Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня

Про матеріал
Мета: домогтися свідомого розуміння алгоритмів перетворення добутку та степеня одночлена в одночлен стандартного вигляду; продовжити формування навичок виконання дій зі степенями.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня

Мета: домогтися свідомого розуміння алгоритмів перетворення добут­ку та степеня одночлена в одночлен стандартного вигляду; продовжити формування навичок виконання дій зі степенями.

Тип уроку: засвоєння знань; формування навичок.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Бліцконтроль

  1. Який з виразів є одночленом: 1) 3 + х2; 2) 3х2; 3) 3 : х2;  4) (х 3)2?
  2. Який із записів є одночленом стандартного вигляду:

1) х2 ∙ у ∙ 3у2; 2) 3х2 у ∙ 2; 3) 6х2у; 4) 6 – х2у?

  1. Назвіть коефіцієнт та степінь одночлена: 3х2у3z (у вказаному порядку):

1) 3; 2;       2) 3; 5;     3) 3; 3;  4) 3; 6.

Під час корекції виконаної роботи дуже важливо спонукати учнів до обґрунтування свого вибору.

 

II. Актуалізація опорних знань

  1. Спростіть вираз: хх3 х0 х5; р18 : р3; (т ∙ т3)6.
  2. Відшукайте значення виразу при х = -2:

5х2; -5х2; 5(-х)2; 2х2; -2х3; 2()3.

  1. За яких значень у є правильною нерівність: у20, у2 > 0?

 

III. Робота з випереджальним домашнім завданням

На дошці записані приклади (з підручника або аналогічні) на мно­ження одночленів та піднесення одночлена до степеня.

  1. -3а2b4аb3 = (-3 ∙ 4) ∙ (а2а) ∙(bb3)= -12а3b4.
  2. (-5а2b)3 = (-5)3 ∙ (а2)3 b3 = -125а6b3.

Учням пропонуємо прокоментувати кожний крок у проведених пере­твореннях, а саме: які поняття, їх властивості було використано (бажано ці властивості й поняття візуалізувати, тобто під час коментарів робити запи­си на дошці).

 

IV. Засвоєння знань

Після проведеної роботи із домашнім завданням буде доречним зробити висновки — сформулювати алгоритми перетворення до­бутку одночленів і степеня одночлена у вигляді одночлена стандарт­ного вигляду (можна запропонувати виконати цю роботу учням).

Єдине, про що можна поговорити або винести на наступний урок,— Це випадки, коли треба перетворити вираз, що містить і множення одночленів, і піднесення одночлена до степеня (нагадати учням про послідовність виконання дій різного ступеня).

 

 

V. Застосування знань. Формування і вдосконалення вмінь

Оскільки на вивчення питання, внесеного в тему уроку, відводиться два уроки, перший урок ми присвячуємо закріпленню знань змісту алгоритмів множення одночленів та піднесення одночлена до сте­пеня та вдосконаленню набутих умінь виконувати прямі та обернені перетворення (тобто добуток одночленів у одночлен та подання од­ночлена у вигляді добутку двох або кількох множників; перетворен­ня степеня одночлена в одночлен стандартного вигляду та подання одночлена у вигляді степеня).

Виконання усних вправ

  1. Перемножте одночлени: 1) 2а і 3b; 2) 4с2 і 2с; 3) 5a2b і ab; 4) - ху2 і 2х.
  2. Піднесіть до степеня одночлен: 1) (2а)2; 2) (2аb)3; 3) (-2а2)3; 4)(2b)3.

 

Виконання письмових вправ

  1. Виконайте множення одночленів:

1) 4х7у; 2) -8х5х3; 3) аb3 аb; 4) 0,2т3п9 ∙ 2,5т4п;

5) 0,75а9b3с2 ∙ 1а4bс7; 6) т4с9(-10та) ∙ 2,5с3а6;

7*) .

  1. Подайте одночлен – 12х4у3 двома способами у вигляді добутку:

1) двох одночленів стандартного вигляду;

2) трьох одночленів стандартного вигляду;

  1. чотирьох одночленів стандартного вигляду.
  1. Піднесіть до степеня:
    1) (3x2)3; 2) (4m)2; 3) (-3xу2)3; 4) (-0,2a7b3c)2;

5) ; 6) ; 7*) .

  1. Подайте одночлен у вигляді квадрата одночлена:

1) 16а2;  2)25а8;  3) 64а10b6;  4) 0,36т12п4;  5) 729х14у8z24.

  1. Подайте одночлен у вигляді куба одночлена:

1) 27а3; 2) 64а9; 3) -125а6b15; 4) 0,008х6у8;  5) -а21b33с6.

 

VI. Підсумки уроку. Рефлексія

Чи правильно виконані перетворення виразів:

1) 2a5ba3b = 2(a5a3)(bb) = 2a8 2b;

2) (-2a2b)3 = (-2)3a3b3 = 8a3b3?

Знайдіть і виправте помилку.

 

VII. Домашнє завдання

№ 1. Виконайте множення одночленів:

l) 0,4a3b5 ∙ 1,5а3b; 2) 0,45т3п2р4;

3) а5с(15b3с2) ∙ 1,2а3b6; 4) .

№ 2. Піднесіть до степеня:

1) (2х3у)3;  2) (-5а4b2с3)2; 3) ; 4) (13x5у6z7)2;

5) ; 6) (-а2п b3п-1 сп+2)10.

№ 3. Випереджальне домашнє завдання. Порівняйте вираз

1) 5а6 (-3а2b)2 із виразами 2) 5а6 ∙ 9а4b2 та 3) (-3а2b)2

(за алгоритмом порівняння).

Які дії і в якому порядку треба виконати, щоб спростити вираз 1)?

 

 

doc
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
5 березня 2020
Переглядів
2999
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку