Тема. Множення десяткових дробів.
Мета: ввести поняття множення десяткових дробів та сформулювати загальне правило множення десяткових дробів; розпочати роботу з формування вмінь застосовувати правило множення десяткових дробів.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
I. Актуалізація опорних знань
Запитання до класу
1) 2; 2) 5; 3) 10; 4) b.
1) а збільшити в 2 рази, а b збільшити в 3 рази;
2) а збільшити в 2 рази, а b зменшити в 2 рази;
3) а збільшити в 10 разів, а b зменшити у 100 разів?
II. Мотивація навчальної діяльності
У ч и т є л ь. Ви вже знаєте і вмієте виконувати додавання і віднімання десяткових дробів і розв'язувати задачі на застосування цих дробів. Але чи знаєте, що існують ще дві арифметичні дії: множення і ділення, за допомогою яких також можна розв'язувати багато задач. Наприклад, як знайти площу прямокутника, якщо довжини його сторін дорівнюють 2,3 м і 1,5 м? Як знайти відстань, яку проїхав велосипедист за 2,5 год зі швидкістю 18,5 км/год? Ці і багато інших задач треба розв'язувати, виконавши дію множення десяткових дробів (2,3 · 1,5 і 18,5 · 2,5). Тому сьогодні ми розпочинаємо вивчення нової теми «Множення натуральних чисел», в ході якого дізнаємось, як виконується множення десяткових дробів, десяткового дробу на розрядні одиниці та які властивості притаманні множенню десяткових дробів.
III. Формування знань
Оскільки висвітлення цієї теми в підручнику не є традиційним, а система задач теми відповідає саме цій нетрадиційній темі вивчення множення десяткових дробів, викладання нового матеріалу найкраще подати близько за підручником (або організовувати роботу класу з підручником) і на цьому уроці треба висвітлити такі питання:
IV. Закріплення знань, засвоєння вмінь
На цьому уроці (першому в темі) учні розв'язують завдання початкового і середнього рівня, і основну увагу треба приділити засвоєнню правил множення і ділення на 10п та загального правила множення двох десяткових дробів.
Розв'язання вправ
№№ 876 (усно); 877; 878; 880; 882, 883 (1; 3; 5; 7); 890; 891.
Розв'язуючи вправи, треба звернути увагу учнів на випадки, коли:
V. Підсумок уроку
Контрольні запитання
1. Як помножити десятковий дріб на 10п ?
2. Як поділити десятковий дріб на 10п ?
3. Розкажіть, як виконати множення 4,2 на 8,14?
VI. Домашнє завдання
п. 31, №№ 879; 881; 884 (1-7); 892.