Множення десяткових дробів.

Про матеріал
Мета: ввести поняття множення десяткових дробів та сформулювати загальне правило множення десяткових дробів; розпочати роботу з формування вмінь застосовувати правило множення десяткових дробів.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Множення десяткових дробів.

Мета: ввести поняття множення десяткових дробів та сформулювати загальне правило множення десяткових дробів; розпочати роботу з фор­мування вмінь застосовувати правило множення десяткових дробів.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

Запитання до класу

  1. Як записати суму однакових доданків, кожний з яких дорівнює а, якщо кількість таких доданків у сумі дорівнює:

1) 2; 2) 5; 3) 10; 4) b.

  1. Як зміниться добуток ab, якщо:

1) а збільшити в 2 рази, а b збільшити в 3 рази;

2) а збільшити в 2 рази, а b зменшити в 2 рази;

3) а збільшити в 10 разів, а b зменшити у 100 разів?

  1. Як знайти число, яке менше від даного числа о у:
    1) у 10 разів; 2) у 100 разів; 3) у 10" разів?

 

II. Мотивація навчальної діяльності

У ч и т є л ь. Ви вже знаєте і вмієте виконувати додавання і віднімання десяткових дробів і розв'язувати задачі на застосування цих дробів. Але чи знаєте, що існують ще дві арифметичні дії: множення і ділення, за допо­могою яких також можна розв'язувати багато задач. Наприклад, як знайти площу прямокутника, якщо довжини його сторін дорівнюють 2,3 м і 1,5 м? Як знайти відстань, яку проїхав велосипедист за 2,5 год зі швидкістю 18,5 км/год? Ці і багато інших задач треба розв'язувати, виконавши дію множення десяткових дробів (2,3 · 1,5 і 18,5 · 2,5). Тому сьогодні ми розпочинаємо вивчення нової теми «Множення натуральних чисел», в ході якого дізнаємось, як виконується множення десяткових дробів, десятко­вого дробу на розрядні одиниці та які властивості притаманні множенню десяткових дробів.

 

III. Формування знань

Оскільки висвітлення цієї теми в підручнику не є традиційним, а сис­тема задач теми відповідає саме цій нетрадиційній темі вивчення множення десяткових дробів, викладання нового матеріалу найкраще подати близько за підручником (або організовувати роботу класу з під­ручником) і на цьому уроці треба висвітлити такі питання:

  1. Як записати у вигляді суми добуток: а ·10, а · 100?
  2. Як знайти, записавши у вигляді суми значення виразів: 0,2 · 10; 36 · 10; 5,2 · 10; 0,27 · 10?
  3. Як знайти значення виразів 0,2 · 10; 1,36 · 10; 5,2 · 10; 0,27 ·  10 без запису добутку у вигляді суми?
  4. Як помножити десятковий дріб на 10; 100; 1000 і 10п?
  5. Як поділити десятковий дріб на 10; 100; 1000 і 10п ?
  6. Як перемножити два десяткових дроби, використовуючи правила множення і ділення на 10п ?
  7. Як знайти добуток двох десяткових дробів, використовуючи множен­ня натуральних чисел?

 

IV. Закріплення знань, засвоєння вмінь

На цьому уроці (першому в темі) учні розв'язують завдання початко­вого і середнього рівня, і основну увагу треба приділити засвоєнню пра­вил множення і ділення на 10п та загального правила множення двох де­сяткових дробів.

Розв'язання вправ

№№ 876 (усно); 877; 878; 880; 882, 883 (1; 3; 5; 7); 890; 891.

Розв'язуючи вправи, треба звернути увагу учнів на випадки, коли:

  1. кому треба перенести на таку кількість цифр, яка перевищує кількості цифр у дробовій частині (при множенні) і цілій частині (при діленні);
  2. при множенні десяткових дробів — остання цифра дробової части­ни — нуль;
  3. один з множників — натуральне число (кількість цифр у дробовій час­тині такого числа дорівнює 0).

 

V. Підсумок уроку
Контрольні запитання

1. Як помножити десятковий дріб на 10п ?

2. Як поділити десятковий дріб на 10п ?

3. Розкажіть, як виконати множення 4,2 на 8,14?

 

VI. Домашнє завдання

п. 31, №№ 879; 881; 884 (1-7); 892.

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 березня 2020
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку