Множення десяткових робів

Про матеріал

Математика – наука точна і серйозна,

І прожити нам без неї навіть дня не можна,

Щось купити в магазині, гроші полічити,

Треба вміти додавати, множити, ділити,

Більше й менше визначати, креслити, лічити.

То ж вивчайте цю науку старанно, серйозно.

І тоді усі завдання розв'язати просто.

Перегляд файлу

«Подорож у казку»

Урок – казка

Тема :

  • Множення десяткових дробів

Мета уроку:

  • Удосконалити навички множення десяткових дробів;
  • Розвивати мислення, увагу, пам’ять;
  • Виховувати пізнавальний інтерес до предмету.

Тип уроку:

  • Застосування вмінь і навичок учнів.

                                     ДЕВІЗ: «Єдиний шлях, що веде до знань, - це діяльність»

Математика – наука точна і серйозна,

І прожити нам без неї навіть дня не можна,

Щось купити в магазині, гроші полічити,

Треба вміти додавати, множити, ділити,

Більше й менше визначати, креслити, лічити.

То ж вивчайте цю науку старанно, серйозно.

І тоді усі завдання розв’язати просто.

 

Хід уроку

 

Організаційний момент.

Продзвенів дзвінок,

Починаємо урок.

Стали рівно, підтягнулись,

І про мене не забули.

Привіталися з гостями.

Сіли. Вирушаємо за знаннями.

Актуалізація опорних знань.

Сьогодні вам надається можливість повторити дії на множення десяткових дробів, показати свої вміння усного обчислення, застосувати свої знання при розв’язанні вправ, проконтролювати свої знання в формі самостійної роботи.

А допоможуть нам у цьому герої відомої нам казки, а саме якої ми дізнаємось виконавши завдання.

    Розв’яжіть приклади і  відповідно до правильної відповіді, розташувавши літери одержимо назву героя з яким ми будемо працювати на уроці.

 

2,5·21

2,5·0,02

2,5·12

2,5·4,2

2,5·1,4

2,5·5,12

2,5·0,3

2,5 1,6

  10,5

    3,5

 52,5

   30

 0,05

    0,75

  12,8

    4

    А

    Т

   Б

  Р

   У

     Н

  І

 О

 

 Отже, нашим головним героєм є Буратіно, а допомагатимуть йому Кіт Базіліо і Лисиця Аліса.

 

  1. Усна робота.

 

Завдання 1.Завдання для Буратіно.

Поки ви відпочивали на перерві…

Буратіно стояв біля дошки і розв’язував приклади і допустив помилки. Діти давайте допоможемо йому виконати завдання!

 


  1. 0,2•3=   0,6
  2. 0,4•0,7=   0,28
  3. 1,8•2=   3,6
  4. 5,2•0,3=   1,56
  5. 0,08•0,9=   0,072
  6. 0,07•0,05=             0,0035
  7. 0,25•4=   1
  8. 0,8•0,5=   0,4

 

  1. Письмові завдання.

Завдання 2.Допоможіть Мальвіні розставити коми у добутку.

Мальвіна допомогла Буратіно розв’язати приклади,  але поки він ішов до нас почався дощ і змив всі коми у відповідях:


  1. 439•72=31608  31608
  2. 43,9•7,2=31608  316,08
  3. 43,9•0,72=31608           31,608
  4. 4,39•7,2=31608  31,608
  5. 439•0,72=31608           316,08
  6. 439•7,2=31608  3160,8
  7. 4,356•18=78407           78,407
  8. 2,3•0.14=322  0,322

 

       Завдання 3. Завдання кота Базиліо для лисиці Аліси. Але з ним вона  не може справитися. Лисиця надіслала нам листа в якому просить про допомогу.

Лисиця Аліса: «Я виміряла усі сторони своєї трикутної ділянки. Довжина кожної сторонипо 18,7 м. Мій сусід кіт Базіліо сказав, якщо я знайду периметр своєї ділянки, він зможе посадити кущі троянд. Але я не можу цього зробити, бо я незнаю такого дивного слова «периметр»».

Діти допоможемо знайти лисиці Алісі периметр своєї ділянки.

 

Отже, давайте нагадаємо що таке периметр, і як знайти периметр  рівностороннього трикутника

 

Розв’язання:   (периметр рівностороннього трикутника)

 

 

Завдання 4. Кіт Базіліо шукає золоті монети Буратіно.

 

Базіліо: «Я шукаю місце, де цей безголовий Буратіно закопав золоті монети. Що означають ці дивні знаки?»

(х, у, z - невідомі змінні)

 

Ви, діти, зрозуміли, що потрібно розв’язати рівняння, «заховані» в гілках дерева. Але чим вище розташована гілка, тим складніше нам буде до неї дібратися.

 

 

 

 

 

 

Розв’язання:


y:6,2=8,4

y= 8,4 • 6,2

y = 52,08

 

 

 

(x–1,4):2=37,8

x – 1,4=37,8•2

x – 1,4 = 75,6

x = 75,6 + 1,4

x = 77

 

(18,6 – z): 3,7 = 4,2

18,6 – z = 4,2 • 3,7

18,6 – z = 15,54

z = 18,6 – 15,54

z =3,06


Фізкультхвилинка  (з елементами повторення вивченого матеріалу).

 Учні рухами дають відповідь на запитання вчителя:

1. При множенні десяткового дробу на 10, 100, 1000 і т.д., треба в цьому дробі кому перенести вправо на один, два, три і т.д. знаки.

2. При множенні десяткового дробу на 0,1, 0,01, 0,001 і т.д., треба в цьому дробі кому перенести вправо на один, два, три і т.д. знаки.

3. Щоб помножити два десяткові дроби, треба їх перемножити як натуральні числа.

4. Для десяткових дробів справедлива переставна властивість множення.

 

Завдання 5 (учні виконують самостійно).

Задача.

Щоб запросити гостей, Мальвіна попросила Буратіно купити в магазині 2 хлібини за ціною 3,15 грн., 1,350 кг ковбаси по 37,60 грн., 2 пакета молока по 7,80грн., 0,450кг цукерок по 29,60грн. і 2 морозива по 3,35грн. Чи вистачить Буратіно купюри 100грн. для цієї покупки, якщо – ні, то скільки ще треба грошей, якщо – так, то скільки повинен віддати йому продавець решти.

 

Розв’язання:

 

  1. 3,15• 2 = 6,3 (грн.)     – коштував хліб;
  2. 37,6 • 1,35 = 50,76 (грн.)    – вартість ковбаси;
  3. 7,80 • 2 = 15,60 (грн.)               – коштувало молоко;
  4. 29,6 • 0,45 = 13,32 (грн.)    – вартість цукерок;
  5. 3,35 • 2 = 6,7 (грн.)     – коштувало морозиво;
  6. 6,3 + 50,76 + 15,6 + 13,32 + 6,7 = 92,68 (грн.) – заплатив Буратіноза всю покупку;
  7. 100 -92,68 = 7, 32 (грн.) – решта.

 

Відповідь: Буратіно вистачить грошей для цієї покупки, а продавець дасть йому решту 7,32 грн.

 

Підсумок уроку:

 

Ми сьогодні розв’язували задачі, обчислювали приклади, використовуючи правила множення десяткових дробів.

Прочитайте фразу: «Забути не можна пам’ятати!». від того, у якому місці ви поставити  кому, матимете два варіанти:

- Забути, не можна пам’ятати!

- Забути не можна, пам’ятати!

На якому варіанті ви зупинитесь? Чи потрібні вам ці знання у майбутньому? (Відповіді учнів).

 

Домашнє завдання: Повторити тему 31, №1328,1332,1336 с.284

Рефлексія:

 Діти, чи сподобався вам сьогоднішній урок?

 Чи приємно вам допомагати людям та робити добрі справи?

 Що ми хочемо побажати одне одному?

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку