Множення десяткових дробів.

Про матеріал
Мета: відпрацювати навички виконання множення десяткових дробів сумісно з додаванням і відніманням; повторити алгоритм розв'язування текстових задач на рух в одному напрямку і в протилежних на¬прямках і задач на складання рівняння.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Множення десяткових дробів.

Мета: відпрацювати навички виконання множення десяткових дро­бів сумісно з додаванням і відніманням; повторити алгоритм розв'я­зування текстових задач на рух в одному напрямку і в протилежних на­прямках і задач на складання рівняння.

Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.

Хід уроку

І. Відтворення знань учнів

Усні вправи

  1. Якому з наступних чисел дорівнює добуток 3,28 · 1000?

1) 32,8; 2) 0,328; 3) 3280; 4) 32 800.

  1. Встановіть, яке з наступних чисел є коренем рівняння 4х = 0,36?

1) 9; 2) 0,9; 3) 0,09; 4) 90.

  1. Виконайте множення:

1) 8,3 · 2; 2) 8,3 · 0,2; 3) 0,83 · 2; 4) 0,83 · 0,02; 5) 3,01 · 5; 6) 30,1 · 5;

7) 1,6 · 5; 8) 0,16 · 5; 9) 0,16 · 0,5.

  1. Уздовж дороги поставили 9 опор лінії електропередач на відстані
    0,045 км один від одної. Чому дорівнює відстань між першою і остан­ньою опорою?
  2. Петрик заплатив за нову комп'ютерну гру грошей, що були в нього.

Скільки грошей було в Петрика, якщо в нього залишилось 10,5 грн.?

 

II. Актуалізація опорних знань

Учитель. Любі діти! Ваші відповіді на запитання усних вправ пока­зують, що ви вже добре засвоїли правила множення десяткових дробів та особливі випадки, пов'язані з множенням десяткових дробів. На сьо­годнішньому уроці ми будемо розв'язувати задачі, в яких треба, окрім інших дій, виконувати й множення десяткових дробів. Але спочатку треба буде дещо повторити.

Запитання до класу

  1. Два велосипедисти рухаються зі швидкістю 10 км/год і 18 км/год. Яка відстань буде між ними, якщо:

1) вони виїхали з одного міста в протилежних напрямках (див. рис. 131(1));

2) вони виїхали з одного міста в одному напрямку (рис. 131 (2));

3) вони виїхали з двох міст, відстань між якими 100 км, назустріч один одному (рис. 131 (3));

4) вони виїхали з двох міст, відстань між якими 100 км, в одному на­прямку, (рис. 131 (4))?

  

  

Рис. 131

 

Після аналізу розв'язання вправ учні узагальнюють використані вла­стивості, застосувавши їх у вигляді формул:

Якщо рух назустріч (у різні боки), то vвіддалення = v1 + v2.

Якщо рух в одному напрямку, то vзближення = v2 v1 (v2 > v1).

 

III. Засвоєння навичок та вмінь

Розв'язання вправ

  1. Текстові задачі на рух: №№ 901; 903; 905; 915.
  2. Обчислення значень виразів, що містять додавання, віднімання і множення десяткових дробів: №№ 907(3).
  3. Задачі на складання і розв'язання рівняння:

Від якого числа необхідно відняти 7,8, щоб отримати число, в 4,1 рази більше за 4,5?

  1. Вправи на розвиток логічного мислення:

Знайти пропущене число, або букву, або рисунок (рис. 132)

1)

2)

2

1,25

?

 

3)

?

Рис. 132

 

IV. Домашнє завдання

п. 31, №№ 902; 904; 908 (2); 916.

Підготувати 3-4 приклади для усного обчислення за темою «Мно­ження десяткових дробів, сполучна і розподільна властивість множення», підготуватись до проведення гри «Найкращий рахівник».

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 березня 2020
Переглядів
826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку