«Моделювання літальних апаратів. Виготовлення моделі реактивного літака.»

Про матеріал
розширити уявлення гуртківців про літальні апарати, удосконалювати вміння та навички в моделюванні з паперу і картону, розвивати конструкторські здібності; виховувати інтерес до моделювання, навчити виготовляти моделі реактивного літака, розвивати уяву, фантазію, творчість, виховувати повагу до людей різних професій
Перегляд файлу

 Тема. «Моделювання літальних апаратів. Виготовлення моделі реактивного літака.»

 

Мета: розширити уявлення гуртківців про літальні апарати,

удосконалювати вміння та навички в моделюванні з паперу і картону,  розвивати конструкторські здібності; виховувати інтерес до моделювання, навчити виготовляти моделі реактивного літака, розвивати уяву, фантазію, творчість, виховувати повагу до людей різних професій, акуратність, культуру  праці

Обладнання: демонстраційний матеріал – зразок моделі літака, зображення літаків різних конструкцій; для індивідуального користування – креслярський папір, олівець, лінійка, клей ПВА, пензлик

Тип заняття: комбінований.

Зміст заняття

 

  1. Підготовка робочих місць до заняття.

 

       Керівник гуртка перевіряє наявність у гуртківців необхідних  для роботи матеріалів та інструментів. Гуртківці організовують свої робочі місця.                                                                                                                                                                                                                                                                                          

І. ОРГАНІЗАЦІЯ ГУРТКІВЦІВ ДО РОБОТИ.

 Девіз: « Кожен майстер колись був невмілим».

 

Всі сідайте тихо, діти

Домовляйтесь не шуміти,

Руки гарно піднімати,

Чітко в лад відповідати,

На занятті не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було в нас мороки.

Всі готові до роботи?

Тож, гаразд, часу не гаєм

До роботи приступаєм

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Давайте пригадаємо які є лінії, їхня назва та призначення?

Графічне зображення

Назва

Призначення

 

————————

 

Суцільна основна

Лінії видимого контуру. Лінії відрізування, прорізування, надрізування

 

————————

 

Суцільна тонка

 

 

Лінії розмірні та виносні

 

– – – – – – – – – –

 

 

Штрихова

 

Лінії невидимого контуру

 

– · – · – · – · – · – · – 

 

 

Штрихпунктирна

 

Лінії осьові і центрові

 

  •        ·· – ·· – ·· – ·· – ·· –

 

 

Штрихпунктирна з двома точками

 

Лінії перегину

 

1, 2, 3,...

а, б, в,...

 

Цифрові і буквені позначення

 

Порядок або черговість виконання операцій

(  )

 

 

Стрілки

 

Напрям згинання та складання паперу і картону

 

  А

 

 

  

 

 

Штриховка

Місця нанесення клею на деталь при склеюванні:

 

  .

КРОСВОРД «Елементи графічної грамоти»

По горизонталі: 4. Інструмент, що являє собою графітний стержень в дерев'яній оболонці. 5. Графічне зображення предмета або його складових, виконане за допомогою креслярських інструментів, яке містить інформацію, необхідну для виготовлення виробу. 7. Те, що з'являється на папері, якщо провести по ньому ручкою або олівцем.

По вертикалі: 1. Елемент, що показує напрям перегинання та складання паперу. 2. Лінія на кресленні, відносно якої розміщуються симетричні елементи зображення. 3. Об'ємне зображення предмета, виконане від руки. 6. Виконане від руки площинне зображення предмета або деталі з вказуванням його основних розмірів.

  •          Які літальні  апарати ви знаєте?
  •          Яку модель ми виготовляли на минулому уроці?   
  •                                                                                                                                                                                                           

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ВИКЛАД НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  •          Діти  послухайте загадку і відгадайте її

 

Я не птиця, та літаю,

Крила й хвіст я маю.

І мотор у мене є,

Що життя мені дає.

                            ( Літак)

  •          Правильно, це літак.
  •          А кому доводилось літати  на літаку?

Сьогодні ми будемо продовжувати виготовляти моделі літальної техніки, які є важчими за повітря. Ознайомимось з правилами і

 технологією виготовлення моделей літаків. Виготовимо модель реактивного літака УІ-2.

На одному з минулих занять ми виготовляли модель планера. Особливістю планера є те, що він не має двигуна і летить за рахунок зустрічного потоку повітря. Є літальні апарати, які злітають у повітря самостійно і можуть літати довгий час,- це літаки. Вони  подібні до планера, але мають двигун, за допомогою якого створюється необхідна підйомна сила.

 Перший літак був побудований у Росії інженером А. Можайськом. З того часу минуло багата років Велика кількість інженерів,

Конструкторів, винахідників, вклали свої знання і вміння в розробку різноманітних моделей літаків. Літаки поділяються на військові та цивільні. Основні типи військових літаків: винищувачі, бомбардувальники, штурмовики. Цивільні літаки бувають: транспортними, пасажирськими, санітарними, пожежними, сільськогосподарськими, тощо. Літаки мають різну швидкість, дальність польоту і висоту польоту. Найбільш швидкісними літаками є реактивні. Вони появились вперше у 1946 році. Реактивний винищувач ЯК-15 мав швидкість понад 800км/год, МІГ-9 – понад 900 км/ год. У 1985 році в місті Києві  конструктором Антоновим був сконструйований найбільший літак у світі – АН – 124.

Україна є однією з розвинених авіаційних держав. У нас є конструкторські бюро, авіаційні заводи, завод, заводи з виготовлення авіаційних двигунів. У нас, в Луцьку , є авіазавод «Мотор» на якому ремонтують двигуни до літаків.

 

IV. Демонстрація та аналіз зразка виробу.

Подивіться на зразок літака, якого ми будемо робити на занятті і послухайте вірш.

 

Подивіться на зразок ,                      ,

Ви сьогодні, діти,

Паперовий літачок

Будемо робити.

А чи може хтось із вас

Зараз показати,

Де у нього фюзеляж,

Де – стабілізатор?

Кіль і крила, і рулі?

Може з вас хто знає,

Яка сила від землі

Його відриває?

 В чому криється секрет,

І чому буває,

Що він то летить вперед,

То убік звертає?

Літачків усіх політ

Ми в змаганні далі

Перевіримо як слід

В нас на коридорі.

Хто уважно проведе

Свій політ в змаганні,

Той  і відповідь знайде

На оці питання.

  •          Тож давайте пригадаємо, частини літака та їх призначення.
  •          Для чого призначені крила літака?
  •          Правильно, завдяки їм літак тримається на повітрі.
  •          Покажіть, де у літака фюзеляж. Для чого він призначений?
  •          Вірно, у фюзеляжі розміщаються пілоти, пасажири, вантажі.
  •          Для чого призначені рулі повороту та висоти?
  •          Правильно, для того, щоб керувати рухом літака у повітрі.
  •          Як називають колеса у літака?
  •          Так вони називаються шасі.під час польоту вони вони піднімаються й втягуються у нижню частину літака.

Отже модель літака складається з фюзеляжу, крил, кіля та стабілізатора. Фюзеляж складається з двох частин – циліндричної та конічної. Крила моделі виконані у формі трикутника. Задні кромки стабілізатора і кіля є рулями повороту і висоти, задні кромки крил є елеронами, основне призначення – зміну крену літака при повороті.

 

                 V Технологія виготовлення.

Паперова модель реактивного літака виготовляється у такій послідовності:

  1. Вирізаємо прямокутник ( фюзеляж)
  2. Вирізаємо чверть круга ( носову частину фюзеляжу)
  3. Вирізаємо два крила, стабілізатор( 2 деталі), кіль, три колеса, стійку для шасі.
  4.  Спочатку склеюємо конічну ( носову ) частину.
  5. Тоді склеюємо циліндричну форму та склеюємо їх разом.
  6. Приклеюємо до фюзеляжу крила, слідкуючи за тим, щоб вони були в одній площині. Задні кромки крил мають збігатися з кінцем трубки-фюзеляжу.
  7. Приклейте до фюзеляжу кіль. Його площина має бути перпендикулярною до крил моделі.
  8. Приклейте до кіля стабілізатори на відстані 20-30 мм від його верху.
  9. Приклейте до корпусу літака стойку шасі, та неї приклейте колеса.

Дайте моделі висохнути, а потім випробуйте у польоті.

 

 VI  Повторення правил техніки безпеки

VII ПРАКТИЧНА РОБОТА

         Діти під наглядом керівника виготовляють виріб. Надаю необхідну допомогу окремим гуртківцям. Проводжу інструктаж з метою виправлення помилок та закріплення правильних прийомів роботи. Слідкую за технікою безпеки на занятті.

Фізхвилинка

Раз, два, три, чотири.

Три, чотири, раз, два.

Розболілась голова.

Треба трішки відпочити,

Щоб нового ще навчитись.

Підтягнулися,

Присіли,

Пострибали,

Знову сіли.

Вийшла пауза мала –

                                                      До роботи нам пора.

 Діти продовжують виготовлення виробів.

VII   Оцінювання виробів

VIII Підсумок занняття

X   Прибирання робочих місць

XI Домашнє завдання

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Дуда Лариса
Додано
10 жовтня
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку