Українська мова
(за підручником М. Д. Захарійчук , А. І. Мовчун)
Вид перевірок |
І семестр |
ІІ семестр |
Діалог |
1 |
– |
Письмовий переказ |
1 |
– |
Перевірка мовних знань і вмінь |
1 |
2 |
Диктант |
1 |
2 |
Списування |
1 |
1 |
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
– |
1 |
Норми оцінювання списування та диктанту
Рівень навчальних досягненьучня/учениці |
Бали |
Кількість помилок |
Початковий
|
1 |
17 і більше |
2 |
14-16 помилок |
|
3 |
11-13 помилок |
|
Середній |
4 |
8-10 помилок |
5 |
5-7 помилок |
|
6 |
1 негруба та 4 грубих помилки |
|
Достатній
|
7 |
2 негрубі та 2 грубі помилки, або 3 грубі |
8 |
2 негрубі та 1 груба або1 негруба та 2 грубі помилки |
|
9 |
1 негруба та 1 груба помилки |
|
Високий |
10 |
2 негрубі помилки |
11 |
1 негруба помилка |
|
12 |
–– |
№ |
Тема уроку |
Кількість годин |
Дата
|
Корекція
|
|
Тема 1. Мова і мовлення |
3 |
|
|
1 |
Мова – жива скарбниця історії народу. |
1 |
|
|
2 |
Неперервне поповнення словникового складу мови. Старі й нові слова в мові. |
1 |
|
|
3 |
Культура мовлення і спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях |
1 |
|
|
|
Тема 2. Текст |
9 |
|
|
4 |
Закріплення поняття про будову текстів різних типів(опис, розповідь, есе). |
1 |
|
|
5 |
Тема і мета висловлювання. Заголовок. Визначення теми висловлювання, формулювання основної думки |
1 |
|
|
6 |
Спостереження над засобами зв’язку речень у тексті. Лексичні засоби для зв’язку речень у тексті. |
1 |
|
|
7 |
Поділ тексту на частини, складання плану з допомогою вчителя та самостійно. Спостереження за роллю абзаців. |
1 |
|
|
8 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання запитань і відповідей на задану тему |
1 |
|
|
9 |
Спостереження за особливостями змісту та побудови тексту-міркування: наявність певного твердження, доказів та висновків. Побудова тексту-міркування, добір переконливих доказів, формулювання висновку. |
1 |
|
|
10 |
Особливості текстів - описів. Мета цих текстів. Складання художніх та науково-популярних описів. Вправи на порівняння художнього і науково-популярного описів. |
1 |
|
|
11 |
Контрольна робота: письмовий переказ. |
1 |
|
|
12 |
Аналіз контрольної роботи. Вправляння у написанні замітки до стінгазети, листа. |
1 |
|
|
|
Тема 3.Речення |
8 |
|
|
13 |
Повторення й узагальнення вивченого про види речень за метою висловлювання та інтонацією. |
1 |
|
|
14 |
Головні і другорядні члени речення. Встановлення зв’язку слів у реченнях: виділення головних і другорядних членів. |
1 |
|
|
15 |
Визначення, за допомогою чого зв’язуються слова (за допомогою закінчень і прийменників, тільки закінчень). Поширення речень словами та словосполученнями. |
1 |
|
|
16 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання тексту опису за змістом малюнка |
1 |
|
|
17 |
Поняття про однорідні члени речення. Головні і другорядні однорідні члени речення. Спостереження за вживанням речень з однорідними членами в тексті. Кома при однорідних членах речення. |
1 |
|
|
18 |
Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації, сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення. |
1 |
|
|
19 |
Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами, використання речень з однорідними членами у побудові текстів. Контрольна робота: складання діалогу(усно) |
1 |
|
|
20 |
Граматичні питання до однорідних членів речення. Контрольна робота: складання діалогу(усно). Тема |
1 |
|
|
|
Тема 4.Слово. Значення слова. Частини мови |
4 |
|
|
21 |
Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів про лексичне значення слова. |
1 |
|
|
22 |
Розвиток зв’язного мовлення. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінцівки |
1 |
|
|
23 |
Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів про морфемну будову слова, розрізнення слів, що належать до гнізда спільнокореневих, і форм одного з таких слів. |
1 |
|
|
24 |
Спостереження за словами, що відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? скільки? котрий? котра? котре? котрі? де? коли? як?, а також за службовими словами, до яких не можна поставити питання (і, та, на, від, але тощо). |
1 |
|
|
|
Тема 5. Іменник |
20 |
|
|
25 |
Розширення уявлень про лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням: радість, сум, сміливість тощо). |
1 |
|
|
26 |
Іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність окремих іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. |
1 |
|
|
27 |
Рід і число іменників. Віднесення іменника до одного з родів. Змінювання іменників за числами. |
1 |
|
|
28 |
Змінювання іменників за відмінками. Формування умінь ставити іменники в початкову форму. |
1 |
|
|
29 |
Розвиток зв’язного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів) |
1 |
|
|
30 |
Закінчення іменників жіночого роду на –а в родовому відмінку однини з основою на твердий і м’який приголосний та на [ж, ч, ш]. |
1 |
|
|
31 |
Контрольна робота . Списування. |
1 |
|
|
32 |
Закінчення іменників в орудному відмінку однини: закінчення -ею в іменниках жіночого роду з основою на м’який приголосний та на шиплячі. |
1 |
|
|
33 |
Закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. |
1 |
|
|
34 |
Практичне засвоєння правопису закінчень найуживаніших іменників чоловічого роду на -ар, -яр. |
1 |
|
|
35 |
Спостереження над паралельними закінченнями іменників чоловічого роду – назв істот у давальному і місцевому відмінках однини. |
1 |
|
|
36 |
Відмінювання іменників середнього роду в однині. |
1 |
|
|
37 |
Розвиток зв’язного мовлення. Вибірковий переказ тексту з елементами опису |
1 |
|
|
38 |
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з´], [ц´], [с´] перед закінченням -і в іменниках різного роду. |
1 |
|
|
39. |
Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи. Форми іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини. |
1 |
|
|
40 |
Форми іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини. |
1 |
|
|
41 |
Спостереження за явищами чергування кореневих [і] з [е], [о] в окремих іменниках жіночого та чоловічого родів з основою на приголосний. |
1 |
|
|
42 |
Спостереження за закінченнями іменників у множині (таблиця відмінювання). Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. |
1 |
|
|
43 |
Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми : « Іменник» . |
1 |
|
|
44 |
Аналіз контрольної роботи. Розвиток умінь правильно використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках. Тема |
1 |
|
|
|
Тема6. Прикметник |
19 |
|
|
45 |
Розвиток умінь упізнавати прикметники в тексті, спостереження за їх роллю у мовленні. |
1 |
|
|
46 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання письмового висловлювання за прочитаним твором з елементами міркування. |
1 |
|
|
47. |
Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значеннях. |
1 |
|
|
48. |
Спостереження за вживанням прикметників у текстах різних стилів: художньому і науковому (без термінів). |
1 |
|
|
49. |
Змінювання прикметників за родами та числами у сполученні з іменниками. Родові закінчення прикметників. Розрізнення роду і числа прикметників у сполученнях з іменниками. |
1 |
|
|
50. |
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками (таблиця відмінювання) в однині та множині. Граматичне питання до прикметника у сполученні з іменником. |
1 |
|
|
51. |
Відмінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині. |
1 |
|
|
52. |
Розвиток зв’язного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом. |
1 |
|
|
53. |
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників |
1 |
|
|
54 |
Контрольна робота. Письмовий переказ |
1 |
|
|
55 |
Аналіз контрольної роботи. Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, орудному та місцевому відмінках однини. |
1 |
|
|
57 |
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, орудному та місцевому відмінках однини. |
1 |
|
|
58 |
Вимова та написання закінчення -ій у прикметниках жіночого роду в Д. та М. відмінках. |
1 |
|
|
59 |
Вимова та написання закінчення -ій у прикметниках жіночого роду в Д. та М. відмінках. |
1 |
|
|
60 |
Вимова і написання найуживаніших прикметників на -ський, -цький, -зький. |
1 |
|
|
61 |
Контрольна робота: диктант |
1 |
|
|
62 |
Аналіз контрольної роботи. Вживання відмінкових форм прикметників у множині. Закінчення -і у називному відмінку множини (вимова та правопис). |
1 |
|
|
63 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання запрошення |
1 |
|
|
64 |
Поширення речень прикметниками. Розбір прикметника як частини мови. Тема |
1 |
|
|
|
Тема7.Числівник |
8 |
|
|
65 |
Загальне уявлення про числівник як частину мови. Питання до кількісних і порядкових числівників. Вимова і написання слова посередині |
1 |
|
|
66 |
Вимова і написання найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. Вимова і написання слів шістнадцять, п’ятсот, шістсот |
1 |
|
|
67 |
Вимова і написання найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. Робота з орфографічним словником |
1 |
|
|
68 |
Практичне засвоєння вимови і написання відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000). Вимова і написання слів вісімдесяти, п’ятдесяти, сімдесяти, шістдесяти |
1 |
|
|
69 |
Практичне засвоєння вимови і написання відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000) |
1 |
|
|
70 |
Відмінкові форми окремих числівників |
1 |
|
|
71 |
Словесні формули на означення показників часу протягом доби. Вимова і написання слова вчора |
1 |
|
|
72 |
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом |
1 |
|
|
|
Тема8. Займенник |
13 |
|
|
73 |
Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю займенників у тексті |
1 |
|
|
74 |
Особові займенники. Їхнє значення, синтаксична роль |
1 |
|
|
75 |
Займенники 1-ї особи однини і множини. Їхнє відмінювання. Вимова і написання слів взимку, влітку |
1 |
|
|
76 |
Займенники 2-ї особи однини і множини. Їхнє відмінювання |
1 |
|
|
77 |
Займенники 3-ї особи однини і множини. Їхнє відмінювання. Вживання приставної букви н у займенниках 3-ї особи |
1 |
|
|
78 |
Вживання приставної букви н у займенниках 3-ї особи |
1 |
|
|
79 |
Уживання займенників з прийменниками. Роздільне написання прийменників із займенниками. Вимова і написання слова восени |
1 |
|
|
80 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту-розповіді з елементами міркування про прочитаний текст |
1 |
|
|
81 |
Побудова сполучень слів і речень із займенниками у різних формах |
1 |
|
|
82 |
Вправи на використання займенників для зв’язку речень у текстах. |
1 |
|
|
83 |
Удосконалення текстів шляхом використання займенників замість лексичних повторів |
1 |
|
|
84 |
Контрольна робота з мовних тем «Числівник» ,«Займенник» |
1 |
|
|
85 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань та вмінь з розділів «Числівник», «Займенник» .Тема |
1 |
|
|
|
Тема9. Дієслово |
19 |
|
|
86 |
Повторення вивченого про дієслово. Спостереження за дієсловами різних семантичних груп. Вимова і написання слова: попереду |
1 |
|
|
87 |
Узагальнення і розширення уявлень про лексичне значення дієслів. |
1 |
|
|
88 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання й записування зв’язаних між собою речень, які описують зміст малюнка |
1 |
|
|
89 |
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Робота зі словниками синонімів та антонімів |
1 |
|
|
90 |
Багатозначні дієслова. Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях. Вимова і написання слів ліворуч, праворуч |
1 |
|
|
91 |
Неозначена форма дієслова (початкова форма) Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у приказках і прислів’ях, порадах, інструкціях. |
1 |
|
|
92 |
Побудова порад, інструкцій. Закріплення правопису не з дієсловами |
1 |
|
|
93 |
Контрольна робота: диктант |
1 |
|
|
94 |
Аналіз перевірної роботи. Часи дієслова. |
1 |
|
|
95 |
Змінювання дієслів за часами і числами. Вимова і написання слова тепер |
1 |
|
|
96 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання (розповіді) про ситуацію з життя класу |
1 |
|
|
97 |
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами і числами. Вимова і написання слова напам’ять |
1 |
|
|
98 |
Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описового характеру |
1 |
|
|
99 |
Розвиток умінь вибирати з-поміж поданих дієслів те, що найбільш відповідає мовленнєві ситуації, уникати одноманітності у використанні дієслів в усних і письмових висловлюваннях різних типів |
1 |
|
|
100 |
Дієслова на -ся (літературна вимова і правопис). Спостереження за значенням дієслів на -ся у тексті |
1 |
|
|
101 |
Утворення (за зразком) різних форм дієслів на -ся і вживання їх у реченнях, мовленні |
1 |
|
|
102 |
Контрольна робота: списування |
1 |
|
|
103 |
Аналіз перевірної роботи. Закріплення вивченого матеріалу. |
1 |
|
|
104 |
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту (за колективно складеним планом) . Тема |
1 |
|
|
|
Тема10.Прислівник |
9 |
|
|
105 |
Поняття про прислівник як частину мови (значення, питання, роль у реченні, зв'язок з дієсловами). Незмінюваність – основна граматична ознака прислівників |
1 |
|
|
106 |
Прислівники, близькі та протилежні за значенням. Поширення речень (тексту) прислівниками. Вимова і написання слів вперед, ззаду, назад |
1 |
|
|
107 |
Практичне ознайомлення з написанням найуживаніших прислівників. Використання орфографічного словника для перевірки написання прислівників |
1 |
|
|
108 |
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. Написання найуживаніших прислівників |
1 |
|
|
109 |
Спостереження за роллю прислівників у тексті. Обирання з-поміж поданих прислівників тих, що найбільше відповідають меті та типу висловлювання. Уживання прислівників під час побудови текстів. Написання найуживаніших прислівників |
1 |
|
|
110 |
Контрольна робота з мовної теми «Дієслово», «Прислівник» |
1 |
|
|
111 |
Аналіз перевірної роботи. Узагальнення і систематизація знань та вмінь з розділів «Дієслово», «Прислівник» |
1 |
|
|
112 |
Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях Підсумкова контрольна робота. Державна підсумкова атестація |
1 |
|
|
113 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання з елементами міркування за прочитаним твором |
1 |
|
|
|
Тема11. Повторення |
6 |
|
|
114 |
Що ми знаємо про текст, речення, слово |
1 |
|
|
115 |
Що ми знаємо про іменник і прикметник |
1 |
|
|
116 |
Що ми знаємо про займенник і числівник |
1 |
|
|
117 |
Що ми знаємо про дієслово та прислівник |
1 |
|
|
118 |
Урок-свято « Наша мова-калинова» |
1 |
|
|
119 |
Узагальнюючий урок за рік |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|