Множення чисел, що закінчуються нулями

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 4 класу. Тема уроку: Множення чисел, що закінчуються нулями
Перегляд файлу

                                     

                  Множення чисел, що закінчуються нулями.

    Формування умінь розв’язувати задачі на пропорційне ділення.

Мета: Поглибити знання учнів про  множення чисел, що закінчуються нулями; формувати уміння учнів  розв’язувати задачі на пропорційне ділення;  розвивати навички самоконтролю, увагу, мислення; формувати комунікативну компетентність: виховувати наполегливість, допитливість, бажання берегти природу  землі.

Тип уроку: уроку формування вмінь і навиків

Форма проведення: урок – подорож

Обладнання:  комп’ютер,  сигнальні картки, картки для індивідуальної роботи, тестові завдання.

Між предметні зв’язки: Природознавство, логіка.

                                             Хід уроку

І.Організація класу

        До якого уроку ви приготувалися?

  • Чи подобається вам цей урок?Чому?

                

 

 

 

 

                                                                             

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

– Уроки бувають різні: сумні і  веселі, цікаві та не дуже, творчі і звичайні. Дуже хочу, щоб ми з вами сьогодні провели цікавий, змістовний урок. Що для цього потрібно?

–Так, щоб наша праця була успішною, слід дотримуватися певних правил.

Пригадаємо їх.

                   

 

 

 

 

  • Давайте скажемо девіз нашого уроку.

           

 

 

 

 

                                 

                                                              1

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

  • Діти, погляньте на дошку. Що ви там бачите?

      Так, перед вами зображення морських глибин.

  • Як ви думаєте, а чого тут не вистачає? (Морських жителів)
  • Сьогодні у нас буде не звичайний урок, а урок подорож у підводне царство. Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимося.
  • А працювати ми сьогодні будемо над множенням чисел, що закінчуються нулями і над розв’язуванням задач на пропорційне ділення.

ІV. Актуалізація і корекція знань учнів.

  1. Перевірка д/з.
  2. «Мозковий штурм»
  • Першим нашим морським гостем сьогодні буде риба – клоун.

                     

   

                                                                                  

  • Це невеличка риба, розміром  5-7см. Вирізняється вона серед інших морських жителів своїм незвичайним різнокольоровим забарвленням. Живуть вони серед коралів – актиній. Від свого житла  відпливають лише на 1-2м.Дуже сміливо захищають свою домівку від інших риб. У разі потреби захисту свого дому можуть нападати навіть на людину.
  • Риба – клоун принесла нам завдання для «Мозкового штурму»
  •    У якому місяці є число 28? (У кожному)
  •    Скільки кутів залишиться у прямокутнику, якщо від нього відрізати один кут? (5)
  •    Якщо півень стоїть на одній нозі, то його вага становить 8 кг. Скільки важитиме півень, якщо стане на  одну ногу?( Так само)
  •    У кінці речення ставлять крапку. На яку геометричну фігуру вона схожа? (Точка)
  •    Віні - Пух біг до глечика з медом 15хв, а його друг П’ятачок –1\4год Хто з них до глечика з медом прибіг раніше? (Однаково).
  • Молодці, ви справилися із завданням успішно, отже, стає жителем нашого підводного світу.

2.Усна лічба. Індивідуальна робота за картками.

– Подивіться на дошку. Чи впізнали ви наступного гостя?

                      

 

                                       

                                                2

  • Так, це дельфін . Що ви знаєте про  тварину?

Вчені вважають, що це одні із найрозумніших тварин у світі. Дельфіни спілкуються між собою за допомогою спеціальних звукових сигналів(свисту, тьохкання), нажаль сприймати і розуміти ці сигнали людина не може Дельфіни піклуються одне про одного, підтримують на поверхні води пораненого побратима, своїх малят вигодовують молоком. Не один раз ці добродушні тварини рятували життя людям, коли вони тонули.

–Дельфін приніс нам вправи для усного рахунку і картки для самостійної роботи.

 

   Картки для індивідуальної роботи з учнями

   Картка для індивідуальної ро

 

 

 

 

а)Гра  «Математичні ланцюжки»

                                          

 

 

 

1000-550            240:10               500+600                60∙3

          :9                     ∙2                       :100                    :2

          :2                     :6                       ∙7                        :2

          ∙3                      ∙5                       +23                    ∙4

      +25                     100                     :10                   -50

      100   4000 10                   130

б)Гра «Знайди помилку».

                                        

 

     

       2045           _ 5305              13756             _ 4215     5

      х     3              3848            +25244                40      845

      6035              1469               38000                  -21

                                                                                20 

                                                                                   -15

                                                                                    15

                                                                                     0   

–Молодці. Із завданням справилися успішно. Дельфін теж стає мешканцем нашого підводного світу .

3.«Математичний диктант»

  -  Наступним нашим гостем є риба тригла.

                                              

 

                                                                                      

                                                      

ЇЇ ще називають морським півнем. На передніх плавниках цієї риби є відростки – пальці. За допомогою яких вона «ходить» по дну водойми. Особливо її ходулі – ніжки допомагають під час  полювання.

  • Тригла принесла нам завдання для математичного диктанту.

                    

                           

 

  • Маса камчатського крабу7кг. Яка маса 20 таких крабів? (140кг)

                           

 

 

  • У кашалота 70 зубів, це на 180 менше, ніж у дельфіна. Скільки зубів у дельфіна? (250)

                              

 

 

  • Лев може бігти зі швидкістю 72км/год, що в 2 рази більше, ніж швидкість акули. З якою швидкістю рухається акула? (36км/год)

                        

                         

 

  • Летюча риба 4 стрибками може подолати відстань 200м. Скількома стрибками вона подолає відстань 500м? (10)

                       

 

 

  • Молодці, діти, ви успішно справилися із завданням. Тригла теж стає мешканцем нашого підводного світу.

ІV. Розвиток математичних знань і вмінь учнів

  1. Розв’язування задач

                                       

 

  • Чи впізнали ви наступного нашого гостя? Так, це морська черепаха.

Тривалість життя черепахи становить 80 років. На сушу вона виходить лише для того, щоб відкласти у прибережній пісок кладку яєць. Приблизно їх в одній кладці від150 до 200 штук. Нажаль, маленькі черепашача майже всі гинуть від хижаків, виживають лише одиниці,тому черепахи є рідкісними тваринами. Розміром черепахи бувають від1до2м, а масою від 50кгдо 800кг.

–Черепаха  пропонує нам попрацювати над задачами.

                                

                                                  

 

  •  Складіть умову задачі  за даними таблиці і розв’яжіть її (усно)

Рухомий об’єкт

Відстань

Час

Швидкість

Дельфін

90км

2год

   ? 

   ?     ?

Акула

120км

6год

  1. Робота за підручником

№ 3,с.8 – розв’язування прикладів біля дошки з коментуванням.

   (ост. Ст..самостійно)

 

        Задача №4 (1)

                           Розвязання

1)300:10=30(шт.)

2)30*12=360(шт.)

(300:10)*12=360(шт..)

Відповідь:360 яєць розклав фермер другого дня.

       

            Задача №4(2)

                              Розвязання

1)10+12=22(л.)

2)660:22=30(шт..)

3)30*10=300(шт.)

4)30*12=360(шт.)

Відповідь:300 яєць фермер розклав першого дня, 360- другого.

 

Усі задачі ви розв’язали правильно. Черепаха теж поселяється у наше підводне царство.

                                  Фізкультхвилинка

                                      

 

 

  • Чи впізнали ви цього морського мешканця? Так, це восьминіг.

Звісно, що назва цієї тварини походить від кількості його щупалець. На кожній ніжці тварини є присоски, за допомогою яких восьминіг захоплює здобич та рухається по дну. Ще він може змінювати своє забарвлення, маскуючись від ворогів на морському дні. Це надзвичайно розумні істоти, легко піддаються дресируванню.

  • Восьминіг пропонує нам відпочити і провести фізкультхвилинку.

                                 Рибки плавають в водиці,

                       Рибкам весело гулять.

                       Хочемо ми з рибками

                       разом попірнать.

                       Раз- прогнулись, потягнулись,

                       На носочки піднялись.

                       Вліво, вправо повернулись,

                       Один одному всміхнулись.

                       Рибки хвостиком махнули,

                       Рибки воду сколихнули

                      І на дно морське пірнули.

                      Добре всі ми відпочили

                      І за парти тихо сіли.

              

  (Вправи для очей: прослідкувати за рухом рибки)

  • Чи сподобалася вам фізкультхвилинка від восьминога?  Отже, він теж стає мешканцем нашого підводного царства.

                                           

                                                            

3.Розвязування виразів №5, с.9.

                           

 

 

  • Чи впізнали ви наступну нашу гостю? Так, це медуза.

Це дуже красиві морські жителі, але водночас і небезпечні.

Медузи - загадкові і дуже красиві мешканці морів і океанів планети Земля. Зустріч з ними може бути смертельною для людини, проте, люди постійно прагнуть їх досліджувати і уважно спостерігають за їх життям. Медузи одні з найдавніших мешканців планети, які ще не вивчені до кінця, зокрема, через те, що деякі з них мешкають на глибині до 10 тис. метрів. У медуз немає мозку, проте у них є на тілі 24ока, що їм допомагає безпомилково орієнтуватися у повній темряві і вдало полювати.

  • Медуза пропонує нам попрацювати над прикладами.

Відповідь: 15478, 360428, 8512

  1. Робота в групах

                                         

 

 

  • Наступна наша гостя – морська зірка.

 Як видно з назви, вони мають зіркоподібне тіло. За кольорами вони бувають  яскраво – червоні, коричневі і голубі. Ці тварини - хижаки. Живляться молюсками і рибами, які вони захоплюють своїми  ніжками – промінцями. Якщо зірка втрачає частину променів, рятуючись від нападу ворогів, то згодом вони знову виростають. Отже, морська зірка може вирости заново з маленького шматочка, що залишився.

  • Морська красуня  пропонує нам виконати геометричне завдання.

          Розрізати п’ятикутник на:

1 група  «Трикутник і чотирикутник»

2 група  «Чотирикутник і п’ятикутник»

3 група  «Два чотирикутика»

4 група  «Трикутник і п’ятикутник»

 

V.Узагальнення і систематизація вивченого

   

   Виконання тестових завдань

                                

 

 

  • Чи впізнали ви цього морського жителя? Так, це електричний скат.

 

 

                                            

Це повільні істоти з сплощеним тілом; вони живуть, частково зарившись у пісок і харчуючись  молюсками. У електричного ската, по обидві сторони голови  лежать електричні органи. Це видозмінені м'язи, які можуть призвести електричний розряд, досить сильний для того, щоб оглушити досить велику рибу і , навіть,  вбити людину.

  • Електричний скат приніс нам  тестові завдання.

                                              Тестові завдання

  1.  27000 * 2 =        

а)  540000;         б)54000;        в)540;    

     2.      10000*4 =  

         а)  4000;        б) 400;      в)40000 ;  

     3. Довжина кімнати 6м, а ширина– у 2 рази менша. Обчисли площу кімнати.

        а)18м;          б) 15м2;         в)20м2;         г) 18м2.

     4.Два комбайни за 4год витратили 200л пального, кожний порівну.

         Скільки    літрів пального витрачає  комбайн за 1 год роботи?   

         а) 50л;           б) 100л;         в) 30л;            г) 40л.

                    Самоперевірка .

  • Електричний скат був сьогодні останнім нашим госте. Він нагадує, що пора підбивати підсумок уроку.

VІ.Підсумок уроку.  

  • Чи сподобався вам наш урок?
  • Що ми вчилися робити?
  • Хто з морських жителів вам сподобався найбільше?
  • Чи хочеться вам побачити, який підводний світ ми створили?

                                   

 

 

– Чи хотілося б вам дізнатися про інших підводних жителів?

–Що для цього потрібно зробити?

–А ще, діти, треба пам’ятати, що якщо ми не будемо берегти природу, то ця краса може зникнути назавжди. Тож давайте бережливо ставитися до всього живого, що є на нашій планеті, щоб зберегти її неповторну красу для майбутніх поколінь.

VІ.Домашнє завдання:  №4(3), , 6(2)

       

 

 

 

 

 

 

                                                 

docx
Додав(-ла)
конська оксана
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
30 січня 2020
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку