Модельна навчальна програма для 1 класу нової української школи та навчально - методичні матеріали Тема тижня «Літо» |
Вступ:
Програма та матеріали до модельної програми створені на основі проекту Державного стандарту початкової загальної освіти. Вони відповідають меті та ідейним засадам цього документу й реалізують очікувані результати, окреслені в ньому. Модельну навчальну програму сконструйовано на основі потижневого планування освітнього процесу з окресленням теми тижня й очікуваних результатів за галузями, які вчитель реалізовуватиме впродовж тижня. Ця навчальна програма розроблена на основі проблемно-пошукового підходу. У рамках тижня окреслено ті дослідницькі запитання, які стануть основою інтеграції та стрижнем освітнього процесу. На розсуд вчителя ці дослідницькі запитання можна розглядати впродовж одного - двох днів або ж у разі освітніх потреб чи посиленого інтересу дітей – упродовж тижня. Модельна навчальна програма містить завдання для педагога, які він ставить перед собою в рамках тижня, а також що мають знати й вміти учні після розгляду дослідницьких запитань. В окремій таблиці подано очікувані результати тижня . Кожен вид навчальної діяльності супроводжується докладним описом та орієнтовними навчально-методичними матеріалами для вчителів, призначеними заощадити час педагогів на пошуки. Електронна версія цих матеріалів допоможе збільшувати пропоновані ілюстрації, дописувати до них власні завдання, розмножувати матеріали для використання в класі. Багато запропонованих видів діяльності може бути розгорнуто до денного проекту. Більшість навчально-методичних матеріалів ґрунтується на конструюванні знань, а не на відтворенні, що демонструє партнерський підхід до освітнього процесу, задекларований Концепцією “Нова українська школа”. |
Тема тижня «Літо»
Дослідницькі запитання:
Цілі тижня:.
Очікувані результати тижня:
На кінець тижня учні :
Освітня галузь |
Очікувані результати |
Природнича |
- вирішує, що він( вона) хотів би дослідити; - пояснює різницю між спостереженням за природою і «спогляданням» природи ; - пояснює, навіщо він / вона виконує певні дії, спостерігаючи за природними об’єктами / явищами або експериментуючи з
ними; - розпізнає зміни в неживій та живій природі влітку; - розрізняє особливі прикмети літа;
- описує рослини і тварин улітку;
експериментів та відпочинку; |
Технологічна |
- добирає конструкційні матеріали за їх властивостями для
виконання практичної роботи; допомогою дорослих;
- створює та оздоблює виріб за зразком та власним задумом; |
Соціальна і здоров’язбережна |
- пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь; - демонструє поведінку, яка запобігає або зменшує ризики для життя і здоров’я; - розрізняє здорові та шкідливі звички, пояснює їх вплив на безпеку, здоров’я і добробут людини; - організовує власну діяльність впродовж дня; - об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри; - розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі та пояснює,що робити в цих ситуаціях ;
- пояснює можливі небезпеки, що можуть очікувати людину в - обирає безпечне місце відпочинку під час літніх канікул. |
Мовно-літературна |
- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) ; - використовує ввічливі слова; - обговорює в групі проблемне запитання за темою тижня;
- читає короткі тексти; прочитаного; - пояснює роль ілюстрацій для глибшого розуміння змісту; - складає розповідь за поданим початком;
- пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних
збігаються; великої букви і використовуючи в кінці речення відповідний розділовий знак;
- презентує роботу групи; |
Математична |
- лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу в межах 100; - співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом; - порівнює числа в межах 100;
- називає попереднє і наступне числа до будь-якого числа в числами; -знаходить число за даним відношенням «більше на ...»,
«менше на ...»;
виконуючи необхідні дії; проблеми; - розпізнає складові задачі: числові дані, шукане, розв’язання, відповідь; - застосовує різні стратегії виконання арифметичних дій з числами(додавання, віднімання) під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах;
- розуміє, що одна і та ж цифра в записі двоцифрового числа |
Інформатична |
- розпізнає в тексті хибні чи правдиві висловлювання; - групує об’єкти, дає назву групі; - дає прості відповіді на запитання; - відповідає на запитання за даними таблиці, схеми. |
Громадянська та історична |
- уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій
погляд, шануючи гідність інших;
підтримку; - представляє загальні відомості про Україну; - розповідає, які є свята влітку, як їх святкують в Україні, у родині; - розповідає, чим відома наша країна; розпізнає державні символи України. |
Мистецька |
- малює графічними матеріалами (олівцями, фломастерами,
фарбами тощо); - придумує образи і створює їх різними засобами художньої виразності; - експериментує з кольорами, формами тощо; - дотримується правил техніки безпеки; - презентує свою роботу; - рухається в ритмі і темпі музики, узгоджує свої рухи з музичним супроводом (співом). |
Фізкультурна |
- виконує вправи для формування правильної постави; - дотримується безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ та ігор;
- використовує жести, рухи під час рухливої гри; |