Множення чисел, що закінчуються нулями.
Формування умінь розв’язувати задачі на пропорційне ділення.
Мета: Поглибити знання учнів про множення чисел, що закінчуються нулями; формувати уміння учнів розв’язувати задачі на пропорційне ділення; розвивати навички самоконтролю, увагу, мислення; формувати комунікативну компетентність: виховувати наполегливість, допитливість, бажання берегти природу землі.
Тип уроку: уроку формування вмінь і навиків
Форма проведення: урок – подорож
Обладнання: комп’ютер, сигнальні картки, картки для індивідуальної роботи, тестові завдання.
Між предметні зв’язки: Природознавство, логіка.
Хід уроку
І.Організація класу
– До якого уроку ви приготувалися?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
– Уроки бувають різні: сумні і веселі, цікаві та не дуже, творчі і звичайні. Дуже хочу, щоб ми з вами сьогодні провели цікавий, змістовний урок. Що для цього потрібно?
–Так, щоб наша праця була успішною, слід дотримуватися певних правил.
Пригадаємо їх.
1
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
Так, перед вами зображення морських глибин.
ІV. Актуалізація і корекція знань учнів.
2.Усна лічба. Індивідуальна робота за картками.
– Подивіться на дошку. Чи впізнали ви наступного гостя?
2
Вчені вважають, що це одні із найрозумніших тварин у світі. Дельфіни спілкуються між собою за допомогою спеціальних звукових сигналів(свисту, тьохкання), нажаль сприймати і розуміти ці сигнали людина не може Дельфіни піклуються одне про одного, підтримують на поверхні води пораненого побратима, своїх малят вигодовують молоком. Не один раз ці добродушні тварини рятували життя людям, коли вони тонули.
–Дельфін приніс нам вправи для усного рахунку і картки для самостійної роботи.
Картки для індивідуальної роботи з учнями
Картка для індивідуальної ро
а)Гра «Математичні ланцюжки»
1000-550 240:10 500+600 60∙3
:9 ∙2 :100 :2
:2 :6 ∙7 :2
∙3 ∙5 +23 ∙4
+25 ∙100 :10 -50
100 4000 10 130
б)Гра «Знайди помилку».
2045 _ 5305 13756 _ 4215 5
х 3 3848 +25244 40 845
6035 1469 38000 -21
20
-15
15
0
–Молодці. Із завданням справилися успішно. Дельфін теж стає мешканцем нашого підводного світу .
3.«Математичний диктант»
- Наступним нашим гостем є риба тригла.
ЇЇ ще називають морським півнем. На передніх плавниках цієї риби є відростки – пальці. За допомогою яких вона «ходить» по дну водойми. Особливо її ходулі – ніжки допомагають під час полювання.
ІV. Розвиток математичних знань і вмінь учнів
Тривалість життя черепахи становить 80 років. На сушу вона виходить лише для того, щоб відкласти у прибережній пісок кладку яєць. Приблизно їх в одній кладці від150 до 200 штук. Нажаль, маленькі черепашача майже всі гинуть від хижаків, виживають лише одиниці,тому черепахи є рідкісними тваринами. Розміром черепахи бувають від1до2м, а масою від 50кгдо 800кг.
–Черепаха пропонує нам попрацювати над задачами.
Рухомий об’єкт |
Відстань |
Час |
Швидкість |
Дельфін |
90км |
2год |
? ? ? |
Акула |
120км |
6год |
№ 3,с.8 – розв’язування прикладів біля дошки з коментуванням.
(ост. Ст..самостійно)
Задача №4 (1)
Розв’язання
1)300:10=30(шт.)
2)30*12=360(шт.)
(300:10)*12=360(шт..)
Відповідь:360 яєць розклав фермер другого дня.
Задача №4(2)
Розв’язання
1)10+12=22(л.)
2)660:22=30(шт..)
3)30*10=300(шт.)
4)30*12=360(шт.)
Відповідь:300 яєць фермер розклав першого дня, 360- другого.
Усі задачі ви розв’язали правильно. Черепаха теж поселяється у наше підводне царство.
Фізкультхвилинка
Звісно, що назва цієї тварини походить від кількості його щупалець. На кожній ніжці тварини є присоски, за допомогою яких восьминіг захоплює здобич та рухається по дну. Ще він може змінювати своє забарвлення, маскуючись від ворогів на морському дні. Це надзвичайно розумні істоти, легко піддаються дресируванню.
Рибки плавають в водиці,
Рибкам весело гулять.
Хочемо ми з рибками
разом попірнать.
Раз- прогнулись, потягнулись,
На носочки піднялись.
Вліво, вправо повернулись,
Один одному всміхнулись.
Рибки хвостиком махнули,
Рибки воду сколихнули
І на дно морське пірнули.
Добре всі ми відпочили
І за парти тихо сіли.
(Вправи для очей: прослідкувати за рухом рибки)
3.Розвязування виразів №5, с.9.
Це дуже красиві морські жителі, але водночас і небезпечні.
Медузи - загадкові і дуже красиві мешканці морів і океанів планети Земля. Зустріч з ними може бути смертельною для людини, проте, люди постійно прагнуть їх досліджувати і уважно спостерігають за їх життям. Медузи одні з найдавніших мешканців планети, які ще не вивчені до кінця, зокрема, через те, що деякі з них мешкають на глибині до 10 тис. метрів. У медуз немає мозку, проте у них є на тілі 24ока, що їм допомагає безпомилково орієнтуватися у повній темряві і вдало полювати.
Відповідь: 15478, 360428, 8512
Як видно з назви, вони мають зіркоподібне тіло. За кольорами вони бувають яскраво – червоні, коричневі і голубі. Ці тварини - хижаки. Живляться молюсками і рибами, які вони захоплюють своїми ніжками – промінцями. Якщо зірка втрачає частину променів, рятуючись від нападу ворогів, то згодом вони знову виростають. Отже, морська зірка може вирости заново з маленького шматочка, що залишився.
Розрізати п’ятикутник на:
1 група «Трикутник і чотирикутник»
2 група «Чотирикутник і п’ятикутник»
3 група «Два чотирикутика»
4 група «Трикутник і п’ятикутник»
V.Узагальнення і систематизація вивченого
Виконання тестових завдань
Це повільні істоти з сплощеним тілом; вони живуть, частково зарившись у пісок і харчуючись молюсками. У електричного ската, по обидві сторони голови лежать електричні органи. Це видозмінені м'язи, які можуть призвести електричний розряд, досить сильний для того, щоб оглушити досить велику рибу і , навіть, вбити людину.
Тестові завдання
а) 540000; б)54000; в)540;
2. 10000*4 =
а) 4000; б) 400; в)40000 ;
3. Довжина кімнати 6м, а ширина– у 2 рази менша. Обчисли площу кімнати.
а)18м; б) 15м2; в)20м2; г) 18м2.
4.Два комбайни за 4год витратили 200л пального, кожний порівну.
Скільки літрів пального витрачає комбайн за 1 год роботи?
а) 50л; б) 100л; в) 30л; г) 40л.
Самоперевірка .
VІ.Підсумок уроку.
– Чи хотілося б вам дізнатися про інших підводних жителів?
–Що для цього потрібно зробити?
–А ще, діти, треба пам’ятати, що якщо ми не будемо берегти природу, то ця краса може зникнути назавжди. Тож давайте бережливо ставитися до всього живого, що є на нашій планеті, щоб зберегти її неповторну красу для майбутніх поколінь.
VІ.Домашнє завдання: №4(3), , № 6(2)