Монети і грошові банкноти України. Одиниці вартості. Задачі на знаходження вартості покупки. Пояснення даного розв’язування задачі

Про матеріал
урок математики 2 клас Монети і грошові банкноти України. Одиниці вартості. Задачі на знаходження вартості покупки. Пояснення даного розв’язування задачі
Перегляд файлу

Тема.  Монети і грошові банкноти України. Одиниці вартості. Задачі на знаходження вартості покупки. Пояснення даного розв’язування задачі

Мета: ознайомити учнів із монетами і грошовими банкнотами України; вправляти у перетворенні одиниць вимірювання вартості, складанні прикладів на віднімання із прикладів на додавання; розвивати вміння розв’язувати задачі; розвивати навички усної лічби, логічне мислення, пам'ять, увагу, інтерес до математики, виховувати уважність.

Обладнання: , план туристичного походу, картки-блискавки, малюнок електрички, монет, грошових купюр

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  1. Гармонізація простору

Продзвенів уже дзвінок,

Всім пора нам на урок,

Встаньте всі рівненько,

Привітаймось гарненько:

«Добрий день!»

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

  • Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати,

Чітко, в лад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки,

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд, часу не гаймо

І в дорогу вирушаймо.

  1. Актуалізація опорних знань, створення навчальної ситуації, підготовка до релаксації.

Мотивація навчальної діяльності школярів

    -Діти! Чи любите ви мандрувати?

Сьогодні на уроці математики ми здійснимо уявний туристичний похід.  Допоможе нам у цьому план місцевості. А що візьмемо у похід? (пам'ять, увагу, знання). А покажіть, будь-ласка, з яким настроєм ви вирушаєте у похід?(учні показують смайликами свій настрій).

(На дошці висить план місцевості)

Наша подорож починається.

1. До перону підійшла швидка електричка. Ми вирушаймо на станцію «Хвилинка».

Гра «Блискавка». На вагоні «картки-блискавки», прочитайте числа та назвіть скільки десятків та скільки одиниць в числі.

34

62

47

12

85

29

41

2. Станція «Математична»

Математична гра «Вірю - не вірю».

Гру проводимо за допомогою сигнальних карток (червоних і зелених). Якщо судження правильне, то учні сигналізують зеленою карткою, якщо неправильне – червоною.

  1. Відрізок має початок, але не має кінця.
  2. Числа, які додають, називають доданками
  3. У квадрата 4 кута
  4. Результатом додавання є різниця
  5. Числа при відніманні називають зменшуване, доданок, різниця.
  6. «Сусідами» числа 17 є 16 і 18.
  7. 1дм це 12 см.
  8. У числі 25 2 десятки і 5 одиниць

 

3.  Швидка електричка доставила нас до станції «Уважна».

Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота

Каліграфічна хвилинка

У кожного є квиток , яка вартість квитка – 25 грн

Каліграфічна хвилинка нашого уроку – число 25. Охарактеризуйте число(25 – двоцифрове, непарне, сусіди 24 і 26, у цьому числі 2 десятки 5 одиниць)

 

ІІІ. Робота над новим матеріалом.

  1. Повідомлення теми і мети уроку
    • Діти за що ми купили квиток?
    • Які грошові купюри бувають? (1,2,5, 10, 20, 50, 100, 200, 500 грн)
    • Які грошові монети бувають? Якими монетами можна дати 10 копійок сдачі?

Тема нашого уроку «Монети і грошові банкноти України. Одиниці вартості». На уроці ми продовжимо знайомитися з із монетами і грошовими банкнотами України та будемо виконувати різноманітні завдання і тим самим поповнимо нашу скарбничку знань скарбами.

  1. Мотивація навчальної діяльності
    • Де в реальному житті знання грошових одиниць стане у пригоді?

 

 

  1. Фізкультхвилинка
  • Ми подорожуємо далі і прибули на станцію «Спортивна»

Встаньте діти посміхніться

Землі рідній поклоніться

За щасливий день вчорашній

Ви до сонця потягніться

Веретенцем покрутіться

Нахиліться вліво-вправо,

Та цього іще замало,

Раз присядьте, два – присядьте

І за парти тихо сядьте

  1. А тим часом електричка нас доставила до станції «Історична»

           - Гроші виникли дуже давно. У Стародавній Греції вважали, що числа створили боги, а тому вони мають начебто магічну силу.

         - З найдавніших часів грішми були різні товари: хутра звірів, металеві сокири. Але найбільш вживаними стали метали : золото і срібло.

         - Згодом вони набирають форму монет - це золоті і срібні монети, та монети із сплаву кількох металів.

Пропоную вам розглянути монети і грошові банкноти України.

Монети — це символічні гроші, що виготовляються зі зливків малоцінних металів.

Паперові гроші — це банкноти та казначейські білети.

Слайди — Розгляньте монети і грошові банкноти України.

В Україні в обігу знаходяться:

Розмінні монети Національного банку України номінальною вартістю 1,2,5 копійок виготовлені з металу білого кольору, а монети вартістю 10, 25, 50 копійок – з металу жовтого кольору.

На аверсі знаходиться зображення малого Державного герба України, обробленого з обох боків дубовими гілками та колосками пшениці. Над гербом надпис «Україна», а під гербом – рік карбування монети.

На реверсі (зворотній стороні) розміщено цифрове позначення, нижче напис – «копійок»,  оброблена вінком з листів і ягід. Бічна поверхня монети номіналом 1 і 2 копійки – гладенька, а 5, 10, 25, 50 – рифлена.

Національний банк України випускав пам’ятні та ювілейні монети (Зразок).

Грошові банкноти України виготовлені на спеціальному білому папері з водяними знаками. На особовій стороні банкноти розташовані портрети видатних діячів історії й літератури України, напису «Україна» або «Національний банк України», номінал банкноти буквами і цифрами.

На зворотному боці у центрі розташовані зображення історико-архітектурних  пам’яток України.

— Розгляньте малюнок.

— Які бувають монети?

— Які грошові банкноти зображено?

100 копійок = 1 гривня

1 грн., 1к. – одиниці вартості

Запис в зошиті 100 к. = 1 грн

  1. Наступна зупинка «Цікава»

Ви , звичайно, буваєте в магазинах. І напевно просоли батьків купити вам щось. Іноді вони погоджувались з вами, а іноді не задовольняли ваші прохання. Чому? Товари, які продають в магазинах коштують грошей. Якщо батьки розраховують на деякі витрати, то вони купують вам ті речі, що ви бажаєте. Якщо наприклад кількість грошей обмежена, то ви залишаєтесь без покупки.

 Ми ознайомимося з вами з одиницею вартості.

  1. Колективна робота, працюємо усно Задача: Бабуся купила цукерки і печиво. Вартість цукерок – 25 гривень, а печива – 12 гривень. Дізнайтеся, скільки гривень заплатила бабуся за всю покупку.

Про що йдеться? Що купила бабуся? Яка вартість цукерок? Печива? Яке питання до задачі? Яку арифметичну дію використовуємо?

  1. Далі дорога нас привела до «Мудрого лісу», 
    1. Робота з підручником
      1. Розв’язати математичні вирази за підручником с. 20 № 94
      2. С. 20 № 95
    • Який висновок можна зробити?(з прикладу на додавання можна скласти 2 приклади на віднімання)

Наступна зупинка «Кмітлива». 

С. 20 № 96 скласти і розв’язати задачі за схемами

С. 21 № 97 усно виконати обчислення

Гра «Пильне око»

Порахуйте скільки на малюнку чотирикутників? Скільки серед них квадратів? Зображення на дошці

Ми прибули на станцію «Підсумкова»

-Бліцопитування

  • Назвіть «сусідів» числа 15, 25, 43, 12
  • Яка сторінка йде за 47, 13, 56, 63
  • Яка сторінка передує 43, 24, 44, 38
  • 10 коп+10 коп.
  • 2грн+ 2грн
  • 5грн+10грн

ΙV Заключна частина

  1. Домашнє завдання

Вдома виконати на с. 21 № 100,101

V. Підсумок уроку.

- Чого навчилися на уроці?

З чим познайомилися на цьому уроці?

Які грошові одиниці вивчали?

Як можна перевірити дію додавання?

Що особливо сподобалось на уроці?

Молодці! Я сьогодні вами задоволена. Сподіваюсь, вам сподобавсь наш уявний туристичний похід і ваша скарбничка знань поповнилася новими знаннями. А чи сподобався вам урок?

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
19 травня 2019
Переглядів
1599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку