Математичне КВК для четвертого класу. Із цікавими завданнями. Завдання у формі гри - змагання. Що допомагає вчителю проаналізувати чи діти засвоїли матеріал та зробити уроки цікавими та веселими.
Тема. Множення багатоцифрового числа на одноцифрове.
Мета: повторити та узагальнити вивчений матеріал теми « Множення багатоцифрового числа на одноцифрове» ;
продовжувати формувати вміння розв’язувати задачі, обчислювальні навички;
розвивати увагу, мислення, математичне мовлення;
формувати комунікативні, інформаційні компетенції та компетенції саморозвитку й самоосвіти особистості;
виховувати колективізм, дружні стосунки між учнями.
Обладнання: запис на дошці ;годинники з літерами ; картки із завданнями для учасників конкурсів;призи для переможців.
Хід КВК
І. Організація класу.
Проголошується девіз уроку : «Поспішай, але з відповіддю не помились».
Учитель ділить клас на дві команди. Команди обирають собі капітанів і придумують назви команд.
Сьогодні у класі веселість та сміх –
Урок незвичайний цікавий для всіх.
Урок-КВК – і навчання, і гра,
І вже нам цю гру починати пора.
ІІ. Основна частина.
1-й конкурс «Розминка».
Учитель зачитує завдання конкурсу.
Представники команд працюють біля дошки. Решта учнів самостійно записують відповіді на запитання у свої зошити. Взаємоперевірка виконаних завдань.
За кожну правильну відповідь кожен учасник конкурсу приносить своїй команді 1 бал.
Завдання до конкурсу.
2-й конкурс « Кращий математик».
Учитель роздає представникам команд картки із завданнями конкурсу, слідкує за правильністю їх розв’язання.
Представники команд ( один учень на кожний приклад) працюють біля дошки, інші – у зошитах.
За кожне правильно виконане завдання команда отримує 2 бали.
Учитель. Розпочався другий тур –
Непростих обчислень штурм.
Калькулятор – ми самі,
Порахуємо в умі
Швидко й правильно, ось так!
Хто в цім конкурсі мастак?
Завдання до конкурсу.
Перша команда :
21 245 × 6
123 231 × 4
5 км 300 м × 2
4 050 + 6 008 × 4 + 2 742
Друга команда:
33 459 × 7
205 030 × 4
115 грн 80 коп. × 3
30 400 + 2 014 × 3 – 2 014
3-ий конкурс « Задачі»
Турнір кмітливих.
Учитель по черзі зачитує задачі для команд.
За кожну правильно розв’язану задачу команда отримує 2 бали.
Учитель. Розпочнімо третій тур.
Це важкий « задачний штурм».
Щоб задачі «штурмувати»,
Треба, звісно міркувати.
Є кмітливі серед вас,
А хто саме, скаже час.
Ось завдання чемпіонам,
У «задачнім марафоні».
Перша команда.
На обід морквинок 6.
Скільки він за серпень з’їв?
Знаєш, скільки в серпні днів?
( 186 морквинок )
У тому мурашнику сходи були.
Чи скажете, сходинок скільки усіх,
Якщо 240 – третина лиш їх?
( 720 сходинок)
Друга команда.
Повний гаманець знайшла.
47 монет – третина.
Скільки всіх? Рахуй, дитино.
(141 монета)
І сходи там, звісно, ще довші були.
648 – лише половина.
А скільки ж усіх, порахуєш, дитино?
( 1296 сходинок)
Фізкультхвилинка.
Що це ви засумували?
Нумо, швидше повставали!
Вгору добре потяглись
І навшпиньки піднялись.
Опустились легко вниз,
І подув в обличчя бриз.
Як дерева захитало:
Вправо-вліво, вліво-вправо.
Біля парти всі присіли,
Потім встали й полетіли.
Боки в руки узяли,
На всі боки повели.
Рученята опустили
І за парти тихо сіли.
4-й конкурс « Капітанський»
Учитель роздає капітанам команд картки із завданнями конкурсу.
Капітани самостійно працюють біля дошки. Учні самостійно розв’язують приклади у зошитах.
За правильне розв’язання прикладів капітани приносять своїй команді 5 балів ( кожна правильно виконана дія - 1 бал).
Завдання капітану першої команди :
1 576 × 3 + 2 030 × 7
( 10 000 – 1 943 ) × 3
Завдання капітану другої команди :
5 700 × 5 + 4 088 × 2
30 000 – 7 × 841
5-й конкурс « Естафета команд»
Учитель ознайомлює з правилами проведення естафети.
Правила
Учитель. Ви бачите, що на дошці зображено годинник, на якому замість цифр записані букви та приклади для команд. Кожній команді треба розв’язати всі приклади, записані на дошці. Після розв’язання всіх прикладів кожна команда має прочитати слово.
( Молодці ).
Учні розв’язують приклади, дотримуючись правил проведення естафети.
За правильно розв’язаний приклад кожний учасник приносить своїй команді 1 бал.
Завдання для першої команди :
324 : 54
144 : 12
800 : 80
126 : 14
171 : 57
96 : 12
98 : 14
Завдання для другої команди :
168 : 28
96 : 8
200 : 2
117 : 13
186 : 62
200 : 25
91 : 13
ІІІ. Підсумки КВК. Нагородження переможців.
Завітайте іще раз!
Можем гарно рахувати
І задачу роз’язати.
Ви приходьте всі до нас
В наш математичний клас.
Учитель організовує підрахунок балів, які отримали команди ( учні першої команди рахують бали другої команди і навпаки).
Нагороджує переможців призами. Виставляє учням оцінки за роботу на уроці.
КЗЛОР «Самбірський педагогічний коледж імені Івана Филипчака»
Підготувала
студентка групи ПО-21
Шпарій Софія
-Самбір,2015-