Інтерактивний урок
«Розв’язання задач за І і ІІ ознаками рівності трикутників»
7 клас
Тема: Розв’язання задач
Мета: Систематизувати знання і вміння учнів застосовувати І і ІІ ознаки рівності трикутників для розв’язання задач.
Виховувати цікавість до математики (геометрії). Розвивати логічне мислення.
Тип: Урок систематизації знань і умінь.
Оснащення: мультимедіа, глобус, сова
Хід урока
І. Організаційний момент.
1.Роздати лист активності на уроці кожному учню (якщо говорю «розумник», «молодець» - ставимо 1 бал; якщо є поправки – ½ бала; за задачи – 2 бала; у кінці уроку – рахуємо суму балів).
2. Епіграф
«Освіта є те, що залишається, коли все вивчене вже забуто!»
Французькій інженер – фізик Лаус
3. Мотивація – знати ознаки рівності трикутників дуже важливо.
По –перше, багато задач, особливо в старших класах, розв’язуються через трикутники, з яких знаходять потрібні елементи, але спочатку доводять рівність трикутників. По – друге, без знання ознак рівності трикутників ми не зможемо знайти відстань між далекими населеними пунктами, які розділяє річка, морська затока або озеро. Це просто життєво важливо!
«Геометрія – це саме життя!» (укр. математик Г.Воронов)
ІІ. Розв’язання задач
1. У нас сьогодні, діти, незвичайний урок, урок-подорож, зоряний урок. Усі космонавти – члени екіпажу корабля «Дружба». Ми раніше вибрали командира корабля, борт-інженера, штурмана.
А яка моя роль в цій космічній подорожі? Ми з вами не в школі знаходимся, а на космодромі – наша школа № 5, клас – центр управління космічними польотами, а я ваш вчитель – координатор польотів.
Діти, а як прізвище та ім’я першого космонавта? (Ю.Гагарин, 12 квітня 1961р. 48 хв. у космосі).
Кінцева мета – це Венера (ми познайомимося з цією планетою, з’ясуємо, чи є на ній життя і встановимо український прапор, можливо, зустрінемося з гуманоїдами і спробуємо встановити з ними дружній контакт.
2. Щоб з’ясувати, чи готові ви до польоту, проведемо бліц-опитування (5 хв.):
1) яка геометрична фігура називається трикутником – 2 бали;
2) (два визначення) – суміжні кути – 2 бали;
вертикальні – 2 бали;
3) І і ІІ ознаки рівності трикутників (коротка назва – 1 балли, повна ознака – 2 бали.
3. Відкрийте зошити, запишіть дату, вид роботи і тему – розв’язування задач
1, 2, 3 Полетіли!
Скарбничка Сови! Ознака – це правило для перевірки виконання або невиконання тверджень |
Попереду туманність (ми її пройдемо,
якщо розв’яжемо задачі)
4. Усно.
Довести рівність трикутників.
1) В 2) А В
А Д Д С
С
3) N
M F
O
K
Продовжуємо політ! Молодці!
5. На нашому шляху – метеоритний дощ.
Вам задача
А –нафтова платформа у морі
А
Дано:
АВС і ДВС
ﮮ1= ﮮ2
ﮮ3= ﮮ4
В С Довести: ВД=АВ
Д
Доведення
Доведення:
1.Розглянемо АВС і ДВС
ﮮ1= ﮮ 2 (за умовою) АВС = ДВС (ІІ озн.)
ﮮ 3= ﮮ 4
ВС – спільна сторона ВД=АВ, що й потрібно було довести
Молодці, діти!
6.На нашому шляху комета, уникнути якої неможливо!
індивідуальне завдання
Задача
В Дано:
АВС
АВ=ВС
ВН – бісектриса
Довести: АВН = СВН
А С
Н
Доведення:
1)Розглянемо АВН і СВН
ﮮ 1= ﮮ2, т.я. ВН – бісектриса АВН = СВН (І ознака) АВ = ВС (за умовою)
ВН спільна сторона
7. Робота з підручником
В
Дано
АВС
ﮮ А=ﮮ С
ВМ АС,ВМ – висота
ﮮ 1= ﮮ2=900
А М С Довести: АВМ= СВМ
Доведення:
1)Розглянемо кути
ﮮА+ ﮮ1+ ﮮ3=1800 із АВМ (за Т – про суму кутів трикутника)
ﮮ С+ ﮮ2+ ﮮ4=1800 із АВМ (за Т –про суму кутів трикутника), тоді ﮮ 3= ﮮ 4
2)Розглянемо АВМ і СВМ
ВМ – спільна
ﮮ 3= ﮮ 4 (по 1) АВМ = СВМ (ІІ озн)
ﮮ 1= ﮮ2 за умовою ч.т.д.
8.На нашому шляху – інопланетяни
Задача за готовим малюнком (самостійно)
В Дано:
ﮮ АВО = ﮮ СВО
ﮮ АОВ = ﮮСОВ
Довести: АД=ДС
О О
А Д С
Доведення:
1) АВО і СВО
ﮮ 1= ﮮ 2
ﮮ 3= ﮮ 4 АВО = СВО
ВО-спільна сторона
АО = ОС
2) АОД і СОД
АО=ОС (за 1)
ОД – спільна сторона АОД = СОД
ﮮ 5 = ﮮ 6, т.як ﮮ 3= ﮮ4
АД = ДС
ІІІ. Підсумок уроку:
Доповісти: командиру – чим займалися на уроці, що повторили, що відпрацювали.
Борт-інженеру – як працювали усі члени екіпажу? Що треба допрацювати? Штурману – завдяки чому ми подолати усі перешкоди?
ІV. Задання додому: повторити §9 стор.76, §12
Письмово: № 1 написати рекламу ознак рівністі трикутників.
Оцінки за урок отримали усі!
Діти! Дякую за співпрацю!
1