Мистецтво далекосхідного культурного регіону

Про матеріал

Пропоную авторські презентації до уроків мистецтва у 10 класах. Під час відбору матеріалу для презентації перевага віддавалась визначним світовим шедеврам. Намагалась інтегрувати матеріали з усіх підручників, запропонованих МОН України. Сподіваюсь, що дані розробки стануть у нагоді колегам. За бажанням, учитель може додати відеоролики або інші ілюстрації.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мистецтво далекосхідного культурного регіону Китай, Японія, Корея

Номер слайду 2

Філософсько-релігійні вчення Конфуцій (551-479 до н. е.) - давньокитайський філософ та політичний діяч. Його вчення регулює стосунки між людьми за принципом: стався до інших так само, як хотів би, щоб ставилися до тебе.

Номер слайду 3

Філософсько-релігійні вчення Лао-Цзи (VІ-V ст. до н. е.) - китайський філософ. Ідеал даосизму – Шлях людини-мандрівника, що взаємодіє зі світом, але не прагне його змінити. Найкорисніше – роздуми на самоті на лоні природи.

Номер слайду 4

Філософсько-релігійні вчення Буддизм – релігійно-філософське вчення, що наставляє людину на шлях морального та інтелектуального життя, виникло близько VI ст. до н. е. в Стародавній Індії, проникнуло в країни Далекого Сходу.

Номер слайду 5

Архітектура Далекого Сходу

Номер слайду 6

Природа – еталон життя Архітектурні споруди гармонійно вписуються в ландшафт довкілля. Символізує єдності духу і тіла людини, неба і землі.

Номер слайду 7

Велика китайська стіна (VІІ ст. до н.е. – ХVІ ст. н.е.) Низка кам'яних та земляних укріплень в північній частині Китаю, збудованих з метою захисту північних кордонів Китайської імперії від вторгнень кочевників.

Номер слайду 8

Легенда про ідею будівництва Душа першого імператора Китаю Цінь Ші Хуан-ді під час сну злетіла на Місяць і звідти побачила Землю. Китайська імперія видалася йому маленькою беззахисною цяткою. Тоді й народилась у імператора думка спорудити мур, що захистив би всю імперію від набігів жорстоких варварів.

Номер слайду 9

Велика китайська стіна Загальна протяжність згідно з результатами 2012 року становить 21 196,18 км. Уздовж усього споруджені каземати для охорони та сторожові вежі, а у головних гірських проходах — фортеці.

Номер слайду 10

Велика китайська стіна По верху прокладена дорога шириною 5-8 м, по якій легко могли пересуватися війська. Через кожні 100-150 метрів розташовувалися прямокутні вежі для передачі світлових сигналів на випадок наближення противника.

Номер слайду 11

Характерні ознаки китайської архітектури Кількаярусні дахи, краї яких загнуті вгору (будівля наче злітає вгору).

Номер слайду 12

Характерні ознаки китайської архітектури Такі дахи: оберігали стіни від дощів, імітували силуети гір та гілки дерев.

Номер слайду 13

Характерні ознаки китайської архітектури Зображення тварин або рослин на краю даху було побажання мешканцям будинку і його гостям щастя і удачі.

Номер слайду 14

Характерні ознаки китайської архітектури Використання яскравих фарбників. Дерев’яні деталі фарбували червоним лаком. Двері, вікна прикрашали рослинним і тваринним орнаментом.

Номер слайду 15

Характерні ознаки китайської архітектури Імператорські палаци покривали золотавою черепицею, храми синьою (блакитною), житло – сірою.

Номер слайду 16

Характерні ознаки китайської архітектури Поміркуйте, чому архітектори обрали для Храму Неба круглу форму? Чому для дахів храмів використовують блакитний колір? Аргументуйте свою думку. Храм Неба, Пекін, 1420 р.

Номер слайду 17

Характерні ознаки китайської архітектури Згідно з китайською традицією, коло символізує Небо, а квадрат — сили Землі. Тут підносилися молитви виключно Небу. Храм Неба, Пекін, 1420 р.

Номер слайду 18

Характерні ознаки китайської архітектури Побудований таким чином, що число мармурових плит, з яких він складається, кратно дев'яти (символ неба). Саме це число є в Китаї священним, що приносить успіх і символізує єднання небесних і земних сил. Храми Неба і Землі, Пекін

Номер слайду 19

Сун'юе (пагода, 523 р.) Є найстарішою з натепер існуючих пагод (храм, місце молебну) у Китаї. Основу складає цегляна кладка, яку зміцнено за допомогою клейкого рису, розчину жовтого грунту. Має 15 поверхів. Дверей і вікон в ній 492.

Номер слайду 20

Китайські парки Важлива складова китайської архітектури, доказ шанування природи. Там розміщувались павільйони, чайні будиночки. Павільйон чайної культури, Шанхай, Китай.

Номер слайду 21

Китайська чайна культура Це способи приготування чаю, посуд привід для чаювання. Чай п'ють щодня, під час лікування, офіційних свят та ритуалів. Посуд для церемонії, Китай

Номер слайду 22

Китайська чайна культура Привід для чаювання: повага до старших, сімейна зустріч, вибачення, на весіллі, підтримання традицій. Вдячність за чай - постукати по столу тричі зігнутими вказівним та середнім пальцем. Піали для чаю, Китай Вдячність за чай, Китай

Номер слайду 23

Архітектура Японії Запозичення з китайської, але має свої характерні особливості.

Номер слайду 24

Характерні ознаки японської архітектури Характерна асиметрія, прагнення до простоти. Споруди світлі і відкриті, в основному складаються з прямокутних елементів. Визначте зазначені особливості за ілюстрацією

Номер слайду 25

Характерні ознаки японської архітектури Триповерхова споруда, виконана в традиційному японському стилі, який чудово поєднується з захоплюючим дух пейзажем. Біля пагоди знаходиться найвищий водоспад в Японії, його висота складає цілих 133 метри.

Номер слайду 26

Характерні ознаки японської архітектури Головний матеріал – деревина, оскільки була доступною і простою у виготовленні, краще підходили для японського клімату, забезпечувала вентиляцію приміщень, стійка до землетрусів, дозволяли легко розібрати споруду і зібрати її на новому місці.

Номер слайду 27

Характерні ознаки японської архітектури Популярна назва «Замок білої чаплі». Тут проживали заможні люди. Сад, що оточує замок, становить спіралевидний лабіринт, з багатьма тупиковими і боковими відгалуженнями. За задумом лабіринт повинен робити прохід до стін цитаделі утрудненим для військ ворогів. Зараз – музей японської замкової архітектури. Замок Хімедзі, 1346 р., Японія

Номер слайду 28

Характерні ознаки японської архітектури Традиційні дерев'яні житлові будинки японців – мінкі. Пристосовані до клімату країни з частими землетрусами і дощами. Має міцний каркас із товстих балок з несучою колоною в центрі будинку і розсувними дверима. Стіни створені з твердих сортів папіру, внутрішній простір ділиться на окремі приміщення за допомогою пересувних ширм. У таких будинках жили селяни, ремісники і торговці. На даний час збереглися в селах.

Номер слайду 29

Пам'ятник загиблим від ядерного вибуху 6 серпня 1945р.

Номер слайду 30

Японський сад Символізує досконалий світ земної природи, всесвіт. Характерні елементи: штучні пагорби, ставки, острови, струмки і водоспади, доріжки і ділянки з піску чи гравію, прикрашені камінням незвичайних обрисів. Дерева, кущі, бамбук, трави, квіти і мох покликані передавати відчуття змін пір року. На території саду можуть також розміщуватися кам’яні ліхтарі, альтанки. Людина тут усамітнюється, щоб досягти гармонії.

Номер слайду 31

Ікебана – традиції японської культури У перекладі означає «жива квітка». Зародилася в Китаї в VII ст. Винайшов священик-буддист. Спочатку икористовувалася як підношення богам, Будді і створювалася тільки ченцями. У наш час цим займаються в основному жінки.

Номер слайду 32

Ікебана – традиції японської культури Згодом ікебану перейняли японціПобудовані на трьох основах, що символізують Небо, Землю і Людину. Це асиметричний букет. У складі ікебани: квіти, гілочки (живі, висохлими, будь-якого кольору), трави, листя дерев. У композиції обов'язково повинна бути порожнеча.

Номер слайду 33

Характерні ознаки корейської архітектури Більшість старовинних архітектурних пам'яток Кореї загинули у вирі історії, однак те, що збереглося, стало національними святинями. Серед них найдавніша на Далекому Сході дерев'яна десятиметрова Обсерваторія Чомсонде в місті Кенджу. Слугувала для спостереження за зірками і завбачень погоди.

Номер слайду 34

Характерні ознаки корейської архітектури Кьонбоккун («Палац Сяючого Щастя», 1395 р.) — палацовий комплекс на півночі Сеула, Південна Корея. Зведений у відповідності до розташування зірок. Тільки королю дозволялося ходити через центральні двері.

Номер слайду 35

Характерні ознаки корейської архітектури На площі перед палацом поставлені невеликі кам'яні стели з вибитими на них назвами службових рангів. Ці камені вказували, де повинні були стояти чиновники, згідно їх рангу.

Номер слайду 36

Характерні ознаки корейської архітектури Корейські імператори жили досить скромно, на відміну від європейських правителів. «Старанність допомагає управлінню», — кажуть корейці. Тронний зал імператора Кореї

Номер слайду 37

Сучасна корейська архітектура В основі сучасні напрямки та стилі, характерні для Європи і Америки. Офісна будівля компанії Hyundai Development Corporation. Сучасні футуристичні мотиви, що виражаються у перевазі геометричних фігур, ліній, що різко поділяють фасад.

Номер слайду 38

Сучасна корейська архітектура Офісний комплекс з двох 17-поверхових веж Twin Trees. Будівля повністю відповідає заявленій назві, так як має розгалужену структуру, подібну до стовбура дерева, і «коріння», що представляють собою 8 поверхів, розташованих під землею. Всередині споруди з'єднані шляхами, передбачають пересування і транспорту, й пішоходів.

Номер слайду 39

Сучасна корейська архітектура Головна східна традиція, яка полягає в вигнутих краях даху, зустрічається в будівлі Національної бібліотеки в Сечжоне, яка являє собою зігнутий бетонний об`єм з склінням по двох боках фасаду.

Номер слайду 40

Сучасна корейська архітектура Вежі-близнюки в Сеулі нагадують момент вибуху в Нью-Йорку 11 вересня. Однак автори заявляють, що це образ хмарочоса в хмарах.

Номер слайду 41

Скульптури Кореї Це дивне створення звуть хете – він символ Сеула. Схожий на лева, але насправді не лев, а міфологічна тварина, яка може їсти вогонь. Його зображення багато де зустрічається, в тому числі на сеульских таксі.

Номер слайду 42

Китайська каліграфія

Номер слайду 43

Каліграфія Китайська каліграфія вважається «прародителькою» японської, перші згадки про неї датуються серединою II - початком I тисячоліття до н.е. Каліграфія зведена в Китаї в ранг національного мистецтва.

Номер слайду 44

Китайський пейзажний живопис

Номер слайду 45

Китайський пейзажний живопис Східні народи визнають високу естетичну цінність природи, а людину – мізерною частинкою природи. Це і зумовило появу китайського пейзажного живопису – поєднання малюнку, каліграфії та поезії.

Номер слайду 46

Особливості китайського пейзажного живопису Носієм кольору виступає туш різних відтінків чорного (від слабкого сірого до вугільно-чорного). Сірий колір для позначки перспективи (глибини і віддаленності). Кольорова гама – від сірого до чорного. Або фарби на зразок акварелі. Формати малюнку – вузькі і видовжені, або сувої з панорамними краєвидами.

Номер слайду 47

Особливості китайського пейзажного живопису Фрагментарність (для зображення квітучої сливи не обовязкого малювати все дерево, достатньо гілки з поодинокими квітами). Обовязковоими були написи ієрогліфами (часто у віршованій формі). Підпис майстра ставився червоною фарбою (у контраст з чорною тушшю). Основою для картин був шовк, коттон, особливий папір.

Номер слайду 48

Жанри китайського пейзажного живопису «Гори і води» – важливі не деталі, а загальний настрій, не писали з натури, символи інь і ян. «Квіти і птахи» – зображували невеликі фрагменти природи (листя, бутони, гілку). «Люди» – передавали внутрішній світ людини. «Тварини» – символізм. Лев – сила, тигр – захисник, журавель, черепаха – довголіття, летюча миша – символ щасливого вести; дві квітки чи дві тварини – подружнє щастя; риба короп – побажання щастя і успіхів, півень – краса, добра слава.

Номер слайду 49

Ван Вей (699— 759 рр.) Китайський поет, живописець, каліграф, музикант. Засновник китайського пейзажного живопису. Малюнок тушшю на тканині неможливо виправити чи стерти, що потребувало великої майстерності. Відсутність кольорів компенсував деталізацією зображення. Творив у жанрі «гори і води».

Номер слайду 50

Особливості китайського пейзажного живопису Поєднання білого фону сувою і чорної туші набуло глибокого змісту: біле в Китаї — символ жалоби, ознака старості, відходу в небуття. Час, коли природа занурюється в сон, теж білий. Біле і темне — знаки взаємопов'язаних інь і ян. «Просвіт після снігопаду в горах біля річки»

Номер слайду 51

Символізм китайського живопису Сосна – духовна стійкість, мужність, довголіття, символ подружнього щастя і вірності. Бамбук – довголіттям, стійкість до життєвих негараздів, синівська шанобливість. Квітуча дика слива – спокій, гармонія. Журавель – удача, щастя, довголіття, безсмертя, високе становище в суспільстві. Дві гори – інь і янь. Море – життєві перспективи. Самотнє дерево – життя і безсмертя. Туман – завершення шляху, пустота. Рибак – мудрець. Лісоруб знає приховану суть речей. Наїзник приборкав свої пристрасті. Селянин – ідеал буття. Альтанка - місце споглядання. Міст зв'язує наш світ і сакральний.

Номер слайду 52

Ван Вей. «Пейзаж» Спробуйте визначити, які філософські думки відобразив у цьому пейзажі Ван Вей. Підказки: дороги, гори, будинок, сосни

Номер слайду 53

Чжао Цзи, Хуейцзун. «Журавлі» Спробуйте визначити, які філософські думки відобразили у цьому пейзажі художники. Підказки: журавлі, дах будинку.

Номер слайду 54

Лі Сисюнь (651-716 рр.) Походив з імператорської родини. Внаслідок ворожого ставлення до імператриці замолоду втратив титул та маєтки, вимушений був тривалий час переховуватися. Основоположник «синьо-зеленого пейзажу». Збереглися лише 2 картини та розписи стін палаців. Замінив лінійну перспективу повітряною (дальній план, ми бачимо ніби в серпанку, через шар повітря).

Номер слайду 55

Лі Сисюнь (651-716 рр.) Художник відмовився від чорно-білої палітри туші. Його картина «Пейзаж» виконана в синьо-зелених тонах, переміжних з червоними, білими і жовтими мінеральними фарбами. Вершини гір забарвлені в синьо-чорні тони, схили гір зелені, а біля підніжжя гори пофарбовані в колір ґрунту.

Номер слайду 56

Сюй Сі (886-975 рр.) Улюблена тема – квіти, метелики, птахи. Контури робив тушшю, а зображення розфарбовував ніжними відтінками кольорів. «Метелики та квіти гліцинії»

Номер слайду 57

Янь Лібень (600-673 рр.) Був придворним художником. Згодом став прем'єр-міністром і главою імператорського законодавчого управління. Чудово малював людей. Найвідоміший сувой «Володарі різних епох». Зобразив імператора високим і сильним, в його очах відбивалася впевненість. Опишіть особу імператора.

Номер слайду 58

Чжоу Фан (730-810 рр.) Походив з аристократичної родини, здобув гарну освіту. Писав портрети знатних жінок. Його портрети були повнокровні, а зображення одягу, зачісок, обстановки містили безліч деталей.

Номер слайду 59

Чжу Чжаньцзі (1398-1435 рр.) Імператор Китаю, у вільний від керівництва країною час займався живописом. Відомий як художник- анімаліст. Малював гібонів з натури, бо вони жили в його саду. Вони реалістичні і в русі. «Гібони граються»

Номер слайду 60

Передача простору і часу Горизонтальні і вертикальні сувої поступово розкручували, занурюючи глядача в сюжет.

Номер слайду 61

Працюємо разом Розтлумачте вираз: «Не піднявшись на високу гору, не пізнаєш висоти неба. Не зазирнувши в глибоку прірву, не дізнаєшся про товщину землі».

Номер слайду 62

Китайська скульптура

Номер слайду 63

Теракотова армія Теракотове військо було випадково виявлено 1976 р. селянами, що обробляли землю. Воїни повинні були служити імператору (ІІІ ст. до н .е.) у потойбічному світі. Коні і люди зроблені у натуральну величину (8100 статуй).

Номер слайду 64

Номер слайду 65

Будда Велика статуя Будди в печерних храмах Лунмень. Будда Вайрочана сидить у відкритому гроті Фенсянь. Розміри покликані підкреслити велич Вайрочани: висота 17,4 м, голова Будди – 4 м, видовжені вуха – 1,9 м.

Номер слайду 66

Корейський живопис

Номер слайду 67

Особливості корейського живопису Спочатку імітував китайський живопис. У ньому переплітаються ідеї таких релігій: шаманізм, буддизм, конфуціанство і даосизм. Згодом корейські художники виробили свою манеру письма.

Номер слайду 68

Особливості корейського живопису Корейський художники малювали на шовку і папері. Корейський живопис більш камерний. Пейзажні образи створювали не чітко реалістичними, а ніби розмитими у блідо-сіруватих тонах.

Номер слайду 69

Чон Сон (1676-1759) Корейський художник-пейзажист, відмовився від китайського стилю і став писати з натури. Він оспівують гірські пейзажі Кореї. Походив з бідної родини чиновників. Талант відкрили й високо оцінили сусіди, що належали до аристократичного роду, і представили Чон Сона до королівського двору, де він отримав офіційне місце придворного художника.

Номер слайду 70

Чон Сон «Повернення в дощ» Широка смуга дощу і туману ділить композицію на два плани. На передньому плані — дорога біля річки, по ній верхи на ослику їде вчений, за ним бреде його слуга — хлопчик. Чорною плямою на світлому фоні виділений великий камінь при дорозі і поникший під дощем тамариск. Пейзаж на протилежному березі річки нібивиникає у смузі дощу і туману. Видно почорніла від дощу земля, мокрі дерева і світлі контури дахів будиночків. «Повернення в дощ»

Номер слайду 71

Кім Хон До (1745-1806) Корейський художник-реаліст, придворний королевський художник. Був першим корейським художником, який писав побутові сценки з повсякденного життя сучасного йому суспільства. Кім Хон До. «Автопортрет»

Номер слайду 72

Кім Хон До (1745-1806) Це свого роду документ, що оповідає про життя корейського народу тієї епохи. Без зайвого фону, тільки саму суть події, характери людей. Художник помер на самоті, всіма забутий, хворий жебрак. Опишіть картину «Танець».

Номер слайду 73

Японський живопис

Номер слайду 74

Особливості японського живопису Природа - носій божественного початку. Зображення сцен з повсякденного життя і тематичних картин, які переповнені цифрами і деталями. Основні жанри японського живопису: Настінні розписи. Ширми, віяла, театральні маски і тканини. Картини-сувої.

Номер слайду 75

К. Хокусай. «Велика хвиля в Канагаві» Гравюра на дереві. На передньому плані величезна хвиля нависла над човном; в центрі заднього плану – гора Фудзіяма. Нещасні моряки, що чіпляються за борти кволих човнів, придатних тільки для прибережного плавання, можуть уособлювати людствою. Копії гравюри в Нью-Йорку, Лондоні. Опишіть зображення на гравюрі. Назвіть символи вічності.

Номер слайду 76

Утамаро Кітагава (1753—1806) Японський художник, прославився творами, присвяченими гейшам, образ яких він передає у вишуканій ліричній манері. Концентрує увагу на обличчі, позі і жестах. Типова красуня кисті Утамаро: маленький рот, модна на той час зачіска шімада з безліччю шпильок, тонкі підняті брови. Опишіть настрій, одяг і зачіску жінки.

Номер слайду 77

Утамаро Кітагава (1753—1806) Улюбленими мотивами автора стали повсякденні справи жінок, що роблять зачіску, милуються собою в дзеркалі, гуляють на вулиці або просто думають про своє життя.

Номер слайду 78

Малюнки на рисових полях У невеликій японської селі Інакадате місцеві фермери створюють дивовижні малюнки на рисових полях за допомогою різних сортів рису.

Номер слайду 79

Декоративно- ужиткове мистецтво Далекого Сходу

Номер слайду 80

Китай – батьківщина порцеляни Азіати вірили: якщо хтось замислив їх отруїти, то на наявність отрути в їжі чи напої, змінивши свій колір, вкаже китайський порцеляновий посуд. У VII ст. з’явилися перші вироби з білої про­зорої порцеляни. Керамісти створювали вази кольору «неба після дощу», застосовува­ли для прикрашання кольорову емаль. Найціннішим вважався посуд ручної роботи з відбитками пальців автора.

Номер слайду 81

Згодом з`являються нові методи дизайну, форм, кольорове фарбування. Китай – батьківщина порцеляни

Номер слайду 82

Номер слайду 83

Номер слайду 84

Це самостійний вид мистецтва і спосіб прикраси текстильних речей – одягу, хусток, завіс, театральних куліс. Китайський розпису по шовку (батик)

Номер слайду 85

Слово «батик» походить від давньоіндійського «крапля воску». Саме віск спочатку використовувався як основа часткового фарбування тканини для отримання візерунків і орнаментів. Китайський розпису по шовку (батик)

Номер слайду 86

Це різні по ширині і жорсткості спеціальні пензлі для фарб та клею або воску, тонкі скляні трубочки для нанесення резервуючого складу, спринцівки, губки, формочки, рамки для тканини, ножі, трафарети, воронки, пластмасові або дерев'яні палички. Інструменти для розпису по шовку

Номер слайду 87

У поєднанні багатьох видів образотворчого мистецтва. Тут можна знайти елементи графіки, акварелі, пастелі, вітражу, мозаїки. Художні особливості батика

Номер слайду 88

Здавна була витонченою,прикрашеною цікавими візерунками. Знаменита корейська кераміка блакитного кольору – чхончжа. У ній вирізалися візерунки, які потім наповнювали різними матеріалами. Корейська кераміка Глечик у вигляді дракона-черепахи, XII ст.

Номер слайду 89

«Пекча» – кераміка з білої глини. Символізує чистоту духу і строгість у побуті аристократів періоду Чосон. На виробах часто зображувалися дракони, півонії, сосни і квіти сливи. Корейська кераміка Посудина з кришкою, XV–XVI ст.

Номер слайду 90

«Пунчхонсаги» (XIV XVI ст.) - кераміка перламутрово-синього кольору з малюнками або візерунками, вирізаними з нанесеної зверху білої глини. На виробах «пунчхонсаги» зображені риби або квіти. Корейська кераміка Бутель у формі фляги. Кінець XV ст.

Номер слайду 91

«Онги» – глиняні глечики, які після нанесення глазурі обпікаються при температурі 1.100-1.200℃. З давніх часів у цих глечиках зберігалися продукти. Корейська кераміка

Номер слайду 92

Нецке – мініатюрні статуетки З`явились в кінці XVI — на початку XVII ст. Виготовлялись з дерева, слонової кістки. Використовувалися як брелок на традиційному японському одязі кімоно, яке було без кишень. Так прикріплювали до паска на кімоно ключі або гаманець. Тому нецке завжди має отвір для шнура.

Номер слайду 93

Нецке – мініатюрні статуетки Зображували людей, тварин, маски Захищає від сварок і розлук, з мішком рису Бог здоров`я і довголіття Оберігає від злих сил Захищає у мандрах Притягує гроші Допомагає в кар`єрі

Номер слайду 94

Творче завдання Намалювати композицію у жанрі «квіти і птахи» або власний варіант нецке. Бажаю успіхів!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 23
Оцінки та відгуки
  1. Грішина Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Зубкова Тамара Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Медведєва Анжеліка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Билоголовая Татьяна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Барановська Ксенія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Щеднова Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Правда Наталия
    Дякую, дуже цікаво!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. шнабський олег
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Пінчук Тамара Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Алєксєєва Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Савіна Наталія Кузьмівна
    Презентація дуже чудова. Щиро дякую за можливість скористатися Вашою роботою.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Духно Валентина Василівна
    Дуже вдячна за змістовну і цікаву презентацію. Творчих Вам успіхів!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Алєксєєнко Людмила Петрівна
    Дуже дякую за чудову презентацію!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Федоров Сергій Іванович
    Вау, як круто! Безцінна робота!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Біднюк Юлія Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Єрмак Марина Миколаївна
    Гарна презентація. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Шевчук Тамара Денисівна
    Дякую за цікавий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Вальчишин Олена Олегівна
    Спасибі. Ваша праця дуже важлива і для вчителів. Ще раз дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Матвійчук Сергій Анатолійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Сипливець Людмила
    Чудово! Велике спасибы за Вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Сивогривова Гелена Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Ширай Павел
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 20 відгуків
ppt
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
25 липня 2018
Переглядів
67456
Оцінка розробки
5.0 (23 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку