"Множення числа 0 та 1. Множення на 1 і на 0"

Про матеріал

Відкритий урок під час проведення кольорового тижня (жовтий колір) ! :)

Мета: Навчальна: ознайомити учнів з випадками множення, коли одним з множників є число 0 або 1; вправляти учнів в обчисленні значень виразів, які містять множення з числами 0 і 1; вправляти учнів у порівнянні та розв'язуванні виразів; закріпити вміння розв'язувати задачі вивчених видів;

Розвивальна: розви­вати логічне мислення, увагу, математичну мову, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки;

Виховна: виховувати акуратність під час письма; працелюбність; вміння працювати у групі.


Перегляд файлу

                                                                                                                           Тема: Множення чисел 1 і 0. Множення на 1 і на 0. Порівняння виразів. Розв’язування рівнянь.

Мета:  Навчальна: ознайомити учнів з випадками множення, коли одним з множників є число 0 або 1; вправляти учнів в обчисленні значень виразів, які містять множення з числами 0 і 1; вправляти учнів у порівнянні та розв’язуванні виразів; закріпити вміння розв’язувати задачі вивчених видів;

Розвивальна: розви­вати логічне мислення, увагу, математичну мову, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки;

Виховна: виховувати акуратність під час письма; працелюбність; вміння працювати у групі.

Обладнання: підручник з математики (Богданович, 3 клас); картки з індивідуальними завданнями, макети зірочок із завданнями, шаблони геометричних фігур, цифри 1 та 0.

Тип уроку: комбінований урок.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційний момент

Доброго ранку, доброго дня,-

вітаєте ви і вітаю вас я.

Хай плещуть долоньки,

хай тупають ніжки,

працюють голівки і сяють усмішки

 

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Перевірка задачі фронтальним методом.

 

  • Сьогодні ми працюватимемо в групах, а тому повинні дотримуватись деяких правил.

    Правило піднятої руки;

    Співпраця у групах;

    Вміння слухати інших;

    Працювати творчо;

    Працювати активно .

 

  1. Актуалізація опорних знань

 

  1. Усна лічба.
  2. Завдання на картках (кожна група отримує завдання на картках).

І група

  1. Розв’яжіть рівняння.

х : 7 = 7

72 – х = 34

9 ∙ х = 63


  1. Розв’яжи задачу.

Мама заплатила за 6 ручок 42 грн. Скільки коштує 3 таких ручки?

ІІ група

  1. Розв’яжіть рівняння.

15 : х = 5

х + 23 = 57

7 ∙ х = 42

  1. Розв’яжи задачу.

5 кульок коштують 25 гривень. Скільки коштують 7 таких кульок?

ІІІ група

  1. Розв’яжіть рівняння.

6 ∙ х = 36

48 + х = 62

24 : х = 3

  1. Розв’яжи задачу.

Дівчинка купила 3 цукерки і заплатила 18 грн. Скільки гривень заплатив хлопчик за 5 таких цукерок?

ІV група

  1. Розв’яжіть рівняння.

90 – х = 45

4 ∙ х = 32

х : 6 = 2


  1. Розв’яжи задачу.

4 зошити коштують 28 грн. Скільки гривень коштують 7 таких зошитів?

 


  •       Ви молодці! Усі правильно засвоїли вивчений матеріал.

 

 


  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  •       Сьогодні на уроці ознайомити учнів з випадками множення, коли одним з множників є число 0 або 1; вправляти учнів в обчисленні значень виразів, які містять множення з числами 0 і 1; вправляти учнів у порівнянні та розв’язуванні виразів; закріпити вміння розв’язувати задачі вивчених видів/

 

  1. Робота над темою уроку.
  1. Слухання казки.
  •       Колись дуже давно, жило одне число і звали його Нуль (вчитель прикріпляє на дошку число 0). Ось якось вирішив він пошукати собі друзів і   вирушив у подорож  до країни Множення. Йде наш Нулик  і раптом зустрів Одиничку (вчитель прикріпляє на дошку число 1). Вона почала насміхатися над Нуликом.
  •       Ти – нуль, число нікчемне. Не стій зі мною, бо мені це зовсім неприємно!  А нуль на це:
  •       Поглянь на себе: ти ж у нас мала та худорлява, та станеш більше в десять раз, коли я  стану справа! Нехай не кажуть, що нулі такі нікчемні та малі.

Погодилася Одиничка з Нуликом і попросила у нього вибачення. Вони стали друзями і пішли разом до країни Множення.  Йдуть вони  і зустрічають принцесу Каліграфію.

  •       Принцесо Каліграфіє, ми хочемо з вами подружитися.
  •       Я згодна. Тільки  ви повинні виконати завдання.

 

  • Розгортаємо зошити, записуємо сьогоднішню дату (20 листопада) та «Класна робота».

 

  1.  «Каліграфічна хвилинка»
  •       Каліграфічно запишіть рядок цифри 1 та рядок цифри 0.
  •       Молодці. Ви гарно впорались з поставленим завданням.

 

  •       Прийшли Нулик та Одиничка до країни Множення. Там їх зустріли і провели до короля країни .

 

  •       Ваше величносте, будь ласка, допоможіть нам знайти багато друзів.
  •       Ні, це неможливо!
  •       Але чому !? Чому !? Чому !?
  •       Ваші друзі – це учні і ви повинні їм допомогти ознайомитися з випадками множення, коли одним з множників є число 0 або 1; з’ясувати відмінність у поясненні правил множення чисел 1 і 0 та множення на 1 і 0; вправляти  в обчисленні виразів, які включають множення з числами 0 і 1. І тільки тоді, як учні зрозуміють, у вас буде дуже багато друзів.

 

  1. Робота з підручником (с.49).

  Завдання №347.

          Поясни, що показує кожний множник, і заміни множення додаванням. Обчисли.

1 ∙ 4 =…

1 ∙ 6 =…

0 ∙ 5 =…

  1. ∙ 7 =…
  •       Що цікавого помітили?
  •       При множенні одиниці на будь-яке число одержимо те саме число. Уявіть, що одиниця – це дзеркало. Що побачить будь-яке число, коли загляне в таке дзеркало? (Себе). Отже,…

1 ∙ а = а

  •       При множенні 0 на будь-яке число одержимо 0. А нуль – це великий чарівний капелюх. Якщо ним накрити будь-яке число, то бачить ми будемо тільки… капелюх.

0 ∙ а = 0

 

 

 

  Завдання №350.

Завдання №251.

  1. Фізкультхвилинка.
  •     Настав час відпочити.

«Австралійський дощ»

Хід вправи: учні стоять. Учитель показує рух, усі повторюють його, поступово приєднуючись один до одного.

  •      Чи знаєте ви, який австралійський дощ?
  •      Піднімається вітер (потираємо руки).
  •      Падають перші краплини дощу (клацаємо паль­цями).
  •      Почалася злива (плескаємо долонями по стег­нам).
  •      Злива перетворилася на бурю (тупаємо).
  •      Ось буря стихає (плескаємо долонями по гру­дині).
  •      Стихає злива (плескаємо долонями по стег­нам).
  •      Закінчується дощ, падають останні краплі (кла­цаємо пальцями).
  •       Шумить тільки вітер (потираємо долоні).
  •      Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору)

 

  1. Розв’язування задачі.

Задача: У магазин привезли 5 ящиків бананів у кожному по 6 кг, та 7 ящиків яблук у кожному по 4 кг. Скільки всього кілограмів фруктів привезли у магазин?

 

 

 

 

  •     Про що розповідається у задачі? (У задачі розповідається про те, що у магазин привезли яблука та банани).
  •     Скільки бананів привезли у магазин? (У магазин привезли 5 ящиків бананів по 6 кг у кожному).
  •     Що ще нам відомо? (Ще привезли 7 ящиків яблук, по 4 кг у кожному).
  •     Що потрібно дізнатися у задачі? (У задачі потрібно дізнатися скільки кг фруктів привезли у магазин).
  •     Чи можемо ми відразу про це дізнатися? (Ні).
  •     Чому? (Тому що ми не знаємо, скільки кг бананів у 5-ти ящиках).
  •     Як ми це взнаємо? (6 ∙ 5 = 30 (кг)).
  •     Чи можемо тепер дізнатися скільки кг фруктів привезли у магазин? (Ні).
  •     Чому? (Тому що ми не знаємо, скільки кг яблук у 7-ми ящиках).
  •     Як ми це взнаємо? (7 ∙ 4 = 28 (кг)).
  •     Як тепер дізнатися скільки кг фруктів привезли у магазин? (30 + 28 = 58 (кг)).
  •     Запишіть відповідь (Відповідь: 58 кг фруктів привезли у магазин).

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.
    1. Робота з геометричним матеріалом.
  •     У кожної групи на парті є геометрична фігура. Прошу виміряти довжини сторін кожної фігури та обчислити їх периметр.

І група  -  трикутник – 7 см, 6 см, 5 см: Р = 7 + 6 + 5 = 18 см.

ІІ група - прямокутник – 6 см, 3 см: Р = (6 + 3) ∙ 2 = 18 см.

ІІІ група – квадрат -  5 см: Р = 5 ∙ 4 = 20 см.

IV група – прямокутник – 4 см, 3 см: Р = (4 + 3) ∙ 2 = 14 см.

 

  1. Усна лічба (на дошці прикріплені зірочки із логічними завданнями).
  • Що отримаємо, якщо будь-яке число помножимо на 1? (Отримаємо те саме число).
  • Скільки ніжок у чотирьох восьминіжок? (8 ∙ 4 = 32).
  • Скільки хвостів у семи котів? (1 ∙ 7 = 7).
  • Скільки кутів у трьох трикутників? (3 ∙ 3 = 9).
  • Що отримаємо, якщо будь-яке число помножимо на 0? (Отримаємо 0).
  • Скільки ніг у трьох жуків? (3 ∙ 6 = 18).
  • Скільки лап у семи котів? (4 ∙ 7 = 28).
  • Скільки вух у 9-ти зайчат? (2 ∙ 9 = 18).
  • Скільки ніжок у 8-ми крчат? (2 ∙ 8 = 16).
  • Назвіть компоненти дії множення (Перший множник, другий множник, добуток).

 

  1. Домашнє  завдання (з інструктажем).
  1. № 355, №356
  2. Вивчити правила множення на 1 та 0.

 

  1. Підсумок уроку.
  • Діти, що ж нового ви дізнались, на сьогоднішньому уроці?
  • Назвіть компоненти дії множення.
  • Що отримаємо, якщо 1 помножимо на будь-яке число?
  • Що отримаємо, якщо 0 помножимо на будь-яке число?
  • З чим у Вас виникли труднощі?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Безвершенко Лика
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 грудня 2018
Переглядів
4066
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку