Модульна контрольна робота № 1
«Запитання/завдання для досягнення молодшими школярами очікуваних результаті (предметних компетентностей) у процесі вивчення основ наук»
Початковий рівень
Вимоги до рівня навчальних досягнень учнів |
|||||||||||||
Українська мова |
3 |
Визначає рід прикметників за родом іменників, з якими вони зв’язані. |
Прочитай словосполучення. Зелене жито У якому роді вжито прикметник у цьому словосполученні? А у жіночому Б у чоловічому В у середньому. |
||||||||||
Українська мова |
4 |
Впізнає на слух та в письмових текстах неозначену форму дієслова. |
У якому рядку записано дієслово в неозначеній формі? А працюєш Б працювати В працювали. |
||||||||||
Українська мова |
4 |
Впізнає серед слів числівники. |
У якому рядку записано лише числівники? А другий, школа, п’ятнадцять; Б сім, сорока, тисяча; В дванадцятий, сорок п’ять, десять. |
||||||||||
Навчання грамоти |
1 |
Визначає у тексті вірша звук, який повторюється найчастіше. |
Послухайте вірш і визначте, який приголосний звук у ньому повторюється найчастіше. У млиночкові малому Мишеня муку мололо, Мишка міряла муку По наперстку в мішку. |
||||||||||
Українська мова |
4 |
Визначає початкову форму іменника. |
В якому рядку записано іменники в початковій формі? А піснею, батьком, хатою; Б пісні, батька, хати; В пісня, батько, хата. |
||||||||||
Читання |
3 |
Називає прізвища, імена українських письменників-класиків. |
Встанови відповідність між прізвищем письменника та його іменем. А Ліна 1 Сосюра Б Володимир 2 Малишко В Павло 3 Костенко Г Андрій 4 Тичина
|
||||||||||
Українська мова |
2 |
Виконує під керівництвом учителя аналітико- синтетичні і конструктивні навчальні дії зі словами на звуковому (буквеному) рівні. |
З’єднай слово з його схемою ( ) земля
пальто життя |
||||||||||
Українська мова |
4 |
Ділить слова на групи, що відповідають на питання різних частин мови. |
Прочитайте уривок вірша В. Кочевського. Під розлогим дубом Нам на втіху Заховавсь від сонця Клаптик снігу. Згрупуйте слова вірша за частинами мови і впиши їх у відповідній колонці.
|
||||||||||
Українська мова |
4 |
Встановлює логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань. |
Прочитайте речення: На лісових галявинах червоніє горобина. Встанови логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань. (Що?) ; (що робить?) ; (на чому?) ; (яких?) . |
Середній рівень
Предмет |
Клас |
Вимоги до рівня навчальних досягнень учнів |
Завдання |
||||||||||
Читання |
3 |
Усвідомлює та визначає основну думку твору – з допомогою вчителя. |
Обери рядок, у якому визначена головна думка вірша Н. Забіли «У дитячому театрі». А Бути обережним та спокійним. Б Боротися за правду, долати зло в житті. В Бути самовпевненим, безтурботним. Г Бути дужим, хоробрим, жити з відкритим серцем. |
||||||||||
Читання |
3 |
Правильно вибирає з низки прислів’їв таке, що найточніше відображає основну думку твору (на прикладі прислів’їв, які побутують у мовленні). |
Обери прислів’я, які відповідають головній думці оповідання В. Сухомлинського «Кінь утік...» А Біда друзів випробовує. Б Не вір словам, а вір ділам. В Приятеля легше знайти, ніж зберегти. Г Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже. |
||||||||||
Українська мова |
|
Встановлює з допомогою і під керівництвом учителя смислові і граматичні зв’язки між словами в простому неускладненому реченні з підметом іменником і присудком – дієсловом за допомогою питань від головного слова до залежного. |
Вибери, в якому рядку правильно встановлений зв’язок слів у реченні.
А Повіяв холодний вітер. Б Повіяв холодний вітер. В Повіяв холодний вітер. |
||||||||||
Українська мова |
|
Розташовує 5-6 слів за алфавітом з орієнтацією на першу літеру. |
Розташуй слова в алфавітному порядку.
(Д) жолудь.
|
||||||||||
Українська мова |
|
Розрізняє іменники – назви істот і неістот. |
У якому рядку записано тільки іменники - назви істот? А дівчинка, море, радість. Б струмочок, школяр, книжка. В соловейко, хлопчик, лікар. |
||||||||||
Математика |
3 |
Будує коло заданого радіуса за допомогою циркуля. |
Побудуй коло радіусом 25 мм. |
||||||||||
Математика |
2 |
Знає співвідношення між одиницями довжини |
Скільки сантиметрів становить 5 дм 4 см? А 504 Б 54 В 45. |
||||||||||
Математика |
1 |
Називає попереднє і наступне число до будь- якого числа у межах 10, «сусідів» числа в ряду чисел. |
Обери рядок, в якому «сусіди» числа 7 записані правильно. А 6 і 8 Б 5 і 6 В 8 і 9. |
||||||||||
Українська мова |
2 |
Впізнає слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які? |
Оберіть рядок, в якому слова відповідають на питання який? А доброта, ласка, ніжність Б добрий, ласкавий, ніжний В добре, ласкаво, ніжно. |
||||||||||
Українська мова |
3 |
Виявляє в тексті слова з прямим і переносним значенням. |
Обери рядок, в якому прикметник у словосполученні вжитий у переносному значенні. А золотий ланцюжок Б золота каблучка В золоте серце. |
||||||||||
Математика |
4 |
Знає правила про порядок виконання арифметичних дій першого та другого ступенів у виразах без дужок і з дужками. |
У якому прикладі правильно позначено порядок дій? А 4207 •1 6 - 3 3091 •2 2 Б 23007 •2 3 - 1 8799 В 270 :1 3 +2 50 -3 120 :4 20 |
Достатній рівень
Предмет |
Клас |
Вимоги до рівня навчальних досягнень учнів |
Завдання |
||||||||||||
Навчання грамоти |
1 |
Відновлює деформований текст, який складається з 2-3 речень. |
Відновіть і прочитайте деформований текст. На ньому було дупло. В лісі росло дерево. Там жила білка. |
||||||||||||
Читання |
2 |
Уміє знаходити у тексті найважливіші слова, речення, що характеризують певні якості дійових осіб, подій, явищ. |
Знайдіть у вірші О. Олеся «Довго хмарами небо покрите було...» ознаки весни і зими. Запишіть.
Весна Зима
|
||||||||||||
Читання |
3 |
Демонструє вміння орієнтуватися у тексті, виразно читати, інтонувати речення. |
Знайдіть у тексті Є. Гуцала «Перебите крило» і прочитайте:
|
||||||||||||
Українська мова |
2 |
Змінює за зразком іменники, які відповідають на питання хто? що?, за числами (один - багато). |
Змініть за зразком.
|
||||||||||||
Українська мова |
3 |
Визначає в реченні головні члени (підмет і присудок) та другорядні (без поділу на їх види). |
Визначте в реченні головні і другорядні члени. Промінчики сонця купаються в краплинах роси. |
||||||||||||
Українська мова |
4 |
Визначає відмінок прикметника за відмінком іменника. |
Прочитайте речення. До людини сова-сплюшка ставиться з великою довірою. Визначте, у якому відмінку вжито прикметник у реченні. А у називному Б в орудному В у місцевому. |
||||||||||||
Українська мова |
3 |
Розрізняє під керівництвом учителя спільнокореневі слова і форми того самого слова. |
Оберіть рядок, в якому записано тільки спільнокореневі слова. А Вода, водичка, водяний, підводник. Б Ліс, лісовий, лісову, лісу, лісу. |
||||||||||||
Українська мова |
4 |
Правильно пише числівники, передбачені програмою для 1-4 класів. |
У якому рядку всі числівники записано правильно? А шістнадцять, семидесяти, п’ятьсот. Б п’ятдесяти, шістдесяти, п’ятсот В шіснадцять, сімдесяти, п’ятдесят. |
||||||||||||
Математика |
4 |
Розуміє правило округлення чисел. |
Одне із даних чисел округлили до сотень і отримали 300. Яке це число? А 375 Б 297 В 245 |
||||||||||||
Математика |
4 |
Розуміє позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа. |
Що позначає цифра 6 у записі числа 4695? А кількість десятків Б кількість сотень В кількість тисяч |
||||||||||||
Математика |
4 |
Порівнює багатоцифрові числа. |
Який знак потрібно поставити у квадратику, щоб рівність (або нерівність) була правильною? 3420□3240 А > Б < В = |
Високий рівень
Предмет |
Клас |
Вимоги до рівня навчальних досягнень учнів |
Завдання |
||||||||
Читання |
3 |
Співвідносить вивчені твори 3 відповідними жанрами: казка, вірш, оповідання, байка, п’єса. |
Встановіть відповідність між твором і жанром. А Є. Гуцало «Перебите крило» 1 вірш Б Л. Костенко «Польові дзвіночки 2 оповідання В П. Єршов «Горбоконик» 3 байка Г Л. Глібов «Лебідь, Щука й Рак» 4 казка
|
||||||||
Читання |
2 |
Уміє самостійно сформулювати запитання до окремих абзаців і тексту загалом. |
Сформулюйте 3-4 запитання до оповідання В. Сухомлинського «Сергійкова квітка», які б починалися словами: Прочитайте... Знайдіть слова ... Які рядки ... |
||||||||
Читання |
3 |
Уміє висловлювати оцінні судження морального і естетичного характеру про події, вчинки персонажів. |
Які почуття викликає у тебе поведінка сестрички Віті із оповідання А. Костецького «У гостях»? |
||||||||
Математика |
3 |
Розв’язує рівняння, що містить одну арифметичну дію на основі взаємозв’язку компонентів та результатів арифметичних дій. |
Яке число є розв’язком рівняння? 347 + х = 780 А 443 Б 433 В 434 |
||||||||
Математика |
4 |
Уміє складати план розв’язування складної задачі. |
Прочитай задачу: Трьома машинами привезли 225 т вугілля. За скільки днів було перевезено все вугілля, якщо кожна машина перевозила по 15 т щодня? Запиши план розв’язання задачі, не розв’язуючи її. |
||||||||
Математика |
2 |
Вміє перевіряти правильність додавання і віднімання. |
Оксанка знайшла суму чисел 209 і 417. У відповіді дівчинка отримала 626. Перевір, чи правильно розв’язала приклад дівчинка, зробивши для цього дію, протилежну додаванню. 209 417 662 |
||||||||
Математика |
4 |
Складає задачі за даним рівнянням. |
Склади задачу за рівнянням х • 6 = 15534. Запиши тільки її умову. |
||||||||
Українська мова |
4 |
Змінює дієслова за особами і числами в теперішньому часі за зразком. |
Змініть і запишіть дієслово у другій і третій особі однини та множини теперішнього часу за зразком. Читати – читаєш, читає, читаєте, читають. Працювати – |
||||||||
Математика |
1 |
Складає за прикладом на додавання два приклади на віднімання |
Розв’яжіть приклад 2+8 і складіть до нього два приклади на віднімання. |
||||||||
Математика |
2 |
Розв’язує складні задачі на знаходження третього доданка за сумою і двома відомими доданками. |
Прочитайте і розв’яжіть задачу. Глибина криниці 40 м. Щоб дістати воду зчепили два ланцюги завдовжки 18 і 13 м. Скільки метрів ланцюга не вистачило? |
||||||||
Математика |
4 |
Ділить багатоцифрове число на двоцифрове. |
Оленка розпочала розв’язувати приклад на ділення, але не змогла його розв’язати. Завершіть обчислення прикладу. 16434 83 83 1 81 |