Календарне планування
(за навчально-методичним комплектом К. І. Пономарьової
до підручника «Українська мова та читання. Частина 1», Українська мова та читання. Частина 2
(автори К. І. Пономарьова, Л. А. Гайова, Олександра Савченко):
3 год на тиждень
№ п/п |
Зміст уроків |
|
|
|
|
І - семестр |
|||||
1. 4.09 |
Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови, підручником з української мови та умовними позначеннями в ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну. |
-називає умовні позначки підручника; -знає державні символи України; -знає правила поведінки під час звучання гімну. |
Ознайомлення з підручником з української мови та умовними позначеннями в ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну. |
-називає державні символи України за поданими малюнками; -знає правила поведінки під час звучання гімну. |
|
2. 4.09 |
Знайомство з новим підручником. Вступ до розділу. М. Рильський «Тиха, задумлива осінь спускається...». (Частина 2,с.4-5). Вже канікули скінчились, в школі радо ми зустрілись! О. Морозова «Перший день у школі». (с. 6-7). |
-самостійно читають текст, осмислюють прочитане; визначають його особливості, відповідають на запитання, володіють своїми емоціями; -взаємодіють усно, виявляють інтерес до читання, сприймають усні висловлювання; -самостійно будують висловлювання. |
Знайомство з новим підручником. Вступ до розділу. М. Рильський «Тиха, задумлива осінь спускається...». |
Називає ознаки осені, слухає прочитане вчителем; прочитує поскладово вірш, -дає відповіді на поставлені запитання з опорою на малюнок. |
|
3. 6.09 |
Розпізнаю м’які приголосні звуки. Позначення їх м’якості на письмі. Побудова звукових схем слів. Проведення інтерв’ю на основі змісту прочитаного тексту. Написання тексту на задану тему (с. 6-7) Пригадую слова з апострофом. Написання слів з апострофом і звуками. Знаходження інформації на етикетці за поданими запитаннями. Написання тексту за запитаннями (с. 8-9) |
- знає , розпізнає м’які приголосні звуки; -позначає їх м’якість на письмі та підтверджує свої думки; - проводить інтерв’ю на основі змісту прочитаного тексту; -створює текст на задану тему; - висловлює свої думки; - обговорює успіхи та невдачі на уроці. -знає написання слів з апострофом і звуками; - знаходить інформацію на етикетці; - за поданими запитаннями відповідає на запитання за змістом прослуханого; - висловлює свої думки. |
Розпізнаю м’які приголосні звуки. |
- знає , розпізнає м’які приголосні звуки; -позначає їх м’якість на письмі за допомогою вчителя та наочної опори |
|
4. 11.09 |
Правильно вимовляю дзвінкі приголосні в кінці слова і складу. Вправляння у вимовлянні дзвінких приголосних звуків у кінці слова і складу. Робота з таблицею парних та непарних дзвінких і глухих приголосних звуків. Колективне обговорення меню. Написання тексту за запитаннями (с. 10-11) Правильно записую слова із сумнівними приголосними звуками. Написання слів з сумнівними приголосними звуками. Складання тексту на задану тему (с. 12-13) |
- правильно вимовляє дзвінкі приголосні в кінці слова і складу ; -знає та відтворює основний зміст усного повідомлення; - відповідає на запитання за змістом прослуханого; - висловлюють впевнено свої думки. - правильно записує слова із сумнівними приголосними звуками; - знає та дотримується правил спілкування; - самостійно розуміє фактичний зміст текстів різних видів та основні думки (самостійно, а також з допомогою вчителя); - бере участь в обговоренні про що може йти мова в оповіданні; - добирає з тексту вислови, які підтверджують власну думку; - ділиться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці. |
Правильно вимовляю дзвінкі приголосні в кінці слова і складу. |
- правильно вимовляє дзвінкі приголосні в кінці слова і складу ; - знає та дотримується правил спілкування;
|
|
5. 11.09 |
Як у Німеччині святкують початок навчального року. Як у Німеччині святкують початок навчального року (текст створено за матеріалами інтернет-джерел). (с. 7-8).Слова-мандрівники. А. Коваль «Знайомі незнайомці». (с, 9-10).Характеристика головного персонажа твору. Меґан МакДоналд «Джуді знайомиться з новим учителем» (уривок з повісті). (с. 11-14). |
-цілісно сприймають інформацію, самостійно читають текст, будують висловлювання; -переказують, передаючи зміст почутого своїми словами, враховують мету завдання, розуміють зміст прочитаного; -ставлять запитання, беруть участь в колективному обговоренні. -висловлюють власне ставлення до змісту прослуханої інформації; -користуються формулами мовленнєвого етикету, дотримуються правил спілкування. |
Слова-мандрівники. А. Коваль «Знайомі незнайомці». (с, 9-10).
|
-розуміє прослуханий текст, який читав вчитель. - дає відповіді на поставлені запитання. |
|
6. 13.09 |
Розвиток зв’язного мовлення № 1 Складаємо діалог: «Спогади про літо». (Зошит «Мандруємо зі словом», с.3-4) Правильно записую слова із сумнівними приголосними звуками. Складання тексту на задану тему ( с.12-13). |
-складає діалог на задану тему; -взаємодіють усно, правильно вимовляють і сприймають сумнівні звуки на слух; досліджують власне мовлення; надають пояснення написання слів; самостійно аргументують прикладами власні відповіді; створюють усні повідомлення; долучаються до діалогу і підтримують його н тему із життєвих ситуацій. |
Розвиток зв’язного мовлення № 1 Складаємо діалог: «Спогади про літо». |
Вступає в запропонований діалог. Дає відповіді на поставлені запитання. |
|
7. 18.09 |
Розпізнаю слова з ненаголошеними звуками [е], [и]. Проведення інтерв’ю за запитаннями на основі змісту прочитаного тексту. Побудова розповіді на задану тему (с. 14-15) Правильно записую слова з ненаголошеними звуками [е], [и]. Добір перевірних слів шляхом змінювання форми слова. Відтворення діалогу в ролях. Записування розгорнутої відповіді на поставлене запитання (с. 16-17) |
- розпізнає слова з ненаголошеними звуками [е], [и]; -знає та виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; - розуміє фактичний зміст текстів різних видів та основні думки (самостійно, а також з допомогою вчителя); - бере участь у колективному обговоренні прочитаного; - оцінює результати своєї роботи. -правильно записує слова з ненаголошеними звуками [е], [и]; - добирає перевірні слова шляхом змінювання форми слова; -відтворює діалог в ролях; - створює колаж із фотографіями класу та учнів; - розглядає малюнок та висловлюють свої думки ; - обговорює створення презентації; - висловлює свої думки. |
Розпізнаю слова з ненаголошеними звуками [е], [и]. Побудова розповіді на задану тему |
- розуміє фактичний зміст текстів різних видів (самостійно, а також з допомогою вчителя);
|
|
8. 18.09 |
Характеристика головного персонажа твору. Марія Манеру «Шарлотта отримує... 13 балів» (с. 14-15). Медіавіконце: колаж «Наш клас». Що таке колаж? Як його створити? Як краще провести презентацію колажу? Робота з дитячою книжкою № 2. «Пиріг дружби» уривок із книжки «Гармидер у школі» Джеремі Стронга |
- знають та виконують сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; - розуміють фактичний зміст текстів різних видів та основні думки (самостійно, а також з допомогою вчителя); - розглядають картину та її частини і висловлюють свої думки щодо побаченого; - беруть участь у колективному обговоренні прочитаного. - оцінюють результати своєї роботи. - знають , що таке колаж - створюють колаж із фотографіями класу та учнів; - розглядають малюнок та висловлюють свої думки ; - обговорюють створення презентації; |
Характеристика головного персонажа твору. Марія Манеру «Шарлотта отримує... 13 балів» (с. 14-15).
|
- розуміє фактичний зміст прослуханого тексту (самостійно, а також з допомогою вчителя); -поскладово читає запропонований текст, дає відповіді на запитання. |
|
9. 20.09 |
Пригадую правила переносу слів. Повторення і застосування правил переносу слів. Написання розповіді про власні вподобання (С. 18-19) Пригадую і використовую алфавіт. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням власної думки (с.19-21) |
- застосовує правила переносу слів, дотримується правил переносу слів під час письма. - знає та дотримується правил спілкування; - усно відповідає на запитання; - застосовує одержану інформацію в навчальній діяльності; - оцінює свої досягнення з теми. - знає і використовує алфавіт, правила спілкування та поведінки в школі; - відповідає на питання; - аналізує та обґрунтовує власну думку. - знає і використовує алфавіт, - відповідає на питання; - аналізує та обґрунтовує власну думку. |
Пригадую правила переносу слів. Повторення і застосування правил переносу слів. |
- застосовує правила переносу слів, дотримується правил переносу слів під час письма.
|
|
10. 25.09 |
Шукаю слова в словнику в алфавітному порядку. Ознайомлення з тлумачним і орфографічним словниками. Вправляння у користуванні орфографічним словником для перевірки написання слів. Написання тексту з обґрунтуванням власної думки (с.21-22) Повторення і закріплення знань про звуки й букви. Умінь правильно переносити слова, записувати слова в алфавітному порядку (с. 22-23) |
- користуються орфографічним словником для перевірки написання слів; - знають та виконують сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань. - дотримується культури оформлення письмових робіт; - застосовує одержану інформацію в навчальній діяльності; - ділиться своїми враженнями. - правильно переносить слова; - записує слова в алфавітному порядку; - бере участь у колективному обговоренні прочитаного;
|
Повторення і закріплення знань про звуки й букви. Умінь правильно переносити слова, записувати слова в алфавітному порядку
|
-розрізняє голосні та приголосні звуки; м’які та тверді приголосні. Ділить слова на склади для переносу. Розташовує слова в алфавітному порядку (за допомогою вчителя та з опорою на алфавіт) |
|
11. 25.09 |
Наша мова — безцінний скарб. А. Коваль «Наша мова». Ознайомлення з терміном науково-художнє оповідання. (с. 19-22).Наша мова — безцінний скарб. А. Коваль «Наша мова» (продовження). Добір заголовків до частин тексту. Підготовка до стислого переказу. (с. 22-23). |
- знають, що таке мова та називають традиції українського народу. - оволодівають та самостійно застосовують прийоми виразного читання та декламування напам’ять; - беруть участь у колективному обговоренні прочитаного;
|
Наша мова — безцінний скарб. А. Коваль «Наша мова». |
-знає, що таке мова та називає традиції українського народу. -
|
|
12. 27.09 |
Розпізнаю пряме і переносне значення слів. Вживання слів у прямому й переносному значеннях. Написання розповіді на задану тему за опорними словами (с. 23-24) Розвиток зв’язного мовлення. Малюю словами осінь. Написання розповіді за поданим початком на основі малюнка, світлин, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. Тема для спілкування: «Осінь зачаровує красою» (с. 8-10) |
- знає правила оформлення речень на письмі; - дотримується культури оформлення письмових робіт; -оцінює результати своєї роботи. - розпізнає пряме і переносне значення слів; -збагачує своє мовлення новими словами; - відповідає на запитання за змістом прослуханого;
|
Розвиток зв’язного мовлення. Малюю словами осінь. Написання розповіді за поданим початком на основі малюнка, світлин, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. |
- знає правила оформлення речень на письмі; - дотримується культури оформлення письмових робіт; - Складає речення про осінь за опорними малюнками. |
|
13. 02.10 |
Розпізнаю синоніми. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту (с. 25-26) Добираю синоніми. Вправляння у доборі синонімів. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки (с. 27-28) |
- визначає синоніми та вміє їх розпізнавати; - перетворює текстову інформацію у графічну (схеми, таблиці); - висловлює емоційно-оцінні свої враження. - визначає та називає, що таке синоніми; - розглядає малюнок та висловлює свої думки ; - бере участь у колективному обговоренні прочитаного; - висловлює з обґрунтуванням свої думки. |
Добираю синоніми. Вправляння у доборі синонімів. |
З опорою на малюнки та за допомогою вчителя добирає та називає синоніми. |
|
14. 02.10 |
Слова-мандрівники. Нузет Умеров «Диктант». (с. 24-25). Наша мова розвивається: чому з’являються нові слова? Л. Відута «Незрозумілі слова». А. Качан «Звертайся до словника». (с. 25-28) Сторінки з історії книгодрукування. В. Дацкевич «Як з’явилася друкована книга» (скорочено). (с.29-31). |
- дотримується правил спілкування; - застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів (самостійно та за завданням учителя), а також перечитування як засіб поглибленого розуміння змісту; - відповідає на запитання за змістом прослуханого тексту; -обговорюють головну мету, досліджують мовленнєві засоби виразності; -самостійно будують висловлювання, ланцюжок запитань до пошуку нового; - оцінює результати своєї роботи. |
Слова-мандрівники. Нузет Умеров «Диктант». (с. 24-25).
|
-уважно слухає текст, який читає вчитель. -поскладово прочитує текст. - дає відповіді на запитання до тексту. |
|
15. 4.10 |
Розпізнаю і добираю антоніми. Складання розповіді на задану тему (с. 28-30) |
- визначає антоніми; - відповідає на запитання за змістом прослуханого тексту; - аналізує отриману інформацію.
|
Розпізнаю і добираю антоніми. |
-за допомогою парних малюнків добирає та називає слова -антоніми |
|
16. 9.10 |
Розпізнаю слова, які мають кілька значень. Пояснення цих значень. Розвиток зв’язного мовлення № 3 Працюємо з деформованим текстом: «Хазяйнує осінь у господі». (Зошит «Мандруємо зі словом», с.7-8)
|
розпізнає слова, які мають кілька значень; -пояснює ці значення; - складає текст за опорними словами; - виразно читає та звертає увагу на наголоси; самостійно визначає, що таке розповідь; - володіє написанням розповіді за серією малюнків і складеними запитаннями; - відповідає на запитання за змістом;
- діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
Розпізнаю слова, які мають кілька значень. Пояснення цих значень.
|
Називає слова, які мають кілька значень з опорою на малюнки. Пояснює їх значення. |
|
17. 9.10 |
Сторінки з історії книгодрукування. В. Дацкевич «Як з’явилася друкована книга» (скорочено). (с.29-3 Медіавіконце: «Музей книги і друкарства». Віртуальна екскурсія до музею; розгляд ілюстрацій у підручнику. (с.32). Сторінки з історії книгодрукування. О. Єфімов «Друкар книг, перед тим небачених» (скорочено). (с.33-34). |
- визначає жанрові особливості твору; -тлумачать незнайомі слова, аналізують та інтерпретують почуте; -правильно використовують незнайомі слова у мовленні, взаємодіють усно. - висловлює оцінні судження морального й естетичного характеру про події та описи в тексті. |
Медіавіконце: «Музей книги і друкарства». Віртуальна екскурсія до музею; розгляд ілюстрацій у підручнику. (с.32).
|
-слухає інформацію, яку подає вчитель; -розглядає подані малюнки, дає відповіді на запитання з опорою на ілюстрацію. |
|
18. 11.10 |
Спостерігаю за словами, які звучать однаково, але мають різні значення. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.32-33). Ланцюжок висловлювань на тему: «Я пишаюсь, що я українець» Тематична діагностична робота з теми «Значення слова». (Посібник «Мої досягнення», с.7-14.) |
- визначає слова, які звучать однаково, але мають різні значення; - пояснює значення слів; - розглядає малюнок та висловлює свої думки, - бере участь у колективному обговоренні прочитаного; - співпрацює в групах для досягнення спільних цілей. |
Спостерігаю за словами, які звучать однаково, але мають різні значення.
|
Впізнає слова, які звучать однаково, але мають різні значення (з опорою на картки) |
|
19. 16.10 |
Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова. Визначаю корінь слова. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.34-35). |
- перераховує ознаки, які вказують на значення слова; - бере участь у колективному обговоренні прочитаного; - дотримується правил спілкування і найважливіших правил літературної вимови. - визначає спільнокореневі слова; - бере участь у проведенні інтерв’ю за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту;
|
Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова.
|
-З опорою на наочність називає слова синоніми, антоніми, багатозначні слова. |
|
20. 16.10 |
Для чого читають книжки? В. Сухомлинський «Спляча книга». (с.34-35). Для чого читають книжки? Д. Павличко «Соняшник». Розвиток уміння виразно читати. (с.36-37).Для чого читають книжки? Л. Повх «У бібліотеці». Інсценізація вірша. (с. 38-39).Робота з дитячою книжкою Моя Батьківщина - Україна В.Сосюра «Україна», «Квіти з Петриківки» (уривок з книжки «Катрусині скарби» Зірка Мензатюк |
- виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; - відповідає на запитання за змістом прослуханого тексту; - підтримує діалог з учителем, однокласниками на основі прослуханого; - оцінює та аналізує виконану роботу.
|
Для чого читають книжки? В. Сухомлинський «Спляча книга». (с.34-35). |
виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; -слухає прочитаний текст, дає відповіді на запитання, поскладово читає. |
|
21. 18.10 |
Розпізнаю спільнокореневі слова. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки ( с.36-37). Розвиток зв’язного мовлення № 4 Описуємо звірятко: «Руденька пустунка». (Зошит «Мандруємо зі словом», с.9-10) Спостерігаю за чергуванням голосних у коренях слів. Написання розповіді про своє бажання з поясненням власної думки (с.37-39). |
- визначає спільнокореневі слова; - виділяє корінь; -складає текст з обґрунтуванням власної думки; співвідносить вивчений матеріал; - ставить до тексту запитання ( робота в парі); -спостерігає за чергуванням голосних у коренях слів;
|
Розвиток зв’язного мовлення Описуємо звірятко: «Руденька пустунка». (Зошит «Мандруємо зі словом», с.9-10)
|
-усно, з опорою на малюнки та поставлені запитання описує білочку.
|
|
22. 30.10 |
Спостерігаю за чергуванням приголосних у коренях слів. Складання розповіді за поданими запитаннями (с.39-41). Розрізняю корені з однаковим звучанням, але різним значенням. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями. Написання тексту за світлиною (с.41-43). |
- самостійно визначають чергування приголосних звуків у коренях слів; - розрізняє корені з однаковим звучанням, але різним значенням;
- складає розповідь за поданими запитаннями;
|
Спостерігаю за чергуванням приголосних у коренях слів. |
-записує запропоновані слова, знаходить букви, якими відрізняються ці слова. |
|
23. 30.10 |
Образ народного героя. Вступ до розділу і теми. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка). Ознаки, що характеризують головного героя. (с. 41-42). Образ народного героя. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) (продовження). Розвиток прогностичних умінь. Стислий переказ казки. Медіавіконце: мультфільми. Особливість створення цієї форми медіа. Перегляд мультфільму за сюжетом відомої чарівної казки. (с.46). |
- висловлює оцінні судження щодо вчинку, події; - визначає головних персонажів; - знаходить у структурі епічного твору початок, основну частину, кінцівку; - виявляє і засуджує вчинки, які ображають інших; -відповідає на запитання за змістом прослуханого; -застосовує різні види читання під час опрацювання змісту казки; - ставить запитання за змістом тексту; - пояснює які вчинки персонажів є позитивними, а які негативними; - висловлює емоційно-оцінні враження. - висловлює емоційно-оцінні враження . |
Медіавіконце: мультфільми. Особливість створення цієї форми медіа. Перегляд мультфільму за сюжетом відомої чарівної казки. (с.46). |
-переглядає мультфільм, дає відповіді на поставлені запитання. |
|
24. 1.11
|
Визначаю закінчення в словах. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.43-45). Діагностична робота. Діалог (усно) |
- називає закінчення; - розуміє призначення закінчень у мовленні; - формує уявлення про нульове закінчення; - відновлює деформовані речення; -складає і записує розповідь за поданими запитаннями ; - бере участь у колективному обговоренні;
-бере участь у інтерв’ю за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту; - передбачає орієнтовний зміст тексту; |
Визначаю закінчення в словах. |
-записує спільнокореневі слова, визначає закінчення. |
|
25. 6.11 |
Спостерігаю за призначенням закінчень у мовленні. Формування уявлення про нульове закінчення. Складання і записування розповіді за поданими запитаннями (с.45-47). Розрізняю спільнокореневі слова і різні форми одного слова. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту (с.49-50). |
- розуміє призначення закінчень у мовленні; - формує уявлення про нульове закінчення; - відновлює деформовані речення; -складає і записує розповідь за поданими запитаннями ; - бере участь у колективному обговоренні;
|
Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту |
-записує запропонований текст у зошит.
|
|
26. 6.11 |
Пригоди у чарівній казці. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка). Дійові особи. Послідовність подій. (с. 47-49). Пригоди у чарівній казці. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка)(продовження). Вибірковий переказ частин твору. (с. 49-51). Народні пісні. Тематика народних пісень. «Три товариша» (українська народна пісня). (с.52-53). |
-читає виразно народну пісню, визначає настрій і почуття мовців, обирає темп читання. - відповідає на запитання за змістом; - знаходить слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння подій; - виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; - відповідає на запитання за змістом прослуханого тексту; - дотримується культури спілкування; - застосовує одержану інформацію в навчальній діяльності; - робить висновки по отриманій інформації. |
Народні пісні. Тематика народних пісень. «Три товариша» (українська народна пісня). (с.52-53).
|
-поскладово прочитує народну пісню, дає відповіді на запитання до тексту. |
|
27. 8.11 |
Розвиток зв’язного мовлення Складаємо загадки: «Золотий вогонь горить». «Визначаю основу слова. Написання розповіді про свою мрію за поданими запитаннями (с.47-48).Мандруємо зі словом», с.12-13) Визначаю основу слова. Написання розповіді про свою мрію за поданими запитаннями (с.47-48). |
визначає основу слова; -складає розповідь про свою мрію за поданими запитаннями ; - знаходить в тексті співзвучні слова із намальованою картиною; - висловлює свої думки.
|
Розвиток зв’язного мовлення Складаємо загадки: «Золотий вогонь горить».
|
-відгадує загадки з опорою на малюнки-підказки. |
|
28. 13.11 |
Визначаю префікс у словах. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту (с.51-52). Утворюю слова за допомогою префіксів. Відновлення тексту в буклеті. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки (с.53-54). |
- розрізняє спільнокореневі слова і різні форми одного слова; -знає та виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; - визначає префікс в словах; - складає розповідь за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту; |
Утворюю слова за допомогою префіксів.
|
-утворює нові слова за допомогою префіксів з опорою на малюнки-підказки |
|
29. 13.11 |
Народна легенда. «Походження назви Переяслав» (легенда). (с.53-55). Народ вчить, як на світі жить. Прислів’я. Особливість змісту і побудови. Пряме і переносне значення змісту прислів’їв. (с. 56). Робота з дитячою книжкою № 5. «Із казкової скарбниці». «Казка про Сіндбада - мореплавця» (арабська народна казка) |
- знають та називають фольклорні і авторські твори; - читають вголос, правильно, цілими словами і групами слів у темпі, який дає змогу розуміти прочитане; - передбачають орієнтовний зміст твору; - відповідають на запитання за змістом прослуханого. - відрізняють легенду від казки; - передбачають орієнтовний зміст твору; - відповідають на запитання за змістом прослуханого; - знаходять слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння прочитаного |
Народна легенда. «Походження назви Переяслав» (легенда). (с.53-55).
|
-слухає легенду, прочитану вчителем4 -відповідає на поставлені запитання; -поскладово прочитує легенду. |
|
30. 15.11 |
Спостерігаю за написанням слів із префіксами роз-, без-. Написання тексту за власними спостереженнями (с.56-57). Досліджую написання слів із префіксами з-, с-. Написання тексту про своє вподобання (с.58-59). |
знає правила написанням слів з префіксами роз-, без-; - шукає інформацію на карті України за поданими запитаннями. - знає правила написання слів з префіксами з-, с-; - прогнозує зміст тексту за його заголовком;
|
Спостерігаю за написанням слів із префіксами роз-, без-. Досліджую написання слів із префіксами з-, с-.
|
-називає префікси, які треба записати у слові з опорою на малюнок-підказку. |
|
31. 20.11 |
Спостерігаю за вживанням апострофа після префіксів. Написання розповіді на задану тему з використанням поданих словосполучень (с.60-61). Розвиток зв’язного мовлення Удосконалюємо написаний текст: «Квіти українського віночку». (Зошит «Мандруємо зі словом», с.14-15) |
- знає правила вживанням апострофа після префіксів; - складає розповідь на задану тему з використанням поданих словосполучень ; -розуміє фактичний зміст текстів різних видів та основні думки (самостійно, а також з допомогою вчителя); - висловлює емоційно-оцінні враження . |
Розвиток зв’язного мовлення Удосконалюємо написаний текст: «Квіти українського віночку». |
-називає квіти українського віночка; -записує запропонований текст у зошит. |
|
32. 20.11 |
Скоромовки. Розширення і упорядкування знань учнів про жанрові особливості скоромовок. Краса природи у її різноманітності. Вступ до розділу. В. Сухомлинський «Сонячний день узимку». (с.60-61). Краса природи у її різноманітності. Л. Костенко «Синички на снігу» (напам’ять) (с. 62).
|
- знають напам’ять кілька прислів’їв, загадок, скоромовок;
- учать прислів’я, загадку та скоромовку напам’ять; - виразно читають загадки один одному ( робота в парі); - з’ясовують, які слова допомогли знайти відгадку; - беруть участь у колективному обговоренні прочитаного - розповідають епізоди з життя відомих письменників, про їхні твори, з якими неодноразово ознайомлювалися під час навчання; |
Краса природи у її різноманітності. Л. Костенко «Синички на снігу» |
-поскладово читає вірш, відповідає на поставлені запитання. |
|
33. 22.11 |
Правильно переношу слова з апострофом після префіксів. Написання розповіді за запитаннями на основі прочитаного тексту (с.61-63). Визначаю суфікс у словах. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту (с.63-65). |
- вміє правильно переносити слова з апострофом після префіксів; - самостійно визначає суфікс у словах; - самостійно або з допомогою вчителя знаходить інформацію на квитку до музею; - зацікавлено й уважно слухає співрозмовників, робить висновки та толерантно ставиться до їхніх думок. |
Написання розповіді за запитаннями на основі прочитаного тексту. |
-слухає прочитаний текст, дає відповіді на запитання. Пише запропонований текст. |
|
34. 27.11 |
Утворюю слова за допомогою суфіксів. Написання тексту про свої вподобання з обґрунтуванням власної думки (с.65-67). |
- утворює слова за допомогою суфіксів; -знаходить інформацію на карті України за поданими запитаннями; -оцінює результати своєї роботи.
|
Утворюю слова за допомогою суфіксів.
|
-утворює слова за допомогою суфіксів за допомогою вчителя.
|
|
35. 27.11 |
Грамоті вчиться — завжди пригодиться. Зірка Мензатюк «Новорічна пригода з відьмою». Діагностична робота. Усний переказ. (Автор, назва твору). (с.62-64). Відчуй іншого. Тетяна Череп -Пероганич «Колядка». Відчуй іншого. Тетяна Череп-Пероганич «Колядка» (продовження). Як завершити оповідання «Колядка». (с. 66-67). |
- знають та називають дійових осіб казки;
- розповідають епізоди з життя відомих письменників, про їхні твори, з якими неодноразово ознайомлювалися під час навчання; - читають вголос, правильно цілими словами у темпі, який дає змогу розуміти прочитане; - відповідають на запитання за змістом прослуханого тексту;
|
Грамоті вчиться — завжди пригодиться. Зірка Мензатюк «Новорічна пригода з відьмою». |
-Після прослуховування казки, називає її дійових осіб; -поскладово читає казку. |
|
36. 29.11 |
Розрізняю префікси і службові слова. Написання службових слів з іншими словами. Складання тексту про свої вподобання (с.54-56).
|
- розпізнає префікси і службові слова; -добирає слова з певною орфограмою; -самостійно виділяє заголовок тексту; -складає розповідь за поданими запитаннями відповідає на запитання за змістом; - застосовує одержану інформацію в навчальній діяльності; |
Розрізняю префікси і службові слова.
|
-записує запропонований текст. |
|
37. 4.12 |
Визначаю будову слова. Написання тексту про свої вподобання (с.67-68). Розбираю слова за будовою. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.69-70).
|
- визначає будову слова; -знає та виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; - самостійно розбирає слова за будовою; - дотримується правил спілкування: - відповідає на запитання за змістом ; - застосовує одержану інформацію в навчальній діяльності; |
Написання розгорнутої відповіді на запитання. |
-дає відповіді на запитання до прочитаного вчителем тексту. Записує відповіді за допомогою вчителя (рука в руці). |
|
38 4.12 |
Медіавіконце: селфі. Сутність терміну. Розгляд і доповнення ілюстрацій, що у підручнику, словесними малюнками. Селфі з улюбленою книжкою. (с. 68-69). Народні і авторські засівальні пісні, щедрівки, колядки Зимові картини і «зимові» слова. Г. Малик «Грудень» (напам’ять). (с. 70). |
- оволодівають продуктивними способами читання мовчки (самостійно та з допомогою вчителя); - виразно читають вірш один одному ( робота в парі); - створюють портрет героя з вірша, який сподобався;
|
Г. Малик «Грудень» (с. 70). |
-називає зимові місяці; -поскладово прочитує вірш; -відповідає на запитання з опорою на малюнки. |
|
39. 6.12 |
Розвиток зв’язного мовлення Складаємо розповідь за серією малюнків: «Домашні улюбленці». (Зошит «Мандруємо зі словом», с.16-19) |
- збагачує своє мовлення новими словами; - розповідає епізоди з життя; - самостійно застосовує прийоми виразного читання; - ставить до тексту запитання (робота в парі); -складає та записує розповідь за серією малюнків та опорними словами. |
Розвиток зв’язного мовлення Складаємо розповідь за серією малюнків: «Домашні улюбленці». |
-називає хто забражений на малюнку. Дає відповіді на запитання. Друкує текст на планшеті. |
|
40. 11.12 |
Розбираю слова за будовою. Написання розгорнутої відповіді на Розпізнаю слова з орфог-рамами. Придумування заголовка до тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями (с.71-72) |
- визначає будову слова; -знає та виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; - дотримується культури спілкування; - застосовує одержану інформацію в навчальній діяльності;
|
|
|
|
41. 11.12 |
Різдвяне чудо. М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел» . Придумування продовження казки. (с. 72-74). Святкові запахи. Мар’яна Савка «Запах Різдва». С. Косенко “Святвечірˮ (с.75-76). Бажаю тобі і твоїм друзям веселих новорічних і різдвяних свят! «На щастя, на здоров’я… » (засівальна пісня)(напам’ять) (с. 77). |
- знають та називають колядки, відрізняють їх від щедрівок та посівалок; - самостійно орієнтуються у фактичному змісті твору; - визначають тему прочитаного тексту; - виразно читають колядку; - вчаться інсценізувати господарів і колядників. - обговорюють картину « Запах Різдва »;
|
Святкові запахи. Мар’яна Савка «Запах Різдва». С. Косенко “Святвечірˮ (с.75-76).
|
-розглядає картину; -дає відповіді на запитання до картини; -поскладово читає вірш та дає відповіді на запитання до вірша. |
|
42. 13.12
|
Перевіряю написання ненаголошених [е], [и] в коренях слів. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.72-74). Пишу записку і СМС-повідомлення. Вправляння у написанні слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях (с.74-76).
|
- перевіряє написання слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях, що перевіряються добором спільнокореневих слів; -знає та дотримується правил спілкування; - відповідає на запитання за змістом ; - застосовує одержану інформацію в навчальній діяльності; - оцінює результати своєї роботи. |
. Вправляння у написанні слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях |
-записує слова з ненаголошеними е, и в корені слова. |
|
43. 18.12 |
Перевіряю написання слів з ненаголошеними [е], [и] за словником. Складання і записування тексту за поданим початком (с.76-77).
|
|
|
|
|
44. 18.12 |
Коли може «здійснитися все»? І.Жиленко «Здійсниться все...». (с. 78). Проект « Читати – це модно!» Підготовка і оформлення робіт у групах.
|
- розповідають біографію письменниці І. Жиленко; - знаходять у тексті самостійно і з допомогою вчителя слова, які мають переносне значення, порівняння, епітети, метафори; - застосовують прийоми виразного читання; - розповідають про свої мрії; - зацікавлено й уважно слухають співрозмовників, роблять висновки та толерантно ставляться до їхніх думок. |
Коли може «здійснитися все»? І.Жиленко «Здійсниться все...». (с. 78). |
-поскладово читає текст. -відповідає на запитання до тексту. |
|
45. 20.12 |
Розвиток зв’язного мовлення Складаємо план до тексту. «Осінь проводжаємо – зиму зустрічаємо». (Зошит «Мандруємо зі словом», с.20-21) |
- збагачує своє мовлення новими словами; - розповідає епізоди з життя; - самостійно застосовує прийоми виразного читання; - ставить до тексту запитання (робота в парі). -складає план до тексту. |
Розвиток зв’язного мовлення Складаємо план до тексту. «Осінь проводжаємо – зиму зустрічаємо». |
-слухає текст, який читає вчитель, дає відповіді за запитання з опорою на малюнки. |
|
|
|
|
|
|
|