Важливим завданням вчителя є виявлення і розвиток здібностей і навчальних можливостей кожного учня. Цього можна досягти впровадженням різних форм навчання. Однією з таких форм є нетрадиційні уроки, які активізують діяльність учнів, зацікавлюють їх, розвивають здібності і нахили, самостійність у діях і мисленні, сприяють розвитку творчості, виявленню індивідуальних особливостей. Саме тому я пропоную один із таких уроків, який може бути використаний для роботи з учнями у 6 класі.
Тема. Модуль числа.
Мета: навчальна: поглибити знання учнів про властивості модуля раціонального числа та відпрацювати навички застосування означення та властивостей модуля для розв'язування рівнянь.
Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, потребу в самоосвіті.
Виховна: виховувати розуміння ролі математики в житті, розуміння важливості математичних знань.
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок
Обладнання: комп’ютер, презентація, підручник
.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Організація уваги учнів.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Домашнє завдання перевірити, викликавши кількох учнів до дошки (заздалегідь).Потім взаємоперевірка за зразком.
ІІІ. Формування мети і завдань уроку
Основна мета уроку — сформувати вміння учнів розв'язувати рівняння, використовуючи означення модуля.
IV. Мотивація навчальної діяльності
Історична довідка:
V. Актуалізація опорних знань
VI. Актуалізація опорних знань
Математичний диктант
VII. Поглиблення знань
Розв’язання рівнянь : слайд 14, 15, 16
Робота із підручником № 1011
Відстань між двома точками на координатній прямій
а)
Нехай дано А(а) і B(b) і нехай b > а додатні; тоді
АВ = ОВ - ОА = b – а = |b| - |а|.
Наприклад, якщо A(5,3); В,то
АВ = 7 – 5,3 = 7,25 – 5,30 = 1,95 (од. відр.)
б)
Нехай дано А(а) і B(b), причому а – від'ємне, b – додатне. Тоді
АВ = AO + OB = |a| + |b|.
Наприклад, якщо А (-5,3), В , то АВ = |-5,3| + = 5,3 + 7,25 = 12,25 (од. відр.)
в)
Нехай дано А(а) і B(b), причому а і b — від'ємні, тоді якщо а ближче до О (|a| < |b|), то AB = |a| - |b|.
Якщо ж а далі від 0, ніж b, то AB = |b| - |а|.
Наприклад, A(-5,3), В, тоді оскільки |-5,3| < , то
АВ= - |-5,3| = 7 - 5,3 = 1,95 (од. відр.).
Висновок
знаходження відстані між двома точками на координатній прямій.
IV. Відпрацювання навичок№ 1011, 1016
VІІІ. Підсумки уроку.
Дидактична гра «Опиши число»
На дошці записано ціле від'ємне число, наприклад 9. Учні (або 1 учень-експерт) повинні швидко відповісти на запитання, які вчитель ставить у короткій формі:
1) Яке це число?
2) Його модуль?
3) Йому протилежне?
4) Йому обернене?
5) Де розташовано на координатній прямій?
6) Відстань від початку відліку?
7) Відстань між ним і йому протилежним?
8) Число, що має менший модуль.
ІХ. Домашнє завдання
1015, 1016, 1026