 68

Творче завдання Запропонуйте свій варіант дизайну ювелірного виробу в індійському стилі. Бажаю успіху!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 20
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Богдан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коваль Даша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шкляр Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Курило Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Зеленіна Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Килихевич Олена Володимирівна
    Чудова презентація! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Богун Вікторія Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Осіпова Ольга
    Дякую за гарну презентацію!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Царук Людмила Іванівна
    Дякую Вам за роботу! Те,що треба для самостійного опрацювання.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Маринина Марина
    Огромное спасибо!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Зозуля Ірина Сергіївна
    Дуже дякую!!! Якраз те, що треба для самостійного опрацювання учнями та ученицями під час карантину
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Sofiya Kseniya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Вінницька Марія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Ксьонз Ольга
    Презентація - супер!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Filonenko Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Мандзюк Наталія
    Чудово, дуже дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Паска Ольга Петрівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  20. Осколок Вікторія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 17 відгуків
pptx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
24 липня 2018
Переглядів
68401
Оцінка розробки
4.9 (20 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку