Тема: Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини (-ар, -яр)
Загально пізнавальні цілі:
Конкретизовані навчальні цілі:
План уроку.
I. Повторення вивченого матеріалу. Хвилинка поезії.
II. Вивчення нового матеріалу.
1.Створення проблемної ситуації з метою визначення теми уроку.
2.Повідомлення теми уроку.
3.Робота з підручником.(Вправа 160).
а) Бесіда за змістом твору.
б) Словникова робота .
в) Каліграфічна хвилинка.
г) Виконання мовного завдання.
д) Засвоєння теоретичного матеріалу. Робота в парах.
4. Тренувальні вправи. Робота над твором(Впр.161).
5. Робота в групах. Робота за картками.
6. Розвиток зв’язного мовлення.
а) Відповіді на питання.
б) робота над загадками.
в) Написання твору – мініатюри « Ким я мрію стати».
7. Пояснювальний диктант.
III. Підсумок уроку.
1. Відповіді на запитання.
2. Гра «Розписалось слово». Робота в парах.
IV. Домашнє завдання.
Зміст і завдання уроку.
I. Повторення вивченого матеріалу. Хвилинка поезії.
Слова, що в дужках поставити в орудному відмінку однини, відмітити закінчення.
Я, стати, (пісня), б хотіла
У сюю хвилину ясну,
Полинути, дзвінким, (спів),
Аж, геть, щоб, яснії, під, зорі.
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Створення проблемної ситуації з метою визначення теми уроки.
Полінуєшся, не, станеш, майстер.
Добрим, і, кажи, будь, господар, правду.
(Не полінуєшся – майстром станеш.
Будь добрим господарем і кажи правду.)
2. Повідомлення теми уроку.
3. Робота з підручником(Вправа 160).
а) Бесіда за змістом твору.
б) Словникова робота.
Інженер – спеціаліст з вищою технічною освітою. (Інженер-механік, інженер-електрик, військовий інженер).
(грамотний, талановитий, молодий, майбутній, український).
в) Каліграфічна хвилинка.
г) Виконання мовного завдання.
д) Засвоєння теоретичного матеріалу, с. 79. Робота в парах .
4. Тренувальні вправи.
Робота над твором.( Вправа 161.).
5. Робота в групах. Робота за картками.
I. група II. Група
Муляр - Слюсар -
Скляр - Кресляр -
Лікар - Маляр -
III. група IV. Група
Столяр - Фермер -
Інженер - Скляр -
Кухар - Лікар -
6. Розвиток зв’язного мовлення.
а) Відповіді на питання.
б) Робота із загадками.
У пору літню, в час осінній,
навесні – в гарячий час
косять, жнуть вони і сіють,
орють лан о котрий раз!
(Хлібороби)
Першим стрічає він сонце у місті.
Двір наш і вулиця – глянь, які чисті!
Будеш на вулиці, біля будинку –
знаю: не кинеш ти навіть смітинку!
(Двірник)
Хто розносить нам листи,
телеграми і газети?
Ой, важка у нього ноша!
Діти, хто він?
(Листоноша)
Він нам, як мама, дорогий,
він хоче нас навчити
любити край чудовий свій –
це мудрий наш…
(Учитель)
7. Пояснювальний диктант.
Мій тато – сталевар. Він варить сталь. Тато Світланки – тесляр. Він робить меблі. У Юлі тато – лікар. А Миколчин тато – токар.
III. Підсумок уроку.
1. Відповіді на запитання.
2. Гра «Розсипалось слово». Робота в парах.
Капер (пекар) алямр (маляр)
фремер (фермер) ухарк (кухар)
карупер (перукар) іаклр (лікар)
IV. Домашнє завдання.
Вправа 163, правило – с. 79.
1