Тема уроку: Морфологічний розбір іменника. Узагальнення та систематизація вивченого
Мета:
виховна: виховувати любов і повагу до рідної мови.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник, схема морфологічного розбору іменника, картки.
Епіграф до уроку: Іменник! Він узяв собі на плечі
Велике діло – визначати речі…
Д. Білоус
Урок №63
Тема уроку: Морфологічний розбір іменника. Узагальнення та систематизація вивченого
Мета:
виховна: виховувати любов і повагу до рідної мови.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник, схема морфологічного розбору іменника, картки.
Епіграф до уроку: Іменник! Він узяв собі на плечі
Велике діло – визначати речі…
Д. Білоус
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
"Психологічна настанова". ("До успіху")
- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
А сьогодні ми з вами узагальнимо та систематизуємо знання з теми «Іменник», розглянемо зразок морфологічного розбору іменника і таким чином підготуємось до контрольної роботи.
Ваша уважність і старанність на уроці допоможе вам стати грамотнішими, і ви легко впораєтесь із завданнями на контрольній роботі та отримаєте високі бали.
Оголошення теми й мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань:
Прийом «Незакінчене речення»:
ІV. Систематизація вивченого навчального матеріалу
Бесіда:
«Творча робота»
Замініть словосполучення незмінюваним іменником
Шоколадне дерево – какао;
Австралійський сумчастий ссавець, що пересувається стрибками – кенгуру;
Розділовий знак – тире;
Щит із світловими показниками на стадіоні – табло;
Улюблене заняття на дозвіллі – хобі ;
Підземний вид транспорту – метро;
Музичний інструмент – піаніно;
Яскравий, чубатий папуга – какаду;
Столиця Мексики – Мехіко.
По стежині, по дорозі бігти я у них не в змозі, по снігу не йдуть як слід: до вподоби тільки лід. (ковзани)
Подані словосполучення замінити словами з не- за зразком:
Відсутність точності – неточність
Погана погода –
Низький урожай –
Відсутність уваги –
Погані знання –
Згода будує, а (не) згода руйнує. (Не) доля вирішує: людина сама творить свою долю. Де слово з ділом розходиться, там (не) порядки водяться. В (не) волі ніщо не миле. Вчення в щасті прикрашає, а в (не) щасті утішає. Учений йде, а (не) ук слідом спотикається.
Робота в парах
Утворіть з кожної пари слів складний іменник. Запишіть утворені слова.
Відео, зв’язок; овочі, сховище; салон, магазин; радіо, станція; міні, комп’ютер.
V. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу
Морфологічний розбір іменника
Послідовність розбору
Робота з підручником
С.134 Зразок письмового та усного розбору
Вправа у дошки
Запишіть речення, випишіть іменники і зробіть їхній морфологічний розбір.
Мова — духовне багатство народу. (Василь Сухомлинський)
VI. Закріплення набутих знань
Робота з картками
З тексту виписати іменники, зробити морфологічний розбір одного іменника.
Із слова починається людина,
Із мови починається мій рід.
VIІ. Підбиття підсумків
«Мікрофон»
1. На уроці я дізнався/дізналася…
2. Найважчим для опрацювання матеріалу для мене було…
3. Свої знання з теми я б оцінив/оцінила на…
Оцінювання
VIІІ. Домашнє завдання