Мій методичний проект

Про матеріал
Методичний проект «Інноваційні підходи до організації методичної роботи на ПНЗ «СЮТ» — важлива передумова зростання професійної майстерності педагога та соціально активної, творчої особистості вихованця» (Старая проблема )Методичний супровід інноваційного розвитку науково – технічного напрямку в контексті компетентнісно – орієнтованого підходу до навчання та виховання
Перегляд файлу

Методичний проект

 «Інноваційні підходи до організації методичної роботи на ПНЗ «СЮТ» — важлива передумова зростання професійної майстерності педагога та соціально активної, творчої особистості вихованця»

(Старая проблема )Методичний супровід інноваційного розвитку науково – технічного напрямку в контексті компетентнісно – орієнтованого підходу до навчання та виховання

                                                                                            

Актуальність

Cьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному та політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері освіти та виховання, мета якої — формувати конкурентно здібну, творчу особистість, яка спроможна до самовизначення, самореалізації та самовдосконалення.

Модернізація змісту позашкільної освіти — важливий чинник розвитку системи національної освіти в цілому, а підвищення її статусу вимагає високого рівня загальної і професійної культури педагога. Адже сучасне суспільство потребує підготовки адаптованих до   вимог сучасності, особистості, яка опановує певну систему цінностей, людини з високими розумовими здібностями та інтелектом. У зв’язку з цим велике значення має вивчення творчої педагогічної діяльності з метою розвитку професійного потенціалу педагога.

 В умовах модернізації освітньої галузі Міністерством освіти і науки України визначені нові стратегічні цілі й тенденції оновлення змісту навчання і виховання підростаючого покоління

   Стратегічні завдання та напрямки реформування позашкільної освіти, удосконалення діяльності позашкільних навчальних закладів в свою чергу вимагають відпрацювання нових підходів до підвищення кваліфікації педагогів, що є головним завданням методичної роботи. Адже успіх інноваційних реформ, в першу чергу, залежить від педагога, його творчого потенціалу, готовності до безперервної освіти, гнучкого соціально-педагогічного мислення.

 Методична робота в позашкільному навчальному закладі — це складова навчально-виховного процесу, спрямована на підвищення професійної компетентності педагогів і, як наслідок діяльності творча особистість вихованця. Отже, у позашкільному навчальному закладі методична робота повинна забезпечити підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, розвивати творчий потенціал сучасного педагога-позашкільника, вдосконалювати його методичну культуру.

Сутність науково-методичної діяльності в позашкільному навчальному закладі полягає в системному підході до підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, що забезпечує нерозривну єдність мети і завдань, змісту, форм і методів навчання та виховання дітей. Запорукою успіху є конкретна постановка мети і завдань методичної роботи, зорієнтованої на кінцеві результати.

Інструментом створення якісно нової освіти є інноваційна діяльність, а саме: пошук нових моделей, відхід від традиційних методів і впровадження інновацій у навчально-виховний процес, що сприяють подоланню консерватизму й виявленню нових творчих можливостей педагога.

 Визначальна роль  педагога – допомогти зростаючій особистості жити власними силами, у злагоді з довкіллям і згоді з собою, як активному суб’єкту життєдіяльності. Це вимагає певних змін від педагога. Він має бути здатним до швидкого і постійного оновлення знань, до науково-дослідницької, інноваційної  роботи, орієнтуватись в інформаційних потоках, бути комунікабельним. В основі інноваційної діяльності лежить самоосвіта, яка є усвідомленою потребою в постійному професійному вдосконаленні.

Одним із завдань педагога-позашкільника є виявлення та розвиток   ідейно-моральних якостей вихованця, пізнавальної і громадської активності; поглибленню знань, умінь і навичок напрямках діяльності закладу; вихованню потреби самоосвіти; ініціативи; приймання творчих рішень і застосування їх на практиці; ознайомленню вихованців з досягненнями науки і техніки.

  А одним із основних завдань методичної роботи у закладі є створення умов для розвитку у педагогів  творчих здібностей, стимулювання їхньої творчої активності. Творчість педагога виявляється в прагненні і вмінні постійно вдосконалювати свою майстерність, знаходити нові, більш досконалі методи практичної реалізації вимог педагогічної науки, творчо застосовувати в своїй роботі надбання позитивного педагогічного досвіду.

 Готовність до особистої участі у впровадженні інновацій, уміння використовувати альтернативні шляхи пошуку інформації і прогнозувати наслідки, упевненість в собі – основні характерні риси інноваційної активності.

         Мета проекту:

  проведення діагностування з метою вивчення творчого потенціалу педагогів;

   формування творчої особистості та сприяння розвитку обдарованості дітей та молоді;

    забезпечення розвитку індивідуальних здібностей педагога, його творчого мислення;

   реалізація нових освітніх технологій;

    поширення перспективного педагогічного досвіду педагогів з високим творчим рівнем;

   надання допомоги вихованцям, реалізація їхніх інтересів, потреб, творчого потенціалу;

    розробка керівниками гуртків теоретичних проблем та здійснення суто практичних видів творчої діяльності.

 Завдання проекту:

  •  формування у педагогів інноваційного стилю мислення, готовності до реалізації новітніх підходів у діяльності;
  • вироблення свідомого ставлення до необхідності оновлення змісту і форм навчально-виховної роботи;
  • створення умов для функціонування системи методичної роботи;
  • апробація та впровадження новітніх освітніх технологій та системи роботи;
  • стимулювання творчих пошуків педагогічних працівників;
  • пропаганда педагогічного досвіду творчих педагогів;
  • підвищення рівня професійної майстерності педагогів.
  • залучення педагогів до вивчення особливостей особистості кожної дитини, що сприяють її індивідуальному розвитку;
  • створення умов для розвитку педагога нового покоління;
  • спрямування планування освітнього процесу на конкретизацію та визначення змісту і форм роботи з вихованцями,  передбачення умов для їх творчої діяльності;
  • оновлення змісту позашкільної освіти шляхом впровадження в практику роботи сучасних інноваційних педагогічних технологій, методик, адаптованих програм;
  • організація методичного супроводу навчально-виховного процесу з метою розвитку творчих здібностей як вихованців, так і педагогів;
  • корекція та вдосконалення системи роботи щодо розвитку творчої особистості сютовця;
  • іноваційна грамотность педагога, як умова розвитку його професіоналізму;
  • сприяння творчій самореалізації педагогів.

Учасники проекту:

  • керівники гуртків;
  •  вихованці гуртків.

Очікувані результати для учасників проекту:

  • підвищення якості організації науково-методичної роботи;
  • професійна  компетентність сучасного керівника гуртка, підвищення мотивації   до оволодіння новими технологіями;
  • використання новітніх педагогічних технологій у навчально-виховному процесі, тобто трансформація наукових ідей в практику роботи закладу;
  • створення банку перспективного педагогічного досвіду керівників гуртків;
  • підвищення  майстерності, методичного і наукового рівня педагогів;
  • удосконалення навичок самоосвітньої роботи педагога, надання йому кваліфікованої допомоги в підвищенні педагогічної і професійної  майстерності;
  • високий рівень оволодіння гуртківцями програмовим матеріалом;
  •  активна життєва позиція;
  • духовно-моральна зрілість;
  • набуття організаторських та розвиток творчих здібностей.

Нова організаційно-функціональна модель методичної роботи на СЮТ полягає в застосуванні модульного підходу за трьома напрямами:

1.   Пізнавальна діяльність – формування свідомості педагогів, вивчення нових педагогічних технологій.

2.   Тематична діяльність – опрацювання отриманої інформації, визначення шляхів вирішення актуальних проблем, розроблення нових педагогічних ідей.

3.   Практична діяльність – впровадження в педагогічну практику результатів пізнавальної та тематичної діяльності. Педагогічні працівники оволодівають практичними навичками щодо використання інноваційних педагогічних технологій.

Модульний підхід у діяльності передбачає впровадження нетрадиційних індивідуальних та групових форм методичної роботи.

Форми роботи з педагогами:

  • Творча лабораторія;
  • майстер-класи;
  • тренінги;
  • презентації педагогічного досвіду;
  • семінари, практикуми на різних рівнях;
  • практичні заняття, консультації;
  • ділові ігри;
  • конкурси педагогічної майстерності педагогів «Галерея творчих портретів педагогів СЮТ», «Джерело творчості»;
  • педагогічні виставки на рівні міста;
  •  круглі столи;
  •  самоосвіта;
  • наставництво для молодих педагогів;
  • фокус групи;
  • захист авторських проектів і розробок;
  • ігрове конструювання;
  • творчий звіт;
  • Портфоліо;
  • педагогічна виставка;
  • розробка виховного  заходу;
  • участь у різних заходах міста і області.    

Наукове забезпечення через засоби педагогічної інформації:

  •                   методичні рекомендації;
  •                   інструктивно-методичні наради.

        Робота з молодими педагогами:

  •                   наставництво;
  •                   Індивідуальні консультації;
  •                   "майстер - клас ” (для молодих педагогів);
  •                   міська творча школа педагогів-позашкільників «Асоціація молодих педагогів».

 

Форми роботи з вихованцями:

  •                   гурткові заняття за напрямками діяльності закладу;
  •                   ігрова діяльність;
  •                   проектна діяльність;
  •                   конкурси, змагання, виставки на різних рівнях;
  •                   інтелектуальні ігри;
  •                   виховні заходи до різних свят;
  •                   виховання   юних організаторів, лідерів самоврядування;
  •                   участь у різних заходах міста і області.

Термін виконання:

Вересень 2018 р. – травень 2022 р.

               

 

         ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ МЕТОДИЧНОГО ПРОЕКТУ

І .    ДІАГНОСТУВАННЯ

Однією з основоположних функцій у системі методичної роботи в умовах оновлення освіти є діагностична. Вивчення якісного стану педагогічних кадрів, їх запитів є необхідною умовою для обґрунтування розробки основних напрямків, змісту, методів організації вдосконалення педагогічної майстерності та системи методичної роботи.

Діагностика професійної підготовленості педагога дає змогу виявити рівень професійної підготовки, а саме: початковий, середній, високий, з’ясувати сильні та слабкі сторони педагогічної діяльності, причини успіху чи поразок, коло колег, з яким педагогу творчо і комфортно працювати, напрям творчої діяльності, в якій він  може виявити свою педагогічну майстерність, самооцінку творчих можливостей, організаторські здібності.

При діагностуванні вихованців враховуються відомості про досягнення дитини в певній сфері діяльності за напрямками закладу. Діагностування  дає змогу визначити коло вихованців, з якими слід проводити поглиблені індивідуальні дослідження, а також виявити вихованців з творчими здібностями.

ІІ .    ПЛАНУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ПЕДАГОГАМИ

 Методична робота планується також відповідно до науково-методичної проблеми закладу………..

План методичної роботи складається на поточний навчальний рік і спрямовується на поліпшення науково-теоретичної, методичної та практичної підготовки педагогічних працівників закладу.

Одним з найважливіших напрямків методичної роботи, яка сприяє безперервній освіті педагогів є самоосвіта – цілеспрямована, систематична і самостійна робота над підвищенням професійної кваліфікації . У процесі самоосвіти педагог сам визначає напрям, мету і зміст своєї роботи, обирає в якому обсязі, з якою глибиною, з яким джерелом він буде працювати.

На цьому етапі педагог аналізує різні точки зору на вирішення тієї чи іншої проблеми, визначає власну позицію. Порівнює власний досвід з ідеями, методами, прийомами, які є в науці, що дає йому змогу визначити, які знання він уже має з даної проблеми, що є принципово нове в його досвіді, у чому він може піти далі.

ІІІ.      ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ З ГУРТКІВЦЯМИ

На цьому етапі роботи з вихованцями основну роль повинні виконувати керівники гуртків, завдання яких — формування і поглиблення дитячих здібностей. При цьому педагоги мають змогу використовувати різні форми роботи: ігрова діяльність; проектна діяльність; конкурси, змагання, виставки на різних рівнях; інтелектуальні ігри; виховні заходи до різних свят; гурткові заняття за напрямками діяльності закладу.

IV. ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ, КОНСТРУЮВАННЯ НОВОГО ДОСВІДУ

Необхідний етап роботи оволодіння практичними вміннями і навичками інноваційної діяльності, закріплення позитивного досвіду, широке його втілення, конструювання нового досвіду на основі досягнень науки і практики, а також перевірка його ефективності. Керівники гуртків беруть участь у семінарах, Творчих майстернях, обговореннях, педагогічних виставках, проводять   відкриті   заняття з використання інтерактивних технологій, майстер-класи, обмінюються досвідом, проводять заходи, що сприяють виявленню творчих особистостей.

Вважається, що найкращою системою у позашкільній освіті є та, в якій виявляється творчий розвиток, але система має бути спрямована перш за все на те, щоб пізнати творчу особистість і продовжувати її розвивати. Тому вихованців залучають до виконання різних завдань, стимулюючи в них процес мислення, викликаючи віру у власні сили, упевненість у їх можливостях, участі у різних заходах, що сприяють розумовому, інтелектуальному, естетичному розвитку.

V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ ДОСЯГНУТИХ РЕЗУЛЬТАТІВ, ВИСНОВКИ

Завершальним етапом роботи є аналіз одержаних результатів методичної діяльності педагога, що базуються на наукових підходах і відповідають змісту завдань та опису одержаних результатів дослідження. А  вихованці - проходження навчальної програми  в повному обсязі  і отримання посвідчення о закінчені позашкільної освіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 План реалізації методичного проекту

   на 2017-2021н. р.

№п/п

Зміст роботи

Учасники

Термін виконан-ня

Відповідальний

Відмітка про вико-нання

1

Освітній навігатор «Знайомство з інноваційними технологіями навчання» ( в рамках методичного об’єднання)

педагоги

вересень

Бухтіярова Н.В.заввідділом

 

2

Організація додаткових індивідуальних навчальних занять (ДІЗИ) (згідно розкладу)

педагоги та вихованці

протягом навчального року

Бухтіярова Н.В. заввідділом,Угліна І.І., керівник гуртка

 

3

Майстер-клас за методикою М.Монтессорі

педагоги

вересень

Тищенко Н.В.керівник гуртка

 

4

Тиждень наук в АДН (за окремим планом)

вихованці АДН

жовтень

Бухтіярова Н.В., заввідділомГорбань О.В., методист гуманітарного відділу

 

5

Тиждень майбутнього першокласника

  • тестування фізичного розвитку вихованців;
  • тестування готовності дитини до школи

педагоги

жовтень

Бухтіярова Н.В., заввідділом,Овод В.С.,

керівник гуртка,

 

 

Борсяк Л.О.,

Супруненко О.О.,

психологи ЦТДЮ

 

 

 

 

 

6

Панорама методичних знахідок. Етнопедагогіка як галузь педагогічної науки. (в рамках методичного об’єднання)

педагоги

листопад

Горбань О.В.,методист гуманітарного відділу

 

7

Педагогічні посиденьки «Сторінка народної спадщини. Збереження традицій – пошук нового»

педагоги

листопад

Бухтіярова Н.В. заввідділом

 

8

Тренінг «Духовно-моральний розвиток обдарованих вихованців»

Педагоги та вихованці

листопад

Супруненко О.О., Борсяк Л.О., практичні психологи ЦТДЮ

 

9

Майстер-клас по виготовленню ялинкової прикраси «Майстер новорічних справ»

педагоги, вихованці АДН

грудень

Кишиневська І.О.,Федченко Ю.А.керівник гуртка

 

10

Майстер-клас по розпису різдвяного печива «Казкове Різдво»

педагоги, вихованці АДН

січень

Кишиневська І.О.,Федченко Ю.А.керівник гуртка

 

11

Сторінка народної спадщини «Вечорниці у світлиці»

педагоги

січень

Бухтіярова Н.В. заввідділомГорбань О.В., методист гуманітарного відділу

 

12

Майстер-клас за методикою М.Монтессорі

педагоги

лютий

Тищенко Н.В.керівник гуртка

 

13

Інтернет-кафе «Погляд». Роздуми педагогів про сучасне заняття. (в рамках місячника)

педагоги

лютий

Бухтіярова Н.В. заввідділомГорбань О.В., методист гуманітарного відділу 

 

 

 

14

Тиждень сучасного заняття (в рамках місячника АДН)

педагоги, вихованці АДН

лютий

Бухтіярова Н.В. заввідділомГорбань О.В., методист гуманітарного відділу

 

15

Тренінг «Школа розуміння» (в рамках місячника АДН)

педагоги, вихованці АДН

березень

Супруненко О.О., Борсяк Л.О., практичні психологи ЦТДЮ

 

16

Вечір запитань та відповідей «Нова філософія освіти – синергетика. Синергетичний підлхід у педагогіці» (в рамках методичного об’єднання)

педагоги

березень

Бухтіярова Н.В. заввідділомГорбань О.В., Кишиневська І.О., методисти гуманітарного відділу

 

17

Спортивне змагання «Малі Олімпійські ігри»

Педагоги, вихованці АДН

березень

Бухтіярова Н.В. заввідділомГорбань О.В., методист гуманітарного відділу 

 

18

Майстер-клас  «Великоднє курча»

Педагоги, вихованці АДН

квітень

Кишиневська І.О.,Федченко Ю.А.керівник гуртка

 

19

Тиждень майбутнього першокласника

  • тестування фізичного розвитку вихованців;

тестування готовності дитини до школи

педагоги

Квітень-травень

Бухтіярова Н.В. заввідділом,Горбань О.В.,методист гуманітарного відділу

Овод В.С.

керівник гуртка

 

Борсяк Л.О.

Супруненко О.О.

психологи ЦТДЮ

 

 

20

Майстер-клас за методикою М. Монтессорі

педагоги

травень

Тищенко Н.В.керівник гуртка

 

21

Круглий стіл за підсумками роботи методичного проекту «Від усіпшного керівника гуртка – до успішного випускника АДН»

педагоги

червень

всі учасники проекту

 

22

Виїзне  засідання «У пошуках нового»

педагоги

червень

всі учасники проекту

 

Бюро новаторських знахідок

 

docx
Додав(-ла)
Нетребко Елена
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
583
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку