Математика – наука точна і серйозна,
І прожити нам без неї навіть дня не можна,
Щось купити в магазині, гроші полічити,
Треба вміти додавати, множити, ділити,
Більше й менше визначати, креслити, лічити.
То ж вивчайте цю науку старанно, серйозно.
І тоді усі завдання розв'язати просто.
«Подорож у казку»
Урок – казка
Тема :
Мета уроку:
Тип уроку:
ДЕВІЗ: «Єдиний шлях, що веде до знань, - це діяльність»
Математика – наука точна і серйозна,
І прожити нам без неї навіть дня не можна,
Щось купити в магазині, гроші полічити,
Треба вміти додавати, множити, ділити,
Більше й менше визначати, креслити, лічити.
То ж вивчайте цю науку старанно, серйозно.
І тоді усі завдання розв’язати просто.
Хід уроку
Організаційний момент.
Продзвенів дзвінок,
Починаємо урок.
Стали рівно, підтягнулись,
І про мене не забули.
Привіталися з гостями.
Сіли. Вирушаємо за знаннями.
Актуалізація опорних знань.
Сьогодні вам надається можливість повторити дії на множення десяткових дробів, показати свої вміння усного обчислення, застосувати свої знання при розв’язанні вправ, проконтролювати свої знання в формі самостійної роботи.
А допоможуть нам у цьому герої відомої нам казки, а саме якої ми дізнаємось виконавши завдання.
Розв’яжіть приклади і відповідно до правильної відповіді, розташувавши літери одержимо назву героя з яким ми будемо працювати на уроці.
2,5·21 |
2,5·0,02 |
2,5·12 |
2,5·4,2 |
2,5·1,4 |
2,5·5,12 |
2,5·0,3 |
2,5 • 1,6 |
10,5 |
3,5 |
52,5 |
30 |
0,05 |
0,75 |
12,8 |
4 |
А |
Т |
Б |
Р |
У |
Н |
І |
О |
Отже, нашим головним героєм є Буратіно, а допомагатимуть йому Кіт Базіліо і Лисиця Аліса.
Завдання 1.Завдання для Буратіно.
Поки ви відпочивали на перерві…
Буратіно стояв біля дошки і розв’язував приклади і допустив помилки. Діти давайте допоможемо йому виконати завдання!
Завдання 2.Допоможіть Мальвіні розставити коми у добутку.
Мальвіна допомогла Буратіно розв’язати приклади, але поки він ішов до нас почався дощ і змив всі коми у відповідях:
Завдання 3. Завдання кота Базиліо для лисиці Аліси. Але з ним вона не може справитися. Лисиця надіслала нам листа в якому просить про допомогу.
Лисиця Аліса: «Я виміряла усі сторони своєї трикутної ділянки. Довжина кожної сторонипо 18,7 м. Мій сусід кіт Базіліо сказав, якщо я знайду периметр своєї ділянки, він зможе посадити кущі троянд. Але я не можу цього зробити, бо я незнаю такого дивного слова «периметр»».
Діти допоможемо знайти лисиці Алісі периметр своєї ділянки.
Отже, давайте нагадаємо що таке периметр, і як знайти периметр рівностороннього трикутника
Розв’язання: (периметр рівностороннього трикутника)
Завдання 4. Кіт Базіліо шукає золоті монети Буратіно.
Базіліо: «Я шукаю місце, де цей безголовий Буратіно закопав золоті монети. Що означають ці дивні знаки?»
(х, у, z - невідомі змінні)
Ви, діти, зрозуміли, що потрібно розв’язати рівняння, «заховані» в гілках дерева. Але чим вище розташована гілка, тим складніше нам буде до неї дібратися.
Розв’язання:
y:6,2=8,4
y= 8,4 • 6,2
y = 52,08
(x–1,4):2=37,8
x – 1,4=37,8•2
x – 1,4 = 75,6
x = 75,6 + 1,4
x = 77
(18,6 – z): 3,7 = 4,2
18,6 – z = 4,2 • 3,7
18,6 – z = 15,54
z = 18,6 – 15,54
z =3,06
Фізкультхвилинка (з елементами повторення вивченого матеріалу).
Учні рухами дають відповідь на запитання вчителя:
1. При множенні десяткового дробу на 10, 100, 1000 і т.д., треба в цьому дробі кому перенести вправо на один, два, три і т.д. знаки.
2. При множенні десяткового дробу на 0,1, 0,01, 0,001 і т.д., треба в цьому дробі кому перенести вправо на один, два, три і т.д. знаки.
3. Щоб помножити два десяткові дроби, треба їх перемножити як натуральні числа.
4. Для десяткових дробів справедлива переставна властивість множення.
Завдання 5 (учні виконують самостійно).
Задача.
Щоб запросити гостей, Мальвіна попросила Буратіно купити в магазині 2 хлібини за ціною 3,15 грн., 1,350 кг ковбаси по 37,60 грн., 2 пакета молока по 7,80грн., 0,450кг цукерок по 29,60грн. і 2 морозива по 3,35грн. Чи вистачить Буратіно купюри 100грн. для цієї покупки, якщо – ні, то скільки ще треба грошей, якщо – так, то скільки повинен віддати йому продавець решти.
Розв’язання:
Відповідь: Буратіно вистачить грошей для цієї покупки, а продавець дасть йому решту 7,32 грн.
Підсумок уроку:
Ми сьогодні розв’язували задачі, обчислювали приклади, використовуючи правила множення десяткових дробів.
Прочитайте фразу: «Забути не можна пам’ятати!». від того, у якому місці ви поставити кому, матимете два варіанти:
- Забути, не можна пам’ятати!
- Забути не можна, пам’ятати!
На якому варіанті ви зупинитесь? Чи потрібні вам ці знання у майбутньому? (Відповіді учнів).
Домашнє завдання: Повторити тему 31, №1328,1332,1336 с.284
Рефлексія:
• Діти, чи сподобався вам сьогоднішній урок?
• Чи приємно вам допомагати людям та робити добрі справи?
• Що ми хочемо побажати одне одному?