Множення звичайних дробів

Про матеріал
Розробка уроку для учнів 6 класу ,,Множення звичайних дробів,,
Перегляд файлу

6 клас 

Множення  звичайних  дробів

Мета:

-сформувати уявлення учнів про алгоритм знаходження добут­ку звичайних дробів і розпочати роботу з вироблення вмінь виконувати множення дробів і розв'язувати завдання, що передбачають множення звичайних дробів.
-формувати вміння і навички використовуючи властивості множення;

- розвивати логічне мислення  та розумову активність, увагу, інтерес до математики, використовуючи вислови відомих математиків;

-виховувати інтерес до вивчення математики.

Завдання уроку:

- Вивчити  правило множення звичайних дробів;                                                                                                                                                          - Повторити правило перетворення мішаного числа  в неправильний дріб;                                                                                                                - Повторити правило перетворення неправильного дробу в мішане число;                                                                                                                   - Вивчити правило множення мішаних чисел;                                                                                                                                                     - Сформулювати алгоритм множення мішаних чисел;                                                                                                                               - Навчитися множити мішані числа.

-Навчитись множити  натуральне число  на звичайний  дріб

 

Формування  компетентностей:

-  самоосвітню, інформаційну;

-спілкування  українською мовою.

 

Тип  уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.  Перевірка присутніх у класі.
  2. Актуалізація опорних знань

 Інтерактивна вправа « Килимок вражень»( учні в зошитах замальовують смайлики відповідного настрою на початку уроку та в кінці)

 

  

 

 

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  1. Як називають число записане під рискою дробу. (знаменник )
  2. Як називають дріб, в якого чисельник менший за знаменник. ( правильний)
  3. Як називають число записане над рискою дробу.(чисельник)

4.Яке  чило  називають простим

5.Назвати прості  числа  першого  десятка

6.Складене  число  це …

7.Як  додати  два дроби  зрізними  знаменниками

8.Як  відняти  два дроби  з різними  знаменниками

9.НСК  це…

10.НСД  це…

11.Знайти  НСК  і НСД  чисел  8  і 5 ;  2 і  3

12.Скоротіть дроби  2/4,  6/18,  8/ 32

  1. Мотивація  навчальної  діяльності.

Розв*язати  рівняння :

Х+ 5/3 =6/9

Х-6/4=10/4

8/6+Х=9/6

18/15+Х=23/15

19/25+Х=100/25

8/12+Х=18/24

1/3

4

1/6

1/3

81/25

4

4

1/12

М

Н

О

Ж

Е

Н

Н

Я

 

А тепер розв*яжемо  рівняння

Х : 2/3=5/8

Х=2/3 *5/8

Х= ?

 

Як помножити  звичайні дроби?.... – це тема  нашого уроку.

  1. Формування нових знань

Пригадаємо  властивості  множення:

Математика для 5 класу: задачі та завдання онлайн - Learning.ua - Властивості  множення

Означення  1.

Добуток звичайних дробів — це дріб, чисельник якого дорівнює добутку чисельників, а знаменник — добутку знаменників.

Щоб помножити дріб на дріб, треба:

  • знайти добуток чисельників і добуток знаменників;
  • перший добуток записати чисельником, а другий — знаменником.
  • Скоротити отриманий  дріб

Приклад 1    Знайти добуток двох дробів:

3

 · 

2

 = 

3 · 2

 = 

6

7

5

7 · 5

35

Приклад 2

 Знайти добуток двох дробів:

10

 · 

3

 = 

10 · 3

 = 

2 · 5 · 3

 = 

5

 = 

5

9

4

9 · 4

2 · 2 · 3 · 3

2 · 3

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Означення  2.

 Щоб помножити дріб на число, потрібно чисельник помножити на число, а знаменник залишити без змін.

Приклад 1

 Знайти добуток дробу і натурального числа (перемножити дріб на натуральне число):

 

3

 · 2

 = 

3 · 2

 = 

6

7

7

7

Приклад

 Знайти добуток дробу і натурального числа (перемножити дріб на натуральне число):

1

 · 4

 = 

4

 = 

2·2

 = 

2

2

2

2

Означення  3.

Щоб помножити два мішаних числа, потрібно:

Приклад 1 .

 Знайти добуток двох мішаних чисел:

2

1

 · 

1

2

 = 

2 · 2 + 1

 · 

1 · 3 + 2

 = 

5

 · 

5

 = 

5 · 5

 = 

25

 = 

6 · 4 + 1

 = 4

1

2

3

2

3

2

3

2 · 3

6

6

6

 

Приклад 2 .

 Знайти добуток мішаного дробу (числа) і цілого числа:

4

1

 · 

6

 = 

4 · 3 + 1

 · 

6

 = 

13 · 6

 = 

26

3

3

3

6.Розминка (гра в оплески)

Правильний дріб –оплески

Неправильний дріб- тишина

7.Робота  з підручником:

№305 (кожен  учень по черзі до дошки)

№307,№325,№329,№311(1,4,6)

8. Домашнє  завдання

-Вивчити  означення ст..62 підручника  О.С.Істер Математика 6 клас

-Опрацювати конспект уроку

-Розв´язати № 306 (1,10,12),№ 316 (парні),

-Додатково,за бажанням №320 (1,3)        

-підготувати запитання для вправи  ,,Мікрофон ,,    

9. Підсумки уроку. Рефлексія. Виставлення оцінок. .  Смайлики в кінці  уроку.

Вчитель:

- Яку тему сьогодні  на уроці ми вивчили?

 - Як ми це робили?

- Чи досягли мети уроку?

 - Для чого нам потрібні ці знання?

 Учні разом з учителем оцінюють свою роботу на уроці.

Вчитель : «Людина подібна дробу. Чисельник - це те, ким він є. Знаменник - те, що він про себе думає. Чим більше знаменник, тим менше дріб»(Л.Толстой). Бажаю вам бути подібними неправильним дробам, у яких чисельник рівний знаменнику!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шмагун Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 листопада 2020
Переглядів
9984
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку