Моделююча гра «Здібності і можливості людини»

Про матеріал
Метою авторської розробки - моделюючої гри є - навчити дітей визначати і розвивати свої здібності; - навчити користуватися своїми здібностями використовуючи їх, як ресурси; - підвищувати мотивацію до вироблення нових умінь і удосконалення наявних; В ході підібраного типу заняття учасники створюють певні моделі, алгоритми дій. Дана гра не вимагає від учасників входу в роль, вона вимагає аналізу конкретних життєвих ситуацій або проблеми та визначення кроків на шляху до їх вирішення. Розробка рекомендована для використання практичними психологами, класними керівниками.
Перегляд файлу

                                         

 

Моделююча гра

«Здібності і можливості людини»

 

C:\Users\Люда\Pictures\(90) Людмила Дем'янова_files\35102446_1852944021448327_7966135234146074624_o.jpg

                                          Підготувала:

                                    Начальник відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту,

                         культури та туризму виконавчого комітету

                          Першотравневської сільської ради, вчитель

                               психології та основ здоров’я опорного закладу

                    загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

                                       Першотравневської сільської ради Дем’янова Л.Л.

 

                                                

 

2020р.

 

Тема: Моделююча гра «Здібності і можливості людини»

Мета: - навчити визначати і розвивати свої здібності;

- навчити користуватися своїми здібностями використовуючи їх, як ресурси;

- підвищувати мотивацію до вироблення нових умінь і удосконалення наявних;

 

Інформація для тренера: в ході підібраного типу заняття учасники створюють певні моделі, алгоритми дій. Дана гра не вимагає від учасників входу в роль, вона вимагає аналізу конкретних життєвих ситуацій або проблеми та визначення кроків на шляху до їх вирішення.

 

Хід заняття:

1. Вправа на привітання

2. Повторення правил тренінгу

3. Актуалізація опорних знань

3.1.Вправа «Успішні управлінці»

Діти, давайте уявимо, що ви вже власники бізнесу. Який вид бізнесу ви виберете  - це  буде Ваш вибір. Перед Вами завдання – Вам необхідно зараз зайнятися кадровою роботою, прийняти на роботу спеціалістів спираючись на їх особистісні характеристики.

 

Професії:

Адміністратор, бухгалтер, менеджер по продажам, менеджер по персоналу, аналітик, системний адміністратор.

 

Характеристики:

Андрій дуже активний, не стриманий, імпульсивний, емоційний, береться відразу робити кілька робіт. Постійно в русі, поставивши перед собою нову мету - відразу починає діяти, домінує, веде за собою. Вміє аналізувати ситуацію і миттєво діяти. Завжди щиро (від душі) посміхається, любить відчувати себе господарем становища. (Холерик – адміністратор, менеджер по продажам, аналітик, програміст)

Оксана цілеспрямована, мисляча, інтелігентна, організована, любляча красу і порядок. Їй властива замкнутість, мовчазна, глибокомисляча. Дивиться на життя реально, без зайвих фарб, глибоко аналізує ситуацію, здатність звертати увагу на дрібниці часто заважає знайти вихід із ситуації.

Для неї головне виконати роботу добре, не звертає уваги скільки часу потрібно на це витратити. Свою роботу завжди намагається наблизити до ідеалу (Меланхолік - аналітик, програміст)

 

Інна любить бути в центрі уваги, життєрадісна, оптимістка, дуже комунікативна, володар «хорошого» образного мислення. Володіє талантом бачити в поганому — хороше, а у звичайному — незвичайне. Має прекрасну пам'ять, проте запам'ятовує лише ті речі, які пробудили в ньому інтерес. Володарка «нестандартного» світогляду і незвичайних думок. Має багато хобі. Не- посидюща, неорганізована і часто - хаотична особистість.

(Сангвінік – менеджер з персоналу, адміністратор)

Олександр – повільний, витриманий, відрізняється миролюбним характером, не конфліктний, легко пристосовується до ситуації, може довгий час перебувати без суспільства, любить і вміє дружити. Вивести його з рівноваги практично неможливо. З ним легко домовиться, часто йде на компроміс, дуже врівноважений, завжди вміє тримати ситуацію під контролем. Завжди має свою думку, яку підтверджує фактами. Стійко переносить стресові ситуації, дуже працездатний.

(Флегматик – аналітик, системний адміністратор)

 

Рефлексія: - на які спеціальності ви приймете цих людей? Що вплинуло на Ваше рішення?

 

4. Мотивація опорної діяльності

Вправа «Я не хочу хвалитися, але я ...»

Діти сидять у колі і по колу закінчують речення. Як естафетну паличку під час висловлювань передають смайлик.

 

5. Інформаційна хвилинка.

Робимо висновок, що кожна людина володіє якимись здібностями, і у кожного ці здібності свої.

Природа людських здібностей до цих пір викликає досить бурхливі суперечки серед вчених. Деякі автори стверджують, що здібності біологічно обумовлені і їх прояв залежить від успадкованих характеристик. Так, наприклад, музична обдарованість Моцарта виявилася в три роки, Гайдна — у чотири. Талант у живопису і скульптурі проявляється дещо пізніше: у Рафаеля — у вісім років, у Ван Дейка — в десять.

Найголовніше, щоб кожна людина знала, розвивала та використовувала свої здібності.

 

6. Мозковий штурм:

- Кожен по - колу відповідно своїх здібностей повинен сказати  де він зможе їх розвивати.

- Які можливості можуть у дітей з'явиться, коли вони будуть розвивати свої здібності.

- Як знання про свої здібності допоможуть у майбутньому вести особисті справи?

 

7. «Застосування умінь»

Вправа навчає генерувати ідеї про способи практичного застосування наявних у учасників ресурсів, сприяє підвищенню самооцінки, а також підвищує мотивацію до вироблення нових умінь і вдосконалення наявних.

 

Кожен з учасників називає якесь спортивне вміння, якими він володіє (наприклад, кататися на велосипеді або на роликах, підтягуватися на перекладині, кидати м'яч в точно заданому напрямку тощо). Потім інші учасники пропонують можливі варіанти застосування цих умінь — не тільки у фізкультурі і спорті, але й в інших життєвих сферах. Вправа виконується в загальному колі.

Обговорення

Учасники обмінюються своїми враженнями і міркуваннями про те, які нові вміння та способи застосування їхніх здібностей їх  зацікавили.

 

8.Вправа «Що, звідки, як»

Бізнесмен - це людина яка вміє продуктивно діяти в ситуаціях новизни та невизначеності, спираючись на свій творчий потенціал, свої здібності; вміє орієнтуватися в обставинах, що швидко змінюються, приймає адекватні рішення при неповноти вихідних відомостей для цього.

Розвивати ці вміння кожна людина може самостійно. Але на цьому занятті я познайомлю Вас з деякими вправами, які допоможуть розвинути в собі впевненість і навчать діяти в ситуації невизначеності, активізує швидкість мислення учасників, стимулює їх до висування незвичайних ідей і асоціацій.

Сенс вправи: учасникам, що сидять у колі, демонструється якийсь незвичайний предмет, призначення якого не цілком зрозуміло (можна використовувати навіть не сам предмет, а його фотографію). Кожен з учасників по черзі повинен швидко відповісти на три питання:

-Що це?

-Звідки це взялося?

-Як це можна використовувати?

При цьому повторюватися не дозволяється, кожен учасник повинен придумувати нові відповіді на кожне з цих запитань.

Найпростіший спосіб добути реквізит для цієї вправи — не брати предмети цілком (їх призначення, як правило, більш або менш ясно), а уламки чого-небудь — такі, щоб за ними складно було зрозуміти, звідки вони взялися.

Обговорення:

-Які відповіді на питання запам'яталися учасникам, представляються самими цікавими і оригінальними?

 

9. «Перетворення». Намалюйте на аркуші паперу геометричні фігури: ромб, квадрат, коло, трикутник. Дайте дитині можливість пофантазувати і домалювати. Наприклад, сонце, квітка, сніговик, хатинка і так далі.

 

10. Гра «Що буде, якщо....»

Продовжити фразу: Що буде, якщо....

 

11. Підсумок заняття.

11.1. Рефлексія.

11.2. Вправа на завершення тренінгу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
12 березня 2020
Переглядів
758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку